loading...
ازدواج | مشاور ازدواج و خانواده | دانستنیهای قبل از ازدواج
shiva & hasan بازدید : 112 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

مراسم عروسی این روزها جایگزین های زیادی پیدا کرده است. از یک مهمانی خانوادگی کوچک گرفته تا جشنی در باغ، خانه یا سفرهای زیارتی و سیاحتی. اما اگر شما جزو آن دسته از زوج هایی هستید که تصمیم دارید مراسم تان را به شکل سنتی و در تالارهای عروسی برگزار کنید، برایتان چند توصیه داریم که بد نیست به آنها دقت بیشتری داشته باشید.

  

تالارها معمولا راه و چاه برگزاری مراسم را پیش رویتان می گذارند اما همه چیز را نمی توان با اتکا به پیشنهادهای آنها پیش برد. بخشی از خوب برگزار شدن مراسم به دقت نظر و توجه خود شما بر می گردد.

 

• فهرست ذخیره مهمانان

 

تعداد مهمانان‌تان را قبل از سفارش غذا، میز و صندلی و... تعیین كنید. فراموش نكنید همیشه تعدادی مهمان رزروی هم داشته باشید. منظور این است كه همیشه روی تعداد ثابتی مهمان حساب نكنید. این احتمال را بدهید كه تعدادی از دعوت شده‌ها به دلایل مختلفی نتوانند در مراسم شما شركت كنند، به همین دلیل در كنار فهرست اصلی مهمانان، فهرست جایگزینی تهیه كنید تا درصورت بروز هر مشكل برای مهمانان اصلی بتوانید بدون كمترین اتلاف زمانی، مهمانان رزرو را جایگزین كنید.

 

• شورای مزه برگزار كنید

 

اگر مراسم‌تان را در یك سالن برگزار می‌كنید مطمئنا یكی از ملاك‌های انتخاب مكان برگزاری، كیفیت و قیمت سرویس‌هایی است كه به مهمانان‌تان ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید این قیمت‌ها شامل ورودی سالن به تعداد مهمانان، پذیرایی بدو ورود، پذیرایی در طول زمان مراسم و شام می‌شود.

 

قبل از این‌كه برای شام عروسی سفارش غذا بدهید منو غذایی موسسه برگزار‌كننده را به دقت مطالعه كنید. بهتر از مطالعه این است كه این غذاها را امتحان كنید. یعنی یك بار بدون آن‌كه مسئولان این موسسه متوجه شوند و به‌صورت كاملا نامحسوس از انواع غذاهایی كه می‌خواهید یك پرس سفارش دهید. با افراد با تجربه و كسانی كه در این امر صاحب‌نظر هستند، شورای مزه برگزار كنید تا خوب و بد هر نوع غذا را بتوانید تشخیص دهید. براساس همین نظر سنجی می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب كنید.

 

•شیرینی با خودتان

 

گاهی وقت ها تالارهای عروسی پیشنهاد می کنند تهیه میوه و شیرینی را بر عهده آنها بگذارید ولی بهتر است زحمت این كار را خودتان بكشید چون شما ذائقه مهمانان‌تان را و سلیقه خوراكی آن‌ها را بهتر می‌دانید. در ضمن با به اندازه تهیه كردن شیرینی و میوه می‌توان در هزینه‌ها كمی تعادل ایجاد كرد. شست‌و‌شوی میوه هم می‌‌تواند با نظارت شما صورت بگیرد.

 

• زیاده روی نکنید

 

موسسات برگزار‌كننده مجالس، خدمات متفرقه زیادی ارائه می‌دهند از بادكنك آرایی گرفته تا اجاره كردن هلی‌كوپتر و كالسكه طلایی و لیموزین. شما اندازه جیب و موجودی حساب بانكی‌تان را می‌دانید نه آن‌ها. پس با حساب و كتاب جلو بروید و اجازه ندهید چشم و هم چشمی یا تبلیغ های وسوسه کننده مسئولان تالار شما را وادار به هزینه های گزاف کند.

 

علاوه بر این، به یاد داشته باشید خدمه و مجریان اصلی مراسم از رسم و رسوم خانوادگی و قومی شما بی‌خبرند. پس اگر رسم ویژه‌ای دارید و می‌خواهید اجرا كنید، بهتر است قبل از برگزاری و طی یك جلسه توجیهی آن‌ها را آگاه كنید.

منبع: زندگی ایده آل

shiva & hasan بازدید : 114 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شب اول عروسی (شب زفاف)

شب اول عروسی یا شب زفاف اوّلین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمّیتی در زندگی خود می دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید را با همتای خود آغاز می کنند.

 

قدرت تکوینی زفاف (شب اول عروسی)به گونه ای است که با توجّه به جاذبه وانهاده در ضمیر انسان، در وهله اول مستحب شمرده می شود، و با احتمال آلودگی به گناه، واجب به حساب می آید. از این رو ازدواج از سنّت نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ است و ایشان فرموند: «ازدواج از سنّت من است و هر کس از سنّت من سرپیچی کند، از من نیست»[1]

 

آداب  شب اول عروسی (شب زفاف)

 

1. از آداب مستحبّی شب اول عروسی (شب زفاف) ، نماز و دعا است.شب اول عروسی یکی از اوقاتی است که دعا و طلب حاجتی در آن، پیش از انجام اعمال زناشویی مستجاب است.

امام باقر(ع)می فرماید: «هنگامی که عروس را نزد تو آوردند، خودت وضو بگیر و به او نیز بگو وضو بگیرد، دو رکعت نماز بخوان، و به او نیز بگو که دو رکعت نماز مستحبی بخواند، سپس حمد و ثنای پروردگار عالم را انجام بده و صلوات بر محمّد و آلش بفرست، آن گاه دعا کن و به حاضرین بگو «آمین» بگویند و این دعا را بخوان:

 

«اَللّهُمَّ ارزقنی اُلفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِنی بِها، و اجمَع بَینَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ انس وَ ائتِلافٍ، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ؛[3]

 

خدایا، دوستی و محبّت و خوشنودی او را روزی من گردان، و مرا به او خشنود ساز و بین ما و او به پیوند نیک و صمیمانه جمع کن، چرا که تو حلال را دوست داری و حرام را ناپسند می دانی».

 

هم چنین از ایشان نقل شده است که: هنگامی که خواستی با همسرت همبستر شوی، متوجّه خدا باش و بگو:

« اَللّهُمَّ ارزُقنی وَلَداً وَاجعَلهُ تَقیا زَکیاً لَیسَ فی خَلقِهِ زیادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلی خیر؛[4]

خدایا فرزندی به من عطا فرما، و او را پرهیزگار و پاک گردان، جسمش را کامل و موزون قرار بده، و عاقبت امرش را ختم به خیر بفرما»


2. اجتناب از شرکت شیطان در انعقاد نطفه: در شب اول عروسی (شب زفاف) و یا هر وقت دیگر که همسران می خواهند با هم همبستر شوند، «بسم الله» بگویند، و مراقب باشند که در آن هنگام از هر گونه گناه دور باشند، حتّی فکر گناه نکنند، تا شیطان در نطفه آنان شریک نشود؛ زیرا نطفه پایه اوّل ساختار فرزند آینده را تشکیل می دهد. امام صادق(ع)دستور فرموده اند که هنگام همبستر شدن گفته شود:

 

«اَعوذَُ بِالله السَمیع العَلیم مِنَ الشّیطانِ الرَّجیم؛

پناه می برم از خدای شنوا و دانا، از شیطان رانده از درگاه خدا».[5]


3. توصیه های پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) : هنگامی که عروس به خانه تو وارد شد:

3ـ 1. کفش های او را در آور، تا بنشیند.

3ـ 2. پاهای او را بشوی.

3ـ 3. از آن آب، از در خانه تا انتهای آن بپاش (چنین کاری موجب رفع و دفع انواع فقر شده و باعث نزول برکت های بسیار خواهد شد.)

3ـ4. تا هفت روز، عروس را از خوردن شیر، سرکه، گشنیز و سیب ترش منع کن (زیرا رحم زن بر اثر خوردن این چهار غذا، سرد شده برای باروری آماده نمی شود.)

 

 

شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف

شب زفاف

 

3ـ5. در آغاز و وسط و آخر ماه (قمری) آمیزش نکن.

3ـ 6. بعد از ظهر آمیزش نکن.

3ـ 7. هنگام آمیزش سخن نگو.

3ـ 8. هنگام آمیزش به فکر زن دیگری نباش.

3ـ 9. شب عید فطر و قربان آمیزش نکن.

3ـ 10. آمیزش در شب دوشنبه و آغاز شب سه شنبه و شب پنجشنبه و هنگام ظهر و پنج شنبه و هم چنین شب جمعه و بعد از ظهر جمعه خوب است.[6]

3ـ 11. بدون وضو آمیزش نکن.

 

دستورات فوق اوامر ارشادی است یعنی بهتر است که این گونه عمل شود. و جنبه وجوبی ندارد. در برخی از آن ها توجه به انعقاد نطفه است یعنی اگر نطفه ای در آن شرایط منعقد شود می تواند زمینه ساز مشکلاتی باشد.

 

4. آمیزش در محیط سر پوشیده:شب اول عروسی (شب زفاف) در محیطی سرپوشیده باید انجام گیرد، و نیز لازم است مسائل خصوصی و اسراری که در این رابطه وجود دارد، برای کسی نقل نشود، و با این کار حریم حیاء و عفّت و غیرت اسلامی را حفظ کنند.[7]

 

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «سوگند به آن کسی که جانم در دست اوست، اگر مردی با همسرش در خانه ای همبستر شود و کودکی آن ها را بنگرد و سخن و صدای نفس آن ها را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد، زناکار می شود و اگر دختر باشد، آلوده دامن می گردد.»

هر کدام از همسران، دستمال جداگانه ای داشته باشند و اگر دستمال آنها یکی باشد، موجب دشمنی و سپس جدایی و طلاق خواهد شد.

 

5. آماده سازی حجله در شب اول عروسی: بهتر است یک اتاق مناسب، راحت و آرامش بخش، در یک مکان آرام و بدور از هر گونه دغدغه و اضطراب آماده شود تا عروس و داماد از هر نظر راحت و آسوده باشند.

 

6. آماده سازی عروس در شب اول عروسی: دختران معمولاً به دلیل شنیدن خاطرات دوستان و اطرافیانش، از شب اول عروسی و خطرات احتمالی آن درباره پرده بکارت ترس و اضطراب دارند، که اولاً خود آن ها باید با افزایش آگاهی خود، اضطراب را دور کنند، و ثانیاً پسران باید رعایت حال آنان را بکنند و با آماده سازی و به تدریج اقدام نمایند.

 

7. کسب اطلاعات کافی جنسی: پسر و دختر باید قبل از شب زفاف اطلاعات لازم را در مورد امور جنسی لازم، البته از راه صحیح و مشروع آن را کسب کنند تا آن شب مشکلی پیش نیاید.

________شب زفاف_________

منبع:tebyan-zn

[1] . پاک نژاد، سید رضا، ازدواج مکتب انسان سازی، قم، انتشارات اخلاق، چاپ حافظ، 1376، جلد دوم، ص 87 تا 92.

[2] . اشتهاردی، محمّد مهدی، ازدواج آسان، قم، انتشارات نبوی، چاپ اول، 1371، ص 241 تا 250.

[3] . حر عاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعه، نشر اسلامیه، ج14، ص 81.

[4] . همان، ص 82.

[5] . همان، ص 97.

[6] . انصاریان، حسین، نظام خانواده در اسلام، نشر ام ابیها، ص 206، و نیز ر.ک: مجلسی، محمدباقر، حلیه المتقین، ص 125، و ازدواج آسان، ص 245، و ازدواج مکتب انسان سازی، همان، صص 73 تا 82.

[7] . ر.ک: ازدواج مکتب انسان سازی، همان، ج2، صص 81ـ 73.

shiva & hasan بازدید : 119 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعد(رابطه مقعدی)

انجام رابطه جنسی از راه مقعد با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بیحس کننده به صورت کرم – اسپری – ژل – روغن – کاندوم – پماد – یک رابطه پر خطر جنسی میباشد و استفاده از موارد یاد شده و شیوه های ان صرفا از دردناک بودن این رابطه می کاهد و آسیبهای جبران نا پذیری به فرد مفعول به لحاظ جسمی و برای هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بیماریهای مقاربتی بهمراه دارد و هیچ پزشکی در هیچ جای دنیا انجام این رابطه را توصیه نمیکند و از نظر علمی غیر قابل قبول میباشد .

 

بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای جسمانی آن از منظر پزشکی :

هیچ پزشکی رابطه ی جنسی از راه مقعد را توصیه نمیکند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه جنسی ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده .

 

در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار بسیار آسیب پذیر و حساس میباشند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد ( ANAL) شود سریعا واکنش نشان میدهند من اینجا مکانیزمی از عملکرد داخلی بدن رو برای شما شرح میدم تا بهتر متوجه بشوید :

 

دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter که یکی از آنها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن میباشد و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود , از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده , عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند.

 

زمانی که شما احساس میکنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی ۲ باز شده که خب همانطور که گفته شد غیر ارادیست اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادیست و دست شما میباشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به WC دارید و خودتون رو نگه میدارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتون باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام میشه .

 

حالا همه این مسائل را مطرح کردم که به اینجا برسیم که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث میشه که دریچه خروجی مقعد یا همون آنال به درستی کار خودش رو انجام نده یعنی از قدرت ارادی خارج میشه پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست میدهید در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از درچه مقعد خارج میشود در اینصورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که خب مسلما این برای هیچ آدمی خوشایند نیست.

 

هشدار جدی : سهل تر بودن انتقال ویروسهایی نظیر HIV ( ایدز ) و سایر بیمارهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی از راه مقعد


از جهتی دیگر سایر بیمارهای عفونی ، ویروسی همانند هپاتیت ایدز سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی از طریق مقعد راحتر منتقل می شوند خیلی از افراد تصور میکنند که در رابطه مقعدی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند که باید عرض کنم اتفاقا چون درون مقعد حاوی باکتریهای زیادی میباشد انتقال ویروسهای نظیر ایدز و … راحتر انجام میگیرد این باکتریهای با شستشو از بین نمیروند . از آن گذشته دریچه مقعد یک درچه خروجیست پس وارد شدن هر چیزی از این دریچه علاوه بر آسیب به درچه و موارد ذکر شده همراه با درد است. و به مرور باعث باز شدن هر چه بیشتر درچه مقعد و پیدایش عوارض ذکر شده میشود.به طور کلی انجام این رابطه حتی برای یک مرتبه هم به هیچ وجه به زوجین توصیه نمی شود.

 

تماس دهانی با مقعد و نواحی اطراف آن میتواند باعث انتقال باکتریهای مضر به دهان شده و سبب بیماری و عفونت شود ( این باکتریها با شستشو از بین نمیروند )

 

حکم قضائی ، برگه سلامت پزشکی جهت مشخص شدن تجربه جنسی مفعول از طریق نزدیکی از مقعد و پزشکی قانونی :

سوالی که مطرح می شود اینست که آیا اگر فردی قبل از ازدواج رابطه جنسی مقعدی داشته باشد مشخص می شود یا خیر ؟ پاسخ مثبت است و پزشکی قانونی با بررسی نشانه ها و علائم مخصوص میتواند پی به این مسئله ببرد که ایا فرد رابطه جنسی از راه مقعد داشته است یا خیر.

منبع: وب سایت دکتر لیلا علیزاده

shiva & hasan بازدید : 109 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

هزینه‌های عروسی,کاهش هزینه‌های عروسی

 

هزینه های ازدواج و برگزاری جشن عروسی یکی از اساسی ترین و در عین حال پراسترس ترین بخش های عروسی است که فکر همه عروس و دامادهای جوان را به خود مشغول می کند. همه دوست دارند که جشن عروسی خود را به بهترین نحو ممکن و بدون کم و کاست برگزار کنند و در عین حال حداکثر صرفه جویی را نیز در هزینه های جشن عروسی داشته باشند.

 

صرفه جویی در هزینه های عروسی به معنای لذت نبردن از این اتفاق مهم زندگی و کم اهمیت جلوه دادن آن نیست. هدف از صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت صحیح بودجه و هزینه عروسی است که می تواند شروع بهتری را برای زندگی مشترک شما به ارمغان آورد.

 

منظور ما از مدیریت هزینه های عروسی، عاقلانه خرج کردن است و برای عاقلانه خرج کردن رعایت نکات زیر می تواند به شما کمک کند. اگر شما هم به دنبال راههای کاهش هزینه های ازدواج و عروسی هستید، عروس سایت برای شما چند توصیه دارد.

 

1 – کاهش هزینه های عروسی با تعیین هوشمندانه تاریخ مراسم

 

اگر می خواهید هزینه های مراسم عروسی خود را کاهش دهید، اولین اسکناس ها را می توانید با تعیین درست تاریخ مراسم خود، صرفه جویی کنید. بسیاری از خدمات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی، در روزهای وسط هفته و فصل های پاییز و زمستان، ارزانتر هستند.

 

شما می توانید با انتخاب یک روز در روزهای وسط هفته تخفیف های قابل توجهی در این خدمات کسب کنید. بعنوان مثال، تالارها و باغ های محل برگزاری مراسم، گل فروشی ها، موسسه های عکاسی و فیلم برداری، آرایشگاه های عروس و... همگی در روزهای میانی هفته، تخفیف های قابل توجهی به مشتریان خود می دهند.

 

علاوه بر این در فصل های سرد سال مثل پاییز و خصوصا زمستان، که بازار مراسم عروسی کم رونق تر است، می توانید این خدمات را با قیمت های پایین تری نسبت به بهار و تابستان، دریافت کنید.

 

2 – در انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی دقت کنید

 

آمار نشان می دهد بخش عمده ای از هزینه های عروسی (حدود 30%) مربوط به هزینه محل برگزاری مراسم و پذیرایی است. بنابراین در انتخاب باغ یا تالار محل برگزاری جشن عروسی تان بیشتر دقت کنید. بعنوان مثال اگر تعداد مهمانان شما کم است، چه لزومی دارد که یک تالار بزرگ را انتخاب کنید؟ چرا سراغ مکان کوچکتری نمی روید؟ با انتخاب جای کوچکتر، مهمانان شما هم بیشتر به هم نزدیک می شوند و اصطلاحا در فضای تالار " گم نمی شوند ".

 

برخی از باغ ها نیز به دلیل اینکه در اطراف شهرها واقع هستند و در ضمن هزینه های بالاسری کمتری دارند، با قیمت های مناسب تری با شما قرارداد می بندند و در عین حال مهمانان شما از فضای با طراوت آنجا لذت می برند. شاید گزینه مناسبی باشد اگر به تالارها و باغ هایی که به فاصله کمی در اطراف شهر شما هستند فکر کنید. این اماکن به دلیل دورتر بودن از مراکز شهری، قیمت های مناسب تری دارند و در ضمن مهمانان شما دردسر ترافیک سنگین داخل شهر را هم نخواهند داشت.

 

3 – گل آرایی ها و تزئینات غیر ضروری را حذف کنید

 

گل آرایی ماشین عروس، بادکنک آرایی سالن پذیرایی، آتش بازی و... در ظاهر چندان پرهزینه نیستند اما اگر با هم جمع شوند می توانند بسیار گران باشند. اگر اسکناس های خود را دوست دارید سعی کنید احساسی تصمیم نگیرید. برخی از این خدمات مثل تزئین ماشین عروس را می توانید با هزینه های کمتری نیز انجام دهید. مثلا باحذف برخی از گل های گران قیمت و جایگزین کردن آنها با گل های ارزان تر و یا حذف گل هایی که مربوط به آن فصل نیستند و انتخاب گل هایی که در آن فصل فراوان تر هستند، می توانید هزینه های تزئین ماشین عروس را کاهش دهید.

 

مواردی مثل بادکنک آرایی و گل آرایی سالن پذیرایی اگر حذف شوند نیز تاثیرچندانی بر گرمی مجلس شما نخواهند گذاشت. مواردی مثل آتش بازی و... نیز توسط نزدیکان شما با هزینه های بسیار کمتر قابل اجرا هستند. پس در هنگام عقد قرارداد با ارایه دهنده این خدمات، دقت بیشتری در موارد انتخابی خود بکنید و فراموش نکنید که : قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود.

تعداد عکس های چاپی، ابعاد آلبوم دیجیتال، تعداد دوربین ها و سایر تجهیزات و... شاید به تنهایی هزینه زیادی نداشته باشند اما وقتی با هم جمع می شوند، هزینه بالایی خواهند داشت. پس سعی کنید احساساتی نشوید و عاقلانه سفارش بدهید

 

4 - عکاسی و فیلم برداری عروسی

 

عکاسی و فیلم برداری مجلس عروسی یکی از قسمت هایی است که اگر کمی دقت کنید، می توانید حسابی در هزینه های آن صرفه جویی کنید. در درجه اول سعی کنید با چندین موسسه مذاکره کنید و از قیمت ها و همچنین کیفیت کار آنها مطلع شوید.

 

سعی کنید سراغ تولید کننده های اصلی بروید که مجوز تولیدی دارند و تقریبا همه مراحل کار، از فیلم برداری و عکس برداری گرفته تا میکس و مونتاژ و چاپ و... را خودشان انجام می دهند. به این ترتیب، هزینه های واسطه گری و دلالی در این خدمات را حذف می کنید و به راحتی حدود 20% تا 30% صرفه جویی خواهید کرد. از مدیر موسسه بخواهید مکان اجرای کلیه این مراحل را در محل کار خود به شما نشان بدهد تا اطمینان حاصل کنید که خودشان انجام می دهند. سعی کنید در سفارش های خود جانب احتیاط را نگه دارید.

 

تعداد عکس های چاپی، ابعاد آلبوم دیجیتال، تعداد دوربین ها و سایر تجهیزات و... شاید به تنهایی هزینه زیادی نداشته باشند اما وقتی با هم جمع می شوند، هزینه بالایی خواهند داشت. پس سعی کنید احساساتی نشوید و عاقلانه سفارش بدهید.

 

یک نکته مهم : اگر 6 تا 8 ماه زودتر از تاریخ عروسی اقدام به عقد قرارداد کنید، تخفیف های قابل توجهی از موسسه های عکس و فیلم عروسی دریافت خواهید کرد.

5 توصیه برای کاهش هزینه‌های عروسی

 

5 - ماه عسل به کجا می روید؟

 

ماه عسل نیز یکی از پرهزینه ترین قسمت های عروسی است. البته شاید لذت بخش ترین آن نیز باشد. اما با انتخاب صحیح مقصدتان، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. از قبل در باره محل های مورد نظرتان تحقیق کنید تا بتوانید حدود قیمت ها را بدانید و بهتر انتخاب کنید. همچنین از خرج های اضافی و هزینه های بی دلیل مثل سرگرمی های گران قیمت و یا هتل های لوکس و پرهزینه، در ماه عسل خود داری کنید.

 

گاهی اوقات مسافرت به یک روستای باصفا در دل طبیعت و اقامت در یک خانه محلی با اجاره کم، خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهند زد. اگر زمان ماه عسل خود را کمی جابجا کنید و در روزهایی که مسافرت ها رونق کمتری دارند، به ماه عسل بروید، می توانید حسابی در هزینه ها صرفه جویی کنید. در ایران، معمولا در فصل مدارس مسافرت ها از رونق می افتند و اماکن تفریحی خلوت و ارزان هستند.

 

رعایت نکات ذکر شده فوق، به شما کمک می کنند که هنگام تصمیم گیری برای جزئیات مراسم عروسی خود، عاقلانه تر تصمیم گیری کنید و از بریز و بپاش های غیر ضروری خود داری کنید. اگر زندگی خود را با مدیریت مناسب شروع کنید، استرس کمتری را هم تحمل خواهید کرد. شما که نمی خواهید زندگی مشترک خود را با کوهی از بدهی های سنگین آغاز کنید؟

منبع:برگرفته از عروس سایت

shiva & hasan بازدید : 133 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

۷ راهکار برای افزایش تعداد اسپرم

افزایش تعداد اسپرم-بیشتر مردان چه بخاطر بچه دار شدن و چه بخاطر لذت بردن از انزال، تمایل به افزایش مقدار اسپرم خود دارند. به نظر برخی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند نشان دهنده سلامت جسمی باشد.

صرف نظر از صحت و سقم این گفته،بدون شک افزایش حجم منی و به عبارتی افزایش تعداد اسپرم میتواند لذت ارگاسم را بیشتر و مدت آنرا طولانی تر نماید. بعلاوه افزایش تولید اسپرم در بیضه میتواند میل جنسی شما را هم بیشتر سازد.

شما امروز در این مقاله نکات سودمندی در مورد افزایش مایع منی(افزایش تعداد اسپرم) خواهید آموخت.

 

۱- ترک سیگار:

ترک سیگار موجب افزایش مقدار اسپرم میشود.سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد، مقدار اسپرم شما را کاهش میدهد. گاهی مقدار اسپرم افراد سیگاری حدود ۲۲ درصد کمتر از سایرین است.

 

۲- لباس زیر راحت و گشاد بپوشید:

 یکی دیگر از راههای افزایش مقدار اسپرم پوشیدن لباسهای راحت و گشاد است.علت اینکه بیضه ها درون کیسه ای خارج از بدن قرار دارند این است که باید دمای آنها چند درجه خنک تر از دمای بدن باشد. بهمین خاطر پوشیدن لباس زیر و شورت تنگ که بیضه ها را به بدن شما میچسباند کار مناسبی نیست. اگر بتوانید بهتر است شبها لخت بخوابید.

 

۳- تغذیه مناسب داشته باشید:

  بدون شک بعضی از غذاها روی تولید مایع منی اثر دارند. غذاهایی که چربی کم و کربوئیدرات و پروتئین فراوان دارند بعلاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی و افزایش تعداد اسپرم میشوند. ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تضمین سلامتی شما میشود.

 

۴- سعی کنید بجای استمنا بیشتر سکس داشته باشید:

هر چقدر تعداد دفعات انزال شما بیشتر باشد(مانند حالت جلق زدن هر روز) حجم و غلظت منی شما کمتر خواهد شد.

 

۵- اجتناب از مصرف مشروبات الکلی:

 الکل به علت اثر روی کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن(هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و مقدار مایع منی را بدنبال دارد.

 

۶- تمرین حرکات ورزشی کجل: هرچند این تمرینات اثری روی مقدار اسپرم ندارد، ولی به کمک آن میتوانید قدرت پرتاب منی خود را بیشتر کنید و لذت بیشتری از انزال ببرید.

 

۷- ویتامین ها و مکملهای غذایی: ماری ژوانا و بعضی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند. در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که تولید منی و مقدار اسپرم را بیشتر میکنند.مانند:

کارنیتین:در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.

فولیک اسید:

آرژینین:در آجیل، کنجد، تخم مرغ و گوشت وجود دارد و تقویت کننده منی است.

ویتامین ایی و سلنیوم: این دو ماده نیز باعث افزایش تولید منی میشوند.

منبع:pezeshkan.org

shiva & hasan بازدید : 112 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آمیزش جنسی چیست؟

آمیزش جنسی به معنی نزدیکی و جفت گیری است که بین دو دو غیر همجنس انجام میشود که منجر به ارضا نیاز جنسی میشود. آمیزش جنسی بین حداقل دو غیر همجنس میتواند منجر به تولید مثل شود.

 

اعضا درگیر در آمیزش جنسی

اساساً تمام نقاط بدن قابلیت تحریک جنسی را دارند اما برخی نقاط به دلیل تراکم رشته های عصبی مربوط به لذت جنسی به عنوان ارگان های جنسی شناخته می شوند.

نقاط تحریک پذیر در آمیزش جنسی، در بدن زنان پراکنده تر و فراوان تر است وعلاوه بر دستگاه تناسلی نوک پستانها ،باسن و حتی لاله گوش، قوزک پا و یا گردن را در بر می گیرد.در آمیزش جنسی لب و دهان نیز به دلیل پوست نازک خود می توانند حساسیت زیادی نسبت به تحریک جنسی داشته باشند.

 

حالات مختلف آمیزش جنسی

حالات مختلف آمیزش جنسی و نزدیکی بین زن و مرد: حالت اول آمیزش جنسی، این سنتی ترین نوع آمیزش جنسی است که بسیاری برای اولین بار آن را انجام می دهند و بدین صورت است که زن در زیر قرار گرفته و پاهای خود را به اندازه ای که احساس راحتی کند باز می کند و مرد در میان پاهای زن دراز کشیده و عمل دخول را انجام می دهد. در این حالت بهتر است که هراز چند گاهی مرد تمام بدن خود را با بدن زن تماس دهد, حالت دوم این نوع آمیزش جنسی را اصطلاحا پهلو به پهلو مینامند. در این حالت هم مرد و هم زن به پهلو خوابیده و عمل دخول را انجام میدهند. البته میشود حالت اول را به این حالت پیوند زد, یعنی به همان صورتکه مرد روی زن قرار گرفته بود دوتایی به پهلو بخوابند.در مورد نحوه قرار گرفتن دست و پاها, بهتر است که آن را به عهده خانم گذاشت تا به هر صورتیکه راحت تر است, آنگونه انتخاب کند. در این حالت از آنجایی که اکثر نقاط بدن مرد و زن با یکدیگر در تماس خواهند بود لذت بیشتری عاید طرفین میشود.این حالت از آمیزش جنسی از آنجا که زن متحمل فشار زیادی نمیشود و آزادی عمل مناسبتری دارا خواهد بود, در بین خانمها طرفداران زیادی دارد.

 

آمیزش جنسی در زمان حاملگی

در دوران حاملگی بدن زنان دچار تغییرات فیزیکی و درونی میشود. این تغییرات میتواند در برخی از زنها منجر به افزایش تمایل جنسی و در برخی منجر به کاهش میل جنسی و حتی زدگی از تمایل جنسی در طول دوران حاملگی گردد. از آن جا که برخوردهای زن و مرد و فشاری که بر بدن خانمها در هنگام نزدیکی وارد می شود ممکن است به جنین آسیب وارد کند لازم است تا سکس در هنگام بارداری زن با ملایمت و احتیاط انجام شود. روش های مناسب روش در این روش زن زانو زده و مرد از عقب دخول را انجام می دهد. برای استفاده از این روش در زمان بارداری زن باید کف زمین خم شده و تمام قسمتهای سینه و دستان خود را روی زمین بگذارد به طوری که هیچ فشاری بر شکمش وارد نشود. در این حالت بهتر است چند بالش نرم در زیر شکم و سینه زن قرار گیرد تا فشار کمتری بر زن وارد شود. روش پهلو به پهلو در هنگام حاملگی باید از عقب انجام شود یعنی مرد پشت سر زن دراز بکشد و زن پاهای خود را باز کند تا نزدیکی صورت بگیرد.روش هایی که زن در بالا و مرد در زیر قرار دارند این روشها برای آمیزش جنسی و نزدیکی از راه مقعد و برای خانم هایی که جثه بسیار کوچکتری از شریک جنسی خود دارند نیز بسیار مناسب هستند.

 

 

آمیزش جنسی

آمیزش جنسی

ارگاسم و آمیزش جنسی

ارگاسم در مردان تحریکات جنسی و اروتیکی سبب ساز تغییرات گستردهای در بدن میشود. زمانی که زن و مرد در اثر کنش جنسی تحریک میشوند,تپش قلب دو جنس طی آمیزش جنسی سریعتر میشود و فشار خون در بدن افزایش مییابد.این افزایش در اندام تناسلی مردان موجب بزرگتر شدن آلت مردانه و سفت شدن بدنه آن می شود که نعوظ ( شق کردن ) نامیده می شود. همچنین افزایش ترشح تستسترون ( هورمون جنسی مردانه )، اندورفین (ترشحات عصبی ضد درد ) که کارکردی مشابه تریاک دارند، اکسی توسین و وازوپرسین ( هورمون هایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش داده و به ایجاد اعتماد میان افراد کمک می کند. ) در خون موجب بالا رفتن احساس خوشی و ایجاد تنشهای مثبت عصبی طی آمیزش جنسی می شود. رفته رفته این تغییرات در جریان مداوم آمیزش جنسی اوج لذت و یرانگیختگی را موجب می شود به ناگاه این تحریکات و تنشها فروکش میکند. این حالت را اصطلاحا ارگاسم یا اوج لذت جنسی می نامند که معمولا چند ثانیه دوام دارد.

 

در هنگام ارگاسم مرد در آمیزش جنسی, انزال (خروج منی ) صورت میگیرد.این مایع غلیظ که از آب، پروتئین ودرصد ناچیزی نمک، آلکالین (ماده ای تلخ مزه با اثر آرامبخش که در برخی گیاهان دارویی وجود دارد )، فروکتوز ( نوعی قند که در برخی میوه ها وجود دارد )و برخی املاح مانند روی تشکیل شده به میزان 2 تا 5 میلی لیتر در هنگام انزال از طریق آلت تناسلی از بدن مرد خارج میشود. زمان نهفتگی ارگاسم در مردان معمولا بسیار کوتاهتر از زنان است که این به خاطر شرایط بدنی و عصبی زنان است که باعث این شرایط در طی آمیزش جنسی میشود.( برخی تحقیقات نشان می دهد 75 درصد مردان در کمتر از دو دقیقه از آغاز آمیزش جنسی به ارگاسم می رسند.) برای رسیدن مردان به ارگاسم تحریکاتی که بر روی آلت مرد همانند عمل دخول در واژن و یا مقعد و یا تحریکاتی که به وسیله زن روی آن انجام میگیرد (نوازش و ...), نقش به سزایی دارد.

 

ارگاسم در زنان- ارگاسم در زنان در طی آمیزش جنسی از فرایند پیچیده تری نسبت به مردان پیروی می کند وبه همین دلیل زمان بیشتری میبرد تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد. ( به طور میانگین 10 تا 20 دقیقه ). ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمیتوان مشخص کرد(همانگونه که در بالا ذکر شد نشانه ارگاسم مردان انزال و خروج منی است) و ممکن است زمان آن تا یک دقیقه طول بکشد.در بیشتر زنان حساس ترین عضو به تحریکات جنسی کلیتوریس ( چوچوله )است که لمس آن بیشترین نقش را در فراهم آوردن لذت در آمیزش جنسی زنان دارد. بسیاری از زنان به ویژه زنان طبقات پائین در کشورهای جهان سوم تاکنون تجربه رسیدن به ارگاسم در طی آمیزش جنسی را نداشته اند و بسیاری از ناراحتیهای روحی می تواند توان ارگاسم را از زنان سلب کند. به عقیده بعضی از محققان در زمینه مسائل جنسی زنان لذت بیشتری از یک رابطه جنسی یا آمیزش جنسی میبرند تا مردان.

البته میزان دقیق آن تاکنون مشخص نشدهاست ولی در برخی موارد محققان لذت جنسی زن را تا ۳برابر بیشتر از لذت جنسی مرد تخمین زده اند.در این میان مردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید باکسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به زن کمک کنند.

 

امروزه تمام دنیا به بن بست های اخلاقی بزرگی در زمینه آمیزش جنسی برخورد کردند که شاید ریشه ی آن نظریه ی فروید بوده باشد. به هر حال بسیاری آمیزش جنسی در زندگی را جالب می دانند ولی طبق نظر سنجیهایی یاد شده بسیاری آمیزش جنسی قبل از ازدواج را باعث سست شدن بنیان خانواده می دانند، دین اسلام آمیزش جنسی را فقط منحصر به ازدواج و کنیزان (زنانی که در مالکیت فردی باشند) که در گذشته بوده است و ازدواج صیغه تایید می کند.آمیزش جنسی از شب زفاف به صورت رسمی صورت میگیرد چه برای مرد و چه زن.

خودداری از قبول واقعیات مربوط به مسائل جنسی سبب بحرانها و مشکلات اجتماعی فراوانی شده است, به صورتی که در سال ۲۰۰۶ در گزارشی که سایت جستجوگر گوگل در رابطه با بیشترین مراجعان به سایتهای پورنوگرافی انجام داده بود حاکی از آن بود که کاربران ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها در مقام سوم جستجوگران واژه انگلیسی sex (جنس) از میان تمام کشورهای جهان قرار داشتند. گرایش جنسی که ترجیح جنسی و تمایل جنسی نیز نامیده شده توصیف کننده نوع محل تمرکز تمایلات عشقی، جنسی، احساسی و تخیلی افراد است. رده بندی گرایشهای جنسی موجودات زنده معمولاً برپایه نوع جنسیتی که مورد تمایل آنهاست صورت میگیرد. انواع این گرایشها عبارتند از:

همجنسگرایی: گرایش به جنس موافق

دگرجنسگرایی: گرایش به جنس مخالف

دوجنسگرایی (دوجنسی): گرایش به هردو جنس

بیجنسی: نداشتن گرایش جنسی به هیچکس


همجنسگرایی یکی از گرایشهای جنسی است که مشخصه آن تمایل زیبایی شناختی، عشق رومانتیک، و تمایل جنسی منحصرآ نسبت به جنس همگون با خود فرد میباشد. به فردی که به جنس دیگر گرایش داشته باشد دگرجنسگرا و به افرادی که هم بهجنس دیگر و هم به همجنس خود تمایل دارند دوجنسگرا میگویند. در اصطلاح اسلامی به ارتباط جنسی بین مردان «لواط» (برگرفته از نام لوط پیامبر قومی که به این کار مشهورند) و به ارتباط جنسی بین زنان «مساحقه» میگویند. در گویش مردم عامی افراد همجنسگرا - زن یا مرد - با عنوان عمومی «همجنسباز» خوانده میشوند ولی واژههای دیگری نیز در گفتار عوام برای اشاره همجنسگرایان وجود دارد که معمولاً تحقیرآمیز و محکوم کننده هستند. برای اشاره به همجنس گرایان زن در زبان فارسی معمولاً واژه لزبی بکار میرود که از واژهٔ انگلیسی Lesbian آمدهاست. البته در گفتار ایرانیان به همجنسگرایان زن، طَبَقزن گفته میشده است که به عمل طَبَقزنی اشاره داشتهاست. این لغت امروزه بندرت مورد استفاده قرار میگیرد. پدیده همجنس گرایی همیشه با بشر بوده است و در ادبیات و هنر جهان از زمان بسیار کهن، شاهد اشاراتی به این پدیده هستیم. ·

دگرجنس گرایی که ناهمجنسخواهی هم گفته شده گونهای از گرایشهای جنسی است که در آن فرد به جنس مخالف خود تمایل جنسی دارد، یعنی مرد به زن و زن به مرد گرایش دارد. این نوع گرایش جنسی معمولترین و رایجترین گرایش است.

منبع:forum.iransalamat.com

shiva & hasan بازدید : 123 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

بسیاری از هزینه‌ها و مراسمی که دردوران عقد مرسوم است، ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرین ما دارند و هر یک نشانه‌ای از رسم و آیین ویژه‌ای است. از آنجا که دوران عقد اولین قدم های زندگی مشترک شما است و قطعا هر دو شما سعی دارید که در دل دیگری نفوذ بیشتری داشته باشید، بهتر است به هدیه دادن به عنوان یک روش ابراز محبت بیشتر فکر کنید.

 

 

شما با هدیه دادن به نوعی عشق و علاقه خود را به همسرتان نشان می‌دهید. به او می گویید که او برای شما ارزشمند است و همیشه به یادش هستید حتی وقتی در کنار او حضور ندارید.

 

پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «هدیه به همسر عفت او را بیشتر می کند.» و امام على علیه‏السلام هم در حدیثی دیگر می فرمایند: «هدیه دادن دوستى را به دنبال مى‏آورد.» البته این هدیه حتماً نباید کادویی گران‌قیمت باشد بلکه شاخه‌ای گل سرخ یا هدیه‌ای کوچک می‌تواند خوشحالی همسرتان را تضمین کند.با تمام این ها، هدیه دادن هم نیازمند مدیریت است. مدیریت پول، زمان و مکان آن.

 

- هدیه دادن گاهی با توقعات کاذب و تجملات بی‌شماری همراه می شود و بعد از مدتی کم کم جنبه‌ی وظیفه پیدا می کند. از همه این ها مهم تر، در میان دلهره های مالی دختر و پسر که در دوران عقد مرسوم است، هدیه دادن می تواند یک بار به بارهای مالی این دوران اضافه کند.

 

- هدیه های شما همیشه نباید بزرگ باشد همیشه هم نباید کوچک و کم اهمیت باشد. در مناسبت های خاص برای همسرتان هدیه خاص بگیرید اما در ملاقات های معمولی تان می توانید به یک جعبه شکلات و شیرینی یا یک شاخه گل و حتی یک کارت یا کتاب کوچک بسنده کنید.

 

- گاهی به اعضای خانواده همسرتان هدیه دهید اما نه همیشه. ترجیحا این هدایا مربوط به مناسبت ها باشد. هدیه کینه ها را از بین می برد. اما بعضی ها ممکن است با انتخاب هدیه نامناسب باعث ایجاد کینه شوند. هدیه باید در شان طرف مقابل باشد و با سن و سال، فرهنگ، جایگاه و جنسیت او سنخیت داشته باشد. این الزاما به معنی گران قیمت بودن هدیه نیست به معنی مناسب بودن آن برای شخصیت فرد مقابل است.

 

- در این دوران، زن و مرد هزینه‌های مشخصی دارند، مثل هزینه تامین جهیزیه، خریدهایی که به طور معمول در هنگام عقد انجام می‌شود مثل خرید آینه و شمعدان، حلقه ازدواج و... بنابراین توجه داشته باشید که با تفکر صحیح و منطقی هزینه هایتان را به‌گونه‌ای مدیریت کنید تا هم بتوانید دل هم را شاد کنید و هم شرایط اقتصادی خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. توجه داشته باشید کیفیت برنامه‌ریزی برای هزینه‌کردن خیلی مهم‌تر از کمیت آن باشد. به‌عنوان مثال، برگزاری مراسم عقد ساده و با مهمان‌های خصوصی ممکن است لذت بیشتری را نصیب شما و همسرتان کند تا یک مراسم بزرگ که به خاطر حضور اقوام و آشنایان دور احساس معذب بودن به شما دست بدهد. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید با توجه به سلیقه‌ی شما و همسرتان و با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی و جلب رضایت والدین تان ترتیب داده شود. آنچه در هنگام خرید عقد توصیه می‌شود این است که همیشه دوطرف حد اعتدال را رعایت کنند. بدان معنی که یک خرید آبرومند و معقول را داشته باشند نه آنقدر اجناس کم و ارزان انتخاب کنند و نه دست روی گران‌ترین جنس فروشگاه بگذارند.

منبع:برگرفته از باشگاه همسران جوان

shiva & hasan بازدید : 108 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

روابط زناشویی نامزدی ها و آشنایی های بی سرانجام زیادی هستند که باید در همان روزهای اولیه به پایان برسند اما دو طرف آنقدر بیرون آمدن از این رابطه را سخت می بینند که آن را ادامه داده و به مرحله ازدواج می رسانند.در واقع گاهی بیرون آمدن از روابط عاطفی ناسالم به این سادگی نیست که ما متوجه نقاط ضعف شویم و خیلی منطقی با هم خداحافظی کنیم و به دنبال قسمت خود برویم.

 

 

اما داشتن آگاهی از اینکه چرا نمی توانید رابطه را تمام کنید می تواند کمک بزرگی برای برخورد منطقی تر با این قضیه باشد.

 

1- عذاب وجدان

 

عذاب وجدان و احساس گناه یکی از رایج ترین علت هایی است که نمی گذارد افراد از رابطه ناسالم بیرون بیایند. ممکن است او همه امیدش را به ما بسته باشد. در این صورت ترک کردن او و قطع امیدش برایمان کار بسیار دردناکی خواهد بود.

 

این وضعیت معمولا زمانی به بدترین حالت ممکن روی می دهد که شما گرفتار محبوب وابسته شده باشید. به هر حال در اینجا مجبوریم بین بد و بدتر انتخاب کنیم. بهترین کاری که می توانید برای او بکنید این است که با او ظالمانه رفتار کنید. مسلما درصورتی که رابطه ناسالم ادامه پیدا کند هم خود ما و هم محبوبمان آسیب بیشتری می بینیم.

 

چه کار کنیم تا در چنین تله ای گرفتار نشویم؟ تعهد زودهنگام و بی جا دلیل اصلی ایجاد چنین وضعیتی است. اگر زودتر از هنگام و قبل از ایجاد شناخت کافی به کسی تعهد بدهیم، زمانی که شناخت حاصل شد و فهمیدیم که برای هم مناسب نیستیم جداشدن به معنی بی تعهدی و بی وفایی ما تلقی می شود.

 

2- ترس از تنهایی

 

اگر احساس کنیم که غیر از این هیچ کس را نداریم و خودمان را بین این دو گزینه قرار دهیم که یا باید در این رابطه بمانم و تحمل کنم یا در تنهایی بمیرم، دیگر امکان خروج از رابطه ناسالم و آسیب زا برایمان میسر نیست. برای خروج از چنین وضعیتی دو راهکار وجود دارد: اول اینکه بدانیم تنهایی غول نیست که از آن بترسیم. ما همواره این توانایی را داریم که تنهایی خودمان را با چیزها یا افراد دیگر پر کنیم؛ افراد خانواده، دوستان، علایق و سرگرمی ها و شاید یک رابطه بهتر از این، دوم اینکه به اصل فراوانی، اعتقاد داشته باشیم: افراد زیادی وجود دارند که می توانید با آنها خوشبخت شوید.

 

3- احساسات

 

گاهی آن قدر شیفته طرف مقابلمان هستیم که احساسات و هیجانات شدید نمی گذارد اصلا فکر جداشدن از او را بکنیم. حتی با اینکه می دانیم این رابطه درست نیست و می تواند به ضرر هر دوی ما تمام شود. علاوه بر این، احساسات شدید یا همان «عشق کور» در رابطه باعث می شود ما اصلا نتوانیم نقاط ضعف رابطه را ببینیم که بخواهیم از او جدا شویم.

 

اگر احساس می کنید در این تله گیر افتاده اید بهتر است مدتی از طرف مقابل فاصله بگیرید تا این دوری کمی از طغیان احساسات بکاهد و چشمتان باز شود. همچنین می توان از اطرافیان کمک گرفت که داخل رابطه نیستند و چشمشان بازتر از ماست.

 

4- ویژگی های خاص

 

اگر طرف مقابل ما ویژگی خاص و بسیار مطلوبی داشته باشد که نتوانیم از آن بگذریم، از رابطه با او هم نمی توانیم صرف نظر کنیم. مثلا اگر ما همیشه آرزو داشته ایم که با یک سوپراستار سینماازدواج کنیم و حالا هم در رابطه ای ناسالم با یک سوپراستار قرار داریم، مسلما صرف نظر کردن از این رابطه برایمان کار دشواری است. در اینجا توصیه می کنیم یک برآورد از رابطه تان داشته باشید: آیا رابطه داشتن با یک آدم خاص برایتان مهم تر است یا یک عمر خوشبخت شدن؟!

 

5- رابطه ناسالم با والدین

 

یکی از نظریات در حوزه عشق و رابطه عاطفی می گوید اگر فرد از کودکی با والد جنس مخالفش رابطه ای مشکل دار داشته باشد که حل نشده است، شریکی را برای رابطه عاطفی انتخاب می کند که او هم مانند والدش همان مشکل را داشته باشد تا بتواند شرایط گذشته را در این رابطه بازسازی کرده و این بار تمام تلاش خود را برای جبران و اصلاح آن انجام دهد و مشکل را برطرف کند، اتفاقی که هرگز رخ نمی دهد. متاسفانه پی بردن به این حالت به این سادگی نیست. اما با تعمق و توجه کافی می توان از بروز آن تا حد زیادی جلوگیری کرد.

شخصیت بعضی از ما طوری است که همیشه دوست داریم به کسی کمک کنیم و مثل رابین هود نجات دهنده دیگران باشیم. این افراد معمولا جذب کسانی می وشند که مشکلات زیادی دارند و محتاج کمک هستند و از این طریق تبدیل به یک مددکار اجتماعی می شوند که نه تنها نمی تواند رابطه عاطفی درستی داشته باشد، بلکه در این میان خودش را هم کم کم نابود می کند

 

6- رابین هودبازی

 

شخصیت بعضی از ما طوری است که همیشه دوست داریم به کسی کمک کنیم و مثل رابین هود نجات دهنده دیگران باشیم. این افراد معمولا جذب کسانی می وشند که در بدبختی به سر می برند، مشکلات زیادی دارند و محتاج کمک هستند و از این طریق تبدیل به یک مددکار اجتماعی می شوند که نه تنها نمی تواند رابطه عاطفی درستی داشته باشد، بلکه در این میان خودش را هم کم کم نابود می کند.

 

باید دانست که ما یا شریک عاطفی کسی هستیم یا مددکار او، بهتر است حد و مرز این دو نقش مشخص باشد و باهم ادغام نشود. البته در هر رابطه عاطفی، طرفین به هم کمک می کنند و باعث رشد و کمال هم می شوند، اما در حالت رابین هود بازی، فقط یکی از طرفین آن هم به طور افراطی نقش کمک کننده دارد. اگر شما هم، چنین استعدادی دارید بهتر است حس کمک رسانی خود را در جای دیگری غیر از رابطه عاطفی به کار بندید.

 

7- خود کم بینی

 

خود کم بین ها خودشان را آن قدر پایین و بی ارزش می دانند که معتقدند سزاوار چنین رابطه ناسالمی هستند و ارزش بیش از این را ندارند. بنابراین هر بلایی هم که سرشان بیاید رابطه را ترک نمی کنند. پایان رابطه مشکل دار این افراد – اگر پایانی در کار باشد – تقریبا همیشه از سوی طرف مقابل است.

 

افراد خود کم بین غالبا دچار اختلال وابستگی هم هستند. خودکم بین ها اگر در یک رابطه سالم قرار بگیرند دچار احساس عذاب وجدان و ناآرامی می شوند. اگر کم و بیش در خود چنین احساسی دارید بهتر است قبل از شروع هر رابطه ای مشکل را با کمک متخصص حل کنید و با اعتماد به نفس وارد یک رابطه سالم شوید.

 

8- پر کردن خلأها

 

مسلما ما برای بیرون آمدن از رابطه ای که خلأهای شخصیتی یا نواقص زندگی ما توسط آن برطرف می شود تلاشی نمی کنیم، حتی اگر در این رابطه عیب هایی هم ببینیم. فرض کنید من یک آدم خجالتی و بسیار کمرو هستم. اگر رابطه ناسالم من با کسی باشد که بسیار اجتماعی و قدرتمند است و من بسیاری از نیازها و امروز زندگی ام را از طریق او تامین می کنم، بیرون آمدن از این رابطه برایم سخت می شود چون در این صورت بازهم مجبور خواهم بود با این نقطه ضعف خودم رو به رو شوم.

 

اما راه حل مناسب تر این است که یک بار برای همیشه با این نقص مواجه شوم، آن را برطرف کنم و بعد به منظور ایجاد یک ارتباط خوب – نه برای جبران کمبودها – وارد رابطه شوم.

 

9- ترس از خطرات احتمالی

 

بعضی اوقات نه تنها رابطه با فرد مقابل برای ما آسیب زاست، بلکه جداشدن از او هم می تواند خطرآفرین باشد. مثلا جداشدن از یک فرد شکاک که همواره فکر می کند دیگران به دنبال آسیب زدن یا خیانت به او هستند در بعضی موارد می تواند خطرهایی را در پی داشته باشد، چون او ممکن است به فکر انتقام بیفتد.

 

همچنین کسی که به قول خودش به شدت شیفته ماست ممکن است تهدیدمان کند که اگر از او جدا شویم سر ما یا حتی سر خودش بلایی می آورد. بنابراین باید با احتیاط دست به عمل زد. با این حال این به آن معنا نیست که شما مجازید همچنان به رابطه ناسالم با چنین فردی ادامه دهید.

 

10- احساس مسوولیت بی جا

 

گاهی پیش می آید که در یک رابطه خودتان را مسوول مشکلات طرف مقابل می دانید. مثلا با خود می گویید اگر او عصبی است به خاطر بلایی است که من سرش آورده ام. در این مورد توجه به این نکته ضروری است که شخصیت افراد یک شبه شکل نمی گیرد، بلکه این تمام رویدادها و تجربیات زندگی او از همان روز اول زندگی تا همین امروز است که شخصیت او را می سازد.

 

شاید شما درظهور مشکلی در فرد نقش اندکی داشته باشید، اما مطمئنا در ایجاد آن نقش خاصی نداشته اید. بنابراین به جای این که خودتان را به گناه دیگران بسوزانید بهتر است بساطتان را جمع کنید و از روابط مشکل دار بیرون بیایید تا از آسیب های آن در امان بمانید.

 

در همه این موارد، ما به صورت ناخودآگاه سعی می کنیم خودمان را گول بزنیم و واقعیت را طور دیگری برای خودمان توجیه می کنیم، نقاط ضعف را نادیده می گیریم و اصرار داریم همه چیز را – به خودمان و دیگران – خوب جلوه دهیم. بنابراین کمک گرفتن از شخص سومی که خارج از رابطه قرار دارد و از قضاوت درستی برخوردار است می تواند کمک بزرگی برایمان باشد.

منبع:برگرفته از مجله موفقیت

shiva & hasan بازدید : 122 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شـب عروسـی (شب زفاف)

شـب عروسـی بـه نظر بسیاری از افراد موضوعی است که صحبت کردن در مورد آن ممنوع می باشد؛ به ویژه برای ما آسیاییها، اما به هـر حـال شـب عروسـی مسئـله ای اسـت که بسیاری از زوج هـای تـازه ازدواج کرده، دیر یا زود با آن بـرخـورد کـرده و لذتش را خواهند بـرد. به جـای اینـکه ایـن مـوضوع شـب عروسـی (شب زفاف)را پنهان نگه داریم، بهتر است مطلب را باز کرده و در مـورد آن بـحث کنیم.

 

مـانند تعداد بسیار زیادی از عروس و دامادهای دیگر ممکن است شما هم در این فـکر بـاشیـد که چـگونه باید به شب عروسی(شب زفاف) خود نزدیک شوید؛ در این شرایـط هـزاران پرسش بی پاسخ به ذهن شما خطور می کند:آیا همه ی زوج ها شب عروسی با هم ارتباط جنسی برقرار می کنند؟ کسانیکه برای نخستین بار است که در شـب عروسـی یک چنین تجربه ای را کسب می کنند، چگونه می توانند با هیجان وارده روبرو شده و آنرا به درستی کنترل نمایند؟ و هزاران پرسش دیگر. همچنین ممکن است برخی از افراد تصور کنند که آیا باید حتماً رابطه جنسی همان شـب عروسـی انجام پذیرد؟ آیا پس از اتمام کار طرفین احساس شرمندگی و دست پاچگی خواهند کرد؟ اینها سوال های رایجی هستند که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود و اگر شما هم در ذهنتان یک چنین سوالاتی را دارید، مطمئن باشید که تنها نیستید.

چگونگی این امر که شما و نامزدتان چگونه مقدمات شب عروسی را فراهم می آورید،تا حدود زیادی بستگی به این امر دارد که آیا پیش از ازدواج از نظر جنسی فعال بوده اید یا خیر (ازدواجهای پیشین). به هر حال با توجه به خستگی ها و استرس هایی که شب عروسی بر روی هر دو طرف وارد می شود،این امکان وجود دارد که زن و شوهر در بهترین شرایط جسمانی نباشند و نتواند بهترین رابطه جنسی خود را تجربه کنند؛ شما زمانیکه برای شب عروسی خود برنامه ریزی می کنید باید حتماً این امر در ذهن داشته باشید.

 

از سوی دیگر اگر شما و نامزدتان تا قبل از ازدواج هیچ گونه رابطه جنسی نداشته باشید و یکی یا هر دو طرف باکره باشید، احتمال دارد احساس استرس، اضطراب، و ترس به شما دست دهد. البته همه این احساسات کاملاً قابل درک هستند، اما هیچ دلیلی برای بروز یک چنین احساساتی وجود ندارد. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم را دنبال کنید و مطمئن باشید که با قدری تفاهم و درک متقابل شب فراموش نشدنی  خواهید داشت، حتی اگر به رابطه جنسی هم ختم نشود.

 

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید

زمانیکه زندگی مشترک خود را شروع می کنید، باید همچنیان توجه داشته باشید که شب عروسی شما نمی تواند رمانتیک ترین لحظه ای باشد که در تمام طول عمر خود تجربه کرده اید.حقیقت اینجاست که شب های عروسی رمانتیک، فقط متعلق به پرده های سینما هستند. واقعیت اینجاست که هم عروس و هم داماد به دلیل فشار کاری و استرس موجود خسته تر از شب های قبل هستند، و این امر آنها را در بهترین شرایط برای معاشقه قرار نمی دهد.

تجربه شخصی شما هر چه که باشد، هیچ گاه نباید استراتژیتان این باشد که انتظار زیادی از شب عروسی داشته باشید. فشار بیخودی روی خودتان وارد نکنید چراکه این امر شما را مضطرب و عصبی می کند و سبب می شود که اجازه ندهد شما آن لذتی را که لازم است از شب عروسی خود ببرید. هیچ گونه باید و نبایدی در مورد اتفاقاتی که ممکن است در شب عروسی روی دهد، وجود ندارد. فقط آرام و ریلکس باشید، با هم حرف بزنید، صمیمی شوید و انتظارات خود را پایین بیاورید.

اگر بتوانید یکدیگر را آرام کنید و با هم صمیمی باشید، یک تجربه جنسی عالی را یا همان شب عروسی یا در شب های آتی تجربه خواهید کرد. از سوی دیگر حتی اگر شب اول رابطه جنسی برقرار شد اما لذتی را که در نظر داشتید نبردید، بقیه عمر وقت دارید که تکنیک هایتان را عوض کنید. در حال حاضر فقط باید روی این مطلب تمرکز کنید که از بودن با هم لذت ببرید.

برنامه ریزی کرده و خود را آماده کنید

شب زفاف-بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند، اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی (شب زفاف)با هم نمی زنند.باید قدری از توجه خود را که با وسواس تمام نثار امور نه چندان باارزش میکنید،صرف آماده شدن برای شب عروسی (شب زفاف)کنید.هر چقدر بیشتر زمان داشته باشید، کمتر ناشیانه عمل میکنید و لذت بیشتری می برید.

بهترین کار این است که زمانی را بگذارید و با هم در مورد این مطلب صحبت کنید، انتظاراتتان را با هم در میان بگذارید و به هم بگویید که از چه چیزی لذت بیشتری خواهید برد.سعی کنید همدیگر را بیشتر بشناسید، به تمایلات یکدیگر احترام بگذارید، و مرز و محدوده را نیز رعایت کنید. حتی می توانید از همسر خود دعوت کنید تا با هم این مقاله را بخوانید تا راه گفتگوهای بیشتر در این زمنیه برای شما باز شود. اگر پیش از اینکه در مرحله انجام قرار بگیرید، در مورد آن مسائل با هم صحبت کنید، هر دو نفر احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد.

سعی کنید که پیش از آغاز زندگی مشترک به باشگاه ورزشی بروید، برنامه های تناسب اندام را از سر بگیرید، و اندام خود در یک وضعیت مناسب قرار دهید. اگر زیبا به نظر برسید، نه تنها همسرتان هم متعاقباً پاسخ مناسبی به شما خواهد داد، خودتان هم احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که شب های دیگر با هر لباسی که می خوابید شب عروسی نباید این کار را بکنید و نه باید با شلوار جین بخوابید نه پیجامه. یک دست لباس خواب مخصوص برای شب عروسی تهیه کنید، به طوری که به شما بیاید، و چهره تان از هر زمان دیگر زیباتر کند. البته ما نمی گوییم چیزی بپوشید که در آن راحت نباشید بلکه باید چیزی را انتخاب کنید که در آن راحت بوده و در عین حال به شما بیاید و جذابتان کند.

پیش از اینکه خرج و مخارج عروسی سر به فلک بزند، بنشینید و این مورد را هم در لیست خرید های خود بگنجانید که از همه چیز مهمتر هستند.

 

از جمله وسایلی که باید در چمدان خود بگنجانید به شرح زیر می باشند:


1- لباس زیر زیبا و جذاب

2- آهنگ های عاشقانه که به شما آرامش می دهند

3- تهیه آب نبات های طعم دار و شمع های خوشبو که فضا را عاشقانه تر کنند

4- وان آب گرم. (هتل ها از ارائه این خدمات به شما خیلی خوشحال خواهند شد)

5- عطرهای خوشبو و کرم های ماساژ

6- قرص های کنترل بارداردی (مگر اینکه بخواهید از همان شب اول خانواده خود را گسترش دهید)


در شب عروسی (شب زفاف)ریلکس باشید و فشار را از خود دور کنید

در ابتدا باید فشار را از روی خود دور کنید. هر دوی شما روز سختی را پشت سر گذاشته اید و باید از این به بعد عادت کنید که شب ها هم در کنار هستید و میخواهید از این پس در کنار یکدیگر زندگی کنید.

 

 

اعمال شب زفاف,شب زفاف

شب زفاف

لباس های عروسی را از تن خود در بیاورید و لباسی بپوشید که در آن راحت هستید.درب اتاق را قفل کنید و بنشینید در کمال آرامش در مورد روزی که گذشت با هم صحبت کنید. نکات جالبی که اتفاق افتاده را با هم در میان بگذارید و بگویید که چه چیزی بیش از پیش در ذهنتان باقی خواهد ماند. همچنین می توانید یک هدیه کوچک شب عروسی تهیه کنید و به یکدیگر بدهید.

 

زمانی که فشار و استرس روزانه از شما دور شد، می توانید صحنه را قدری صمیمانه تر و نزدیک تر کنید.می توانید از جکوزی یا وان استفاده کنید. این کار آرامش بیشتری به هردوی شما می دهد. بعد هم یکدیگر را ماساژ دهید تا هم آرامش بیشتری پیدا کنید و هم ارتباط بهتری با هم برقرا کنید و هم تحریک شوید.

 

حرف و حرف و حرف بزنید

با هم حرف بزنید. موسیقی، لباس زیر جذاب، و شمع می توانند خیلی کمک کنند، اما هیچ چیز نمی تواند به اندازه صحبت کردن شما دو نفر را تحریک کند. حتی بوسیدن هم پس از حرف زدن به وقوع می پیوندد. افرادی که فوراً وارد تخت خواب می شوند و اینگونه به گرمای لحظه پاسخ می دهند کمتر به آن صمیمیتی می رسند که پس از حرف زدن و مطلع کردن یکدیگر از تمایلاتشان پدید می آید.

زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی می رسد، ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا می کند؛ اگر شما دو نفر تا کنون ننشسته اید و حرف بزنید الآن موقع انجام این کار است.هیچ کس نمی تواند به شما یاد بدهد که چگونه باید با هم رابطه جنسی برقرار کنید و یا چگونه با هم صمیمی تر شوید چرا که این امر مانند اثر انگشت در مورد هر فردی متفاوت است.یک گفتگوی کوتاه در این مورد در شب عروسی می تواند خیلی از موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.

 

در مورد تمایلات و خواست های خود با یکدیگر صحبت کنید. این امر که شما در مورد رساندن یکدیگر به اوج لذت احساس مسئولیت می کنید، می تواند باز هم شما دو نفر را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند، و اگر بتوانید در مورد "چگونه" و "کدام قسمت" هم با هم حرف بزنید، این امر می تواند لذت جنسی شما دو نفر را بیشتر کند.

بسیاری از آقایونی که تجربه بیشتری نسبت به همسرانشان دارند اظهار می دارند که خانم به این دلیل که خیلی خجالتی و مضطرب، است شب زفاف(شب عروسی) را خراب می کند. چون شما همسر او هستید، پس این وظیفه شماست که او را درک کرده و با ملاحظه و محتاطانه رفتار کنید.

اینگونه به قضیه نگاه کنید: این آسان ترین کار در دنیا نیست که لباس هایتان را در بیاورید و با مردی که خوب شاید کمی غریبه باشد یک رابطه جنسی آتشین داشته باشید. او فقط در حال شناختن بهتر شماست. ادراک های ابتدایی او را به منزله نوعی عدم پذیرش نگذارید. مربوط به شما نیست، مربوط به اوست و شما باید کاملاً این مطلب را درک کنید و با او در مورد این مطلب حرف بزنید و کاری کنید که او احساس راحتی و آرامش پیدا کند.

 

این امر در مورد خانم ها هم صدق می کند. اگر می خواهید همسرتان کاری انجام دهد و یا از انجام کاری دست بردارد به او بگویید. انتظار نداشته باشید که او از روی حالت صورتتان بفهمد که چه چیزی در ذهن دارید. اگر شما یاد نگیرید که در تخت خواب به جای خودتان صحبت کنید، همسرتان تصور می کند که همه چیز خوب و روبه راه است.شاید اینطور نباشد! به همین دلیل باید او را بدون اینکه توهینی متوجهش باشد، آموزش دهید.صمیمیت و رابطه جنسی در سایه ی رضایت و لذت معنا پیدا می کنند. هر چقدر بیشتر با هم صحبت کنید، رویهم رفته لذت بیشتری هم خواهید برد.

 

 

شب عروسی


همه چیز به رابطه جن سی ختم نمی شود

بسیاری از زوج ها اظهار می دارند که شب اول عروسی با هم رابطه جنسی نداشته اند. خوب به هر حال این مورد اصلاً بد نیست. خودتان را در نظر بگیرید که ماهها برای این روز برنامه ریزی کرده اید و ترتیب کارهای مختلف را داده اید، و خودتان را برای بزرگترین روز زندگیتان آماده کرده اید. سنت های بیشمار، صورتحساب های بیشماری را برای پرداخت کردن به شما تحمیل می کنند. به هر حال بسیری از افراد احساس خستگی شدیدی می کنند و فقط می خواهند آرام بوده و در کنار هم باشند.

 

می توانید از سایر انواع نزدیکی ها، مانند:حرف زدن، لمس کردن، در آغوش گرفتن، بوسیدن، ماساژ دادن و در آغوش گرفتن استفاده کرده و لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که لذات جن سی را می توان از راههای دیگر نیز نشان داد.

به خصوص برای خانم ها، معاشقه فقط به رابطه جنسی ختم نمی شود. اگر احساس می کنید که آمادگی انجام رابطه جنسی را ندارید، در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش کردن هم می توانند جایگزین های مناسبی برای آن باشند. بنابراین چه در شب عروسی با هم رابطه جن سی برقرار کردید چه کار به این مرحله ختم نشد، فقط باید مطمئن شوید که همدیگر را محکم در آغوش گرفته و احساساتتان را به یکدیگر انتقال می دهید.چند کار کوچک است که می توانید انجام دهید؛

به چشم های هم نگاه کنید و بگویید: "دوستت دارم" بهترین زمان برای اعتراف به این موضوع که شریکتان را دوست می دارید، زمانی است که در صمیمیت کامل به سر میبرید و یا در حین برقراری رابطه جن سی هستید. اگر در این لحظه بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید، هر زمان دیگری هم می توانید! ارتباط چشمی صمیمت را تشدید می کند چراکه حاوی این پیام است که شما دو نفر برای هم اهمیت قائل هستید.


هیچ گزینه صحیح و یا غلطی وجود ندارد

روابط جنسی چیزی نیست که در شما استرس ایجاد کند. شاید کتاب های بیشماری در این زمنیه نوشته شده باشند که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، اما همه چیز به میزان صمیمیت دو طرف بستگی دارد. نگران نباشید که آنرا حتماً به شیوه صحیح انجام دهید،برای شروع فقط اجازه دهید که همه چیز خیلی طبیعی آغاز گردد و حتم داشته باشید که از صمیمت ایجاد شده لذت خواهید برد. اگر بیشتر پیش رفتید که چه بهتر!

اصلاً نگران نباشید که چرا همه چیز آنطور که باید پیش نرفت. شما برای تمرین کردن هزاران شب دیگر را نیز در اختیار دارید. شاید اکثر زوج ها شب اول عروسی ناشیانه نسبت به هم برخورد کنند چراکه گامی به سوی برداشتن کلیه مرزهاست. به خودتان وقت بیشتری بدهید تا باز هم یکدیگر را بهتر درک کنید و متوجه شوید که دفعه آینده چگونه می توایند آنرا بهتر انجام دهید.

منبع:4tangerine2.persianblog.ir

shiva & hasan بازدید : 102 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

اصول استفاده از کاندوم

کاندوم یکی از روشهای موثری است که به نحو مناسبی باعث پیشگیری از بیماریهای مقاربتی , همینطور جلوگیری از حاملگی میگردد.

 

معمولا جنس اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب میباشد با اینحال در بازار انواع دیگری از کاندوم هم وجود دارد که بهتر است مصرف کنندگان نسبت به این مسیله هوشیاری لازم را داشته باشند.به این دلیل که این کاندوم ها هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرایت بیماری و ویروس در آنها کمتر است.البته گاهی بعضی خانم ها نسبت به کاندومهای لاتکس دار حساسیت دارند که در این حالت بهتر است از انواع بدون لاتکس استفاده شود.

 

اندازه کاندوم:

از نظر اینکه از چه اندازه ای از کاندوم استفاده شود معمولا همه از انواع متوسط و معمولی کاندوم استفاده میکنند ولی این مسئله در کشورهای دیگر به دلیل فرهنگ بالای مصرف تفاوت میکند ومصرف کنندگان ترجیح میدهند از اندازه های متناسبتری از کاندوم استفاده کنند.اغلب کاندومها به طور معطر عرضه میشود بطوری که در غیر اینصورت باعث دلزدگی مصرف کنندگان میگردد.

 

البته منظور از دلزدگی این هست که چون بعضی از زوجین تمایل به سکس دهانی دارند ممکن است بوی نامطبوع کاندوم اثر نامطلوبی در مراحل انها داشته باشد… یکی از نکات در نگهداری کاندوم این هست که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید.

 

همچنین کاندوم را باید در محلی دور از حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت نمیتوان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.یکی از مزایای مهم کاندوم جلوگیری از حاملگی است با اینحال کاندوم علاوه بر پیشگیری از حاملگی، از بیماریهای مقاربتی نیز پیشگیری میکند و با کاهش خطر انتقال بیماریهای مقاربتی از نازایی و خطر ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم را نیز در خانمها کاهش میدهد.

 

گاهی به مواردی برخورد میکنیم که خانمها به منی شوهرشان حساسیت دارند,در صورت حساسیت خانمها به منی شوهر استفاده از کاندوم مفید میباشد.استفاده از کاندوم در مردانی که انزال زودرس دارند مفید بوده است و سبب تاخیر انزال و در نتیجه حفظ غرور میشود.استفاده از کاندوم روشی ارزان بوده و استفاده شخصی از آن نیز راحت میباشد و احتیاج به راهنمایی زیادی ندارد.بعلاوه هرگاه لازم باشد میتوان همراه سایر روشهای دیگر جلوگیری، استفاده کرد، مانند چند ماه اول وازکتومی.

 

بعد از قطع مصرف کاندوم نیز میتوان حاملگی را ایجاد نمود و بدین ترتیب فاصله دلخواه سنی را بین فرزندان ایجاد نمود.هر کاندوم برای یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای کاندوم توجه نمود و اگر از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد.برای نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم میتوان از ژلهای مخصوص اینکار و لیزکننده‌ها (لوبریکیشن‌ها) که مواد اصلی آنها آب میباشد استفاده نمود و از چرب کردن کاندوم جدا خودداری کرد که هر نوع چربی (وازلین، روغن و …) باعث خرابی کاندوم میشود. این نوع ژلها را میتوان از داروخانه‌ها تهیه کرد.

 

تماس کاندوم با اشیاء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند و انگشتر ممکن است باعث پارگی کاندوم شود ،استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز که به صورت مختصر درباره آنها توضیح داده خواهد شد،امری عقلانی است، چرا که ابتلا به آنها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را پی‌آمد خواهد داشت.

 

گاهی به علت رنگی بودن کاندوم چنین به نظر میرسد که ضخامت کاندوم بیشتر یا کمتر از حد معمول است در حالیکه رنگ تند کاندوم چنین تصوری را میدهد. به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.


اصول استفاده از کاندوم

 

چه کاندومی مصرف کنیم؟

حتما میبایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

 

همچنین کاندومهایی با عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن میکاهد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

 

نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.

مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید. مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد.

 

در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید.

از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است.

منبع:pezeshkan.org

shiva & hasan بازدید : 104 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

رمز بهتر بوسیدن

بوسه و نوازش لازمه یك عشق گرم و آتشین است وگرنه هم آغوشی را آدم میتواند با هر كسی داشته باشد بدون آنكه واقعا عاشق طرف باشد ( این امر بخصوص در مورد مردان صدق میكند ).

 

خیلیها با بوسیدن اصلا رابطه خوبی ندارند و یا حتی نمیدانند كه چگونه باید طرف خودشان را ببوسند و در هم آغوشی خود با یك نفر دیگر اصلا بوسیدن و نوازش كردن را فراموش میكنند( یا كنار میگذارند .)

 

دو انسان زمانی بوسه ، آنهم از نوع داغ و آتشین آن ، با هم رد و بدل میكنند كه به هم احساس عمیق دارند.بوسیدن فرزند توسط والدین ، یا بوسیدن دوستان معمولی ، بوسه نیست ، بلكه برای نشان دادن احساس دوستی و محبت بدون آنكه ربطی به رابطه جنسی داشته باشد . بوسه تنها بین دو عاشق ، كه به هم احساس عمیق دارند ، رد و بدل میشود.

 

ممكن است كسانی باشند كه فكر كنند ، بدن و هیكل خوبی ندارند و به همین دلیل دوست نداسته باشند یا میترسند كه طرف بدن آنها را نوازش كند و زشتی بدنشان را ببیند ، اما اصلا اینطور نیست ، ضربالمثل لیلی را از چشم مجنون بنگرید ، فراموش نكنیم و این را بدانیم كه رد و بدل كردن بوسه های آتشین در یك معاشقه امری است بسیار حیاتی.

 

با ممانعت ما از نوازش كردن طرف یا جلوگیری از مورد نوازش واقع شدن از سوی شریك جنسی ، هم خود را از لذت و شرر و محروم كرده ایم و هم طرف مقابل را ، امر نوازش و بوسه در نزدیكتر كردن دو نفر به هم و برقراری ارتباط حسی و درونی به هم و حتی ارتقا حس احترام آنها به هم ، نقش والایی دارد .

 

هستند كسانی كه برای طفره از بوسیدن بهانه میآورند ، مثلا با خود میگویند كه طرف بلد نیست اینكار را بكند ، یا دهان طرف بو میدهد . پس دوش گرفتن و مسواك زدن را فراموش نكنید ، مسئله بلد بودن ؟؟؟؟؟ بله میتوان با كمی تمرین ، بوسیدن را یاد گرفت ، به این هم خواهیم رسید.در اهمیت بوسیدن هرچه گفته شود ، باز هم كم است ، فقط اشاره ای بكنیم و بگذریم : هستند كسانی كه ( بخصوص بعضی از زنان ) حاظرند ساعتها صرف بوسیدن و معاشقه كنند،مسئله دیگر اینكه گاهی اوقات یك رابطه جنسی میتواند تنها در بوسه های داغ و آتشین و نوازش خلاصه شود.

 

یادگیری بوسیدن

همانطور كه در بالا اشاره شد ، بوسه و بوسیدن را میتوان یاد گرفت،فقط كمی تمرین لازم است.برای تمرین هم به یك شریك لازم ندارید ؛ سر فرصت ، ریلكس و بدون استرس در خلوت ، پشت دست خود را به دهانتان نزدیك كنید ، زبان خود را كمی جلو بیاورید طوری كه پشت لبهایتان قرار بگیرد ، لبها را آرام به پشت دست خود برسانید ، لبهای نرم ( و كمی مرطوب ) و رلكس شده خود را ( با فاصله از هم ) روی پشت دست متمركز كنید ، زبان خود را بیرون داده طوری كه به پشت دست شما برسد و بعد با كمی فشار سطح پشت دست ( در فاصلهای كه دو لب شما از هم قرار گرفتهاند )‌ را با زبان خود بلیسید . حین كار ، اینجا . آنجا ، كمی پوست دست خود را مك بزنید، اینكار به شما تجربه میآموزد كه در برخورد با شریك عشقی خود چگونه عمل نمائید .

 

هدگام نزدیك شدن به طرف خود ، اورا ببوئید ، بعد ببوسید ، لبهای بالایی و پائینی طرف را جداگانه ببوسید ، مك بزنید و یادتان باشد كه هیچ عجله ای بخرج ندهید ، بعد هر دو لب طرف را ببوسید ، بعد از مدتی زبان خود را یواش لای لبهای طرف قرار داده و بطور ملایم به درون دهانش فشار دهید و با زبان خود قسمتهای داخل دهان و زبان او را نوازش كنید.

 

اینگونه بوسه ها ،حس شوری در دو طرف ایجاد میكند ،بوسه باید با احساس و طولانی باشد و نباید بسادگی از آن گذشت ، بوسه باید پر هوس و پر شرر باشد ، همانطور كه گفته شد ، بوسه های خود را تنها به لب و دهان طرف خلاصه نكنید . بوسیدن ، لیس زدن و نوازش باید شامل حال تمام قسمتهای پوست طرف شود.

 

ماساژ ملایم قسمتهای مختلف بدن كه دیگر به قول معروف نورعلانور است.این را بدانیم كه موهای سر ، دهان و دستها سه قسمت بسیار حساس هر فردی هستند و روی آنها بیشتر كار كنید . اجازه دهید كه طرف هم همین كار را برای شما انجام دهد . اینكار باعث میشود كه هم نقاط حساس بدن خود را بشناسید و هم با بدن طرف و نقاط حساس آن آشتا شوید.

 

لازم به گفتن نیست كه هر فردی ممكن است از تمام این نوازشهای گفته شده خوشش بیاید یا فقط بخشهایی از آن را بپسندید ، اما انجام اینكار همانطور كه گفته شد ، یعنی از طریق تجربه و خطا ، باعث شناخت بهتر شما دو نفر از همدیگر میشود و به شما كمك میكند كه دفعات بعد روی نقاط بیشتر حساس طرف تمركز كنید. موضوع دیگر اینكه بعضیها نوازشهای خیلی ملایم ( طوری كه تماس خیلی كمی بین دست شما و بدن طرف باشد ،) را میپسندند و تعدادی هم نوازشهای با تماس بیشتر را ترجیح میدهند.

 

بوسه و نوازش و ماساژ دادن و گرم در آغوش گرفتن و گرم بخود فشار دادن نه تنها لذت رابطه جنسی میدهد بلكه استرس را هم از بین میبرد و هر دوی شما را خمار عشق میكند.

 

 

درباره بوسیدن،یك راهنمایی كوچیك برای اهل فن :

اگر خمیر دندان خوش بو و خوش طعمی سراغ دارید ، بد نیست كه آن را در كنار خود داشته باشید و هر از گاهی ، فقط یه ذزه ( خیلی كم ) آن را در دهان خود مزه كنید و بعد زبان خود را به دهان طرف فرو برید . و یادتان نرود كه تمرین كنید. سعی كنیم بوسیدن ، نوازش و تحریك و ماساژ را یاد بگیریم و دوست بداریم و حواس خود را روی آن متمركز كنیم و لذت ببریم . توجه به مسائل فوق باعث میشود كه ما فقط یك رابطه جنسی سریع و پنج دقیقهای نداشته باشیم .

در پایان یك نكته مهم را فراموش نكنیم و آن اینكه ، بعد از نوازش ، بوسه و معاشقه كه در بالا اشاره شد و بعد هم رابطه جنسی ، یك دفعه به یك طرف نغلطید و خرناسه بكشید ، نوازش ملایم و بوسیدن بعد از آن هم بسیار مهم است ، زنان بخصوص به این مسئله خیلی حساسند و علاقمند.

منبع:taknaz.ir

shiva & hasan بازدید : 127 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

حضور موثر در خانواده جدید، برای خودش داستان‌ها دارد. اگر نسنجیده رفتار کنید، ممکن است برای همیشه در ذهن فامیل جدید که سال به سال هم شما را نمی‌بینند، بد جوری خراب شوید. پس نکات ذیل را که با راهنمایی دکتر شیری آماده شده است را برای یک شروع خوب به کار بگیرید.

 

- وقتی وارد خانواده جدید می‏شوید، کم‏ حرف باشید. البته سکوت زیادی هم ممکن است کارتان را خراب کند و یک وقت خدایی نکرده فکر کنند «از دماغ فیل افتاده ‏اید» و خودتان را می‏گیرید. در حد لزوم حرف بزنید و مراقب باشید که کلام تان، شما را بی اعتبار نکند.

 

1- گوش دادن فعال را یاد بگیرید؛ وقتی یکی از فامیل‏ جدید‏ها دارد برای‌تان ماجرای هیجان‏ انگیزی تعریف می‏کند، همین طوری در چشمانش زل نزنید. باور کنید توی حال طرف می‏خورد.

 

حداقل کمی چشم‏هایتان را گرد کنید تا هیجان حرف‏هایش را در صورت شما ببیند. از حرف هایش سوال بپرسید و نشان دهید دانستن ماجراهایی که او تعریف می کند، برایتان جالب است.

 

2- پخمه نباشید! اگر با شما شوخی کردند، الکی خودتان را به آن راه نزنید ، فکر نکنید زیادی مثبت بودن خوب است. البته زیادی هم قاطی شوخی‏ها نشوید چون این که در برخورد اول جلف به نظر برسید، خیلی بهتر از پخمه بودن نیست.

 

3- اگر قرار است ناهار و شام را خانه نامزدتان باشید، به نسبت نقش آقا و خانم‏ های فامیل، به آشپزخانه کمک کنید. فقط زیادی گرم کار نشوید چون ممکن است در بهترین حالت یک آدم خود‏شیرین به نظر بیایید و در بدترین حالت این کمک کردن تبدیل به وظیفه شما شود.

 

4- در صمیمیت با اعضای فامیل جدید، ازنامزتتان جلو نزنید. به اندازه عمر زندگی‏تان برای نشان دادن خودتان وقت دارید. پس خیلی تند نروید! بهترین کار این است که پشت ‏سر نامزدتان حرکت کنید.

 

5- ممکن است بستگان جدید شروع کنند به تعریف کردن از شما. در این مواقع مواظب باشید زیادی خوش ‏به ‌حالتان نشود. در ضمن لازم نیست با تعارف‏های خودکم‏ بینانه عذاب‏ وجدان خودتان را کم‏ کنید و شکسته نفسی کنید. سکوت، لبخند و تشکر بهترین عکس ‏العمل است.

برگرفته از: همشهری جوان

shiva & hasan بازدید : 77 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

درد در نخستين رابطه زناشويی در شب زفاف

اولين رابطه جنسی درشب زفاف هميشه دردناك نيست اما براي برخي از زنان(و يا حتي مردان) امكان دارد كه اين ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناك شود. معمولا اولين رابطه در شب زفاف ، دردي در حد معمول(متوسط) دارد كه مي تواند در برخي از موارد به علت شرايط پزشكي مانند مشكلات مجاري ادرار و يا كيستهاي تخمدان شديد شود. اين گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف مي تواند منشا هيجاني از قبيل احساس گناه، استرس، اضطراب و .... داشته باشد.

 

علل دردهاي واژينالي در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف

زماني كه يك زن براي نخستين بار رابطه جنسي را با همسر خود تجربه مي كند به احتمال قريب به يقين به علت از بين رفتن پرده بكارت در شب زفاف درد متوسط يا شديدي را احساس خواهد كرد به خصوص اگر به علت استرس و يا عدم آمادگي كافي مجراي واژينال وي به اندازه كافي ترشح مخاطي نداشته و به حالت خشك باقي مانده باشد.

 

** البته قبل از پرداختن به ادامه اين مطلب، ذكر اين مساله الزامي است كه:

پرده بكارت عضوي ماهيچه اي است كه در ابتداي واژن قرار دارد و عمدتا در اولين يا دومين رابطه جنسي از بين مي رود. در برخي از زنان اين پرده شكل حلقوي داشته و ممكن است در اثر رابطه جنسي اصلا آسيبي نبيند و خونريزي رخ ندهد. در زناني كه داراي اين نوع پرده بكارت هستند گاه مشاهده مي شود كه به خاطر بافت ماهيچه اي ضخيم ان ، تا مدتها بعد از نخستين رابطه جنسي همواره درد مقاربت مشاهده مي شود.

 

يكی از علل رايج دردهای واژينال خشكی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسي و تحريك شدن زن، مجراي واژن ترشحات مخاطي را ايجاد كرده تا برقراري رابطه جنسي تسهيل شود اما در اثر استرس و حالات عصبي ممكن است ايجاد اين ترشحات، با خلل مواجه گردد.


شب عروسی, ناتوانی جنسی, طلاق‌, اندام های جنسی,شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف, داستان شب زفاف,آمیزش جنسی

 

علل دردهاي شكمي در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر برخی از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عميق شكمی كنند، اين مساله مي تواند ناشی از علل پزشكي مانند مشكلات رحمي و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان اين دردها مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان، مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و ... باشد.

 

علل ايجاد درد در آلت مردانه

هر چند كه اين مشكل چندان رايج نيست اما مرداني هستند كه در نخستين رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شديد مي كنند. يكي از علل رايج اين مساله بيماری هاي دستگاه تناسلی مردانه و يا آسيب و اختلال در بافتی است كه روی آلت مردانه را می پوشاند. همچنين در مردانی كه ختنه نشده اند(البته در بين ما مسلمانان تقريبا ديده نمي شود) اگر پوست ختنه گاه خيلی سفت و محكم باشد می تواند در هنگام مقاربت مشكل ايجاد كند. ساير علل درد در مردان در حين رابطه جنسي مي تواند ناشي از آسيب آلت خارجي مردانه، درماتيتهای پوستی و يا پسوريازيس(دا الصدف) باشد.

 

مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان دردهاي شكمي ناشي از رابطه جنسي مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان،مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و ... باشد.

 

علل دردهاي هيجاني در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف

وجود درد شديد در نخستين رابطه جنسی مي تواند ناشي از علل هيجاني از قبيل احساس ترس و گناه و ... باشد كه مانع از حفظ آرامش آنها در حين رابطه جنسی مي گردد. اگر به علت اين احساسات عدم آرامش برای زنان غير قابل كنترل شود دچار خشكی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی گردد.

 

درمان دردهاي مقاربتی

زناني كه در هنگامروابط جنسی دچار درد و مشكل مي شوند لازم است كه از مواد و محلولهاي ليز كننده مجراي واژن (كه البته توسط متخصص تجويز مي شود) استفاده كنند. همچنين زناني كه احساس دردهاي شديد شكمي و يا لگني مي كنند بايد توسط متخصص زنان و زايمان مورد ارزيابي و بررسي و آزمايش قرار گيرند و در نهايت زنان و مرداني كه بنابر علل هيجاني و يا عاطفي دچار دردهای مقاربتی مي گردند لازمست كه نزد مشاور، روان شناس يا سكس تراپيست مراجعه داشته باشند.

همچنين مرداني كه در حين رابطه جنسي احساس درد دارند بايد نزد متخصصيني مانند اورولوژيست و ... مراجعه داشته باشند.

منبع:tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 125 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

هرگز شرایط و داشته ها و نداشته های خود و نامزدتان را با دیگران به خصوص افرادی كه همچون شما در دوران نامزدی به سر می برند مقایسه نكنید.

 

دوران نامزدی یكی از مهمترین و حساسترین دوران های زندگی شماست. دلیلش هم این است که به جز شیرینی، چگونگی برخورد و عملكردهای افراد در این دوران قانون اساسی زندگی مشترك آینده شان را رقم می زند. بنابراین اگر کمی پا کج بگذارید یا خطا کنید، ممکن است روزهای خوش نامزدی و حتی بعد از آن را تلخ و سیاه کنید.

 

این رفتارهای نادرست كه به نوعی قاتلان روابط شما محسوب می شوند،‌ از این قرارند.

 

1 - بی توجهی

 

توجه كردن به دیگران به انجام دادن برخی فعالیت ها و رفتارهای خاص برای نشان دادن اهمیت و جایگاه والای فرد مقابل گفته می شود. توجه كردن در دوران نامزدی در دو سطح مهم معنا می یابد :

 

1.1 - توجه به فرد مقابل ( نامزد )

 

2.2 - توجه به خانواده نامزد

 

باید سعی كنید در دوران نامزدی با انجام كارهای ساده ای چون تعریف و تمجید كردن از فرد مقابل،‌ هدیه دادن و گل خریدن،‌ گوش دادن به صحبت ها و احساسات او و... توجه تان را به نامزدتان یا خانواده او نشان دهید. بروز رفتارها و برخوردهایی كه نشان دهنده بی توجهی به نامزد است باعث سردی روابط شما و دوری از یكدیگر می شود.

 

2 - مقایسه

 

هرگز شرایط و داشته ها و نداشته های خود و نامزدتان را با دیگران به خصوص افرادی كه همچون شما در دوران نامزدی به سر می برند مقایسه نكنید. منظور از مقایسه در این راستا مقایسه های منفی مثل : چرا برای من فلان كار را نکردید ولی نامزد دختر خالم كرد؟

 

مقایسه های منفی از این دست نه تنها شرایط زندگی را مناسب تر از قبل نمی كنند بلكه باعث ایجاد ناآرامی و تنش در روابط زن ومرد نیز می شود. چه زیباست كه به جای استفاده از این مقایسه های منفی از جملات مقایسه ای چون : هیچ زنی را به مهربانی و زیبایی تو ندیده و سراغ ندارم، هیچ كدام از خواستگاران قبلی ام چون تو با اخلاق و نمونه نبوده اند،‌ به نظر من شما تنها داماد یا عروس فامیل هستی كه در همه زمینه ها چه اخلاقی، چه علمی، چه ظاهری و چه ایمانی از همه موفقتر و سَرتری.

 

یادمان نرود كه مقایسه های منفی ستون های مستحكم زندگی را ویران می كنند.

 

3 - بدخلقی

 

رفتارهایی مثل بدخلقی كردن،‌ دروغ گفتن،‌ بی احترامی كردن،‌ مسخره كردن،‌ منفی نگر بودن، خیانت، شکستن حریم های اخلاقی و ... می تواند شما را روز به روز از هم دورتر کند و حتی رابطه تان را به جدایی بکشاند. به همین دلیل است كه همه متخصصان یكی از راه های ورود صمیمیت به زندگی مشترك و خوشبختی در آن را رعایت اصول اخلاقی می دانند.

منبع : tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 88 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

14 راه خراب کردن رابطه جنسی با همسرتان

خراب کردن رابطه جنسی کار چندان سختی نیست... و اگر هدفتان این است، خیلی راحت توصیه های زیر را عملی کنید و مطمئن باشید که ازدواجی فاقد هرگونه رابطه جنسی خواهید داشت و به کلی احساس تنهایی و بی کسی خواهید کرد.

 

رابطه جنسی به خاطر احساساتی که همراه آن است خیلی راحت خراب می شود. تمایلات جنسی ما به سادگی تحت تاثیر اعتماد به نفس، ناامنی های احساسی، فشارها، انتقادها و انتظارات است.

پس برای اینکه حسابی رابطه جنسی با همسرتان را خراب کنید، راه های زیر را عملی کنید:

1. فقط چون ازدواج کرده اید انتظار رابطه جنسی داشته باشید.

هر همسری باید وظایف زناشویی خود را انجام دهد به همین خاطر همسرتان موظف است که با شما رابطه جنسی داشته باشد. این یکی از فواید ازدواج است.

 

2. هر هفته فقط در یک زمان و مکان خاص رابطه جنسی داشته باشید.

بااینکار دیگر هیچکدام از شما با یک زمان یا مکان جدید سورپرایز نخواهید شد. "پنج شنبه شب، ساعت نه و نیم، در تختخواب". مطمئناً هیچکس از یکنواختی در رابطه جنسی لذت نمی برد.

3.برای رابطه جنسی خود هربار از یک الگو پیروی کنید.

دقت کنید که هر بار یکسری کارهای یکنواخت و روتین شده را پشت هم انجام دهید. اصلاً مگر در رابطه جنسی تنوع هم مهم است؟

 

4. حتماً مست باشید تا به راحتی نرم شوید.

در رابطه جنسی فقط خودتان مهم هستید. اگر می دانید که همسرتان از مست شدن شما خوشش نمی آید، باید بداند که اگر واقعاً دوستتان دارد باید تحمل کند.

 

5. فقط با هدف رابطه جنسی به همسرتان دست بزنید.

واقعاً چه کسی به نوازش غیر-جنسی نیاز دارد؟ اینطوری همسرتان می فهمد که نوازش کردن و رابطه جنسی با هم یکسان است.

 

6. برای برقراری رابطه جنسی پیش نوازی را کنار بگذارید و فوراً بروید سر اصل مطلب!

در دنیایی با این سرعت بالا که ما زندگی می کنیم، دیگر چه کسی وقت دارد که آرام آرام رابطه جنسی را شروع کند؟ نیازی نیست اینهمه همدیگر را اذیت کنید. دست از اتلاف وقت بردارید و یکسره سراغ عمل اصلی بروید. از این گذشته، هر دوی شما باید صبح بروید سر کار پس باید به اندازه کافی بخوابید.

 

7. طی رابطه جنسی لباسهایتان را درنیاورید.

نیازی نیست که طی رابطه جنسی کاملاً لخت شوید چون کار بعد از رابطه جنسیتان را هم بیشتر می کند که دوباره لباسها را تن کنید.

 

8. از عملکرد جنسی همسرتان انتقاد کنید.

اگر اینکار را نکنید همسرتان چطور باید با عیب و ایرادهای کار خود آشنا شود؟ اگر اینکار را نکنید تا آخر می خواهد کارهایی را انجام دهد که شما را آزار می دهد.

 

9. از ظاهر همسرتان انتقاد کنید.

هرچه سن همسرتان بالاتر می رود و دیگر کمتر به ظاهر خود رسیدگی می کند، حتماً به او بگویید که چقدر ظاهر او میل جنسی شما را سرکوب می کند. اینکار باعث می شود کمی به خودش بیاید و به وضع ظاهرش رسیدگی بیشتری کند.

 

10. موقع رابطه جنسی بگذارید تلویزیون روشن بماند.

نباید بگذارید که رابطه جنسی باعث شود از برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان عقب بمانید. پس تلویزیون را روشن نگه دارید و حین رابطه جنسی برنامه مورد علاقه تان را هم نگاه کنید.

 

11. حین رابطه جنسی تلفنتان را هم جواب بدهید.

از کجا می دانید شاید تلفن مهمی باشد و نباید از آن غافل باشید. درمورد اس ام اس و ایمیل هم همینطور. فوراً به آنها جواب بدهید. از این گذشته حین رابطه جنسی به دستهایتان که نیاز ندارید و می توانید با آن گوشی تلفن را بگیرید.

 

12. قبل از رابطه جنسی، حین رابطه جنسی، بعد از رابطه جنسی خبررسانی کنید.

در دنیای ارتباطات باید بگذارید همه از وضعیت زندگی جنسی شما مطلع باشند. و به نظر شما اگر هر اتفاقی که می افتد را در فیس بوک خبررسانی نکنید آیا اصلاً اتفاق افتاده است؟

 

13. تا جایی که می توانید سریع رابطه جنسی را تمام کنید، یعنی به محض اینکه ارضاء شدید.

باز هم می گویم در رابطه جنسی فقط خود شما مهم هستید. هیچ نیازی نیست که از همسرتان بپرسید که آیا می توانید کاری برای آنها بکنید یا نه. تصورتان این باشد که اگر چیزی نگفته است یعنی همه چیز عالی است.

 

14. وقتی رابطه جنسی تمام شد سریع حال و هوایتان را تغییر دهید.

هرچه زودتر کارتان را تمام کنید سریعتر می توانید بخوابید. حرف زدن را بگذارید برای فردا سر صبحانه. و هیچ نیازی هم به در آغوش گرفتن همدیگر نیست، به قانون شماره 5 رجوع کنید.

 

موارد فوق بخشی از راه هایی است که بشدت میتواند بروی زندگی جنسی شما و همسرتان تاثیر گذاشته و صدمات جبران ناپذیری به آن وارد کند.

 

همیشه بدانید که رابطه جنسی صحیح و رضایت بخش یکی از کلیدهای اصلی پایداری روابط زناشویی است. رها کردن همسرتان بدون اینکه وی ارضا شود او را بسیار عصبی و پریشان خاطر نموده به نحوی که این حالت می تواند تا مدتها اثرش باقی بماند و به گونه های مختلف مانند بهانه جویی، دعوا، خیانت، ... خود را نمودار سازد. بنابراین همیشه با کسب آگاهی های لازم در این زمینه سعی در بهبود زندگی جنسی خود و همسرتان بنمایید.

منبع :mardoman.com

shiva & hasan بازدید : 101 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

اصل مهم در دوران نامزدی، شناخت دو طرف از یکدیگر است. این شناخت شامل آگاهی لازم از تمام اجزای شخصیت طرف مقابل است؛ به گونه‌ای که جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی طبقات اجتماعی دختر و پسر نزدیک به هم باشد.

دختر و پسری که با هم آشنا می‌شوند و دوران نامزدی‌ را شروع می‌کنند، باید شناخت از یکدیگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند و روابط‌شان بر مبنای همین اصل شکل بگیرد.

 آیا روابط دختر و پسر در دوران نامزدی باید کنترل‌شود؟

 البته! درست است که دختر و پسری که جوان هستند با وضعیت هورمونی و هیجانی‌ای که دارند به سمت همدیگر تمایل زیادی دارند و بسیار سخت است که احساسات و غرایزشان را کنترل کنند اما آنها باید به آینده‌ای که در پیش خواهند داشت، بیندیشند.

 در دوران نامزدی اصل موضوع، شناخت است. حتی اگر دوره نامزدی ثبت قانونی شده باشد و صیغه محرمیت جاری شده باشد، باز هم دختر و پسر باید روابط كنترل‌شده‌ و سنجیده‌ای داشته باشند؛ چراكه ممکن است که این نامزدی به هم بخورد یا دختر باردار شود که در هر دو صورت، مشکلات بسیاری برای آنها به وجود می‌آید و البته این مسایل در فرهنگ ما بسیار پررنگ‌تر و مشکل‌ساز‌تر خواهد بود.

 بهترین مدت نامزدی

دوره نامزدی باید نه کوتاه‌مدت باشد و نه آنقدر طولانی باشد که مشکلات و تبعات زیادی را به همراه داشته باشد. مناسب‌ترین زمان 6 ماه است و در این زمان دختر و پسر باید به صورت معقول و معمول، با شرط شناخت از هم، با یکدیگر رابطه داشته باشند. این کار بسیار سختی است اما اگر دختر و پسر جوان به اصل واقعیت‌گرایی معتقد باشند، برای داشتن آینده‌ای بهتر سعی خواهند كرد روابط خود را سنجیده و محدود کنند.

حتی اگر ازدواج فامیلی باشد...

اصل ازدواج باید بر مبنای شناخت طرفین از یکدیگر باشد. بسیاری از خانواده‌ها به صرف اینکه دختر و پسرشان با هم بزرگ شده‌اند و سال‌هاست همدیگر را می‌شناسند با ازدواج آنها موافقت می‌کنند و وقتی که آنها وارد زندگی می‌شوند تازه متوجه تفاوت‌ها و اختلاف‌نظراتشان می‌شوند و اینجا نقطه شروع اختلافات خانوادگی است.

معمولا این ازدواج‌ها، چشم‌و‌گوش بسته است و افراد فقط شناخت ظاهری از هم دارند اما نکته مهم این است که آنها تصور می‌کنند همدیگر را می‌شناسند. چنین تصورهای غلطی، جوانان را از مسیر شناخت دور می‌کند و زمانی که وارد زندگی می‌شوند، تازه متوجه تفاوت‌هایشان می‌شوند و اختلاف‌هایشان شروع می‌شود.

مشکلی که در ازدوا‌ج‌های فامیلی زیاد دیده می‌شود، این است که مشکلات زن و شوهر سریع به خانواده‌ها کشیده می‌شود و مشکلات را دوچندان می‌کنند. از سوی دیگر، بسیاری از اختلاف‌های خانوادگی نیز در روابط زن و مرد تاثیرگذار است و ممکن است روابط آنها را تیره کند. همچنین بسیاری از مسایلی که در ازدواج‌های فامیلی به وجود می‌آید به دلیل آنکه سبب برهم خوردن روابط فامیلی نشود، مسکوت می‌ماند و چه بسا افرادی سالیان سال با مشکلی زندگی می‌کنند و از آن رنج می‌برند اما از ترس فامیل آن را به زبان نمی‌آورند.

مساله دیگر در ازدواج فامیلی، مشاوره ژنتیک است. ازدواج فامیلی تنها باید بر مبنای شناخت صحیح باشد و بعد از آن حتما باید زوجین از خدمات مشاوره استفاده کنند و علاوه بر آن مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک نیز اهمیت دارد.

بارداری در نامزدی

اگر به هر دلیلی شرایط طوری پیش رفت که دختر در دوران نامزدی باردار شد، قطعا در چنین شرایطی باید خانواده را در جریان گذاشت اما برخی از خانواده‌ها به دلیل تعصباتی که دارند، نمی‌توانند چنین موضوعی را پذیرا باشند و سریع واکنش نشان می‌دهند. بنابراین لازم است که دختر و پسر این موضوع را با یک روان‌پزشک یا مشاور مطرح کنند و آن مشاور با شیوه مناسب خانواده را در جریان بگذارد و به آنها آموزش‌های لازم را بدهد.

برگرفته از سلامت

shiva & hasan بازدید : 125 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یك تغییر كوچك، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌كند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یك جفت مشابه خریداری كرد.

حلقه‌ را شما با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌كنید، پس در انتخاب حلقه‌ها دقت كنید كه دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد.

قدیم‌ها كه هنوز حلقه‌ فلزی ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هایی از گل بین عروس و داماد رد و بدل می‌شد و بعدها برای ماندگار‌ شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از كشف طلا یعنی گران‌ بها‌ترین فلز، آن‌ها طلایی شدند.

هر گرانی زیبا نیست

1 - حتما حلقه‌ گران‌ قیمت، زیبا نیست، تجربه ثابت كرده، زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یك حلقه ساده بسیار زیباتر از یك حلقه‌ گرانقیمت و پر از جواهری است كه در بازار وجود دارد.

2 - خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ‌ وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یك تغییر كوچك، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌كند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یك جفت مشابه خریداری كرد.

چشم‌ها را خیره می‌كند

1 - در بعضی حلقه‌ها چند ردیف جواهر استفاده شده یا یك سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع این مدل‌ حلقه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای خود و همسرتان از شكل‌های مشابه استفاده كنید.

2 - در كنار این سنگ‌ها می‌توانید از سنگ‌های رنگی هم مطابق با سلیقه‌تان استفاده كنید. نگین ها حتما نباید برلیان و یاقوت و... باشند. یک نگین شیشه ای ساده هم زیبایی خاصی به حلقه شما می دهد و در عین حال زیاد هم گران نمی شود.

حلقه‌های ماندگار

1 - در میان تمام كالاهایی كه برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند این حلقه‌های شما هستند كه به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند پس برای خرید از مراكز و مغازه‌های معتبر و نام آشنا خرید كنید.

2 - حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند كه براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاكید می‌كنیم كه در انتخاب دقت كرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف كنید. هر نوع حلقه‌ای كه انتخاب می‌كنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید كه نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری كند.

3 - در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد چون دركل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم.

4 - حواس‌تان باشد كه طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نكنید. چون كه قیمت پلاتین‌، 2 برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

5 - برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری كه روی حلقه كار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلكه كیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است.

منبع : tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 220 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آماده شدن برای عروسی، یکی از بزرگترین دغدغه های زوج های جوانی است که در دوران عقد به سر می برند. این که از چه زمانی شروع به خرید کنند، کی تالار رزرو کنند، منابع مالی را چطور تامین کنند و...

اگر شما هم در این مرحله هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به این نوشتار بیندازید. این نوشتار راهنمای خوبی برای برنامه ریزی جشن عروسی شما خواهد بود. زمان بندی کارها از 6 ماه قبل از عروسی شروع می شود و تا روز بعد از عروسی ادامه دارد. نوشتار زیر شامل کارهایی است که شما باید در طول این مدت در زمان مناسب انجام دهید تا مراسم عروسی شما با هماهنگی کامل و بدون نقص برگزار شود.

6 ماه تا یکسال قبل از عروسی

راجع به نوع عروسی خود فکر کنید. آیا می‌ خواهید عروسی شما خیلی بزرگ و رسمی باشد یا کوچک و دوستانه؟

راجع به اینکه دوست دارید عروسی شما در چه فصلی از سال برگزار شود تصمیم بگیرید.

بودجه خود را برای عروسی تخمین بزنید و محل تأمین آن را مشخص کنید.

روز عروسی خود را دقیقاً تعیین کنید. بهتر است از ابتدا چند تاریخ را با اولویت مشخص کنید تا در صورت لزوم (مانند در دسترس نبودن تالار یا عکاس و فیلمبردار مورد نظر) تاریخ عروسی را عوض کنید.

تاریخ انتخابی خود را با مهمانان مهم (مهمانانی که دوست دارید حتماً در عروسی شما حضور داشته باشند و در شهر یا کشوری دیگر زندگی می‌ کنند) در میان بگذارید تا از امکان حضور آنها در مراسم مطمئن شوید.

درباره انتخاب خدمات دهندگان مختلف مراسم عروسی تحقیق کنید. برای این کار مشترک نشریه نوعروس شوید، آلبوم کارهای خدمات دهندگان مختلف را ببینید و هزینه‌ ها را با هم مقایسه کنید.

4 تا 6 ماه قبل از عروسی

مزون لباس عروس خود را انتخاب کنید و لباس خود را سفارش دهید.

عکاس و فیلمبردار عروسی را را مشخص و رزرو کنید.

باغ عکاسی خود را انتخاب و رزرو کنید.

ساخت کلیپ آشنایی را با هماهنگی با فیلمبردار مراسم آغاز کنید.

گروه تهیه غذای مراسم را مشخص و رزرو کنید. لیست غذاها، نوشیدنی‌ ها و دسرهای مورد علاقه خود را به گروه تهیه غذا اعلام کنید.

2 تا 4 ماه قبل از عروسی

به مادر عروس و مادر داماد در انتخاب لباسشان کمک کنید.

برای مراسم عروسی و ماه عسل از محل کار خود مرخصی بگیرید.

حلقه عروس و داماد و سرویس طلای عروس را تهیه کنید.

رنگ و تزئینات مراسم عروسی خود را با جمع ‌آوری ایده‌ های نو، انتخاب کنید.

1 تا 2 ماه قبل از عروسی

محل اقامت مهمانانی که از راه دور می‌ آیند را تعیین کنید.

راجع به مدل دسته گل عروس تصمیم بگیرید و آن را سفارش دهید.

مراسم ورود عروس و داماد را طراحی کنید. این مراسم می‌تواند شامل آتش بازی، پرواز کبوتر، ریختن گل بر سر عروس و داماد، اجرای موسیقی محلی و ... باشد. گروه اجرای این مراسم را انتخاب و رزرو کنید.

2 تا 4 هفته قبل از عروسی

خانه مشترک خود را آماده کنید. دکوراسیون را کامل کرده و جهیزیه را بچینید.

لیست لحظات و افرادی که دوست دارید حتماً ثبت شود را به عکاس خود بدهید.

کارت دعوت عروسی خود را پخش کنید.

برگرفته از: عروس سایت

shiva & hasan بازدید : 85 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

باورها و سنت های زیادی در باره جزئیات عروسی وجود دارد که برخی از آنها ریشه در آداب و رسوم گذشتگان ما دارد و برخی نیز از سایر ملل به ما منتقل شده اند. اما همه این باورها و سنت ها غیر قابل تغییر نیستند. در اینجا به شرح چند باور سنتی می پردازیم که اگر تمایل داشتید، می توانید با خیال راحت آنها را به میل خودتان تغییر دهید. به هر حال این عروسی شماست و تصمیم گیری در خصوص جزئیات آن نیز حق شماست.

1 – لباس عروس باید سفید باشد

لباس عروس در اقوام مختلف ایرانی، دارای رنگ های شاد و زنده و طرح های متنوع بوده است. هنوز هم در بین بسیاری از اقوام ایرانی و خصوصا عشایر و ایلیاتی ها، استفاده از رنگ های زنده و شاد در لباس عروس، مرسوم است. رنگ سفید برای لباس عروس در واقع یک سوغات فرنگی است. در خود کشورهای اروپایی نیز رنگ سفید برای لباس عروس تا قبل از ملکه ویکتوریا، مرسوم نبوده است و در واقع پس از اینکه ملکه ویکتوریا برای لباس عروسی خود از رنگ سفید استفاده کرد، عروس خانم ها به استفاده از لباس سفید، تمایل پیدا کردند.

به هر حال هم اکنون حتی در کشورهای اروپایی و امریکایی نیز، عروس خانم ها به استفاده از رنگ های دیگر مثل: قرمز، آبی، صورتی و... برای لباس عروسی خود روی آورده اند.

لذا اگر از رنگ سفید خسته شده اید، می توانید با خیال راحت این سنت را بشکنید و از رنگ های دیگر در لباس عروسی خود استفاده کنید.

2 – موی عروس باید بلند باشد

بسیاری از تازه عروس ها موهای خود را تا روز عروسی خود کوتاه نمی کنند تا موهای بلندی برای بزرگترین شب زندگی خود داشته باشند. برخی از عروس خانم ها هم، از اکستنشن های مو برای شب عروسی خود استفاده می کنند. البته موهای بلند، به آرایشگر اجازه می دهد که بتواند مدلهای متنوع تری را روی موهای شما ایجاد کند. اما این یک قانون کلی نیست. بسیاری ازاوقات موهای کوتاه نیز زیبایی خاص خود را دارند و چه بسا بیشتر از مدل های بلند، با صورت و لباس شما تناسب داشته باشند. بنابراین اگر شما از آندسته از کسانی هستید که با موی کوتاه جذابتر می شوید، شک نکنید و راه خودتان را بروید.

3 – آرایش عروس باید طوری باشد که در شب عروسی اش متفاوت از گذشته باشد

این هم یک باور غلط است که در بین بسیاری از مردم رایج شده است. بسیاری بعد از دیدن آرایش عروس، به یکدیگر می گویند: عروس که هیچ تغییری نکرده است!

در گذشته دختر خانم ها تا قبل از عروسی هیچ گونه آرایش و میکاپی روی صورت خود انجام نمی دادند. در نتیجه در شب عروسی خود واقعا تغییر می کردند. اصلاح موهای زاید صورت، اصلاح ابروها، استفاده از سرخاب و سفیداب و... باعث می شد که چهره عروس واقعا دگرگون شود. اما امروزه انتظار چنین تغییری در صورت عروس واقعا نابجا است. آرایش عروس باید متعادل باشد و حتی الامکان زیبایی طبیعی صورت او را دگرگون نکند. بنابراین نگران اینگونه اظهار نظرها نباشید و اگر به آرایش سبک و میکاپ لایت علاقمند هستید، راحت باشید.

4 – در مراسم خواستگاری عروس باید چای تعارف کند

البته این رسم و سنت مربوط به جلسه خواستگاری است اما بیان آن در اینجا خالی از لطف نیست. واقعیت این است که دیگر در مجالس خواستگاری امروزی اینچنین نیست که عروس خانم در اندرونی باشد تا زمانی که بزرگترها اجازه دهند و برای تعارف چای، چهره خود را به خانواده داماد نشان دهد. امروزه عروس خانم ها در مجالس خواستگاری، حضور فعال دارند و با حفظ احترام بزرگترهای مجلس، اظهار نظر می کنند و با اعتماد به نفس کامل در خصوص زندگی مشترک خود سخن می گویند. لذا لازم نیست چای یا شربت حتما توسط عروس خانم تعارف شود. معمولا چنین وظایفی دیگر اعضای خانواده نیز می توانند به عهده بگیرند.

5 - میزان مهریه، شیربها و سایر شروط ازدواج می بایست در جلسه بله برون توسط بزرگترهای فامیل تعیین شود

در گذشته بعد از اینکه مراسم خواستگاری انجام می شد، بزرگترهای دو طرف در مراسم " بله بران " در خصوص میزان مهریه، شیربها و سایر شروط ازدواج رای زنی می کردند و به توافق می رسیدند. اما در خانواده های امروزی، برای جلوگیری از اختلاف نظر ها و سوء تفاهم ها، معمولا والدین عروس و داماد، قبلا طی جلسه ای در این خصوص به توافق می رسند و نظر خود را نهایی می کنند و جلسه " بله بران " صرفا برای اعلام این وصلت مبارک به بزرگترهای طرفین است و به صورتی نمادین نیز میزان مهریه و شیربها و.... در جلسه اعلام می شود و همگی تایید می کنند. البته ممکن است هنوز هم در بین بسیاری از اقوام ایرانی، " بله بران " به همان شکل سنتی به قوت خود باقی باشد که قطعا زیبایی های خاص خود را دارد و هیچ اشکالی ندارد. به هر حال عرف منطقه تعیین کننده این موضوع است.

6 – خانواده عروس در دعوت مهمان، محدودیت دارند

در گذشته عمده ی مخارج جشن عروسی و همچنین زندگی مشترک به عهده داماد بود و علاوه بر این، جهیزیه عروس خانم ها هم بسیار کمتر از آنچه امروز مرسوم است، بود. لذا داماد به لحاظ اقتصادی و مالی در مرتبه ای بسیار بالاتر از عروس قرار می گرفت. شاید به همین دلیل خانواده عروس از لحاظ " وعده گرفتن مهمانان " محدودیت داشت. اما امروزه عروس و خانواده اش پا به پای داماد و خانواده او، در مخارج تشکیل یک زندگی نقش دارند که یک نمونه بارز آن، تهیه اسباب و اثاثیه کامل یک زندگی است.

لذا امروزه، خانواده عروس هم به اندازه خانواده عروس حق دعوت کردن مهمانان خود را دارند.

7 – مراسم پاتختی باید فردای روز عروسی باشد

برگزاری جشن عروسی انرژی زیادی را از شما می گیرد. دوندگی های قبل از عروسی از یک طرف و خستگی روز و شب عروسی از طرف دیگر باعث می شود که عروس و داماد و نزدیکانشان به اندازه کافی خسته باشند. درست است که بر اساس یک سنت دیرین، مراسم پاتختی فردای روز عروسی، برگزار می شده است اما امروزه می توانید از این قانون نانوشته چشم پوشی کنید و زمانی را به استراحت خود و خانواده اختصاص دهید و پس از آن اقدام به برگزاری پاتختی کنید.

برگرفته از عروس سایت

shiva & hasan بازدید : 114 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

بدون شک همه آدم ها هرچقدر هم كه خوب و با تجربه باشند باز هم دچار اشتباهات كوچك و بزرگ می شوند. چه بسیار پدر و مادرها و پدربزرگ و مادر بزرگ ها كه پس از سال ها زندگی مشترك با یكدیگر هنوز هم اشتباهات بسیاری می كنند و همسرشان را از خود می رنجانند.

 

بدیهی است كه ارتكاب به اشتباهات برای دختر و پسری كه تازه با یكدیگر آشنا شده و عقد كرده اند و نسبت به روحیه و اخلاقیات نامزدشان آشنایی چندانی ندارند بسیار بیشتر از افرادی است كه سالهاست با یكدیگر زندگی كرده اند و به قولی چم و خم یكدیگر را به خوبی می شناسند.

 

دختر خانم ها و آقا پسرهایی كه تازه عقد كردید یا در شرف ازدواجید باید از همین ابتدای زندگی مشتركتان بیاموزید كه اگر در زندگی تان و در رابطه با نامزدتان دچار اشتباهی شدید چه كارهایی انجام دهید تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

 

اشتباهات چندگونه اند

 

-اشتباهات كوچك: اشتباهاتی كه با برخی از اقدامات ساده قابل جبران می باشند.

 

-اشتباهات بسیار بزرگ: اشتباهاتی كه فرد برای جبران آنها باید بسیار تلاش كند. گاه حتی برخی از این اشتباهات از دید افراد غیر قابل جبران هم می باشند.

 

راه‌های جبران اشتباهات

 

-پذیرش اشتباه: اولین مرحله جبران اشتباهات پذیرش خود اشتباه است. فرد باید ابتدا بپذیرد كه كار یا فعالیتی كه انجام داده اشتباه بوده و به همین دلیل نامزدش از وی دلخور است پس باید اشتباهش را جبران نماید.

 

-اقرار به اشتباه: در این مرحله فرد باید به همسرش بگوید كه متوجه اشتباهش شده است و به دلیل این خطا پشیمان است و دوست دارد كه مورد بخشش همسرش قرار گیرد.

 

- تلاش برای عدم تكرار اشتباه: فرد باید به نامزدش قول بدهد كه همه تلاشش را جبران اشتباهش و عدم تكرار آن خواهد كرد.

وقتی نامزدتان به خاطر اشتباهش از شما عذرخواهی كرد،‌ برای بخشش وی خیلی سرسختی به خرج ندهید. بدانید كه او با پذیرش اشتباهش و طلب عذرخواهی از شما شجاعت بسیاری به خرج داده و در واقع با این كار غرورش را زیر پاگذاشته است. عدم بخشش شما یعنی له كردن غرور نامزدتان

 

رفتار شما در مقابل اشتباهات همسر

 

اگر نامزدتان اشتباهی كرد و پی به اشتباهش برد و از شما درخواست بخشش داشت حتماً به نكات زیر توجه نمایید:

 

- سعی كنید بیشتر از آنكه به اشتباه نامزدتان بیاندیشید،‌ خوبی هایش را برای خود تكرار كنید. همانگونه كه مرور اشتباه دیگران باعث بیشتر عصبانی شدن می شود، مرور خوبی هایشان نیز باعث ایجاد محبت بیشتر به آنها می گردد. این كار باعث ایجاد محبت بیشتر در وجودتان شده و بخشش را برایتان راحتر می كند.

 

-وقتی نامزدتان به خاطر اشتباهش از شما عذرخواهی كرد،‌ برای بخشش وی خیلی سرسختی به خرج ندهید. بدانید كه او با پذیرش اشتباهش و طلب عذرخواهی از شما شجاعت بسیاری به خرج داده و در واقع با این كار غرورش را زیر پاگذاشته است. عدم بخشش شما یعنی له كردن غرور نامزدتان.

 

-همان اندازه كه بخشش سریع و بی قید شرط نامزدتان مهم است،‌ نحوه برخورد پس از آن نیز بسیار مهم است. اگر نامزدتان را بخشیدید نباید طوری با او برخورد كنید كه حس به رخ كشیدن اشتباه،‌ سركوفت و یا شرمندگی در او زنده شود. البته این به آن معنا نیست كه اصلاً در مورد اشتباهش با او صحبت نكنید. صحبت در مورد این اشتباه را به زمانی مناسب موكول نمایید.

 

-سعی كنید با بخشش و برخورد مناسبتان نامزدتان را در اصلاح اشتباهش یاری دهید.

منبع:tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 107 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

از سال 1360 به بعد در سند ازدواج كه از طرف اداره ثبت اسناد چاپ می‌شود شروطی به عنوان «شرط ضمن‌العقد» پیش‌بینی شد که سردفتر مكلف است قبل از اجرای صیغه عقد آنها را برای زوجین قرائت و در صورت ضرورت مفهومشان را برای آنها بیان نماید تا طرفین با آگاهی كامل ذیل شروط مورد قبول خود را امضا نمایند.

 

البته زوجین می‌توانند طبق ماده 1119 قانون مدنی ایران علاوه بر شروط چاپ شده در قباله نكاحیه هر شرطی را كه مایلند به عقدنامه اضافه کرده و با امضای خود آن را الزام آور کنند.

 

شروط ضمن عقد

 

الف) شرط تحصیل

 

زوج، زوجه را در ادامه تحصیل تا هر مرحله كه زوجه لازم بداند و در هر كجا كه شرایط ایجاب نماید مخیر می‌سازد.

 

ب) شرط اشتغال

 

زوج، زوجه را در اشتغال به هر شغلی كه مایل باشد، در هر كجا كه شرایط ایجاب نماید مخیر می‌كند.

 

ج) شرط وكالت زوجه در صدور جواز خروج از كشور

 

زوج به زوجه، وكالت بلاعزل می‌دهد كه با همه اختیارات قانونی بدون نیاز به اجازه شفاهی یا كتبی مجدد شوهر، از كشور خارج شود. تعیین مدت، مقصد و شرایط مربوط به مسافرت به خارج از كشور به صلاحدید خود زن است.

 

د) شرط تقسیم اموال موجود میان شوهر و زن پس از جدایی

 

زوج متعهد می‌شود هنگام جدایی ـ اعم از آن كه به درخواست مرد باشد یا به درخواست زن ـ نیمی از دارایی موجود خود را ـ اعم از منقول و غیرمنقول كه طی مدت ازدواج به دست آورده است ـ به زن منتقل نماید.

 

هـ) حضانت فرزندان پس از طلاق

 

زوجین ضمن عقد خارج لازمی توافق نمودند اولویت در حضانت فرزند یا فرزندان مشترک در صورت طلاق با مادر خواهد بود. یا زوجین ضمن عقد خارج لازمی توافق نمودند حضانت فرزند یا فرزندان مشترک در صورت طلاق با هر کدام از والدین خواهد بود که بنا بر مصلحت طفل باشد . تعیین مصلحت طفل بر عهده کارشناس یا داور مرضی الطرفین خواهد بود.

 

دختر خانم یا آقا پسر باید سعی كنند كه در شرایط مناسب به آرامی و نه با جنگ و دعوا در این رابطه با والدینشان صحبت كرده و آنها را برای موافقت با شروط ضمن عقد دختر و پسر راضی نمایند

 

و) شرط وكالت مطلق زوجه در طلاق

 

زوج به زوجه وكالت بلاعزل با حق توكیل به غیر می‌دهد تا زوجه در هر زمان و تحت هر شرایطی از جانب زوج اقدام به مطلقه نمودن خود از قید زوجیت زوج به هر طریق اعم از اخذ یا بذل مهریه نماید.

 

بسیاری از اوقات اتفاق می افتد كه دختر و پسر یا همان عروس و داماد بر سر شروط ضمن عقد به توافقاتی می رسند اما در روز عقد و در محضر و یا حتی قبل از آن با مخالفت شدید خانواده ها به خصوص خانواده آقا پسر مواجه می گردند. در این مواقع معمولاً از والدین صحبت هایی چون: دختری كه از همین ابتدا برای ازدواج و زندگی آینده اش شرط و شروط می گذارد،‌ فرد مورد اطمینانی نیست،‌ معلوم است كه برای ما كیسه دوخته است،‌ چه شرط هایی گذاشته اصلاً به درد زندگی نمی خورد و... بسیار شنیده می شود. در حالیكه سر و دختر كاملاً یكدیگر را پسندیده اند و حتی بهم دل بسته اند. حال راه حل این مشكل چیست؟ دختر خانم و آقا پسر در این مواقع چگونه باید عمل كنند تا مشكل حل گردد؟

 

راهكار اول: بسیاری معتقدند كه در این مواقع دختر و پسر می توانند به دور از چشم پدر و مادر به توافق رسیده و آنها را در جریان این شروط قرار ندهند. بله این عملكرد نیز جزء‌ راهكارهای این مشكل محسوب می گردد البته به شرطی كه عروس و داماد یقین حاصل نمایند كه خانواده هایشان هرگز و به هیچ وجه از این امر اطلاع نخواهند یافت.

 

راهكار دوم: صحبت كردن منطقی با خانوادهاست. دختر خانم یا آقا پسر باید سعی كنند كه در شرایط مناسب به آرامی و نه با جنگ و دعوا در این رابطه با والدینشان صحبت كرده و آنها را به این امر راضی نمایند.

 

راهكار سوم: اگر والدین با صحبت فرزندشان راضی نشدند و رضایت به ازدواجشان ندادند در مرحله بعد باید از كمك و پپادرمیانی دیگران چون مشاوران متخصص یا بزرگان فامیل بهره ببرند.

 

راهكار چهارم: اگر سرسختی پدر و مادر در این زمینه به حدی بود كه به هیچ وجه كوتاه نیامدند و دختر و پسر هم واقعاً به ازدواج با یكدیگر مصر بودند لازم است كه خود عروس و داماد قدری از مواضعشان عقب نشینی نمایند. از قدیم گفته اند:‌«هر كه طاووس خواهد جور هندوستان كشد.»

 

در این حالت اولاً دختر و پسر باید به یكدیگر اعتماد نموده و قول شفاهی فرد مقابل مبنی بر عمل به درخواستشان را بپذیرند. ثانیاً باید همه امور را ارزیابی و ارزشگذاری كنند و ببینند كه آیا واقعاً ارزش دارد به خاطر فلان شرط از قید داشتن فلان همسر بگذرند، ‌بعد تصمیم بر ازدواج یا عدم ازدواج با فرد مقابل بگیرند.

منبع: تبیان

shiva & hasan بازدید : 92 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

بدون شک همه آدم ها هرچقدر هم كه خوب و با تجربه باشند باز هم دچار اشتباهات كوچك و بزرگ می شوند. چه بسیار پدر و مادرها و پدربزرگ و مادر بزرگ ها كه پس از سال ها زندگی مشترك با یكدیگر هنوز هم اشتباهات بسیاری می كنند و همسرشان را از خود می رنجانند.

 

بدیهی است كه ارتكاب به اشتباهات برای دختر و پسری كه تازه با یكدیگر آشنا شده و عقد كرده اند و نسبت به روحیه و اخلاقیات نامزدشان آشنایی چندانی ندارند بسیار بیشتر از افرادی است كه سالهاست با یكدیگر زندگی كرده اند و به قولی چم و خم یكدیگر را به خوبی می شناسند.

 

دختر خانم ها و آقا پسرهایی كه تازه عقد كردید یا در شرف ازدواجید باید از همین ابتدای زندگی مشتركتان بیاموزید كه اگر در زندگی تان و در رابطه با نامزدتان دچار اشتباهی شدید چه كارهایی انجام دهید تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

 

اشتباهات چندگونه اند

 

-اشتباهات كوچك: اشتباهاتی كه با برخی از اقدامات ساده قابل جبران می باشند.

 

-اشتباهات بسیار بزرگ: اشتباهاتی كه فرد برای جبران آنها باید بسیار تلاش كند. گاه حتی برخی از این اشتباهات از دید افراد غیر قابل جبران هم می باشند.

 

راه‌های جبران اشتباهات

 

-پذیرش اشتباه: اولین مرحله جبران اشتباهات پذیرش خود اشتباه است. فرد باید ابتدا بپذیرد كه كار یا فعالیتی كه انجام داده اشتباه بوده و به همین دلیل نامزدش از وی دلخور است پس باید اشتباهش را جبران نماید.

 

-اقرار به اشتباه: در این مرحله فرد باید به همسرش بگوید كه متوجه اشتباهش شده است و به دلیل این خطا پشیمان است و دوست دارد كه مورد بخشش همسرش قرار گیرد.

 

- تلاش برای عدم تكرار اشتباه: فرد باید به نامزدش قول بدهد كه همه تلاشش را جبران اشتباهش و عدم تكرار آن خواهد كرد.

وقتی نامزدتان به خاطر اشتباهش از شما عذرخواهی كرد،‌ برای بخشش وی خیلی سرسختی به خرج ندهید. بدانید كه او با پذیرش اشتباهش و طلب عذرخواهی از شما شجاعت بسیاری به خرج داده و در واقع با این كار غرورش را زیر پاگذاشته است. عدم بخشش شما یعنی له كردن غرور نامزدتان

 

رفتار شما در مقابل اشتباهات همسر

 

اگر نامزدتان اشتباهی كرد و پی به اشتباهش برد و از شما درخواست بخشش داشت حتماً به نكات زیر توجه نمایید:

 

- سعی كنید بیشتر از آنكه به اشتباه نامزدتان بیاندیشید،‌ خوبی هایش را برای خود تكرار كنید. همانگونه كه مرور اشتباه دیگران باعث بیشتر عصبانی شدن می شود، مرور خوبی هایشان نیز باعث ایجاد محبت بیشتر به آنها می گردد. این كار باعث ایجاد محبت بیشتر در وجودتان شده و بخشش را برایتان راحتر می كند.

 

-وقتی نامزدتان به خاطر اشتباهش از شما عذرخواهی كرد،‌ برای بخشش وی خیلی سرسختی به خرج ندهید. بدانید كه او با پذیرش اشتباهش و طلب عذرخواهی از شما شجاعت بسیاری به خرج داده و در واقع با این كار غرورش را زیر پاگذاشته است. عدم بخشش شما یعنی له كردن غرور نامزدتان.

 

-همان اندازه كه بخشش سریع و بی قید شرط نامزدتان مهم است،‌ نحوه برخورد پس از آن نیز بسیار مهم است. اگر نامزدتان را بخشیدید نباید طوری با او برخورد كنید كه حس به رخ كشیدن اشتباه،‌ سركوفت و یا شرمندگی در او زنده شود. البته این به آن معنا نیست كه اصلاً در مورد اشتباهش با او صحبت نكنید. صحبت در مورد این اشتباه را به زمانی مناسب موكول نمایید.

 

-سعی كنید با بخشش و برخورد مناسبتان نامزدتان را در اصلاح اشتباهش یاری دهید.

منبع:tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 91 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

بعد از تفاهم و توافق های اولیه ای که برای ازدواج انجام می شود، طرفین دوران نامزدی یعنی دوران عقد تا عروسی را آغاز می کنند. دورانی برای شناخت بیشتر و شروع یک زندگی بهتر.

 

آثار و برکات دوران نامزدی

 

1. زمینه سازی جهت استقلال دختر و پسر و تدریجی نمودن جدا شدن دختر و پسر از خانواده ای که سال های متمادی در آن زندگی کرده و انس گرفته و عادت کرده اند. این دوره (نامزدی) باعث می شود پدر و مادر و نیز سایر اعضای خانواده خود را برای پذیرش و تحمل جدایی آماده سازند.

 

2. ایجاد انس و همدلی بین زوجین یکی دیگر از آثار دوران نامزدی است. چرا که این دوران ایام و لحظات شیرین و خاطر انگیزی را در مقایسه با ایام گذشته و حتی آینده برای زوجین رقم می زند. دوران نامزدی دوران گذشت و ایثار و محبت و نادیده گرفتن ناملایمات و ناهماهنگی است. دوران معشوق محور و خروج از خود خواهی است.

 

3.آمادگی والدین، از برکات بسیار مهم دوران نامزدی است. برپایی مراسم عروسی دختر و پسر نیاز به پیش شرط ها و لوازمی دارد که دوران نامزدی بهترین فرصت برای تامین آن نیازمندی هاست.

 

4. بدست آوردن شناخت بیشتر و بهتر از یکدیگر. این دوره را گاهی دوره شناخت عمیق تر و دقیق ترنامیده اند. در این دوره موقعیت ها و فرصت های بسیار مهمی بوجود آمده و زمینه های شناخت بیشتر را فراهم می سازد. ماهیت و شخصیت واقعی فرد در یک فرآیند ارتباطی غیررسمی شناخته می شود. دوره نامزدی این فضا و فرصت طلایی را بوجود می آورد. رفت و آمدها، خلوت ها، و تعاملات بیشتر، آن هم در بین فامیل ها، دوستان و آشنایان و لایه های پنهان شخصیت فرد را بیش از بیش نمایان می سازد. در این دوره تعارفات و احیاناً ظاهرسازی های و نقش بازی کردن ها، رنگ باخته و گاهی انتقاد ها و اعتراض ها بیشتر می شود. انتقادها باعث شناخت بیشتر و اعتراض ها موجب افشاگرهای بیشترمی شود.

 

زوجین جوان و خانواده هایشان، نباید تصور کنند که بعد از تقد دیگر کاری از کار گذشته و راه بازگشتی نیست وعروس باید با لباس سفید به خانه بخت برود و با لباس سفید(کفن) خارج شود.

 

دوره نامزدی را می بایست دوره شناخت عمیق تر یکدیگر بدانند و اگر موانع عمده ای در جهت ادامه زندگی بوجود آمده و چهره واقعی نامزد (دخترو پسر) نمایان شد. بدون کمترین تردید (البته با مشورت مشاور راهگشا و توانا) مسیر بازگشت را همورا می سازند. چرا که بعد از عروسی و احیاناً بچه دار شدن، مسیر بازگشت ناهموار و بسیار دشوار خواهد شد. ضمناً نباید این مهم مورد غفلت فراگیرد که طول زمان دوران عقد باید دختر در حدی باشد که طرفین فرصت شناخت دقیق را بدست آورند. کم نیستند خانواده هایی که با عجله و شتاب بعد از نامزدی مراسم عروسی را دایر نموده و فضا و فرصتی برای تحقیق و آشنایی بیشتر برای طرفین فراهم نمی سازند. گاهی شتاب برای تدارک دوران سرنوشت ساز نامزدی را به دوران تهیه جهیزیه، گرفتن وام و تدارک تالار و لوازم عروسی و... تبدیل و محدود می کندد. این امر مشغله ذهنی و فکری طرفین را محدود به لوازم سخت افزاری عروسی نموده وآنان را از شناخت بیشتر یکدیگر محروم می سازد. لذا رفتار و گفتار والدین دو طرف باید به گونه ای باشد که فرزندان فقط به شناخت و نتیجه آن بیندیشند نه چیز دیگر.

 

5.عدم توجه به کاستی ها و ضعف ها، به امید اصلاح آن ها در آینده یکی دیگر از موانع و آسیب های عمده فرآیند شناخت در دوران نامزدی است. کم نیستند کسانی که ضعف ها و ناهنجاری های خاصی را در طرف مقابل و خانواده اش می بیند اما بنا را بر اصلاح آنان در آینده می گذارند. به این گروه هشدار می دهیم به وعده ها و وعیدها اعتنا نکنید و امید به رفع آسیب ها را در دل نپرورانید هر آنچه که هست را ببینید و همان را به رسمیت بشناسید. ریسک و احتمال را دفن کنید.

 

6. در فراز و فرود دوران نامزدی، مشاور را فراموش نکنید. از همین دوره حضور مشاوری دانا و توانا و با تجربه را در زندگی خود جدی بگیرید. هر آنچه ذهن و فکر شما را مشغول نموده و نگران می کند می بایست با مشاور درمیان گذارد و بر اساس توصیه های او عمل کنید.

 

7. در بسیاری موارد و وابستگی و دلبستگی عاطفی و احساسی مانع شناخت صحیح شده و حتی در موارد زیادی مانع پشیمانی و بازگشت (به رغم قطعی شدن آسیب ها و آفت های فکری و فرهنگی و اخلاقی طرف مقابل).

 

خانومی جوان می گفت من از همان روزهای اول بعد از نامزدی متوجه اعتیاد نامزدم شدم اما به دلیل علاقه و عشق شدیدی که به او داشتم و نیز به جهت ترس از آبرو و... به این معضل بی اعتنایی نمودم اما بعد از 9 سال زندگی مشترک و داشتن فرزند 7 ساله، امروز از هم جدا شده و زندگی سیاهی را برای خود و فرزندم رقم زدم. ای کاش در همان دوران نامزدی جدا می شدم.!

 

8.فراموش نکنید در صورت هموار شدن مسیر زندگی مشترک و نبود موانع عمده ادامه زندگی دوران نامزدی بهترین و شیرین ترین دوران برای ابراز و تعمیق و گسترش عشق و محبت است. خاطرات این دوران دا دست کم نگیرید و اوراق و صحنه های زیبایی را در این دوران برای خود ثبت و ضبط کنید.

 

در این دوران دل و دیده مهیای پذیرش گفتنی ها و دیدنی های مهم و عاشقانه است. از این فرصت برای پیدایی و تکوین و تکامل عشق و محبت بهره بگیرید.

 

خاطره نویسی به ثبت رساندن نگاه و نظر طرفین برای آینده زندگی بسیار مفید و سازنده خواهد بود. دیدگاه های نقطه نظرهاست. دغدغه ها و اندیشه ها را در قالب تصاویر، فیلم ها و نامه ها ترسیم و بایگانی کنید.

 

9.رابطه جنسی و رعایت عرفیات : اگرچه در این دوره زوجین می توانند رابطه زناشویی و جنسی داشته باشند اما به جهت رعایت عرفیات و نیز طی کردن دوره شناخت بهترو بیشتر لازم است بشدت مراقب رفتار جنسی خود باشند. چه بسا با انعقاد نطفه در این دوره مشکلات حاد و غیر قابل تحملی برای طرفین بوجود آید که گاهی متاسفانه برای حل آن حتی به سقط جنین اقدام نموده و زندگی را با استرس و اضطراب و ناراحتی و گناه آغاز می کنند.

منبع:tebyan.net

 

shiva & hasan بازدید : 133 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

همسران انرژی زیادی را برای انتخاب کیک عروسی صرف می کنند که به وسیله میهمانان به فاصله‌ چند دقیقه خورده می‌شود. آنها مدت‌ها برای پیدا کردن یک سالن مناسب برای یک شب جستجو می‌کنند. لباس فروشی‌ها و فروشگاه‌های معتبر را برای لباس عروس و داماد انتخاب می‌کنند. کارت عروسی‌شان را سفارش می‌دهند، با وسواس زیادی وسایل مورد نیاز را تهیه می‌کنند، میهمانان زیادی دعوت می کنند و هزینه های زیادی را متقبل می شوند.

آماده شدن برای عروسی اغلب خیلی زودتر از آمادگی برای ازدواج شروع می‌شود. اما این در حالی است که عروسی کردن چند ساعت طول می کشد و ایجاد یک ازدواج موفق یک عمر طول می‌کشد.

 

درست است که شب عروسی، یک شب به یاد ماندنی است و همه از انجام کارهای آن و جشن لذت می برند، اما پس از آن عروس و داماد می خواهند از زندگی یشان هم لذت ببرند.

 

موضوع این نیست که قید عروسی و جشن و انتخاب را بزنند، این کارها لذتبخش و دوست داشتنی‌اند و حتی منجر به بیشتر با هم بودن و هدف مشترک داشتن است، اما موضوع این است که همانقدر که به این مسائل برای یک شب عروسی توجه می‌کنیم و دقت می‌کنیم تا همه چیز به خوبی پیش رود، به مهارت ها و آمادگی‌هایی که باید برای زندگی مشترک پیدا کنیم نیز توجه کنیم، از خواندن کتاب، شرکت در دوره‌های آمادگی برای ازدواج، فرا گرفتن مهارت های ارتباطی و گفت‌وگو کردن غافل نشویم.

 

ازدواج کردن و ماندن در ازدواج 2 عمل کاملاً متفاوت است. همسران باید وقت بیشتری برای آمادگی بعد از ازدواج صرف کنند تا آمادگی های قبل از ازدواج.

 

این کار موفقیت‌های بعدی را تضمین می‌کند، اما متأسفانه خیلی از زوج ها این کار را نمی کنند. پس جای تعجب نیست که این همه آمار طلاق بالاست. دیوید آلسون می‌گوید: "همسران وقت و پول زیادی را برای آماده شدن جشن عروسی هزینه می‌کنند، تا آمادگی برای ازدواج! و این در حالی است که عروسی فقط یک روز طول می‌کشد، درحالیکه ازدواج برای تمام عمر است."

منبع:pardad.ir

shiva & hasan بازدید : 115 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

شاید بتوان دوران عقد را مهم ترین زمان از زندگی مشترک دانست. بسیاری از افراد دوران عقد را دوران راحتی و آسایش می دانند و از آن به عنوان آخرین فرصت برای تفریح و خوش گذرانی قبل از شروع زندگی مستقل و تحمل بار سنگین مسئولیت های آن یاد می کنند. ولی نباید از خاطر برد که در این دوران یکی از سنگین ترین و خطیرترین وظایف زندگی فرد بر عهده اش قرار می گیرد و آن وظیفه‌ی شناخت دقیق و همه جانبه‌ی شباهت ها و تفاوت های وی با همسرش است.

 

دوران زيباي عقد

وجود درجه ای از اختلافات گوناگون فردی، خانوادگی و خرده فرهنگی بین زوج ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هر چند پیش از ازدواج و در مرحله‌ی انتخاب همسر باید تلاش کرد تا فردی را برای زندگی مشترک انتخاب کرد که حداقل تفاوت ها را با ما داشته باشد، اما علی‌رغم این تلاش باز هم وجود سطحی از تفاوت ها و اختلافات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. انسان ها از نظر ژنتیک با هم متفاوت هستند، تحت‌تأثیر نیروهای فرهنگی متفاوتی اجتماعی می شوند و موجودیت فردی آن ها از پاره ای جهات منحصر به فرد است.

 

این تفاوت های فردی و فرهنگی تا آن‌جا که منجر به اختلافات عمیق و ریشه ای نگردند، می توانند به تکامل متقابل زوجین و رشد و تعالی آن ها کمک کنند. بدین منظور و در راستای کنترل و هدایت تفاوت های موجود، زوجین باید سعی در شناخت همه ‌جانبه‌ی این تفاوت ها نمایند و البته بهترین زمان برای انجام این مهم، دوران تعیین کننده‌ی عقد است. در واقع دوران عقد دوران شناخت ویژگی ها و انتظارات خود و طرف مقابل با هدف دست یافتن به یک تفاهم بنیادی و سازنده برای ادامه‌ی مسیر زندگی مشترک است.

 

در راستای دست یافتن به این شناخت و تفاهم، نقش مشاهده و روش های غیر مستقیم و غیر ملموس قابل انکار نیست. بدین‌معنا که زوجین باید ارتباط گسترده و نزدیکی در شرایط و محیط های گوناگون با یکدیگر برقرار کنند تا با تمام مسائل و مشکلاتی که در آینده احتمال بروز آن ها خواهد رفت آشنایی کامل کسب کنند و آمادگی لازم را برای بهترین و صحیح‌ترین برخورد در چنین شرایطی داشته باشند. بدین‌منظور زوجین باید کنش ها و واکنش های مختلف خود را در این شرایط و محیط های گوناگون به دقت زیر نظر بگیرند تا شناخت متقابل‌شان نسبت به یکدیگر از عمق و غنای بیشتری برخوردار گردد.

 

در کنار این مشاهدات غیر مستقیم و موشکافانه برقراری تعامل مستقیم و گفت‌وگوهای صمیمانه و به دور از تظاهر و ناراحتی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بخش عمده ای از اختلاف‌نظرها و کدورت های همسران ناشی از سوء‌تفاهم هایی است که از طریق گفت ‌وگوی بدون پرده و توأم با آرامش به آسانی حل خواهند شد. زوجین باید از همین دوران عقد رابطه‌ی عاطفی و صمیمانه‌ خود را به سلاح گفت ‌وگو و تعامل سازنده مجهز کنند تا در مسیر پر پیچ و خم زندگی و در مواجهه با مشکلات گوناگون آتی به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.

 

با شناختی که زوجین از طریق کاربرد این روش ها نسبت به یکدیگر کسب می کنند به نقاط مشترک و همچنین نقاط تفاوت موجود بین خود به خوبی پی خواهند برد و در این وضعیت است که باید با رفتار منطقی و هوشمندانه سعی در مدیریت هر چه بهتر رابطه و زندگی مشترک خود نمایند.

 

هر یک از زوجین با استفاده از این توشه گران‌ بهایی که در دوران عقد به دست آورده اند، باید در تمام طول مسیر زندگی تلاش کنند تا در اختلاف نظرهای جزئی و نه چندان مهم و تعیین‌کننده در مقابل همسر خود و به نفع زندگی مشترک‌شان گذشت کنند. پذیرش این اختلافات کوچک فردی و فرهنگی و کنار آمدن با آن ها کلید موفقیت در زندگی زناشویی است.

زوجین باید ارتباط گسترده و نزدیکی در شرایط و محیط های گوناگون با یکدیگر برقرار کنند تا با تمام مسائل و مشکلاتی که در آینده احتمال بروز آن ها خواهد رفت آشنایی کامل کسب کنند و آمادگی لازم را برای بهترین و صحیح‌ترین برخورد در چنین شرایطی داشته باشند

 

همچنین در خصوص اختلافات بزرگ و تعیین‌کننده نیز باید با استفاده از شناخت جامعی که در دوران عقد به دست آورده اند از عوامل زمینه ساز آن ها دوری کنند تا خدای نکرده زندگی مشترکشان دچار چنین اختلافات ویران کننده نگردد و در کنار یکدیگر در مسیر سعادت و کمال گام بردارند.

برگرفته از: کتاب تحکیم پیوند زناشویی، محمدکاظم عاطف وحید، احمدرضا محمدپور، فهیمه لواسانی/تبیان

shiva & hasan بازدید : 119 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

یکی از مسائل مهم ازدواج، دوران عقد و نامزدی است. دورانی که چه بسا از شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین روزهای تمام عمر هر زوجی محسوب می شود. ولی به راستی این دوران برای چه کاری پیش بینی شده است. وقت چه کاری است؟ چه کارهایی را باید در این دوران انجام داد و چه کارهایی را نه ؟!…

 

ملاقات و گفتگو و دیدار زوجین در این دوران نه تنها به آرامش روحی و ایجاد فضای مناسب برای شناخت بیشتر در روابط نامزدی کمک می کند ، بلکه مجال بیشتری را برای نزدیکی خانواده های دو طرف نیز فراهم می سازد. بنابراین رعایت برخی نکات در ملاقات ها می تواند به مفید بودن روابط نامزدی کمک کند.

 

دیدارها در روابط نامزدی

در روابط نامزدی، دو طرف باید قبل از هر چیز، جهت قرار ملاقات ها با هم به توافق برسند. البته بهتر است که خانواده ها را در جریان توافق خود قرار دهند. چرا که خانواده عروس باید از زمان حضور دامادشان مطلع باشد تا آمادگی لازم جهت پذیرایی را داشته باشد و آقای داماد با عدم هماهنگی و احیاناً نامناسب بودن اوضاع ظاهری عروس خانم روبرو نشود. پس اعلام تلفنی قبل از به راه افتادن کاری بسیار به جاست.

 

وضع ظاهری در روابط نامزدی 

رسیدگی به وضع ظاهری برای داماد در دیدار عروس خانم لازم است. پس آقایان اصلاح موهای سر، مرتب و تمیز بودن لباس و استفاده از عطر مورد علاقه عروس خانم را فراموش نکنند. عروس خانم هم بهتر است لباسی را بپوشد که به قول معروف بیشتر به او می آید و با آن از جذابیت بیشتری برخوردار می شود.

 

ولخرجی در روابط نامزدی

اگر قرار است با نامزد خود به گردش بروید، حتماً به اندازه کافی پول بردارید. چرا که در این دوران خانم ها به شدت نگران خست مردها هستند. در غیر این صورت عروس خانم با خود می گوید: “سالی که نکوست از بهارش پیداست.”

 

در روابط نامزدی چه بگوئیم؟

قبل از دیدار دو نفره، باید ملاقات و گفتگو و احوالپرسی با خانواده عروس یا داماد صورت گیرد، آن هم با عباراتی گرم و صمیمانه که حکایت از شدت علاقه برای دیدار خانواده دارد.

 

تعریف کردن از یکدیگر، نوع رفتار، لباس و وضعیت ظاهری یکدیگر بر جذابیت روابط نامزدی و دیدارها می افزاید. پس صرفه جویی نکنید و احساسات خود را به زبان بیاورید. بهتر است بیان این احساسات به زیباترین شکل موجود صورت گیرد. به طوری که زوجین یادآوری آن را برای سالیان دراز، قوت قلب خود قرار دهند. پس در این موضع، سکوت نمی تواند معنای خوبی داشته باشد. چرا که گاه سکوت کردن نشانه تردید داشتن تلقی می شود.

 

به خاطر داشته باشید که اگر یکی یا هر دوی شما کلاً فردی کم حرف و ساکت هستید، حتماً در اولین جلسه ملاقات این خصوصیت را بیان کنید تا سبب نگرانی طرف مقابل نشود. پس، از صراحت لهجه یا به اصلاح «رک بودن» و جملات ابهام آمیز بپرهیزید. بعضی از زوجین، از پر حرف بودن طرف مقابل گله می کنند و می گویند: که ایشان اصلاً مجال صحبت کردن به من را نمی دهد. پس گفتگویی در روابط نامزدی خوب است که به طور متناوب باشد، یعنی یکی گوینده باشد و دیگری سکوت کند و برعکس.

 

نکته مهم دیگری که در این گفتگوها اساسی است، رعایت صداقت است. دروغ گفتن از لطف کلام می کاهد و تداوم زندگی مشترک را به مخاطره می اندازد. اگر زوجین بدانند که دروغگویی تا چه حد مبنای زندگی مشترک را متزلزل می سازد، هرگز دروغ نمی گویند. در این پروسه به خاطر داشته باشید که همسرتان را آن طور که هست بپذیرید و با تحقیر او موجبات دروغگویی او را فراهم نکنید.

 

هدیه مناسب در روابط نامزدی

خرید هدیه مناسب یا گل، برای عروس خانم سبب خشنودی او شده و روابط نامزدی را محکم تر می کند. ولی اگر در شرایط خاصی قادر به تهیه آن نیستید ، حتماً به عروس خانم بگویید که چنین قصدی داشتید.

 

به خاطر داشته باشید: همسری که زودتر از دیگری، از علایق و سلیقه های همسرش مطلع می شود، موفق تر است. راستی یادم رفت بگویم: حتماً روی بسته بندی کادو را با جمله ” دوستت دارم ” زینت دهید! (البته این را خودتان می دانستید، این طور نیست؟)

 

آیا در روابط نامزدی باید هر راستی را گفت؟

خیر؛ یکی از مشکلات جدی در زندگی مشترک از همین جا پیدا می شود. پس زوج جوان بدانند که فاش کردن اسرار خود و خانواده ضرورتی در روابط نامزدی ندارد و از هر راستی که ممکن است از علاقه یکدیگر بکاهد، حتماً پرهیز کنند. تنها راستهایی را بیان کنید که ندانستن آن در زندگی آینده تاثیر منفی میگذارد و نامزد شما حق دارد که آنرا بداند.

 

خانمی گفت خودم زندگی خودم را تباه کردم. از او پرسیدم چرا؟ او اضافه کرد: در روزهای نامزدی اوقات خوشی را با هم می گذراندیم تا این که صداقت من گل کرد و به نامزدم گفتم من قبل از تو چهار سال و اندی با یک پسر دوست بودم و آن را از تو پنهان کرده بودم . از او پرسیدم او چه کرد؟ گفت : کار خاصی نکرد. ما با هم زندگی کردیم ولی فکر می کنم روزهای خوش من در همان چند ماه اول خلاصه شد…!

 

پرهیز از مقایسه همسر با دیگران در روابط نامزدی

اگر چه مقایسه ها ممکن است بر اساس نیت خیر و به قصد اصلاح طرف مقابل انجام شود ، اما بهتر است از روش های مناسب تری جهت تغییر و اصلاح فرد بهره گرفته شود.

 

پرهیز از طولانی شدن زیاد دوره نامزدی

یکی از مسائلی که گاه باعث می شود دوران نامزدی و عقد به ازدواج ختم نشود، طولانی شدن بیش از حد روابط نامزدی است. به ویژه وقتی که زوجین از تجربیات کمتری برخوردار باشند و عوامل تشدید کننده ای همچون مداخلات خانواده نیز در کار باشد. نگرانی ، احساس بلاتکلیفی، تکدر خاطر دختر و خانواده او از وضعیت موجود و خدای ناکرده به هم خوردن نامزدی از عوارض نامزدی طولانی است.

 

محبت متقابل در روابط نامزدی

وجود نگرش های غلط، یکی از موانع محبت است. مثلاً دیده می شود که برخی می گویند اگر به همسر خود محبت کنیم، سوءاستفاده می کند، توقعات او بالا می رود یا حساب نمی برد! لذا از اظهار محبت دریغ می کنند. مراد از محبت، محبت افراطی نیست و محبت به جا و به اندازه درهر زمان و در هر کجا و در هر سن و سالی به خصوص در روابط نامزدی و بعد از آن لازم است.

منبع:صداي سلامت/الهام واعظ

shiva & hasan بازدید : 98 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

دوران نامزدی از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی است. دلیلش هم این است که بجز شیرینی، چگونگی برخورد و عملکرد افراد در این دوران قانون اساسی زندگی مشترک آینده شان را رقم می زند. بنابراین اگر کمی پا کج بگذارید یا خطا کنید، ممکن است روزهای خوش نامزدی و حتی بعد از آن را تلخ و سیاه کنید.

 

بابک رهبری ـ روان شناس بالینی و عضو انجمن علمی روان شناسی بالینی ـ درباره دوران نامزدی می گوید: دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است. اگرچه این دوران در مقایسه با زندگی زیر یک سقف خیلی سطحی است، اما به هر حال مشت نمونه خروار است و اگر در دوران نامزدی تان با مشکلاتی روبه رو بودید، به احتمال قریب به یقین همین مشکلات به صورت تشدیدیافته ای به زندگی مشترکتان هم راه پیدا می کند، مگر این که از همین حالا به فکر اصلاح خود و رابطه دو نفره تان باشید.

 

● چگونه رفتار کنیم؟

 

همه ما در دوران نامزدی ممکن است اشتباهاتی کنیم، اگر اشتباهات کوچک باشد قابل جبران است، اما اشتباهات بسیار بزرگ قابل جبران نیست. در این باره رهبری می گوید: زن یا شوهر گاهی تصور می کنند باید برای این که نشان دهند با هم توافق دارند از خواسته های خود چشم پوشی کنند که این خیلی اشتباه است و در آینده به روابط آسیب می رساند.

 

وی ادامه می دهد: دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است. اگرچه این دوران در مقایسه با زندگی زیر یک سقف خیلی سطحی است، اما به هر حال مشت نمونه خروار است و اگر در دوران نامزدی با مشکلاتی رو به رو بودید، به احتمال قریب به یقین همین مشکلات به صورت تشدیدیافته ای به زندگی مشترکتان هم راه پیدا می کنند، مگر این که از همین حالا به فکر اصلاح خود و رابطه دو نفره تان باشید.

 

درست است که ما باید با همسر آینده مان روراست باشیم، اما دلیلی ندارد که وی بداند مثلا پسرخاله ما شش سال پیش از ما خواستگاری کرده یا ما در هفده سالگی به دختر همسایه مان علاقه مند شده بودیم. البته اگر مساله جدی مانند نامزدی قبلی وجود داشته حتما باید عنوان شود، اما مطرح کردن موارد عاطفی که اهمیت چندانی نداشته، تنها موجب بی اعتمادی طرف مقابل شده و ممکن است وی از این مساله به عنوان نقطه ضعف شما استفاده کند.

 

بابک رهبری معتقد است شاید شما تصور کنید آشنا شدن با فرد ایده آل تان برای خوشبختی شما کافی است و دیگر نیازی نیست زمانی را به خانواده یا دوستانتان اختصاص دهید، شاید هم دخالت خانواده و دوستان در مورد رابطه شما و نامزدتان باعث شده چنین تصمیمی اتخاذ کنید. به هر حال، دلیل این تصمیم هرچه باشد، دلیل درستی نیست.

 

افراد بویژه در اوایل زندگی مشترک برای حل مشکلات خود به یک شبکه حمایت اجتماعی قوی نیاز دارند؛ شبکه ای که اعضای خانواده و دوستان قدیمی از مهم ترین اعضای آن به شمار می روند. شما با تقسیم وقت خود و اختصاص دادن بخشی از آن به خانواده و دوستانتان، به آنها نشان می دهید هنوز هم برای شما مهم بوده و به آنها در کنار آمدن با این تغییر کمک می کنید.

 

نکته: گاهی افراد متوجه تفاوت های اساسی و مشکلات در طرف مقابل می شوند، اما چون فکر می کنند می توانند او را تغییر دهند این مسائل را نادیده می گیرند اما همان طور که قبلا هم اشاره کردیم کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که او را همان طور که هست بدون هیچ تغییری می پذیرید

 

گاهی افراد دوره آشنایی را طی می کنند، اما با وجود مشکلات به دلیل قضاوت منفی مردم در مورد خود، آنها را نادیده می گیرند. گاهی افراد پیش از این که از همدیگر شناخت پیدا کنند، قول ازدواج می دهند و برای خود تعهد ایجاد می کنند. برخی اوقات حتی اگر طرف مقابل درخواست زمان بیشتر برای آشنایی را از آنها بکند، او را متهم به زیر پا گذاشتن تعهد می کنند.

 

● چقدر نامزد بمانیم؟

 

دوران آشنایی و نامزدی چه مدت باید باشد؟ شش ماه؟ یک سال؟ در این باره بابک رهبری می گوید: همان طور که داشتن دوران آشنایی کوتاه مدت توصیه نمی شود، طولانی شدن دوران آشنایی هم تبعات منفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به از دست دادن تمایل و انگیزه طرفین برای ازدواج، احتمال افزایش دخالت والدین و حساس شدن طرفین و به تبع آن، افزایش توقعات و تعارض ها اشاره کرد.

 

● ۸ اشتباه مهم

 

ـ نامزد شما همکارتان نیست که اشتباهات کاری اش را با صراحت و جدیت یادآوری کنید. درباره نامزد و همسر، فقط پیشنهاد وجود دارد، حتی جایی که می خواهید انتقاد کنید باید پیشنهاد دهید. یادتان باشد صحبت کردن درباره کلیات خیلی بهتر از صحبت کردن درباره جزئیات است.

 

ـ همسر آینده شما انتظار دارد وقت بیشتری برای با هم بودنتان بگذارید و برای شناخت همدیگر، واکندن سنگ های هم و آشنا شدن با اخلاق یکدیگر اهمیت قائل شوید. اگر قرار باشد بیشتر وقتتان را با کار، دوستان یا درگیری های شخصی تان بگذرانید، هیچ قدم مثبتی برای شناخت همدیگر و آمادگی برای زندگی برنداشته اید.

 

ـ نامزد شما دوست دارد شما را آراسته و زیبا ببیند. باور کنید نامرتب بودن شما چیزی به ارزش های وجودی تان اضافه نمی کند. البته این به معنای از آن طرف بام افتادن نیست.

 

ـ قرارها، تلفن ها، رفت و آمد و جیک و پیک همسرتان را زیر نظر نگیرید. روی مکالمات او با خانواده اش، دوستان یا همکارانش ریز نشوید و مرتب سوال و جواب نکنید. مگر آن که بخواهید در همان لحظه نامزدی تان را مختومه اعلام کنید و زندگی آینده تان را از دست بدهید.

 

ـ ممکن است در روزهای اول، شما سوگلی خانواده همسرتان باشید که در هر مهمانی باید حضور پیدا کرده و زیر ذره بین عمه، عمو، خاله و دایی نامزدتان قرار بگیرید. همسرتان را به دلیل این که مجبورید در جمع خانواده او حاضر شوید سرزنش نکنید و اگر کلافه شدید، سعی نکنید این کلافگی را به نامزدتان نشان دهید یا بیان کنید.

 

ـ بعضی از افراد به علت این که بتوانند علاقه طرف مقابل را به خود جلب کنند، سعی می کنند بعضی از رفتارهایشان را تغییر دهند. البته تغییر دادن رفتار فی نفسه کار بدی نیست، اما اگر قصد ما این باشد که فقط در دوران آشنایی این کار را انجام داده و بعد از ازدواج به روال خود برگردیم یا به عبارتی برای مدتی نقش بازی کنیم، این کار ما نوعی فریب محسوب شده و بعدها موجب بروز مشکلات بزرگی در زندگی مشترک می شود.

 

گاهی هم بدون این که هیچ علاقه و جذابیتی باشد به فکر ایجاد تفاهم هستیم و فکر می کنیم با ازدواج علاقه ایجاد می شود. همان طور که تنها با علاقه نمی توان تفاهم ایجاد کرد تنها با تفاهم هم نمی توان انتظار علاقه و جذابیت داشت. تفاهم مهم است، اما علاقه، تعهد و تفاهم در کنار همدیگر است که به ازدواج موفق منجر می شود.

 

گاهی افراد متوجه تفاوت های اساسی و مشکلات در طرف مقابل می شوند، اما چون فکر می کنند می توانند او را تغییر دهند این مسائل را نادیده می گیرند، اما همان طور که قبلا هم اشاره کردیم کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که او را همان طور که هست بدون هیچ تغییری می پذیرید.

 

● مشکلات را حل کنید نه جذب!

 

بابک رهبری می گوید: آنجا که شما و نامزدتان تازه با هم آشنا شده اید، طبیعی است که در مورد بعضی از مسائل زندگی با هم کمی تعارض و اختلاف نظر داشته باشید، اما نکته مهم این است که هیچ مشکلی با گذشت زمان خودبه خود حل نمی شود. درست است که شما با گذشت زمان به اخلاق و روحیات نامزدتان بیشتر آشنا می شوید، اما آشنایی به تنهایی برای حل مسائل کافی نیست، تنها در صورتی که شیوه های حل تعارض را با نامزدتان تمرین کنید، می توانید به داشتن یک زندگی مشترک موفقیت آمیز امیدوار باشید.

 

به گفته این کارشناس، اگر در مواردی نظر نامزدتان با شما متفاوت است از روش اولویت بندی کمک بگیرید. ببینید از کدامیک از این خواسته ها می توانید بگذرید و کدامیک برایتان کلیدی تر است. اگر همه خواسته های خودتان برایتان مهم باشد و همه گفته های او بی اهمیت، هیچ اتفاق خوبی در انتظار رابطه شما نخواهد بود. یادتان نرود اگر می پذیرید از چیزی بگذرید، حق ندارید از این لحظه به بعد همسرتان را به خاطر گذشتتان زیر سوال ببرید.

منبع: jamejamonline.ir

shiva & hasan بازدید : 132 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد دارد، سرزنش و تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر است.

 

صد بار گفتم این کار رو نکن! گوش نکردی حالا بکش!تو همینی دیگه! می‌‌دونستم این جوری میشه... بفرما اینم نتیجه‌ی هنر جناب‌عالی!

 

یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد دارد، سرزنش و تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر است. حتماً برای شما هم پیش آمده که اشتباهی کرده‌اید و به خاطر عمل اشتباه شما اتفاقات ناراحت کننده‌ای افتاده و مشکلاتی رخ داده که خودتان هم نمی‌خواستید اتفاق بیفتد. حال تصور کنید در وضعیتی هستید که می‌دانید اشتباه کرده‌اید و اشتباه‌تان را قبول دارید. در همین اوضاع و احوال یک نفر مدام عمل یا سخن اشتباه شما را به رخ‌تان بکشد و هر لحظه به شما یاد‌آوری کند که " می‌بینی؟ خطای تو باعث بوجود آمدن این اوضاع شد!" و" اگر کمی فکر می‌کردی این‌طورنمی‌شد" و .... واقعاً در این اوضاع چه حالی می‌شوید؟!

 

اگر همه‌ی ما می‌توانستیم گاهی خودمان را به جای طرف مقابل‌مان بگذاریم، شاید خیلی از مشکلات و مسائل لاینحل زندگی هرگز اتفاق نمی‌افتاد. سرزنش و سرکوفت زدن به یکدیگر خصوصاً در دوران عقد و نامزدی یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های زندگی زناشویی به شمار می‌رود. زوج جوانی که تازه عقد کرده‌اند و هنوز به خصوصیات اخلاقی و رفتاری یکدیگر آگاه نیستند، مسلماً مدتی طول می‌کشد تا به درک درستی از رابطه‌شان برسند و در طی این مدت هر لحظه ممکن است بین آن‌ها سوءتفاهم یا دلخوری پیش بیاید که ناشی از عدم شناخت درست آن‌ها از یکدیگر است. حال تصور کنید زن یا شوهر به محض پیش آمدن کوچک‌ترین مشکل یا اشتباهی از جانب طرف مقابل، شروع به سرزنش او کرده و بارها و بارها چه در روابط خصوصی‌شان و چه در جمع خانواده و دوستان و... مدام اشتباه همسرش را به روی او بیاورد و تکرار کند و او را مورد تمسخر قرار دهد و... به نظر شما چه بر سر طرف مقابل این رابطه می‌آید؟ در بهترین حالت ممکن، او اعتماد به ‌نفسش را از دست می‌دهد و نه تنها نمی‌تواند رفتار اشتباهش را اصلاح کند، بلکه به دلیل عدم اعتماد به نفس ممکن است روز به روز بدتر شود و از ترس این‌که نکند اشتباهی مرتکب شود کم‌کم به این نتیجه برسد که بهتر است دست به هیچ کاری نزند و به این ترتیب تبدیل به انسانی ضعیف‌النفس و منفعل شود که هم خود و هم اطرافیانش او را موجودی ترسو و بی‌اعتماد به نفس تلقی کنند.

 

رابطه‌ای که مدام در آن سرزنش و سرکوفت نسبت به یکدیگر وجود دارد، رابطه‌ای متزلزل و ناپایدار است که هر لحظه امکان گسست و از هم پاشیدگی در آن وجود دارد. زن و شوهری که مدام در حال ایراد گرفتن از یکدیگر و یاد‌آوری اشتباهات گذشته‌شان به هم هستند، دچار نوعی کینه و دلخوری دائمی در رابطه‌شان می‌شوند و مدام به دنبال نقطه ضعفی از دیگری هستند تا به قول معروف مچ‌گیری کنند و بدین وسیله، به خیال خودشان تلافی کنند و انتقام بگیرند! به نظر شما چنین رابطه‌ای به کجا خواهد انجامید؟

اگر در دوران عقد، بنای زندگی مشترک بر پایه‌ی مهر و محبت استوار باشد و همسران به خصوص زوج‌های جوان با این تفکر تشکیل زندگی ‌دهند که یکدیگر را برای رسیدن به کمال انسانی یاری کنند، مسلماً در صورت بروز اشتباه و خطایی از طرف مقابل بلافاصله سعی می‌کنند آن را بپوشانند و اجازه ندهند این اشتباه از رابطه‌ی دو نفره‌شان فراتر رود

 

خداوند در قرآن تشبیه بسیار زیبایی دارد آنجا که زن و شوهر را لباس یکدیگر می‌خواند. اولین و مهم‌ترین خاصیت لباس پوشانندگی است. پس فراموش نکنید شما لباس همسرتان هستید و مهم‌ترین وظیفه‌ی شما وقتی اشتباهی از او سر می‌زند، پوشاندن و مخفی نمودن آن اشتباه است. شک نکنید اگر با چنین تفکری در زندگی پیش بروید، بزرگترین خطاها و اشتباهات هم در چهار دیواری خانه و بین خودتان رفع و رجوع خواهد شد و هیچ‌کس جز شما و همسرتان از اشتباهات شما مطلع نخواهد شد. 

منبع :کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران

shiva & hasan بازدید : 111 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

برگزاری مراسم ازدواج یکی از اتفاقات خوشایند و خاطره انگیز برای هر فردی است. اما همین اتفاق خوشایند، اکنون به یک حادثه پراسترس و پرتنش تبدیل شده است. بیراه نیست اگر بگوییم که هزینه ها و چگونگی برگزاری این مراسم گاه به یکی از موانع ازدواج تبدیل می شود یا شروع زندگی مشترک را به تأخیر می اندازد. به این ترتیب یک موضوع فرعی و حاشیه ای جای خود را به اصل داده و کنار گذاشتن آن با وجود سنت هایی که در حوزه ازدواج ریشه دوانده است، ناممکن به نظر می رسد.

 

با این همه هستند همسرانی که مراسم ازدواج خود را در کمال سادگی برگزار می کنند. به راستی چگونه می توان بار سنگین مراسم ازدواج را از نامزدی، سفره عقد، خرید برای عروس و داماد، برگزاری مراسم در تالار عروسی، عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا آن چه طی سالیان متمادی به آن اضافه شده است، از روی دوش جوانان برداشت؟ شاید پاسخ به این سوال دشوار باشد اما در این مطلب تلاش کرده ایم، به بخشی از این پرسش پاسخ دهیم.

 

برگزاری مراسم ازدواج

وقتی می توانیم مراسم ازدواج را به شکل منطقی و صحیح برگزار کنیم که در آموزش فلسفه ازدواج به جوانان موفق عمل کرده باشیم. باید توجه کرد که اگر نتوانیم پدیده ای را از اساس به درستی تبیین کنیم، در پرداختن به مسائل جانبی آن نیز نمی توانیم به خوبی عمل کنیم. بنابراین بدیهی است که وقتی جوانان از ازدواج درک صحیحی ندارند، درباره برگزاری مراسم ازدواج هم درک و منطق درستی نخواهند داشت؛ متأسفانه گاهی مشاهده می شود که برگزاری مراسم عروسی خود به اصل تبدیل می شود و ذهن جوانان و خانواده ها را پر می کند. در چنین شرایطی از جوانانی که فلسفه ازدواج را نمی دانند، نمی توان توقع داشت که درباره مراسم و مناسک ازدواج دیدگاه درستی داشته باشند.

 

دکتر غلامرضا حسنی درمیان جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب به خراسان می گوید: درک فلسفه ازدواج مستلزم آموزش درباره دلایل ازدواج و ماهیت آن است. ازدواج یک گام بزرگ برای رشد و تعالی شخصیت و حرکت به سوی تکامل انسانی است. فرد با ازدواج به عنوان یک امر روحانی می تواند به پرورش روح و تعالی دادن جنبه های انسانی خود بپردازد. درست به همین دلیل است که در اسلام امری مقدس شناخته شده است و نیمی از دین فرد با آن کامل می شود.

 

همچنین غایت ازدواج، تربیت و پرورش نسل پاک و صالح است. فرد پس از ازدواج از منیت های خود دست می شوید و به علت داشتن هدف غایی، شخصیتی والاتر و رشد یافته تر می یابد. اما متأسفانه در جامعه کنونی شرایط به گونه ای است که انجام مراسم ازدواج، آن را به کلی از اصل خود دور کرده است و از آن جا که درباره هدف ازدواج آموزشی به جوانان نداده ایم برگزاری مراسم عروسی هم تحت تأثیر قرار گرفته است.نکته این جاست که بسیاری از آسیب هایی که بعدها نهاد خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد، از همین جا آغاز می شود. زیرا تبعات اقتصادی یک ازدواج بر خانواده ها چنان سنگینی می کند که آن ها را بامشکلات زیادی مواجه می سازد. این در حالی است که خانواده یک نهاد اجتماعی است نه اقتصادی و ازدواج یک گذر معرفت شناختی به سوی کمال است نه پله ترقی برای رسیدن به مادیات.

 

دلایل تجمل گرایی در مراسم ازدواج

به گفته عضو شورای علمی برنامه جامع خانواده پایدار، عواملی همچون جامعه پذیری معیوب، غالب شدن ارزش های مادی در اعتبار سنجی زندگی اجتماعی، بروز شکاف نسلی، ایجاد سبک های جدید زندگی، تغییر دیدگاه درباره مفهوم زندگی، ضعف در جهان بینی نسلی، گرفتار شدن در روزمرگی، چشم و همچشمی و رقابت های کاذب، کاهش مسئولیت پذیری و کاهش عقلانیت از مهم ترین دلایل گرایش افراطی به برگزاری مراسم مجلل عروسی است که بخش عمده ای از آن به دلیل تغییرات اجتماعی ناشی از سپری شدن دوره گذار در جامعه ایران شکل گرفته است.

 

همچنین رواج دیدگاه های افراطی درباره شادی و نشاط در مراسم عروسی به معضلات دامن زده است. طبق یک دیدگاه گفته می شود که این مراسم باید بدون هر گونه شادی و نشاط برگزار شود و دیدگاه دیگر به ایجاد شادی و نشاط به هر بهایی اعتقاد دارد و بر این اساس متأسفانه در برخی مراسم عروسی مسائل شرعی و اخلاقی نادیده گرفته می شود. درباره دیدگاه اول باید یادآوری کرد که اسلام به هیچ عنوان با شادی مخالف نیست.

 

نکته این جاست که در بسیاری از موارد جوانان را نهی می کنیم و به عبارتی فقط به آن ها می گوییم چه نکنند. در صورتی که باید به جوانان این آموزش را بدهیم که چه کارهایی بکنند تا هم اخلاق و شرع را رعایت کرده باشند و هم اصل شادی و نشاط پابرجا مانده باشد.مسئله مهم دیگری که درباره شادی در مراسم عروسی باید مطرح شود این است که از آن جا که شادی و نشاط برای جوانان در جامعه نهادینه نشده است، به مصداق «یک شب که هزار شب نمی شود» عمل می کنند و برای شادی در مراسم ازدواج حد و مرزی قائل نمی شوند.

 

در واقع برای حل این معضل چاره ای نداریم جز این که ساختار و نظام حاکم بر اجتماع را به گونه ای اصلاح کنیم که شادی و نشاط نهادینه شود و به جوانان متذکر شویم که شادی و نشاط هم چارچوب مشخصی دارد.

 

دکتر حسنی با تأکید بر این که جامعه ما ظرفیت بالا رفتن آگاهی های عمومی را دارد، تأکید می کند: سواد عمومی ظرف سال های گذشته در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است و اگر عزم جدی در سطح فردی و اجتماعی و در میان سیاست گذاران به وجود آید، تمامی آداب و رسوم دست و پا گیر و نادرست، اصلاح پذیر است. همچنین تلاش برای ایجاد برابری در ازدواج نیز از اقدامات نادرستی است که باید اصلاح شود. در حوزه ازدواج باید بر هم افزایی تأکید کنیم نه برابری خواهی. در واقع زن و مرد دو موجود مستقل هستند که یکدیگر را تکمیل می کنند و قرار نیست به دنبال تساوی باشند. بنابراین باید تلاش فردیت و استقلال یکدیگر را به رسمیت بشناسند و زمینه رشد هم را فراهم کنند.تمامی الگوهای اجتماعی قابل بازسازی است و از آن جا که هیچ امری به اندازه ارائه الگوهای صحیح و آموزش موثر نیست، لازم است الگوهای صحیح را معرفی کنیم. هم اکنون ظرفیت بالقوه ای در جامعه وجود دارد که آن را نادیده گرفته ایم. جوانان تشنه یاد گرفتن هستند و این ما هستیم که نتوانسته ایم محتوای آموزشی خوب و مفیدی را به آن ها ارائه کنیم.

منبع:خراسان

shiva & hasan بازدید : 92 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

دوران عقد، دورانی است که خانواده جدید تشکیل شده است، اما این خانواده کوچک به دلیل این ‌که هنوز با والدین خود زندگی می‌کنند و استقلال کامل ندارند، مستقل نشده است. در نتیجه، این دوران زوجین جوان را برای پذیرش مسۆولیت ‌های خطیر زندگی مشترک آماده می ‌کند.

 

مشکلات دوران عقد

اما بسیاری اوقات مدیریت ناصحیح خانواده ‌ها باعث می ‌شود نه‌ تنها زوج جوان برای این گذار آماده نشوند، بلکه با مشکلات جدیدی مواجه شوند. در این دوران همسران جوان عمدتاً هنوز با خانواده‌ های خود زندگی می‌کنند. به دلیل اینكه هنوز وابستگی ‌های اقتصادی به خانواده ‌ها وجود دارد؛ مسۆولیت اقتصادی خانواده به طور کامل منتقل نشده و در این دوران ابهاماتی در پذیرش مسۆولیت ‌های اقتصادی و غیر اقتصادی وجود دارد که می ‌تواند منشا مشکلاتی برای زوجین شود. این مشکلات از سوی خانواده ‌ها تشدید می ‌شود.

زوجین ممکن است انتظارات خانواده ‌ها را تأمین نکنند و این دلخوری از سوی خانواده ‌ها به زوجین منتقل می ‌شود. درخانواده ‌های مختلف حدود مسۆولیت ‌ها در این دوران متفاوت است و این می ‌تواند به تعریف انتظارات متفاوت والدین منجر شود و اختلافاتی بین خانواده ‌ها نیز به وجود آورد. این اختلافات وقتی تشدید می‌ شود که هر یک از طرفین بخواهند انتظارات طرف مقابل را براساس فرهنگ خود یا حتی کمبود‌های خود تعریف کنند و در برابر تفاوت انتظارات، انعطاف‌پذیری نشان ندهند.

 

تفاوت در فرهنگ خانواده ‌ها به انتظارات پیش‌بینی نشده محدود نمی ‌شود و در همه امور، اسباب دخالت خانواده ‌ها را فراهم می‌ کند. حتی درباره‌ حدود روابط زوجین در این دوران در فرهنگ ‌های مختلف اختلاف ‌نظر پیش می ‌آید و زمینه دخالت والدین را فراهم می‌کند. در این دوران والدین با بحران روحی دیگری نیز مواجه می ‌شوند و آن ترس از دست دادن فرزندشان است. آنان از این که فرزندشان جذب خانواده همسرش شود، وحشت دارند و کشاکشی بین والدین به وجود می ‌آید که برای زوجین نیز ایجاد مشکل می‌کند.

در این دوران والدین سعی در دیکته‌ فرهنگ خود به خانواده‌ تازه تشکیل شده دارند و آن ها را تحت فشار می‌گیرند تا در این خانواده‌ جدید فرهنگ خودشان رشد و نمو پیدا کند. این کشاکش غلبه‌ فرهنگی نیز منجر به بروز مشکلاتی بین زوجین می‌شود.

 

در دوران عقد فرصت بسیار خوبی برای زوجین فراهم شده تا فارغ از فشار مسۆولیت‌ های زندگی دورانی را با هم سپری کنند تا ضمن شناخت از یکدیگر خاطرات خوشی تولید کنند و تمام عمر از آن بهره ببرند. در این دوران فرصتی فراهم شده است که زوجین به تفاهم ‌هایی دست یابند و برای خانواده‌ جدید خود فرهنگ مستقلی ایجاد کنند. در این دوران می ‌توانند بر سر هنجارهایی که مورد تفاهم هر دو آنهاست، به توافق برسند و بدون تعصب به این‌که ریشه‌ این هنجار در کدام خانواده است، آن را در خانواده خود اجرا کنند.

 

پس از آغاز زندگی مشترک به دلیل فشار مسۆولیت ‌های زندگی زوجین فرصت این کارها و بسیاری کارهای دیگر مانند تفریحات مشترک و... را ندارند. اما اهمیت و رسالت این دوران به دلیل درک نادرست والدین از آن نادیده گرفته می ‌شود و نه تنها به زوجین در برآوردن آنها کمکی نمی ‌شود، بلکه از سوی آنها موانعی هم فراهم می ‌شود. والدین باید اهمیت این دوران و نقش مهم آن در زندگی مشترک را درک کرده و با مدیریت صحیح روابط خود با فرزندانشان، آنها را در انجام رسالتها و وظایف زوجین در دوران عقد یاری کنند.

 

در این دوران، والدین باید به مدیریت احساسات خود بپردازند و بپذیرند که با ازدواج فرزندشان خانواده جدیدی تشکیل شده که از حق استقلال برخوردار است و باید استقلال این خانواده را به رسمیت بشناسند و به آنها اجازه دهند که این خانواده جدید برای خود فرهنگ و هنجارهای مستقلی داشته باشد که الزاماً نباید مشابه فرهنگ موروثی و یا خواسته‌های آنها باشد. والدین باید با مدیریت محیط، فضایی فراهم کنند که زوجین بتوانند بهتر یکدیگر را بشناسند و تعامل مفیدی با هم داشته باشند. مدیریت ناصحیح والدین در این دوران می ‌‌تواند مولد بحران ‌هایی در زندگی زوجین باشد که بنای این خانواده را سست کرده و امکان ایجاد خانواده‌ای محکم را از آنان سلب کند. 

منبع: باشگاه همسران جوان

تعداد صفحات : 21

درباره ما
Profile Pic
همگی دست به دست هم دهیم تا بستری سالم فراهم کنیم برای رساندن دلها به یکدیگر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    محتوا و مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 442
  • باردید دیروز : 171
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,580
  • بازدید ماه : 2,508
  • بازدید سال : 15,683
  • بازدید کلی : 171,123
  • کدهای اختصاصی