loading...
ازدواج | مشاور ازدواج و خانواده | دانستنیهای قبل از ازدواج
shiva & hasan بازدید : 155 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

دختران و پسران زیادی هستند که احساس می کنند خانواده شان در جریان ازدواج باری روی دوششان هستند و مایه سرشکستگی شان شده اند. داشتن پدر معتاد، برادر خلافکار، والدینی که همیشه اختلاف دارند، زندان بودن یکی از اعضای خانواده و هزار و یک مشکل دیگر می تواند واقعا روی آینده ازدواج یک جوان تاثیر بگذارد. اگر شما هم جزو یکی از این افراد هستید، بد نیست چند نکته مهم را درباره ازدواج تان بدانید.

 

 

طلاق والدین

 

اگر فرزند طلاق هستید با توضیح دادن دلایل طلاق والدین تان برای خانواده ی طرف مقابل می توانید باعث شوید که موقعیت تان بهتر درک شود. متاسفانه برچسبی که اغلب به بچه های طلاق می خورد، این است که زن یا مرد زندگی نیستند یا آخر و عاقبت زندگی با آنها شبیه پدر و مادرشان می شود. پرچسب نامنصفانه ای که گریز از آن، تا حد زیادی با طرز برخورد خودتان، تسلط داشتن بر هیجانات به خصوص خشم و پرخاشگری و عاقلانه رفتار کردن می توانید آن را تغییر دهید.

 

بدانید که به هر حال قضیه طلاق والدین تان باعث ایجاد شبهه برای خانواده ی طرف مقابل می شود پس سعی کنید در جلسات خواستگاری ضمن مطرح کردن به موقع این موضوع در جهت روشن شدن ذهن طرف مقابل بکوشید.

 

از پدر و مادرتان بخواهید در جلسات خواستگاری شما حضور داشته باشند و مدتی اختلافات گذشته خود را به خاطر آینده شما کنار بگذارند.

 

اگر ناپدری یا نامادری دارید ذهن خود را از تصوّرهای منفی نسبت به آن ها خالی کنید. اگر به خیرخواهی و درایت شان پی برده اید، آن ها می توانند تأثیر بسزایی در پر کردن جای خالی پدر و مادرتان در جلسات خواستگاری داشته باشند.

 

طلاق آسان ترین راه اما آخرین راه حل است، بنابراین مراقب باشید طلاق والدین و فکر کردن به آن به عنوان راه حل مشکلات، شما را سست اراده و ضعیف نکند و قبح این عمل برایتان نریزد.

 

اگر آوازه اختلافات والدین تان همه جا پیچیده است سعی کنید در جلسات خواستگاری در اشاره ای مناسب صورت واقعی این اختلافات را توضیح دهید. اما زیاده روی نکنید. سر بسته بگویید که در هر خانواده ای اختلاف وجود دارد و در خانواده شما این قضیه بیشتر است که دلیل آن هم اختلاف سنی، اختلاف تحصیلی، اختلاف عقیده و... پدر و مادرتان است

 

اختلاف والدین

 

اختلاف والدین هم از آن دردسرهایی است که شدیدا روی زندگی آینده شما سایه می اندازد. مراقب باشید تجربه اختلاف والدین تان شما را نسبت به ازدواج بدبین نکند. اختلاف والدین تان می تواند برای شما آینه عبرتی باشد که دچار آن مشکلات نشوید.

 

مردان و زنان خوب و سازگار که سال ها را با خوشی کنار هم سپری کرده اند بسیارند، پس عینک بدبینی نسبت به ازدواج و جنس مخالف را از چشم بردارید. مراقب باشید در لجبازی والدین در مورد ازدواج شما، شما قربانی نشوید. در این مورد از بزرگ ترهای فامیل برای گفتگو با آنها کمک بگیرید.

 

اگر آوازه اختلافات والدین تان همه جا پیچیده است سعی کنید در جلسات خواستگاری در اشاره ای مناسب صورت واقعی این اختلافات را توضیح دهید. اما زیاده روی نکنید. سر بسته بگویید که در هر خانواده ای اختلاف وجود دارد و در خانواده شما این قضیه بیشتر است که دلیل آن هم اختلاف سنی، اختلاف تحصیلی، اختلاف عقیده و... پدر و مادرتان است. اما توضیح دهید که شما از این اشتباهات درس می گیرید و مراقبید که این فرم زندگی در زندگی شما هم تکرار نشود.

 

فوت والدین

 

اگر یکی از والدین خود را به تازگی از دست داده اید و قبل از این واقعه یا بعد از آن تصمیم به ازدواج گرفته اید، بهتر است تا مدتی این امر را به تأخیر بیندازید تا ضمن باز یافتن روحیه ی خود و خانواده تان حرمت ها نیز حفظ شود.

 

فقدان یک یا هر دوی والدین اگر چه برای شما خلأی ایجاد کرده است اما مانعی بر سر راه ازدواج تان محسوب نمی شود بلکه با اقدام به امر ازدواج می توانید خود را از افسردگی ها، ناراحتی ها و تنهایی ناشی از فوت والدین رها سازید.

 

اعتیاد و بزهکاری و حبس

 

- اگر یکی از والدین یا هر دوی آن ها اعتیاد دارند بدانید مادامی که فرد موفق به ترک نشده است و اقدامات شما و دیگر اعضا در ترک دادن وی ثمری نداشته است برای شما بهتر است که در صورت وجود موقعیتی مناسب تصمیم به امر ازدواج بگیرید، اما آگاه باشید فرد نامناسب را به عنوان راه فرار انتخاب نکنید تا پشیمان نشوید.

 

- اگر احساس می کنید سایه بدنامی اعتیاد، انحراف اخلاقی، بزهکاری یا حبس والدین تان زندگی حال و آینده شما را تهدید می کند بهتر است برای آنکه به طرف مقابل تان اطمینان دهید که شخصیت شما جدا از فضای حاکم بر خانواده تان است، توانایی های فردی خود را افزایش دهید، به دنبال وجهه ی اجتماعی مثبتی برای خود در جامعه باشید و در یک کلام شخصیتی قوی، جدا از خانواده برای خود ترسیم کنید.

 

- تلاش خود را به کار برید تا فردی که دچار اعتیاد شده است را به سمت ترک و بهبودی سوق دهید. حتی اگر برای اینکار ازدواج شما به تعویق افتد ارزشش را دارد، چون شما با داشتن یک خانواده سالم، مقبول ترید تا خانواده ای که دچار اعتیاد است.

منبع:  کتاب آیینه و شمعدان

shiva & hasan بازدید : 133 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

«فعلا قصد ازدواج ندارم. می خواهم ادامه تحصیل دهم!» این جمله تکراری را چند بار تا به حال شنیده اید؟ جمله ای که خیلی وقت ها به ارزش اجتماعی و تحصیلی یک جوان تعبیر می شد و هنوز هم خیلی ها معتقدند اول درس، بعد ازدواج.

 

در این که درس باعث رشد شخصیتی می شود و جایگاه اجتماعی و موقعیت ازدواج را برای دختر و پسر تغییر می دهد شکی نیست. حتی در این که اول باید درس باشد و بعد ازدواج هم تردیدی نداریم اما حد این سختگیری چقدر است؟ چقدر باید روی نظریه تحصیل در مقابل ازدواج پافشاری کرد؟

 

- میزان تحصیلات دختر و پسر نمی تواند و نباید مانعی برای ازدواج باشد بلکه مهم این است که هوشمندی، کفایت عقلانی و بینش اجتماعی طرفین مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

- دختر خانم ها به این نکته توجه داشته باشند که اگر فرد مناسبی برای ازدواج پیدا شود؛ آنچه مقدم است، ازدواج است نه تحصیل چرا که ممکن است موقعیتی را از دست بدهند که شاید دیگر به دست نیاید. البته این نکته را در نظر بگیرید که در حال سپری کردن از مقاطع حساس تحصیلی نباشند. (کنکور و...)

 

- آقا پسرهای مجرد مشغول به تحصیل به این نکته توجه داشته باشند که آنچه برای شما در اولویت قرار دارد ادامه تحصیل تان است. پس بهتر است در سال های اولیه تحصیل تان ازدواج نکنید مگر اینکه احساس نیاز به ازدواج پیدا کنید. مشروط بر اینکه در گذر از مقاطع حساس تحصیلی (کنکور و...) نباشید و در این صورت ازدواج را به بعد از گذشتن از آن مرحله موکول کنید.

 

- فکر نکنید با ازدواج کردن برنامه تحصیلی تان به هم می خورد بلکه اگر عزمتان را جزم کنید، شما و همسرتان می توانید یکدیگر را در این راه یاری کنید و به هم دلگرمی و امید دهید.

 

- در چند ماه اول ازدواج دو طرف ممکن است دچار بی برنامگی و سردرگمی شوند که با توجه به روحیه خانم ها این امر در آن ها بیشتر ظهور می کند پس افت تحصیلی در این دوران امری طبیعی است.

 

- بهتر است دو طرف خود را با شرایط جدید سازگار کرده، یک برنامه ریزی مناسب داشته باشند و مواقعی که همسرشان حضور ندارند را به درس اختصاص دهند.

 

اگر شما در زمره افرادی هستید که ازدواج در حین تحصیل را برگزیده اند و نگران مشکلاتی هستید که با آن مواجه می شوید به راه حل های زیر توجه کنید.

 

الف – می توانید با مقدمات ساده و بدون تشریفات عقد کنید. امّا مراسم عروسی را به تأخیر بیندازید.

 

ب- کار کردن همزمان با تحصیل می تواند در کاهش مشکلات اقتصادی شما تأثیرگذار باشد.

 

ج- وقتی زندگی ساده ای داشته باشید و قناعت پیشه کنید آرامش فکری و روحی بیشتری خواهید داشت در این صورت راحت تر می توانید به پیشرفت علمی دست یابید.

 

د– وقتی زوجین یا یکی از آن ها محصل باشند انجام کارهای منزل به طور مشترک صورت بگیرد که این مسأله علاوه بر محبت و دلگرمی، اجر اخروی را هم به دنبال دارد.

 

هـ - می توانید با توافق یکدیگر تا پایان تحصیل از بچه دار شدن جلوگیری کنید و با آسودگی بیشتری به تحصیل بپردازید.

 

چند کلام با آقایان

 

فقط تحصیل نیست که در راه ازدواج مانع ایجاد می کند. مانع بزرگتری که پسرها با آن مواجه می شوند، سربازی است که باید درباره آن این نکات را بدانید.

 

- اگر هنوز به سربازی نرفته اید و احساس نیاز به ازدواج نمی کنید بهتر است ازدواج را به بعد از گذراندن خدمت سربازی موکول کنید.

 

- پسرها بهتر است اگر سربازی نرفته اند و قصد ازدواج دارند این موضوع را با خانواده دختر مطرح کرده و عنوان کنند که ممکن است در شهر دور مشغول خدمت شوند، تا آن ها با آگاهی کامل تصمیم گیری نمایند.

 

- در دوران عقد می توانید با نامه نگاری و نوشتن مطالب امید بخش و دلگرم کننده در زیباتر کردن این دوران یکدیگر را یاری داده یا در هنگام مرخصی در این دوران با یکدیگر ملاقات داشته باشید.

 

- اگر بعد از آغاز زندگی مشترک، دوران سربازی فرد در محلی دور از محل سکونت خود شروع شود، زن می تواند تا پایان مدت سربازی همسرش در منزل والدین خود یا همسرش باشد تا علاوه بر جلوگیری از خرج های اضافه مثل کرایه خانه و... مرد نیز با خیال راحت خدمتش را به پایان برساند.

 منبع: کتاب آیینه و شمعدان

shiva & hasan بازدید : 133 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

برای رسیدن به یك ازدواج موفق، شاخصه و مولفه‌هایی وجود دارد كه ضریب موفقیت ازدواج را بالامی‌برد. هر فرد بالغی قبل از ازدواج، باید معیارهایی را در ذهن خود داشته باشد و سپس با معیار و ملاك‌هایش، طرف مقابل را انتخاب كند؛ چرا كه این ملاك و معیارها، اساس و پایه زندگی مشترك را تشكیل می‌دهند.

 

 

متخصصان در این باب فاكتورهای زیادی را برای ازدواج موفق پیشنهاد می‌‌كنند كه مهم‌ترین آنها چنین مواردی است: افراد قبل از ازدواج، مستقل و پخته باشند، هر دو نفر به همان اندازه كه دیگری را دوست دارند، خودشان را هم دوست داشته باشند، هر دو نفر بتوانند همان‌طور كه از با هم بودن لذت می‌برند، از تنها بودن نیز لذت برند و از لحاظ اقتصادی و شغلی ثبات داشته باشند تا دلمشغولی و استرس‌ها برایشان دردسرساز نباشد، هر دو نفر به خودپنداری رسیده باشند و نظرات و خواسته‌هایشان را قاطعانه بیان كنند و خواسته‌های طرف مقابل‌شان را نیز برآورده سازند.

 

ازدواج می تواند هندوانه سر بسته نباشد. می‌توان گفت تا حدودی از طریق مشاوره‌های قبل از ازدواج، آینده یک پیوند زناشویی قابل پیش‌بینی است

 

آیا مشاوره ضروری است؟

 

ازدواج می تواند هندوانه سر بسته نباشد. می‌توان گفت تا حدودی از طریق مشاوره‌های قبل از ازدواج، آینده یک پیوند زناشویی قابل پیش‌بینی است. در مشاوره‌های قبل از ازدواج یك‌سری تست‌ها و آزمون‌های شخصیتی وجود دارد كه هر دو طرف باید به‌طور جداگانه به تست‌ها پاسخ دهند و سپس در یك جلسه با حضور یكدیگر در مورد سوالاتی كه اختلاف نظر دارند، صحبت كنند و اگر تعداد سوالاتی كه اختلاف‌نظر آنها زیاد باشد، مسلما ریسك این ازدواج بالاست و بهتر است درباره آن دقت بیشتری شود.

 

اصول ازدواج موفق

 

برای موفقیت یک ازدواج، چندین مولفه‌ را می‌توان برشمرد.

 

1- خودشناسی: مهم‌ترین مولفه‌ در این زمینه این است كه فرد خودش را خوب بشناسد با آرمان‌ها، ارزش‌ها و اهدافش آشنا باشد و بداندكه از نظر هیجانی در چه مرحله‌ای است مثلا آیا بیشتر خشم را تجربه می‌كند یا غم و... اینكه چقدر روی افكار و احساساتش مدیریت دارد و نیازهایش را می‌شناسد.

 

2- پیش‌نویس و طرحواره: منظور از پیش‌نویس آن است كه هر فردی در دوران كودكی خود دارای یك پیش‌نویس و نمایشنامه‌ای بوده و با آن آشنایی دارد. شناخت پیش‌نویس در رفتار متقابل بسیار مطرح است و درواقع شامل ایده و نقشه راه یک فرد می شود. اما طرحواره كه از نظریه شناخت‌درمانی گرفته شده، الگوهایی هستند كه روی زندگی‌ ما تاثیر می‌گذارند. مثلا ممكن است شخصی دارای طرحواره طرد باشد و دایما فكر كند كه آدم‌های مهم زندگی‌اش وی را طرد و ترك خواهند كرد و به‌طور ناخودآگاه ممكن است كه كسانی را جذب كند كه در آینده وی را ترك ‌كنند یا اینكه شخص از ترس طرد شدن به طرحواره خود بچسبد و دست به رفتارهای جبرانی بزند. این طرحواره‌ها خیلی به‌صورت پنهانی هستند و در كلاس‌های خودشناسی افراد با آنها آشنا می‌شوند.

 

تشابه و تفاوت شخصیتی لازم است اما نمی‌توان به صرف آنكه فرد كاملا شبیه من است یا كاملا با من متفاوت است تن به ازدواج بدهیم. به‌عنوان مثال شخصی كه كاملا برون‌گراست اگر همسری داشته باشد كه درون‌گرا باشد قطعا در زندگی‌ به مشكل برمی‌خورد

 

3- آشنایی با مهارت‌های ارتباطی: این مهارت‌ها شامل گوش دادن فعال (همدلی)، پذیرش واقعیت‌های مثبت، منفی، خنثی، پذیرش تفاوت آدم‌ها یعنی به تعداد موجود در روی زمین، تفاوت نگرش، باورها، عقاید و ارزش‌هاست؛ مهارت بیان احساسات، مهارت ابراز وجود، مهارت حل مساله، تفاهم و مذاكره، اینكه فرد لازم است كه بداند در یك جاهایی باید مصالحه كند و كوتاه بیاید، و در نهایت مهارت تلاش و نگهداری از رابطه و دانه‌ عشق. اینكه در طول زندگی از عشق مراقبت و نگهداری كند.

 

دیگر مولفه‌هایی را كه می‌توان در درجه‌ دوم قرارداد که شامل سن و سال، تشابه فرهنگی، سنخیت‌های عقیدتی، اقتصادی است. اما اولویت‌ها با مواردی است كه در بالا ذکر شد.

 

نفش تشابه شخصیتی در ازدواج موفق

 

تشابه و تفاوت شخصیتی لازم است اما نمی‌توان به صرف آنكه فرد كاملا شبیه من است یا كاملا با من متفاوت است تن به ازدواج بدهیم. به‌عنوان مثال شخصی كه كاملا برون‌گراست اگر همسری داشته باشد كه درون‌گرا باشد قطعا در زندگی‌ به مشكل برمی‌خورد. در پایان به یاد داشته باشید احترام متقابل به یكدیگر، نگرش مثبت به همسر، توجه كافی به نیازهای طرف مقابل، آشنایی با مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های فرزندپروری اصولی هستند که یک ازدواج را ماندگار و شاد و موفق می کنند.

منبع: روزنامه شرق

shiva & hasan بازدید : 331 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

پرده بکارت

پرده بکارت ( hymen )که در افراد مختلف با ضخامتها و شکلهای مختلفی مشاهده می شود، ملاک غير قابل اعتمادی برای تشخيص سلامت جنسی دختران است.

 

محل قرارگیری پرده بکارت
پرده بکارت يک چين غشايي نامنظم است که از اپيتليوم شاخی تشکيل شده است درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد و در واقع پرده بکارت به منزله درب ورودی واژن است. پرده بکارت در عمق واژن قرار نمی‌گیرد و با استفاده از یک آینه که در دهانه واژن قرار داده شود، با باز نگه داشتن پاها و سایر قسمت‌های اندام ‌جنسی قابل مشاهده است.

انواع پرده بکارت
انواع مهم پرده بکارت عبارتند از :۱- پرده بکارت بدون منفذ،۲- پرده بکارت مثلثی،۳- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)،۴- پرده بکارت نوع هلالی،۵- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)،۶- پرده بکارت نوع غربالی،۷- پرده بکارت نوع زبانه دار،۸- پرده بکارت نوع دندانه دار،۹- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی،۱۰- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

شایع ترین نوع پرده بکارت، مثلثی است که در ۵۰ تا ۶۰% دختران دیده می شود.به‌طور کلی، با بالا رفتن سن، پرده بکارت دچار تغییرات مختلفی می‌شود.
انواع دیگری از پرده بکارت نیز وجود دارد که نیاز به دخالت جراحی دارند زیرا در عملکرد طبیعی بدن اخلال ایجاد می‌کند. این پرده‌های مشکل‌ساز از قرار زیر هستند:

- پرده بکارت بسته
این نوع پرده بکارت به طور کامل دهانه واژن را می‌بندد و از عبور جریان خون و ترشحات دیگر جلوگیری می‌کند و می‌تواند درنتیجه وجود ناهنجاری‌ در سلول‌های مخاطی پرده بکارت ایجاد شود. این نوع پرده بکارت منجر به جمع شدن و عقب‌گرد خون در واژن و همچنین افزایش حجم شکم و درد در این ناحیه می‌شود. زنانی که چنین پرده‌ای دارند دچار بروز اختلال در دفع و ادرار می‌شوند. وقتی این علائم درکنار هم و فقدان عادت‌ ماهیانه ایجاد شوند، پرده بکارت بسته تشخیص داده می‌شود.
بااینکه برخی از این نوع پرده‌ها با بزرگ‌تر شدن دختر و ورود او به نوجوانی کم‌کم قابلیت ارتجاعی بیشتری پیدا کرده و خودبه‌خود کمی باز می‌شوند، برخی از آنها نیز برای باز شدن نیازمند عمل‌جراحی می‌شوند.در این روش یک قسمت کوچکی از پرده برداشته می‌شود تا دریچه‌ای ایجاد شود که عبور خون را به خارج از واژن مقدور می‌کند.اما این عمل نباید روی کودکان انجام شود زیرا استروژن کافی در بدن خود ندارند. باید ابتدا سطح استروژن در بدن از طریق آزمایش سینه که علائمی از بزرگ شدن سینه را نشان می‌دهد، اندازه‌گیری شود.

- پرده بکارت بسته با سوراخ ریز
در این نوع پرده بکارت، به نظر می‌رسد که دریچه واژن کاملاً با پرده پوشانده شده است و این نوع پرده معمولاً با پرده بسته اشتباه گرفته می‌شود اما با آزمایش دقیق سوراخی در پرده مشاهده می‌شود که معمولاً بااستفاده از میکروسکوپ قابل مشاهده است. در این وضعیت، مقدار کمی خون قاعدگی می‌تواند از آن عبور کند اما بااینحال این دریچه آنقدر بزرگ نیست که خونریزی را تسهیل کند. این افراد معمولاً بخاطر کند بودن خروج خون از واژن پریودهای طولانی‌تری دارند. زمانی که این زنان از تامپون استفاده می‌کنند دچار درد می‌شوند و بااینکه ممکن است فرد بتواند تامپون بگذارد اما درآوردن آن معمولاً برایش دشوار خواهد بود. رابطه جنسی نیز تجربه‌ای بسیار دردناک خواهد بود زیرا این پرده‌های بکارت طی رابطه پاره می‌شوند.
این نوع پرده بکارت به مرور زمان کشیده شده و سوراخ بزرگ‌تر می‌شود. اما برای تسهیل وضعیت در مدت کوتاه نیاز به عمل جراحی است، یک عمل کوتاه و ساده مثل عملی که برای پرده بکارت بسته انجام می‌شود.یک قسمت کوچک از بافت پرده بکارت برداشته شده تا سوراخ بزرگتر شود. این عمل عبور خون را طی قاعدگی آسان‌تر می‌کند.

- پرده بکارت تیغه‌ای یا دوسوراخی
در این نوع پرده دسته بافت اضافه‌ای وجود دارد که نه تنها یک سوراخ بلکه دو سوراخ واژن ایجاد می‌کند. زنانی که چنین پرده‌ای دارند موقع استفاده از تامپون اذیت می‌شوند. خونریزی قاعدگی نیز برای عبور از این سوراخ‌های ریز با مشکل مواجه می‌شود. رابطه ‌جنسی نیز برای زنانی که چنین پرده‌هایی دارند، دردناک بوده و با خونریزی طولانی همراه است. برای پاره کردن این نوع پرده بهتر است عمل جراحی انجام شود زیرا پاره کردن توسط خود شخص با ناراحتی و مشکلات دیگر همراه خواهد بود.

این نوع پرده بسیار نادر است و در یک نفر از هر 2000 نفر اتفاق می‌افتد و بیشتر تشخیصات طی دوران نوجوانی و معمولاً تصادفی انجام می‌گیرد. خوشبختانه جراحی پرده بکارت دوسوراخی سریع است و علائم آن نیز به زودی از بین می‌رود. این عمل پرده بکارت حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد و فقط کمی ناراحتی بدون درد به همراه دارد. در این جراحی، نوار بین دو سوراخ بریده می‌شود تا سوراخ بزرگتر شود. بعد از گذشت یک روز، فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود برگردد. بعد از عمل فرد می‌تواند به راحتی از تامپون استفاده کرده و بدون درد و خونریزی رابطه‌ جنسی داشته باشد.


پرده بکارت

 

پاره شدن پرده بکارت
پرده بکارت به طرق مختلف پاره می‌شود و تنها با رابطه‌ جنسی اتفاق نمی‌افتد، گرچه رابطه‌جنسی متداول‌ترین علت پاره شدن پرده بکارت آن است.دختران فعال با ورزش، دوچرخه‌سواری، رقص، پریدن و سایر فعالیت‌های فیزیکی بیشتر درمعرض کشیده شدن پرده بکارت و پاره شدن آن قرار دارند. وارد کردن تامپون نیز می‌تواند موجب کشیده شدن پرده بکارت شود. البته وارد کردن انگشت به داخل واژن با نیروی کافی نیز ممکن است باعث پاره شدن آن شود.

 

معاينه پرده بکارت
خانمها به دليل خصوصيات رواني مايل نيستند براي معاينه ي پرده بکارت خود به پزشک مراجعه کنند و اين در بسياري از موارد موجب افسردگي و ناراحتي هاي روحي در آنها مي گردد.پرده ي بکارت به شکلي است که خود شخص به تنهايي قادر به معاينه نيست و در مواردي که ناشيانه اين عمل انجام گيرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصيه مي شود که براي معاينه ي پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نماييد .18 سالگي سني است که دختر جوان اولين چک آپ خودش را بايد پيش يک پزشک يا ماما انجام بدهد.

 

آیا امکان ترميم ، شبيه سازي پرده بکارت وجود دراد ؟

هايمنورافي (Hymenorraphy) هايمنوپلاستي ( Hymenoplasty) يا بازسازي پرده بکارت با عمل جراحي، جرياني است که طي آن بقاياي اين پرده که بر اثر آميزش و يا هر دليل ديگري از بين رفته، با قرار دادن کپسولي ژلاتيني که حاوي ماده اي شبيه خون است، به هم دوخته مي شود. اما بدليل فقدان رگهاي خوني در اين ناحيه اين اتصال موقت بوده و براي نتيجه مطلوب بهتر است تا يک هفته قبل از شب زفاف انجام گيرد.گاهي اوقات نيز که اثري از اين بقايا برجاي نمانده، بخشهايي از دهاته واژن به هم دوخته مي شود تا نقش پرده را بازي کند. اين عمل در ايران و برخي ديگر از کشورهاي عربي غير قانوني است و تنها در صورتي انجام مي گردد که پزشکي قانوني حکم آن را، مثلاً بنا برا اينکه ايزال پرده طي حادثه رانندگي باشد، تاييد کند.

 

آيافقط بايک بار مقاربت پرده بکارت ممکن است از بين برود؟

بله ، از آنجا که پرده بکارت دقيقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد، معمولا طی اولين مقاربت از بين می رود، حتی اگر مقاربت بطور کامل انجام نشده باشد. بافت لبان، مَلبان و كِلبان، معمولاً تا قبل از سن بلوغ بسيار نازك و لطيف است. بنابراين طبيعي است هرگونه كشش يا انبساطي كه به اين بافت وارد شود، به احتمال زياد موجب آن مي‌شود كه پرده بكارت را كش داده، آنرا نازك و نازكتر كند و يا اصلاً آنرا، آنهم در نقاطي از آن، پاره نمايد. از همين روست كه بسياري از دختران بالغ و نابالغ در اثر برخي حركات فيزيكي نظير ورزش، اسب سواري، دوچرخه سواري، استفاده از تامپون و يا استشها، پرده بكارت خود را يا بشدت نازك نموده و يا اصلاً به كلي از دست ميدهند. يك دختر ممكن است هرگز متوجه نشود كه كي، كجا و تحت چه شرايطي بكارت خود را از دست داده است؛ چرا كه ممكن است اين حادثه كاملاً بدون خونريزي و يا درد اتفاق افتاده باشد. گاه نيز چنين است كه «اِزاله بكارت» يك دختر در زماني حادث شود كه مطلقاً، به علّت جواني و ناآگاهي وي نسبت به كاركرد اندام جنسي خود، ولو با مختصر خون و درد هم كه باشد، توجهي از جانب او بدان حاصل نشده باشد.

 

پرده بکارت

 

بود و نبود يا صحيحتر بگيم زايل شدن نسبي يا كامل پرده بكارت به هيچ وجه دليل بر اين نمي‌شود كه به بابهشت او دخول (Intercourse) شده است و يا نه. هيچ فردي نمي‌تواند صرفاً با تست و مشاهده فيزيكي، دريابد كه آيا زن يا دختر با مردي يك نوع آميزش و همخوابگي منجر به دخول داشته است. تنها 50% از زنان و دختران جوان در اثر دخول دچار خونريزي (آنهم ناچيز و براي بار اوّل) مي‌شوند. بنابر اين ملافه سفيد آغشته به خون اصلاً هيچ ملاك قابل اعتمادي براي بكارت يك دختر يا زن جوان نمي‌باشد.

 

شايان ذكر است كه پرده بكارت برخي ديگر از زنان آنچنان كشسان است كه حتي در صورت دخول آلت مرد به بابهشت آنها، آنهم به طور كامل و عميق، نيز گسسته نمي‌شود و آنچنان كش مي‌آيد كه گويي نقش يك كاندوم را ايفا مي‌نمايد! البته اين‌حالت اخير هنگامي رخ ميدهد كه زن يا دختر مذبور ساليان دراز قبل از امر دخول، بتدريج و با انگشت خود، آنهم با عمل استشها، پرده بكارت خود را نازك و كشسان كرده باشد.بكارت قبل از آنكه يك پديده ظاهري، گوشتي و خون آلود صرف و فيزيكي بوده باشد، اصولاً امري است مربوط به روانشناسي‌؛ و ارزشهاي شخصي و اخلاقي يك زن . اين نكته را هم بگويم كه پرده بكارت همينطوري به صرف داخل كردن/شدن چيزي در آن زايل نمي‌شود؛ بلكه درست به اندازه بزرگي همان شيء داخل شده، احياناً كش آمده نازك و يا زايل مي‌شود؛ همين ‌و بس. مثلاً اگر يك دختر تازه بالغ دو انگشتش را در بابهشت خود فرو برد، باز هم به احتمال زياد در هنگام اولين همخوابگي وآميزش بسادگي ممكن است دچاره زايل شدن هرچه بيشتر مابقي پرده بكارتش شده و چند قطره خوني از وي بچكد. برخي از زنان، آنهم پس از سالها همبستري با شوهرانشان و يا حتي مرداني چند، باز هم و در هر مورد به علت پايداري و ضخامت زياد پرده بكارتشان، پي‌در‌پي در هر مورد از دخول، چند قطره‌اي خون به خود مي‌بينند.

 

بزرگي قطر و قامت آلت مردان به علاوه مكانيك آميزش آنها با زنان از يكديگر متفاوت است؛ بنابراين ممكن است زني در اثر دخول با يك مرد دچار خونريزي شود، اما با مردي ديگر نه. حتي حالاتيكه زن و مرد با يكديگر همخوابگي مي كنند، ممكن است در كش يافتن و يا ضايع شدن هر چه بيشتر پرده بكارت زن اثر داشته باشد. بطور كلي مي‌توان گفت كه اين پرده به نحوي نسبتاً كامل، آنهم صرفاً در اكثر موارد به طور آماري و نه قطعي، پس از آنكه زن صاحب نخستين فرزندش شد، زايل مي‌شود.

 

آياسقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

خير، سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگين، کوهنوردی،و موارد مشابه به هيچ عنوان نمی تواتنند باعث پارگی پرده بکارت شوند.البته ممکن است در اثر سقوط يا انجام کارهای سنگين مقداری خونريزی از دستگاه تناسلی مشاهده شودکه در هيچکدام از مواردمربوط به پارگی پرده نيست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است مکانيسمی مشابه قاعدگی دارديعنی فشار به رحم باعث خونريزی يا لکه بينی در فرد می شود. تاکيد می کنم پرده بکارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقيم به آن يا مقاربت پارگی پيدا می کندو جز ضربه مستقيم هيچ مورد ديگری باعث پارگی آن نمی شود

 

خون پرده بکارت چگونه است؟

معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود.لازم است این خون را از خون قاعدگی تمیز دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرتر لخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

منبع:تلخیص از سایتmakki.ir/node/5801

shiva & hasan بازدید : 182 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

دختر جوانی را تصور کنید که در خیابان با مردی آشنا می شود و با دیدن كارت ویزیتی كه روی آن نام و نام خانوادگی مرد همراه با عنوان دكتر نوشته شده، او را باور می كند و با این خوش باوری كه «از من خوشش آمده بود و می گفت قصد دارد به خواستگاری ام بیاید» به او نشانی و شماره تلفن خانواده اش را می دهد.

 

دادن نشانی و شماره تلفن خانواده به خواستگاری تصادفی كار بدی نیست. بهتر از رفت و آمد با مرد فریبكار بدون اطلاع پدر و مادر و دور از چشم آنهاست. به شرط آنكه بزرگترها، چنان كه از آنها انتظار می رود، مثل دختر یا پسر جوان شان اسیر احساسات نشوند و با عقل و درایت به بررسی و تحقیق بپردازند.

 

آقای دكتر سعید كه بعداً معلوم می شود راننده وانت باری است با شغل باركشی، با چرب زبانی تمام پس اندازهای دختر ساده دل را به عنوان راه اندازی مطب می گیرد و فراری می شود تا با پول های دیگری كه از همین راه به دست آورده برای خود پژو 206 بخرد...

 

خودتان را جای این دختر بگذارید. شما چطور در دام چنین شیاد عاشق پیشه ای نمی افتید؟ در جامعه ما، شما برای گزینش همسر با سه چالش بزرگ روبه رو هستید.

 

1-ملاكها و معیارهای همراه و همسفر مناسب كدامند؟

 

2- چه روش های علمی و معتبری برای تشخیص ملاك ها داریم؟

 

3- كجا می توان سراغ همسفر زندگی را گرفت؟

 

اگرچه خیلی از عشق ها به زعم دختران و پسران پاک و سالم است، اما در موارد زیادی شما دام هایی که برایتان پهن شده را نمی بینید. نه این که کم توجه باشید، کم تجربه باشید یا ساده لوح به نظر برسید؛ بلکه به یک دلیل ساده که شما اساسا توانایی تشخیص افراد بیمار از سالم را ندارید

 

بگذارید اول به آخرین سوال پاسخ دهیم. در جامعه ما عرصه ها و راه های خواستگاری و پیدا شدن همسر آینده بر سه دسته اند.

 

الف- سنتی: نزدیكان پسر، به ویژه مادر او، دختری را از خانواده ای برمی گزیند و سپس پسر خود را برای دیدن، گفت وگو و خواستگاری به خانه دختر می برد. مراحل بعد با اطلاع و زیر نظر خانواده ها طی میشود.

 

ب- آشنایی در محل كار و تحصیل: دختر و پسر مدتها در محل كار و تحصیل با هم آشنا هستند و شناختی نسبی از هم دارند. به طور معمول، پسر مادر و پدر خود را در جریان آشنایی و علاقه اش قرار می دهد و آنگاه در صورت موافقت والدین دو طرف، مراحل خواستگاری تا ازدواج ادامه می یابد.

 

ج- آشنایی ها و دوستی های دختر و پسر بدون آگاهی خانواده ها از طریق اینترنت و چت، تماس های تلفنی اتفاقی، برخوردهای بدون شناخت قبلی در خیابان، كوه، مجالس دوستانه، دانشكده ای غیر از محل تحصیل یكی از دو نفر و سفرهای تفریحی و زیارتی؛ پس از مدتی پنهان كاری و وابسته شدن عاطفی به یكدیگر، خانواده هابه طور تصادفی و یا به اجبار پسر یا دختر در جریان قرار می گیرند و كار به درگیری و خواستگاری تحمیلی كشیده می شود.

 

مسلما روش اخیر، بیش از روش های دیگر تنش زا، پرآسیب و نگران كننده است. ناآگاهی از معیارهای اصلی همسرگزینی و به خصوص ناآشنایی با روش های تشخیص معیارها و ملاك ها در هر سه شیوه مشترك است.

 

واقعیت این است که اگرچه خیلی از عشق ها به زعم دختران و پسران پاک و سالم است، اما در موارد زیادی شما دام هایی که برایتان پهن شده را نمی بینید. نه این که کم توجه باشید، کم تجربه باشید یا ساده لوح به نظر برسید؛ بلکه به یک دلیل ساده که شما اساسا توانایی تشخیص افراد بیمار از سالم را ندارید.

 

در یک رابطه دوستی، شما به احتمال زیاد جذب چرب زبانی، جذابیت ظاهری، رفتار متواضعانه و با احترام و محبت بی حد و حصر طرف مقابل می شوید. اما همین ویژگی ها می تواند نشان دهنده یک فریبکاری بزرگ باشد که شما در یک رابطه دوستانه و فانتزی نمی توانید به آن پی ببرید.


روانشناسان که می گویند: «ویژگی اصلی افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی، بی اعتنایی و تجاوز به حقوق دیگران است كه از كودكی یا اوایل نوجوانی آغاز می شود و تا بزرگسالی ادامه می یابد... اشخاص مبتلا به این اختلال برای آرزوها و حقوق یا عواطف دیگران احترامی قائل نیستند. آنها اغلب برای كسب منفعت شخصی یا لذت دست به فریبكاری یا تقلب می زنند ». (برای مثال، برای به دست آوردن پول، برقراری روابط جنسی یا كسب قدرت).

 

آنها ممكن است به طور مكرر دروغ بگویند، برای خود نام مستعار برگزینند، كلاهبرداری و یا تمارض كنند... این افراد ممكن است قربانیان خود را به دلیل احمق بودن، ناتوانی یا اسیر سرنوشت بودن سرزنش كنند...

 

آنها ممكن است جاذبه دروغین و سطحی داشته و كاملاً حراف و دارای قدرت كلامی خوبی باشند.

 

فقدان همدلی، خودارزیابی كاذب، و جاذبه سطحی و ظاهری ویژگیهایی است كه به طور رایج در تعاریف سنتی جامعه ستیزی گنجانده شده است.

 

همسرگزینی به صورت تصادفی و اتفاقی (در خیابان، با چت، محفل دوستانه، كوه... )وارد شدن در دنیایی تاریك و پرابهام است.

 

ای بسا ابلیس آدم رو كه هست         پس به هر دستی نباید داد دست

 

گفت وگوهای پیش از ازدواج برای تشخیص صفات پنهان فرد و ایده ها و هدف های او برای آینده به كار می آید. یک رابطه وقتی در شرایط واقعی اتفاق می افتد، یعنی خانواده دخیل اند، خواستگاری رسمی و تحقیق وجود دارد، می تواند ابعاد خود را نشان دهد. شما در ازدواج بیش از هر كار دیگری، به مشاوری آگاه و دلسوز نیاز دارید كه نماینده عقل شما باشد، وگرنه احساس را خودتان دارید و با پیروی كردن تنها از آن، به پرتگاه عشقی آتشین و نافرجام پا می گذارید.

 

برخورداری از ظاهری آراسته و داشتن مهارتهای ارتباطی، پسندیده و زمینه ساز موفقیتهای اجتماعی است اما یادمان باشد با ظاهر و كلام یك انسان نمی توان پی به شخصیت او یعنی صفات نسبتاً ثابت و پایدارش پی برد.

منبع:برگرفته از بیداری

shiva & hasan بازدید : 182 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

می گویند: دخترشان به مرز ترشیدگی رسیده، یا پسرشان هر جا خواستگاری می رود، دست رد به سینه اش می زنند...و باید فکر چاره بود که بختشان باز شود.

 

مادربزرگ و خاله کوچیکه و عمه خانم می گویند : باید برایش سرکتاب باز کنیم. خودش هم می گوید بروم فال قهوه بگیرم تا اوضاع و احوالم را واضح تر بشناسم و بدانم به کجا می روم.

 

در مراسم خواستگاری دختر به پسر می گوید، تو متولد ماهی از سال هستی که در طالع ماه تولد من خوش یمنی و خوشبختی نمی آورد، پس ازدواج ما نتیجه ای ندارد! خواهر آقای داماد برایش فال قهوه می گیرد، به او می گوید اگر در تاریخ خاصی به خواستگاری بروی، زندگی خوش و خرمی برایت رقم می خورد. روز خواستگاری فرا می رسد و پسر جواب رد می گیرد! برای پسر سرکتاب باز می کنند و فرد مستجاب الدعوه ای(!!) با گرفتن مبلغ درشتی(!) چند دستور العمل و یک معجون بدمزه و معلوم الحال را برای پسر تهیه می کند بلکه مشکلش حل شود...

 

همه این ها از واقعیاتی است که بعضی افراد و حتی خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. باور انواع و اقسام فال ها و افرادی که ادعای برقراری ارتباط با عالم ماوراء دارند و یا خود را مستجاب الدعوه می خوانند و با گرفتن پول های گزاف سعی در سوء استفاده از بی اطلاعی و عوام گرایی برخی از افراد جامعه را دارند، همه از مواردی است که موجب می شود خانواده ها خسران زیادی را درمورد ازدواج جوان هایشان متحمل شوند تا جایی که گاهی یک عمر از کرده خود هم پشیمان می شوند.

 

مرز واقعیت و خرافه

 

محمد مهدی محققی کارشناس مسائل دینی درباره مسئله دعا و بازکردن سرکتاب می گوید: اصل این که دعا و ارتباط در طبیعت تاثیرگذار است را نمی توان انکار کرد و در روایات داریم که پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند، اگر دعا نبود پروردگار به شما نگاه نمی کرد. در عالم ماده و فیزیک پناه بردن به دعا و آیات قرآن تاثیر فردی و اجتماعی زیادی دارد و تحقیقات نیز نتایج این موضوع را مثبت نشان داده است . اما مرز این موضوع تا جایی است که تبدیل به خرافه و عوام فریبی نشود. محققی در این باره می گوید: پناه بردن به افرادی که خود را مستجاب الدعوه می خوانند و ادعا می کنند که واسط ارتباط بین خالق و مخلوق هستند در شرع مقدس هیچ پایه و اساسی ندارد.

 

وی با اشاره به نادیده گرفتن مرز میان دعا و سحر از سوی خانواده ها اظهار می کند: در آیات قرآن داریم ذکر شده که دو ملک به بابل فرستاده می شوند و به مردمان آن جا چیزی می آموزند که مردها و همسرانشان به اختلاف می افتند; سحر کردن و طلسم کردن و یا با انواع فال ها، از آینده خبر دادن و به خصوصیات و چند و چون افراد پی بردن "شاید" امری باشد که خیلی ها از آن نتیجه گرفته و به نتیجه دلخواه خود رسیده اند اما از نظر شرع این موضوع امری حرام تلقی می شود. محققی می افزاید: پناه بردن به فال و طلسم و سحر مسئله را غامض تر می کند و جز این ثمری ندارد. از طرفی فال و کف بینی و طلسم از امور در ارتباط مستقیم با عالم غیب و ماورا» و پنهانی است و دیده نمی شود، بنابراین نمی توان گفت که فردی که ادعا می کند، واقعا دارای چنین قدرتی است. زیرا در بسیاری موارد شیادانی هستند که از زود باوری و جهل مردم استفاده می کنند و آنان را نسبت به عقایدشان سست و بی ایمان می کنند.

 

شیادانی که خود را نخبه می دانند

 

در بحث سحر برخی با نوشتن یک سری اوراق، نوشته ها و دستورالعمل افراد را ملزم به انجام اموری می کنند که جدا از مسئله دعا است. چنین اموری هم به لحاظ دینی حرام محسوب می شود و هم در اغلب موارد مشکل افراد را بیشتر می کند. شاید خانواده ها در ابتدا احساس کنند که مشکلشان حل شده، اما قطعا این مسئله می تواند در روند زندگی آن ها در آینده موثر باشد و آنان را با مشکلات عدیده ای مواجه سازد. کمااینکه با نتیجه نگرفتن از آن نوعی بدبینی مفرط به دعا و ارز و نیاز هم پیدا می کنند و یا با گرفتن نتیجه ول به صورت اتفاقی، دچار یک اعتیاد افراطی در زمینه استفاده از اینگونه راه حل های کاذب می شوند. محققی می افزاید: سحر و جادو و طلسم را نمی شود انکار کرد، اما از آنجایی که اراده آدمی را تحت تاثیر قرار می دهد و حق زندگی آزادانه را از افراد می گیرد کاری حرام است. هر چند این مسایل در طبیعت و فیزیک موثرند و آن را تغییر می دهند اما به لحاظ شرعی امری حرام خوانده می شود.

 

حجت الاسلام محققی درباره باز کردن سرکتاب نیز می گوید: بازکردن سرکتاب و یا دعایی کردن افراد و دعاگرفتن برای حل مشکل و مسئله خاص، در صورتی که منحصر به آیات قرآن و برقراری ارتباط بیشتر با خداوند و استفاده از ذکرهایی که به منظور تقویت رابطه قلبی با خداوند باشد، مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر افراد را ملزم به انجام اموری کنند که به زحمت بیفتند و مجبور به هزینه کردن به بهانه های مختلف و یا انجام امور غیرعادی شوند امری حرام و بدور از شان انسان خواهد بود. وی در ادامه گفتگو با برنا تصریح می کند: شیادان در بسیاری موارد سعی می کنند خودشان را نخبه نشان دهند و گاهی با پی بردن سریع به بعضی مسائل خود را به عنوان فردی که به آینده آگاه است، معرفی می کنند و به این ترتیب اتفاقات خوشایند را به خود نسبت می دهند. در مسئله بخت گشایی در ازدواج و این که خانواده بخواهد به منظور باز کردن بخت دختری که به اصطلاح بسته شده است، اقدام به گرفتن طلسم کند و به سحر و جادو پناه ببرد نیز مسئله ای است که حرام شمرده می شود.

 

انحراف بدون بازگشت

 

گاهی خانواده هایی احساس می کنند که با گرفتن انواع و اقسام دستور العمل ها و یا با پناه بردن به فال های متعدد می توانند در امر ازدواج جوان هایشان راه گشا باشند و خوشبختی بیشتری برایشان رقم بزنند. اما باید این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد که از آینده خبر داشتن هیچ ذوقی برای تازه تر بودن و موفق تر شدن یا خوشبخت تر زندگی کردن در جوان نمی گذارد و یا در مقابل کار حرامی مانند طلسم کردن و جادو شدن، طلسم دیگری گرفتن امری به دور از محدوده شرع است که حرام شمرده می شود و آینده روشنی را در پی ندارد. بلکه بهترین مسیر، پناه بردن به خداوند و برطرف کردن مشکلات از طریق دعا و آیات خداوند است که والله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین...از سوی دیگر رجوع به اینگونه افراد آن هم بدون شاخصی برای تایید سخنان و یا حتی آگاهی ایشان باعث ایجاد یک موج رمال پروری در جامعه می شود و این شغل کاذب به خاطر داشتن مشتری و تقاضا به وجهه ای اجتماعی برای برخی تبدیل می شود. مضاف بر اینکه پس از مدتی فرد قضا و قدر الهی را در سیطره بندگانی ضعیف که خود ناتوان ترین افراد در قبال مشیت الهی هستند، می بینند و این همان انحراف بدون بازگشت و پرهزینه ماجرای اعتقاد به طالع بینی است.

منبع : ابتکار

shiva & hasan بازدید : 143 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

برای ازدواج کردن دلایل بسیاری وجود دارد، اما برای ازدواج نکردن دلیل آوردن اغلب سخت و مشکل است. دلایلی هست که فرد به خاطر آنها ازدواج می کند، ولی همان دلایل می تواند ازدواج را با مشکلات و تضاد های قابل توجهی رویاروی کند.

 

 

دلایل نادرست ازدواج عبارتند از:

 

-شورش بر علیه والدین: تعارض با والدین، می تواند یکی از دلایلی باشد که فرد جوان را بسوی ازدواج سوق دهد. وقتی فردی در خانواده ای زندگی می کند که والدین او اهانت کننده و تحقیر کننده هستند، بنظر می رسد که ازدواج انتخاب موجهی باشد. آنهایی که در آتش تعارض های طولانی مدت والدین سوخته اند، آنهایی که قربانی پدر و مادری معتاد بوده اند و آنهایی که قربانی آزارهای جسمانی ، هیجانی و جنسی در خانواده بوده اند، دلایل موجهی دارند تا از خانواده به نحوی بگریزند و از آن دور شوند. اما آیا داشتن دلیل موجه برای ترک خانواده ضرورتا دلیل موجهی برای ازدواج است؟


در اینگونه موارد بهتر است که افراد استقلال شخصی خود را بسط دهند و با خانواده خود روبرو شوند، به روابط خود و خانواده خود بیندیشند و برای مشکلات و مسایل راه حلی بیابند، تا اینکه درگیر ازدواج شوندو یا به فکر ازدواج باشند. با ازدواج می توان از یک شرایط فاجعه بار گریخت اما با چه بهایی؟ تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد که از آزار والدین به ازدواج پناه برنده اند، ازدواج آنها نیز آزار دهنده بوده است.

 

استقلال امری است که فرد، فقط به تنهایی می تواند به آن برسد. با اتکای به همسر، فرد به استقلال نخواهد رسید. بسیاری هستند که ازدواج می کنند تا مستقل شوند، اما مستقل شدن سال ها وقت می برد و امری است وابسته به خود فرد تا هرچه بیشتر، روی پای خود بایستد

 

- جستجوی استقلال: جوانان به اینکه روی پای خود بایستند و کارهایشان را خودشان انجام دهند و یا مستقل باشند، کشش و علاقه زیادی دارند. اما استقلال امری است که فرد، فقط به تنهایی می تواند به آن برسد. با اتکای به همسر، فرد به استقلال نخواهد رسید. بسیاری هستند که ازدواج می کنند تا مستقل شوند، اما مستقل شدن سال ها وقت می برد و امری است وابسته به خود فرد تا هرچه بیشتر، روی پای خود بایستد.

 

- التیام یک ارتباط شکست خورده: این مورد، از موضوعاتی است که شناسایی آن در دیگران راحت تر از شناسایی آن در خودمان است. پاسخ رایج به هشدارهای دیگران معمولا این است که " نه! من می فهمم که شما چه می گویید، اما این مورد فرق دارد. " ما تمایل داریم که ارتباط جدید و آمیخته با عشق را تنها از منظر وجوه مثبت بنگریم و از اینکه ممکن است این ارتباط واکنش به یک ارتباط قبلی باشد می پرهیزیم و غفلت می کنیم.فردی که در موقعیت التیام است، ممکن است برای حمایت هیجانی نیاز به یک ارتباط دیگر داشته باشد.

 

ازدواج زمانی موفق تر خواهد بود که دو نفر ((بخواهند)) ازدواج کنند. تا اینکه ((نیاز)) به ازدواج داشته باشند.ارتباطی که براساس التیام یکی از دو نفر شکل گیرد، از همان آغاز در معرض خطر است، چرا که عاطفه بین آن دو نه تنها به دلیل دوستی و عشق، نیست بلکه به خاطر شفا بخشی و التیام زخمها و جراحات ارتباط دیگری است که قبلا رخ داده است.


-فشار خانواده یا اجتماع: برخی از خانواده ها مطابق آداب، فرهنگ و عرف خود برای ازدواج به جوانان فشار می آورند. در یک جامعه شهری و تحصیل کرده، این فشار می تواند نامحسوس و ظریف باشد. اما در جامعه ای دیگربا صراحت و به طور مستقیم از جوان می خواهند که ازدواج کند. خانم ها بیشتر درمعرض این استرس هستند. بسیاری از وقتی که شهر خود را ترک می کنند و به دانشگاه می روند،پس از مدتی شاهد ازدواج هم کلاسی های دوره دبیرستان خود خواهند بود. که حتی بچه دار نیز شده اند و همین می تواند بر آنها فشار روانی و استرس وارد کند. در ازدواج نباید عجله کرد. معمولا شتاب در ازدواج به ارتباط شاد و سالمی منجر نمی شود. افرادی که با دلایل درست سعی در انتخاب همسر دارند نباید تسلیم این فشارها شوند.

 

در فرهنگ عامه، به اشتباه ، باور بر این است که عدم ارضای نیاز جنسی سبب برخی بیماری های روانی می شود. مثلا برای بهبود حال بیماران روانی، برخی توصیه به ازدواج می کنند که نه تنها حال بیمار را بهبود نخواهد بخشید، بلکه استرس و فشار روانی بیشتری را ایجاد خواهد کرد

 

- نیاز جنسی: ازدواج تنها به دلیل رفع نیاز جنسی احتمالا نمی تواند به ازدواج موفقی منجر شود. چرا که دیگر عوامل مرتبط با ازدواج، معمولا از چشم دور می ماند. در این گونه ازدواج، زیبایی های ظاهری همسر بیشتر مد نظر قرار می گیرد و شتاب و عجله نیز عامل تاثیر گذار منفی دیگری است. در فرهنگ عامه، به اشتباه ، باور بر این است که عدم ارضای نیاز جنسی سبب برخی بیماری های روانی می شود. مثلا برای بهبود حال بیماران روانی، برخی توصیه به ازدواج می کنند که نه تنها حال بیمار را بهبود نخواهد بخشید، بلکه استرس و فشار روانی بیشتری را ایجاد خواهد کرد.


-احساس کمبود و تهی بودن: گاهی افرادی که هدفی را در زندگی دنبال نمی کنند، نمی دانند که از زندگی چه می خواهند، احساس ناکامی می کنند و از زندگی خود راضی نیستند، برای حل این مشکلات به ازدواج روی می آورند، که قطعا دلیل نادرستی برای ازدواج است.


-احساس گناه: گاهی در رابطه با یک نفر احساس گناه می کنیم و به دلیل احساس گناه یا احساس ترحم با او ازدواج می کنیم. احساس گناه یا احساس ترحم به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، یک دلیل نادرست برای ازدواج است.

منبع: نشریه پیام مشاور

shiva & hasan بازدید : 150 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

عده زیادی از دختران برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت ها، به درخواست های دوستی پاسخ مثبت می دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود.

 

ازدواج های امروزی، فرد محور تر است. یعنی دختر و پسر پیش از آنکه پای خانواده ها به میان بیاید، تصمیم به شناخت همدیگر می گیرند و وقتی مطمئن شدند این آشنایی عاقبت خوبی در پی خواهد داشت، ماجرا را رسمی و علنی می کنند. این آشنایی برای عده ای جدی است و برای عده ای بیشتر فرم دوستی های گذرا را دارد که شاید به ازدواج ختم شود و شاید هم نه!

 

تفاوتی که بیشتر در دختران و پسران در اوایل جوانی به جشم می خورد در مورد هدف از رابطه دوستی با جنس مخالف است. دختران معمولا تصور می کنند که برای یافتن همسر مناسب باید در یک رابطه احساسی با پسران دخیل شوند. اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی طالب ارتباط دراز مدت، پنهانی، و احساسی و عاطفی با دختران هستند که شرایط ازدواج را ندارند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه با یک یا چند دختر پر کنند و برای این کار از دادن قول ازدواج ابایی ندارند.

 

عده زیادی از دختران برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت ها، به درخواست های دوستی پاسخ مثبت می دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود. در این شرایط، طولانی شدن دوستی، عمق گرفتن آن و نزدیک شدن بسیار زیاد دختر و پسر به هم، برای دختران معنای قطعی شدن ازدواج را دارد. مثلا دختر خانمی فکر می کند حالا که 6 سال با یک نفر دوست بوده، امکان ندارد بتواند بدون او زندگی کند و بی شک طرف مقابل هم او را برای ازدواج در نظر دارد. این در حالی است که از نگاه پسرها ( اگر نگوییم همه، باید بگوییم اکثریت قریب به اتفاق آنها ) طولانی شدن یک رابطه دوستی که خانواده ها از آن اطلاع ندارند، به معنی گذرا بودن آن رابطه است و به محض فراهم شدن شرایط ازدواجشان، یا به محض آنکه با فردی موجه تر و مناسب تر از شما رو به رو شوند، رابطه دوستی شان را خاتمه می دهند.

 

راه چاره چیست؟

 

1 - بدون پنهان کاری و وعده و وعید باید موضوع را با خانواده ها در میان بگذارید.

 

2 - بهتر است علنی شدن رابطه در روزهای اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده ها اطلاع داده و بقیه شناخت تان را به دوران نامزدی رسمی یا غیر رسمی واگذار کنید.

 

3 - اگر شرایط یکی از طرفین برای ازدواج یا رسمی شدن نامزدی آماده نیست، از همان ابتدا موعدی را برای علنی کردن رابطه مشخص کنید. مثلا دو ماه، سه ماه یا 6 ماه بعد. متناسب با این موعدی که در نظر گرفته اید، شدت و عمق رابطه یا میزان دیدارها و صحبت ها را تنظیم کنید تا رابطه تان همیشه تحت کنترلتان باشد و زیادی عمیق نشود.

 

به این مردان اعتماد نکنید

 

کسانی که از دوران آشنایی چنین رفتارهایی دارند، نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه شما را برای ازدواج هم در نظر ندارند:

 

1 - به جای شناخت منطقی شما، سراغ جنبه های احساسی رابطه می رود.

 

2 - از آشنایی با خانواده شما طفره می رود.

 

3 - عفت را زیر پا می گذارد، درخواست های نامشروع دارد یا درباره مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما صحبت می کند.

 

4 – مایل است آشنایی تان طولانی شود و برای آن زمان مشخصی را اعلام نمی کند.

 

5 – به شما می گوید که درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده اش دختر دیگری را برای او در نظر گرفته اند اما او مایل است از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند.

 

6 - هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و...

منبع : hamshahrionline.ir

shiva & hasan بازدید : 217 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

آموزش روابط زناشویی

 

شناخت روحیه مردان مهم ترین مرحله ازدواج نیست اما می توانیم به جرات بگوییم که یکی از مهم ترین مراحلی است که دختران جوان باید پشت سر بگذارند (و البته شناخت زنان هم همین قدر برای آقایان اهمیت دارد.) این شناخت نه تنها مشکلات شروع زندگی را کم می کند بلکه کمک می کند تصمیم درست تری درباره بله گفتن یا نگفتن تان بگیرید. بنابراین، نکته های زیر را بخوانید و به ذهن بسپارید.

 

9 قدم تا شناخت بیشتر مردان

 

1) مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...

 

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

 

2) مردان در عمل دوست داشتن را بیان می کنند

 

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی برخلاف میل باطنی شان، همراه شما در یک مهمانی خانوادگی شرکت می کنند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن روزمره و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

 

3) او یک شنونده واقعی است

 

بیشتر خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنند معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهند به حرف هایشان توجه دارند. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

 

4) مردان زمانی را برای خود می خواهند

 

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

 

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای نها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما ن را بیان کنید

 

5) مردان مثل پدرانشان عمل می کنند

 

اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

 

6) مردان زبان بدن را نمی دانند

 

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.


7) مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند

 

قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

 

8) مردان، شادی همسر خود را دوست دارند

 

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

 

9) مردان دوست دارند اشتیاق شما را ببینند

 

این که شما یک گوشه بنشینید و انتظار داشته باشید همسر آینده تان برای کشف ویژگی های شخصیتی شما پیش قدم شود اشتباه بزرگی است که خیلی ها در ابتدای آشنایی و ازدواج مرتکب آن می شوند. به همسر یا نامزدتان اجازه دهید شما را گاهی بدون سوال و جواب کردن بشناسد. درباره خودتان برای او صحبت کنید. نشان دهید که دوست دارید او را بشناسید، علایقش را بدانید، افکارتان را با او در میان بگذارید و سعی کنید نقاط مشترک تان را پیدا کرده و پرورش دهید. این که یک جا بنشینید و برای برقراری رابطه قدم پیش نگذارید، کمکی به بهبودی رابطه تان نمی کند.

منبع:برگرفته از برترین ها

shiva & hasan بازدید : 155 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

بر خلاف سال های پیش كه باید برای دریافت وام ازدواج به بانك‌های متعددی مراجعه می‌كردید و مدتها در صف انتظار باقی می‌ماندید، در حال حاضر به طی این روند طولانی نیازی نیست و وام ازدواج در كمتر از 10 روز به دست شما می‌رسد، اگرچه برای دریافت آن روال ساده‌تری طراحی شده است. شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج دارای دو وجه عمومی و اختصاصی است.

ثبت نام فوری وام ازدواج برای تمامی بانک ها در تمامی شهرها 
(اطلاعات بیشتر)

 

شرایط دریافت كننده تسهیلات

 

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران در این باره یك اصل است. همچنین به هر یک از زوجـــین مــبلغ 30 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

 

کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنــــها توسط سفارت جـــــــمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گـــواهی ازدواج آنها که ممـهور به مـهر کنسولگری ایران در کشور مــذکور است به عـــنوان ســــند ازدواج تلقی می‌شود.

 

اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رســــمی توسـط مــراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد، معادل عــقدنامه تلقی شده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

 

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یک‌بار به متقاضیان پرداخت می‌شود و متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد فرصت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند.

 

اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین، اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین، اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین، اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن، کد پستی 10 رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین و کد رهگیری 10 رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام، مدارك لازم برای دریافت این تسهیلات است.

 

شرایط ضامن

 

اما ضامن دریافت كننده تسهیلات هم باید شرایطی داشته باشد. چنانــچه متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج، کارمــند رســـمی یا پیمانی دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مــوسسات عــمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امــداد ، هـــلال احـمر) باشد، ارائــه گــواهی تــعهد کــسر اقـساط از سـازمان مربوطه به همراه ارائه فــیش حــــــقوق و حکم کارگزینی و در صورتی که مانده حــقوق نامـبرده کفایت كند، نیازی به اخذ ضامن نیست.

 

در غیر این صورت ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت ، نــیروی نظامی و انتظامی ، نـــهـادها و مـوسسات عـــمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امــداد ، هـلال احـمر) ، کارگــــــر یا کارمـــــــند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال ، با ارائـه آخرین فــــیش حـــقوقی و حکم کارگزینی و الزامی است.

 

همچنین ضمانت یک نــفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمــان اعـــطای تسـهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد یا ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فـعال و خــوش حساب کــه به تایید و تشـخیص شـــعبه پرداخت کننده رسیده باشد، مورد قبول است.

 

در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود قابل قبول است.

 

روش ثبت نام

 

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند، ابتدا باید از طریق سایت ve.cbi.ir ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل كنند که در صورت موفقیت آمـــیِز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهـگیری 10 رقمی که کاملا محرمانه است، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

 

متقاضیان موظف هستند ظرف مـدت 3 الی 4 روز جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خـود و هـمچنین نام شـعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صـورتی که شــعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، باید با در دست داشتن مدارک مـــورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعـلام می‌شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام كنند.

یک راه حل برای مشکل ثبت نام وام ازدواج 
در حال حاضر ثبت درخواست وام ازدواج برای برخی بانک ها امکان پذیر نیست چرا که این بانک ها در لیست بانک های دارای بودجه در استان مورد نظر نیستند. در ضمن ممکن است در ساعاتی از شبانه روز که شما به سایت مراجعه نمی کنید بانک مورد نظر به لیست بانک های دارای بودجه اضافه شود و بلافاصله از لیست خارج شود و شما متوجه نشوید. پس باید چه کار کرد ؟؟

مشاهده راه حل

  

مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد

 

مدت بازپرداخت تسهیلات 36ماهه با اقساط مساوی بوده و ســـررسید اولین قــسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات است. نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4 درصد تعیین شده است.

 

درخواست كنندگان تسهیلات باید دقت كنند كه در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی آنها حذف خواهد شد.

ثبت نام فوری وام ازدواج برای تمامی بانک ها در تمامی شهرها 
( اطلاعات بیشتر )


منبع: ایسنا

shiva & hasan بازدید : 171 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

درباره پرده بکارت چه می دانید؟

پرده بکارت،در نظر مردها از قدیم چیزی رازآلود و خیال انگیز بوده است. خیلی ها آن را مهر طبیعت بر سند مهر مرد می شمردند که تازگی و معصومیت عروسشان را تضمین می کرد. اما چند و چون آن در هاله ای از ابهام بود و با توجه به فرهنگ حجب و حیا ، کسی نیز درباره ویژگی های آن زیاد نمی دانست. و همین عدم شناخت در بعضی مواقع منجر به مشکلات جدی و حتی تراژدی می گردید.

 

امروزه به یمن پیشرفت های علمی و تغییرات فرهنگی،اطلاعات ما در باره این موضوع بیشتر و نگاهمان به واقع بینی نزدیک تر شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادرپرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است.این كه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

 

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارت شان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن پرده بکارت، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

انواع مهم پرده عبارتند از :


1- پرده بکارت بدون منفذ
2- پرده بکارت مثلثی
3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
4- پرده بکارت نوع هلالی
5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)
6- پرده بکارت نوع غربالی
7- پرده بکارت نوع زبانه دار
8- پرده بکارت نوع دندانه دار
9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

ترمیم پرده بکارت

 

 

از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده بکارت آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردیده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده بکارت در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.


ترمیم پرده بکارت دختران
کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف، در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  مجله پزشکی آکادمی “اوترخت”  ، ”اینه که فان سومرن”  ، متخصص بیماری های زنان در آدکامی پزشکی در شهراوترخت (هلند) سازنده این دارو است. و در گفتگو با مجله پزشکی آکادمی “اوترخت” می گوید : “در سال حدود ۲۰نفر به من مراجعه می کنند که خواهان ترمیم پرده بکارت خود هستند. همکاران من در سایر شهرها نیز مراجعین زیادی برای ترمیم پرده بکارت دارند.

 

 

ترمیم پرده بکارت

 

 

متناسب با این که وضعیت مراجعین چه باشد، در مورد ترمیم پرده بکارت تصمیم می گیرم. برخی را ترمیم و حدود نیمی از موارد را نیز رد می کنم. مثلا اگر دختری مورد تجاوز واقع شده باشد و آینده اش به خاطر این مساله به خطر افتد، عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهم.

 

اما زمانی که زنی مراجعه می کند و می گوید که پس از طلاق و برای ازدواج دوم می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند، با تقاضایش مخالفت می کنم.”برای این دسته از زنان نیز راه حل دیگری در نظر گرفته شده است که همان استعمال داروی معجزه آفرین باکرگی است. از دیرباز و در سنن گوناگون، ظهور قطرات سرخ رنگ بر ملحفه ها، در شب عروسی شادی آفرین بوده است.

نمایش پارچه ای با لکه های خون، با هلهله و “کل کشیدن” زنان خانواده همراه می شده است. این در حالی است که تنها در ۶۰درصد موارد، در اولین رابطه جنسی ، جداره واژن خراش بر می دارد و چند قطره ای خون می آید. با این وجود، در برخی موارد همان چند قطره، ناجی جان عروس است.
امروزه رد پای این گونه سنن به کشورهای اروپائی نیز کشیده شده است. حاملین این سنن نیز عمدتا مهاجرین اند. “اینه که فان سومرن” در این مورد می گوید: ” بیشتر مراجعه کنندگان من را دختران مراکشی و ترک تشکیل می دهند. اما گاهی اوقات زنان هلندی نیز به من مراجعه می کنند. اما این دسته، زنانی هستند که به اسلام گرویده اند و برای ازدواج و یا روابط جدیدشان، خواهان ترمیم پرده بکارت اند.”


به گفته “اینه که فان سومرن”، جامعه علمی و پزشکی هلند، انجام این عمل را بیهوده می داند چرا که هیچ ضرورت پزشکی و علمی در آن نیست. این عمل جراحی در کلینیک ها ی خصوصی صورت می گیرد.ممنوعیت ترمیم پرده بکارت تا کنون چندین بار در هلند مورد بحث واقع شده است.


“اینه که فان سومرن” می گوید: ” قبل از این که سفارش ساخت این قرص ترمیم پرده بکارت را به داروخانه ها بدهم، تصمیم ام را با کمیسیون ویژه ای که مربوط به بررسی درجه اخلاقی و عرفی موضوع است، در میان گذاشتم . آنها ابتدا گفتند که ساخت و استفاده چنین قرصی از نظر اخلاقی به معنای مشارکت در فریب افرادی (مردانی) است که پس از دیدن مایع قرمز رنگ بر ملحفه های شب زفافشان، فکر می کنند زنشان باکره بوده است. اما من توانستم کمیسیون را قانع کنم که نجات زنی که ممکن است به خاطر باکره نبودن جانش را در قتل ناموسی از دست بدهد، مهم تر از این حرفهاست.”
علاوه بر این، “اینه که فامن سومرن” با نقد دیگری نیز مواجه است و آن این که این گونه اقدامات و ارائه این گونه خدمات موجب حفظ سنن ارتجاعی می شوند. پاسخ وی به این گونه انتقادات این است: “بله درست است، به این ترتیب ما این سنن را حفظ کرده ایم اما زمان حفظ این سنن، چشمکی هم چاشنی آن می کنیم.”
منبع:salamatnews.com

shiva & hasan بازدید : 135 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

یكی از عواملی كه نقش بسیاری در روی آوردن جوانان، به ویژه دختران، به ارتباط با جنس مخالف دارد، كشش درونی و نیاز شدید به محبّت و فرار از تنهایی است.

 

نو جوان پس از رسیدن به سن بلوغ بر اساس نقشی كه طبیعت جسمانی بر عهده او گذاشته در خود احساس نیاز به شخص دیگر می‎كند، پس به طور طبیعی سرشار از تمایلات غریزی مس شود .پسر در پی كسی است كه خلاء‌ و كمبود و نقصان خویش را با وجودش كامل نماید و تكیه گاه و مشوّقی را می‎جوید كه در درون او حضور یابد و احساس تنهایی‎اش را از درون برطرف سازد.

  

دختر نیز در ساختار وجودی متمایل به مرد آفریده شده و به دنبال تكیه گاه محكمی است كه در فراز و نشیب زندگی یار و یاورش باشد او طالب آن است كه توجه مرد را به شخصیت و موقعیت عاطفی و ابعاد وجودی خود جلب نماید.

 

این نیازمندی‎ها كه در سرشت بشر نهاده شده از اسرار حكمت الهی است، نكته اساسی، بسترسازی مناسب برای پاسخ گویی به آن بوده تا دختر و پسر در مسیر زندگی تكاملی خویش، شادمانه و سرافراز از این میدان گذشته و در فردایی روشن، خود را در كانونی گرم و سرشار از عشق و صفا ببینند.

 

دختر و پسری كه احساسات و عواطف آن‎ها در درون خانواده ارضا نشود، به نیازشان به محبت و مهربانی توجه نشود و در جمع خانوادگی احساس غربت كنند طعمه‎های آماده‎ای برای افراد فرصت طلب و سودجو می‎باشند و كسانی كه با دوری از خانواده احساس تنهایی كنند نیز با توجه به نیازهای درونی به راحتی به این وادی كشیده می‎شوند.

 

حال کمی درنگ کنید

 

آیا واقعا می توان عشق و علاقه ابراز شده در کوچه و برزن را عشق و علاقه ی حقیقی قلمداد نمود و بر آن اعتماد کرد؟

 

آیا این اندیشه درست است که عشق و رابطه بین دختر و پسر یك عشق حقیقی است و نباید مانع این روابط شد؟

 

اگر واقعا این علاقه مندیها اسباب آسایش روح و روانند چرا پس از مدتی گسسته می شوند؟ شما خود، چند نفردر گیر شده با این گونه روابط را می شناسید که پس از گذشت اندک زمانی اظهار پشیمانی و ندامت نموده و یا متحمل لطمات عدیده ی این دوستی ها شده اند؟

 

حال این سوال می شود که حقیقتا چه آرامش و قراری، در این دوستی هاست که بسیاری از جوانان در جویای آنند؟ اصلا آیا آرامشی هست یا این که خود را می فریبیم و به دنبال آرام روان گم شده و عشق خود می گردیم؟ حقیقت این امر باب شده چیست؟ افراد درگیر شده با این روابط ،همگی می گویند: این عشق است ، عشق.

 

بدون تردید كنترل روابط، این التهاب‎ها را كاهش می‎دهد و دختر و پسر با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری به دنبال تحصیلات و اهداف بلند زندگی خویش گام برمی‎دارند

 

روان شناسان و کسانی که دستی بر این آتش دارند نظری خلاف عقیده فوق را ابراز می دارند و می گویند: روابط دختر و پسر، نه تنها سبب‌ آرامش روانی نگشته بلكه موجب افزایش اضطراب و التهابات روحی شده و عامل پیدایش افسردگی می‎شود زیرا:

 

با توجه به قدرت و دامنه‎ی نفوذ عاطفی زن و مرد بر یكدیگر و نقش حساس آن دو در تأمین نیاز طبیعی و غریزی در می‎یابیم كه تأثیرپذیری آن دو چنان شدید و وسیع است كه گاهی مجرای صحیح عقل و خرد را به انحراف می‎كشاند؛ به ویژه زمانی كه آتش هوس شعله‎ور گردد.

 

این تأثیر شگرف در زن، جلوه‎گری خاصی دارد و بر عواطف و احساس مرد بسیار نافذ است، تا بدان جا كه خواسته آنان را در جهت امیال عاطفه آمیز و احساسی سوق می‎دهد.

 

حال اگر این نوع رابطه رواج یابد و پای دوستی‎ها و دلدادگی‎ها به میان آید و بر سراسر رفتار و كردار و فكر و اندیشه جوانان سایه انداخته و با به وجود آمدن فراز و نشیبی در این دوستی‎های احساسی و سطحی، روند زندگی دچار اختلال می‎شود و آشفتگی فكر و دل را به دنبال دارد. در این بین رشد علمی و معنوی، خسارت زیانباری دیده و فردی كه باید در نشاط و شور جوانی برای فردای خود و جامعه ذخیره علمی بیندوزد به ركود مبتلا می‎شود و آینده علمی او به خطر می‎افتد.

 

ضربه‎پذیری دختران در این باره بیشتر از پسران است به قول نویسنده عرب کتاب چهره عریان زن:

 

«چه بسیار دخترانی كه به سبب شوق و دست‎یابی به نشانه‎های مقبول زیبایی و زنانگی به اختلالات روانی دچار می‎شوند، گمان و تصور چنین دخترانی آن است كه زندگی و آینده‎ی آن‎ها به اندازه‎ی بینی و یا خمیدگی مژه‎های آنان بستگی دارد، تا آن‎جا كه حتّی یك میلی‎متر كوتاهی طول مژه نیز می‎تواند به یك مسئله‌ جدی و بحرانی در زندگی تبدیل شود»


با در نظر گرفتن این حساسیت‎ها بهتر می‎توان به ضربه‎های روانی ناشی از ناهنجاری‎ها در روابط پی برد. بدون تردید كنترل روابط، این التهاب‎ها را كاهش می‎دهد و دختر و پسر با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری به دنبال تحصیلات و اهداف بلند زندگی خویش گام برمی‎دارند. با توجه به مطالب فوق بهتر می‎توان به صحت و سقم این نوع دلدادگی‎ها پی برد.

 

حال این سوال به اذهان خطور می کند که:

 

با عشق مجازی چه باید كرد؟

 

بیشتر عشق‎های خیابانی از ماهیت حقیقی عشق و محبّت دور بوده و غرایز نقش اساسی را در آنها به عهده دارند در حالی كه در عشق حقیقی همسانی ذاتی عاشق و معشوق در فكر و اندیشه و سلایق وجود دارد و عاشق،‌ خواهان معشوق است اما نه به خاطر منافع خود...

 

متأسفانه امروزه به همه جاذبه‎های جنسی و كشش‎های غریزی نام عشق نهاده و این واژه مقدس را به بازی گرفته‎اند، در بسیاری از این عشق‎ها (!) از تعهّد خبری نیست، و این اظهار دوستی‎ها معمولاً در زمان بلوغ كه هنگام بیدار شدن جسم است، بیش‎تر اتفاق می‎افتد، و در پسرها، این سبك‎های شورانگیز و یا بازی گوشانه كه تعهد كمتری در آنها دیده می‎شود، بیشتر است زیرا آنها بیش‎تر جذب جذابیت‎های ظاهری می‎شوند و وقتی جذابیت‎ها كم رنگ‎تر شوند، با مشكل مواجه می‎شوند.

 

در نتیجه در مواجهه با عشق مجازی باید با دقت تمام به آثار و نتایج آن اندیشید، و خوب آن را شناخت و به این باور رسید این عشق‎هایی كه برپایه جذابیت‎های ظاهری و غریزه جنسی است نمی‎تواند سنگ بنای زندگی شود، و نمی‎توان به تداوم آن مطمئن بود، در این میان آنچه مهم و ضروری است، تبیین راه‎های شناخت صحیح از طرف مقابل برای رسیدن به تفاهم و همسانی هر چه بیشتر و بررسی تعهّد و عوامل مؤثر در تداوم آن است.

 

بدون تردید، آنچه بعد از همسانی‎های لازم می‎تواند در مقابل وسوسه‎های هوس انگیز، تعهّد عمیق ایجاد كند، ایمان و صداقت و معنویات است كه در غالب اوقات مورد غفلت قرار می‎گیرد.

 

دوام علاقه و دوستی میان اشخاص، به معرفت و صداقت و دوری از منافع فردی و گذشت و رها نمودن كبر و غرور باز می‎گردد؛ دختر و پسر باید در رویاروئی با هر احساس و علاقه‎ای و با غلیان هر شور و وجدی، خود را نباخته و خویشتن‎داری پیشه سازند و با دقت و وسواس زیادی به بازشناسی این به ظاهر «عشق» بپردازند و به علائم و نشانه‎های گفته شده و به عواملی كه موجب تداوم آن است خوب فكر كنند كه آیا در این علاقه زمینه‎های تعهّد و تداوم آن وجود دارد یا خیر؟

 

حاصل این‌كه اگر عشقی بین دختر و پسر با یك نگاه و تصادفی پدید آمد و یا صرفاً بر اساس زیبایی و جذابیت ظاهری، بدون مطالعه و بررسی تمام جوانب و معیارهای صحیح در ازدواج شكل بگیرد، سرانجام نافرجامی به دنبال خواهد داشت، زیرا جاذبه‎های جنسی و ظاهری به سرعت جای خود را به حقایقی می‎دهد كه در ابتدای امر توجهی به آن نشده بود

 

اگر جوانی گرفتار عشق ظاهری شد باید با صبر و متانت به عواقب آن اندیشیده و به این باور برسد كه از مسیر خطا هر چه زودتر برگردد، بهتر از زمان دیگر است، در پایان لازم به ذكر است حتی در صورت تفاهم همه جانبه و وجود علاقه كه طرفین قصد ازدواج داشته باشند باید ضوابط شرعی را پیموده و از دوستی‎های مداوم و نامه‎نگاری‎های احساسی پرهیز كنند و با هماهنگی با خانواده به این دوستی رسمیت بخشند و با انجام عقد شرعی به آن مشروعیت داده و در كمال صحت و سلامت فردی و اجتماعی از لذایذ زندگی بهره‎مند گردند.

 

حاصل این‌كه اگر عشقی بین دختر و پسر با یك نگاه و تصادفی پدید آمد و یا صرفاً بر اساس زیبایی و جذابیت ظاهری، بدون مطالعه و بررسی تمام جوانب و معیارهای صحیح در ازدواج شكل بگیرد، سرانجام نافرجامی به دنبال خواهد داشت، زیرا جاذبه‎های جنسی و ظاهری به سرعت جای خود را به حقایقی می‎دهد كه در ابتدای امر توجهی به آن نشده بود.

منبع:تبیان

shiva & hasan بازدید : 160 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

غیر از فرهنگ منحرف غرب آن هم در دهه های اخیر، در تمامی فرهنگ ها و ملت ها، ارتباط میان زن و مرد بیگانه کم وبیش نابهنجار و غیرمتعارف شمرده می شود. از اقوام باستانی گرفته تا ادیان گوناگون و جوامع بشری امروزی، هرکدام قوانین و ضوابطی را برای ارتباط بین زن و مرد درنظر می گیرند و تعامل خارج از آن ضوابط را ممنوع می دانند. دین زندگی آموز اسلام نیز در این زمینه احکام و مرزهای ویژه ای ترسیم کرده است. اسلام روابط بین دوجنس مخالف را در چارچوب خانواده جایز و خارج از آن را سبب انحراف اخلاقی و فساد فردی و اجتماعی می داند. البته این سخن به معنای عدم حضور اجتماعی زنان و ارتباط های متعارف و ضروری کاری، علمی، فرهنگی و... نیست. بلکه در مواردی است که رابطه زن و مرد بیگانه از روابط عادی خارج شده و به سوی دوستی و گفت وگوهای طولانی کشیده شود.

 

آرمان ها و انگیزه ها

 

آمارها همگی از فرجام ناخوب دوستی های میان دختر و پسر خبر می دهند؛ بیشتر دختران، با هزاران احساس و آرزو و امید با پسری دوست می شوند و با خود می اندیشند که این جوان عاشق مرا خوشبخت خواهد کرد یا می پندارند پسری که به آن ها ابراز علاقه کرده همان فرد ایده آل و رویایی آرزوهای آن هاست؛ غافل از این که در بیشتر پسران انگیزه دوستی و ارتباط، حس کنجکاوی، رقابت جویی، فخرفروشی در میان دوستان، ارضای شهوات و خوش گذرانی است. چه بسا اگر پسری هم از روی صداقت با دختری دوست شود، معلوم نیست ایا ویژگی های اخلاقی و دینی و خانوادگی مناسبی داشته باشد یا نه.

 

واقعیت و حقیقت

 

طبق آمارهای به دست آمده فقط چهاردرصد دوستی های میان دختر و پسر به ازدواج منتهی می شود. که البته بیش تر همین چهاردرصد هم به طلاق می انجامد. تعداد اندکی که بر پایه دوستی های خیابانی زندگی مشترک تشکیل داده اند، تا یکی دو سال احساس خوشبخت کرده اند، ولی در نهایت، در پیچ و خم زندگی به کاستی های یکدیگر پی برده و این نکته را دریافته اند که ازدواج بر پایه عشقی گذرا و هیجانی چنین پیامدهایی دارد؛ در حقیقت علاقه شدید ابتدایی در آغاز دوستی به آنان اجازه نمی دهد تا عیب های یکدیگر ببینند.

 

دختران غافل

 

بررسی ها نشان می دهد یکی از مهم ترین عوامل فرار دختران از خانه، دوستی و ارتباط با جنس مخالف است. تحقیقات نشان می دهد که بیش از شصت درصد دختران فراری پیش از فرار، دوست پسر داشته اند و بیش تر این دختران به وسیله همین دوستان اغفال شده اند شگفت این جاست که دختران فراری و گرفتار، یا نام واقعی دوست پسر خود را نمی دانند یا اگر هم می دانند به خیال خود برای وفاداری نام او را فاش نمی کنند و در خیال واهی خود، بر این باورند که دوست پسرشان به سراغ آنان خواهد آمد.

 

پسران بد!

 

شاید به طور کلی بتوان گفت این پسران هستند که برای نخستین بار به صورت مستقیم با دخترها ارتباط برقرار می کنند، اما روش های این ارتباط متفاوت است روش هایی هم چون:

 

1. آشنایی به وسیله یکی از دوستان هم جنس

 

2. آشنایی اتفاقی از طریق تلفن، پارک،...

 

3. زیر فشار تحقیر دوستان بر ناتوانی در جلب نظر یک پسر و همسان سازی با همسالان

 

4. ...

 

بنابراین تحریک و ترغیب هم سالان را می توان یکی از عوامل مهم این ارتباط ها دانست. در ادامه به چند نمونه حقیقی از این ارتباط ها اشاره می کنیم:

 

نمونه اول

 

رؤیا دختری شانزده ساله است که به همراه دوست پسر خود از یکی از شهرستان ها به تهران آمده، و در ترمینال جنوب تنها و بی سرپناه دستگیر شده است.

 

از او می پرسم که برای چه به تهران آمدی؟

 

می گوید: با نامزدم! آمدیم تهران عقد کنیم و با هم کار کنیم و زندگی خوبی را درست کنیم. می گویم: از نامزدت خبر داری؟ می دونی الان کجاست؟

 

درحالی که گریه می کند و اشک هایش آرام و قطره قطره روی گونه هایش می ریزد، می گوید: چند روز پیش که با دوستم تلفنی صحبت می کردم، می گفت که با دخترخاله اش عقد کرده و قرار است چندماه دیگر عروسی کنند. می گویم: پس معلوم می شود که چندان هم به تو علاقه نداشته. شانه هایش را بالا می اندازد و پاسخی نمی دهد.

 

می گویم: چطور با هم آشنا شدید؟

 

می گوید: یک بار که به خانه دوستم رفته بودم با او آشنا شدم و پس از چندبار که او را دیدم، مرا به خانه اش دعوت کرد و به هم علاقه مند شدیم و قرار فرار و ازدواج گذاشتیم.

 

نمونه دوم

 

فریبا با وجود آن که به عقد پسرخاله اش درآمده، به هنگام گردش با چند پسر دستگیر شده است. او با یکی از این پسرها ارتباط داشته است. وقتی به او می گویم تو که عقد کرده بودی، چرا با دیگران دوست شدی و چرا دست به این اعمال خلاف زدی؟ می گوید: پسرخاله ام به درد نمی خورد. می گویم: از کجا می دانی؟ می گوید: او فقط سرگرم کار است. از دنیا و لذت هایش چیزی سرش نمی شود.

 

می گویم: خوب از اول با اون عقد نمی کردی یا وقتی فهمیدی طلاق می گرفتی. دیگر چرا تن به این ارتباط ها دادی؟ می گوید: اولش نمی فهمیدم توی دنیا چه می گذرد. خر بودم. بعد که توسط سمانه با افشین آشنا شدم، فهمیدم تو دنیا چه خبره و من چقدر احمق بودم که با یک پسر پاپتی عقد کرده ام، با این کارم می خواستم پسرخاله ام من را طلاق بده تا با افشین ازدواج کنم!

 

می گویم: افشین الآن کجاست از اون خبر داری؟ می گوید: زرنگی! می خواهی جایش را بفهمید تا دستگیرش کنید. می گویم: من که پلیس نیستم. راستش را بگو اصلا می دونی کجاست یا نه؟

 

گریه اش می گیرد و می گوید: نمی دونم. مخفی شده، فرار کرده، نمی دونم کدوم گوریه و... تازه بغضش می ترکه و دست هایش را روی صورتش می گذارد و شروع می کنه های های گریه کردن. وقتی کمی آرام می شود، می گوید: سمانه چندبار رفته در خانه شان، من هم دو بار زنگ زده ام که پدرم و بهزیستی موافقت کرده اند که مرا به عقد او در آورند، ولی افشین خودش را آفتابی نمی کند و اصلا از او خبری ندارم.

 

یک کلمه حرف حساب

 

شما دختر جوان! ایا می توان به پسری که در خیابان و کوچه یا در جشن و مهمانی با چشم چرانی فراوان شما را پیدا کرده، و با نامه یا تلفن با شما ارتباط برقرار نموده، اعتماد و اطمینان کرد؟ ایا باید فریب چرب زبانی ها و وعده های پوچ او را خورد؟

 

چه تضمینی برای این نوع ازدواج ها وجود دارد؟ بر فرض که این روابط و آشنایی ها زمینه ای برای ازدواج باشد، از کجا می توان یقین کرد که بعدها با ده ها نفر دیگر رابطه ای برقرار نکند؟ و صدها پرسش دیگر...

shiva & hasan بازدید : 165 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

اسلام، ازدواج را برای رسیدن به آرامش و تداوم نسل، یك مساله ضروری و حیاتی دانسته و با بیان‌های مختلف افراد را تشویق و دعوت به آن می‌كند. با همه اینها، گروه‌هایی هستند كه زیر بار ازدواج نمی‌روند.

 

دسته اول افرادی هستند كه زندگی بی‌قید و بندی داشته و به نظر خود از آزادی مطلق برخوردارند.آنان چنین می‌اندیشند كه اگر ازدواج كنند آزادی آنها سلب شده و باید مقید زن و زندگی باشند و دیگر آن آزادی و خودسری را ندارند. این گروه فلسفه ازدواج را فقط ارضای جنسی می‌دانند و عقیده دارند این میل را از راه‌های مختلف و به طور آزادانه می‌توان اشباع كرد و دیگر احتیاجی به تشكیل خانواده و تامین مخارج كمرشكن آن نیست.


دسته دوم افرادی هستند كه مخالف ازدواج نیستند، اما نداشتن درآمد كافی و دیگر شرایط، آنها را از تشكیل خانواده محروم كرده است. زبان حال این افراد می گویند :كه در امر معاش كمتر از مرغ مباش/ اول پی خانه باش و سپس فكر فراش.


دسته سوم كه عده کمی هستند اهل فرقه یا به قول خودشان اهل دل هستند. اینان از سنت پیامبر سرپیچی كرده و راه رهبانیت و به اصطلاح زهد را پیش می‌گیرند و عقیده دارند زهد همین است كه انسان از زن و خانواده كناره‌گیری كند و فقط به نماز و روزه بپردازد.

 

در قضاوت نسبت به دسته اول باید گفت حرف این گروه غیرمنصفانه است و درست نیست و منشا آن غیر از هوس و تن‌پروری و فرار از مسوولیت و گاهی عصیان و انتقام چیز دیگری نیست. دسته دوم از جانب اسلام دعوت به ازدواج شده‌اند و از آنان خواسته شده توكل و اعتماد به خدا را از دست ندهند. دسته سوم هم تفكر قابل قبولی ندارند و افراطی هستند.


اما گروه كثیری از مردان هم هستند كه از نظر اجتماعی و اقتصادی آمادگی لازم برای ازدواج و تشكیل خانواده را دارند، اما به دلیل آن كه همسر دلخواه خود را در میان نزدیكان، دوستان، اقوام، همكاران و... پیدا نكرده‌اند، ازدواجشان به تاخیر افتاده است. اینجاست كه اسلام برای كسانی كه در امر ازدواج پیشقدم شوند و نقش واسطه یا معرف را داشته باشند، پاداش بزرگ و مزد قابل توجهی در نظر گرفته است، اما نكته قابل توجه آن كه اگر”‹چه وساطت در امر ازدواج مزد و ثواب بسیار دارد، اما باید گفت كار پرمسوولیت و سنگینی است و پختگی و كارآزمودگی زیادی لازم دارد و به اصطلاح باید غذایی پخت كه قابل خوردن باشد.

 

متاسفانه این روزها بسیار دیده می‌شود كه برخی افراد از روی ناآگاهی، بی‌خبری یا سوءنیت بدون آن كه از وضع اخلاقی یك پسر یا دختر یا از مصالح زندگی اجتماعی دو خانواده اطلاع كافی داشته باشند دست به معرفی ناقصی می‌زنند كه هیچ گونه تناسب اخلاقی، اقتصادی و مذهبی در آن وجود ندارد. در نتیجه یك پسر و یك دختر و دو خانواده بی‌گناه را بدبخت می‌كنند. این ازدواج نامناسب كه در اثر اعتماد به یك معرف ناآگاه به وجود آمده مانند سفره ناقصی است كه جمع كردن آن رسوایی دارد و پهن بودنش نگرانی و خون دل خوردن!


اما به راستی یك معرف خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ خانواده‌ها باید به چه كسانی اعتماد كنند؟


یك واسطه خوب و مطمئن باید متدین، عاقل، فهیم، دلسوز و خیرخواه باشد، معیارهای اصلی و حقیقی ازدواج را بشناسد، نقاط ضعف و قوت دو طرف را بداند، كاملا با خلقیات، روحیات، فرهنگ و مذهب خانواده‌ها آشنا باشد و بسیار سنجیده و عاقلانه طرفین را آگاه سازد.

 

در این شیوه آشنایی، واسطه‌ها به دلیل شناختی كه از دو طرف دارند مهره اصلی انطباقات اولیه واقع شده و اقدام به معرفی افراد به یكدیگر می‌كنند. در این میان بسیاری از خانواده‌ها نیز تنها به صرف آشنایی، به فرد معرفی‌كننده بیشتر از فرد معرفی‌شونده اعتماد می‌كنند.

 

اما باید دانست فرد واسطه براساس نظام فكری، فرهنگی و مذهبی خود دو نفر را به هم معرفی می‌كند و ممكن است طرفین را به درستی نشناخته باشد، بنابراین نمی‌تواند تضمین‌كننده موفقیت در ازدواج باشد.

 

در واقع جوان‌ها و خانواده‌هایشان باید بدانند پس از معرفی باید براساس اعتقادات و روحیات خود به تحقیق و بررسی بیشتری پرداخته و براساس آنچه می‌شنوند تصمیم نگیرند.

 

همه واسطه‌ها خیرخواه نیستند

 

واسطه‌ها چند گروه اند. عده‌ای خیرخواه و آگاهند. پس می‌توان به آنها اطمینان كرد. عده‌ای خیرخواه اما ناآگاهند. اعتماد به این افراد خسارت بار و موجب پشیمانی می‌گردد. عده‌ای درست مثل بنگاه املاك عمل می‌كنند.

 

یعنی همه تلاششان در پی تحقق معامله و رسیدن به سود و منفعت مالی است اینها هم خطرناكند. گروه دیگر سوءنیت دارند یعنی با حیله و دغل سعی می‌كنند به اهداف و منافع شوم خود برسند.

 

این گروه سرشار از بخل، كینه و حسد بوده و هدف اصلی آنان نابودی خانواده‌ها است. این دسته بشدت غیرقابل اعتماد بوده و باید از آنها ترسید. در نهایت این گونه می‌توان گفت كه انتخاب یك معرف امین و خیرخواه خود نیز به اندازه انتخاب یك همسر مناسب سخت و گاهی ناشدنی است.

منبع: جام جم آنلاین

shiva & hasan بازدید : 132 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

چند سال كه مي‌گذرد ديگر كسي يادش نمي‌آيد شب عروسي شما شام چه خورده يا پذيرايي . تنها چيزي كه از مهم‌ترين شب زندگي‌‌تان به يادگار مي‌ماند و مي‌توانيد آن را به بچه‌ها و حتي نوه و نتيجه‌هاي‌تان هم نشان دهيد، عكس و فيلم مراسم است.


قبل از هر کاري بايد تحقيق کنيد که بهترين عکاسي کدام است. جايي که منصف باشد، کار هنري انجام دهد و يادگار خوبي براي شما بگذارد. نکته مهمي که بايد به ياد داشته باشيد اين است که هميشه عکاسي هاي معروف بهترين نيستند. گاهي عکاسي هاي تازه کار هم خدمات خلاقانه تر و بهتري ارائه مي دهند و هم قيمت ارزان تري دارند چون مي خواهند زودتر مشتري شان را پيدا کنند پس با شما راه مي آيند.

 

بعضي از تالارهاي عروسي اين قانون را وضع کرده اند که فقط از عکاس هاي طرف قرار داد با خودشان استفاده کنيد و به جز اين عکاسان، شخص ديگري براي عکاسي و فيلمبرداري اجازه ورود به سالن را ندارد.

 

در اين وضعيت يا بايد تالارتان را عوض کنيد يا تسليم قانون تالار شويد. البته راه سوم اين است که عکاسي را در دو قسمت انجام دهيد.

بخش خارج از تالار را به آتليه مورد نظر خود بسپاريد و بخش داخل تالار را به عکاس و فيلمبردار طرف قرارداد با تالار.

 

• روتوش بي‌روتوش

 

وقتي داريد آلبوم و نمونه کار عکاسي را مي‌بينيد توجه كنيد عكس‌ها روتوش زيادي نداشته باشد. خيلي از عكاس‌ها اشكالات عكاسي‌شان را با روتوش زياد مي‌پوشانند اما روتوش، چهره شما را مصنوعي و از حالت طبيعي خارج مي‌كند و توي ذوق‌تان مي‌خورد. علاوه‌بر اين سعي كنيد مكان عكاسي نزديك محل جشن يا آرايشگاه باشد تا وقت كمتري را در مسير رفت‌وآمد از دست بدهيد.

 

قرارداد، تنها مرجعي است که در هنگام بروز اختلافات مي تواند به کمک شما بيايد. کليه جزئيات توافق شده را در قرارداد ذکر کنيد. از زمان حضور عکاس و فيلمبردار در محل برگزاي جشن عروسي گرفته تا مبالغ اضافه کاري، تحويل دادني هاي اصلي، مراحل فيلم برداري و خلاصه هر آنچه که در صحبت هاي شفاهي مطرح مي شود

 

• مواظب بدقولي باشيد

 

بعضي از آتليه‌ها عكس بزرگ عروس و داماد را به‌عنوان هديه شب عروسي به آن‌ها مي‌دهند. حتما موقع قرارداد از آتليه بپرسيد دقيقا چه خدماتي به شما ارائه مي دهد. قرار است کليپي براي شما پخش کنند؟

 

حتما قبل از قرارداد بستن بپرسيد هزينه چاپ عكس يا درست كردن آلبوم روي هزينه‌اي كه پرداخت مي‌كنيد اعمال مي‌شود يا نه. بعضي از آتليه‌ها فايل عكس‌هاي گرفته شده را به شما نمي‌دهند تا صرفا عكس چاپ شده را از خودشان بخريد و عكس را خيلي گران‌تر با شما حساب مي‌كنند. تا جايي كه ممكن است با آن‌ها قرارداد نبنديد. تاريخ تحويل آلبوم و چگونگي آن را هم حتما با آتليه چك كنيد.

 

يادتان باشد قرارداد، تنها مرجعي است که در هنگام بروز سوء تفاهم ها و اختلافات مي تواند به کمک شما بيايد. کليه جزئيات توافق شده را در قرارداد ذکر کنيد. از زمان حضور عکاس و فيلمبردار در محل برگزاري جشن عروسي گرفته تا مبالغ اضافه کاري، تحويل دادني هاي اصلي، جزئيات مربوط به کيفيت، مراحل فيلم برداري و خلاصه هر آنچه که در صحبت هاي شفاهي مطرح مي شود و براي شما مهم است مي بايست به وضوح و با جزئيات کامل در قرارداد ذکر شود.

 

•امنيت عكس‌ها

 

بهتر است آتليه‌اي كه كار شما را انجام مي‌دهد، آشنا باشد. هم از آن جهت كه كارشان و چگونگي تحويل آن را ديده‌ايد و مطمئن هستيد، هم از آن جهت كه امنيت عكس‌هاي شما تامين شود. در مورد امنيت عكس‌ها حتما با مسئول آتليه صحبت كنيد.

 

• با قيمت‌ها آشنا شويد

 

يكي از بخش‌هاي مهم و البته دوست داشتني و هزينه‌بر مراسم ازدواج، ثبت تصويري اين واقعه شيرين است. در منوي‌هاي معرفي شده از طرف آتليه‌ها و مراكز عكاسي البته مجاز، پايه قيمتي كه براي منوي شماره يك ارائه مي‌دهند 500 تا 650 هزار تومان است. اين منو شامل فيلمبرداري 2 دوربينه توسط فيلمبردار خانم و آقا، يك تخته‌شاسي 100 در 70 دو نفره عروس و داماد و 40 عكس آلبومي است. اين منوي عكاسي و فيلمبرداري را مي‌توانيد بسته به شرايط مالي تان يا تعداد مهمان ها و برنامه اي که براي تالار داريد، کم و زياد کنيد.

shiva & hasan بازدید : 161 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

ازدواج را نمي توان محدود به سن خاصي کرد اما براي اين تصميم بزرگ يک دوره طلايي وجود دارد که زودتر يا ديرتر از آن اقدام کردن، شانس موفقيت را پايين مي آورد.

 


سن مناسب ازدواج براي زن و مرد وقتي تعريف مي شود که مرد و زن از نظر عقلى و ذهنى به چنان رشدى رسيده باشند که بتوانند به‌راحتى از والدين خود جدا شوند. در واقع به خودکفايى دوران بزرگسالى رسيده باشند و بتوانند جايگاه اجتماعي و شغلي مناسبي پيدا کرده باشند. منظور از جايگاه شغلي و اجتماعي، ثروت و شغل پر درآمد نيست بلکه بدانند چه کسي هستند، چه کاره هستند و قرار است در زندگي چه کاره باشند. کسي که هنوز نمي داند به چه شغلي علاقه دارد يا نمي تواند بگويد حرفه اش چيست و چه کاره است، به بلوغ شغلي و اجتماعي نرسيده است.

 

شرط بعدي، صميميت عاطفى و تعهد به شريک زندگي است که بايد با رشد عاطفي و بلوغ در اين زمينه به دست بيايد.

 

زن و مرد بايد توانايى تعهد را در مواجهه با فشارهاى قدرتمند بدنى، روانى و محيطى دارا باشند؛ با افراد، در سنين مختلف روابط دوستانه برقرار کنند؛ قدرت پذيرش نقش همسر و به تبع آن پدر يا مادر بودن را از ابعاد مختلف روان‌شناختى و زيستى دارا باشند. سن ازدواج به عوامل مختلفى ارتباط دارد که عبارتند از: بلوغ جسمى و فکرى، توانايى کسب درآمد، پيشرفت تحصيلى و... .

 

اعتقاد عمومى بر اين است که بهترين زمان براى ازدواج بعد از بيست سالگى است زيرا در اين سن زندگى افراد از ثبات بيشترى برخوردار خواهد بود و آمادگى پذيرش مسئوليت‌هاى بيشترى را دارند، درصد طلاق در اين افراد به کمترين حد خود مى‌رسد.

 

همسر خوب کسى نيست که تمام شرايط ايده آل را داشته باشد، ولى دارا بودن اکثر شرايط چيزي است که بايد به دنبالش باشيد. در مقابل خودتان هم به عنوان يک همسر خوب بايد بيشتر اين شرايط را دارا باشيد. هرکس در بررسى و انتخاب همسر، موارد خاصى را که به نظرش مهم‌تر است برمى‌گزيند. اين شرايط براى همه يکسان نيست و بر اساس خواسته‌هاى فردى تنظيم و بر آن‌ها تأکيد مى‌شود

 

ازدواج که رابطه‌اى پايدار و متعهدانه ايجاد مى‌کند، يکى از هيجان‌انگيزترين و مقدس‌ترين پديده‌هاى موجود در زندگى فرد است. پس چنين تعهد طولانى مستلزم آماده‌سازى خويش و رسيدن به سنى خاص براى تعامل روحى، روانى و جسمى است. فرد بايد قبل از ازدواج تعهدى صادقانه احساس کند و براى شناخت خود و طرف مقابل صميمانه بکوشد.

 

دوره آمادگى براى ازدواج دوره‌اى است که در آن زوجين بايد به‌منظور درک اهداف و نگرش‌ها و نيز بررسى مسائل خانوادگى، اقتصادى و اميال و آرزوهاى طرفين همديگر را صادقانه و دقيق بررسى کنند. همچنين بحث و مذاکره در اين دوره درباره جنبه‌هاى زندگى مشترک امرى ضرورى است. بنابراين، افراد بايد از بلوغ فکرى و سن مناسب برخوردار باشند و به مسائل مربوط به آن با جديت نگاه کنند.


همسر خوب چه کسي است؟

 

همسر خوب کسى نيست که تمام شرايط ايده آل را داشته باشد، ولى دارا بودن اکثر شرايط چيزي است که بايد به دنبالش باشيد. در مقابل خودتان هم به عنوان يک همسر خوب بايد بيشتر اين شرايط را دارا باشيد. هرکس در بررسى و انتخاب همسر، موارد خاصى را که به نظرش مهم‌تر است برمى‌گزيند. اين شرايط براى همه يکسان نيست و بر اساس خواسته‌هاى فردى تنظيم و بر آن‌ها تأکيد مى‌شود. مثلاً دخترى بيشتر به صداقت فرد مقابل توجه مى‌کند و دختر ديگرى به خانواده او يا فردى به ظاهر توجه ويژه مى‌کند و ديگرى به دست و دل‌بازى.

 

اما در مجموع بايد خط پايه اي براي اين شرايط در نظر بگيريد، مثل بلوغ در زمينه هاي عاطفي، اجتماعي، مالي و رفتاري. و پايبندي به اصول و چهارچوب هاي رفتاري پسنديده مثل اخلاقيات، حسن برخورد و در نهايت مواردي که مورد علاقه شماست و دوست داريد در همسر آينده خود ببينيد. مثل گرايش هاي خاص، علايق خاص، شغل و طبقه اجتماعي و مواردي از اين دست.

shiva & hasan بازدید : 161 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

خواستگاری و ازدواج، یك راه و یك شیوه ندارد. این اتفاق غافلگیركننده، ممكن است برای هر‌كدام از شما به‌شكلی خودش را نشان دهد. اما در شکل رسمی آن وقتی قرار است در منزل تان از شما خواستگاری شود و در مورد آینده مشترك صحبت کنید، باید نکاتی را بدانید تا این جلسه مهم را به خوبی پشت سر گذارید.


جمع‌آوری اطلاعات

 

اگر یكی از آشنایان یا دوستان‌تان خواستگار را به شما معرفی كرده یا این‌كه به واسطه‌ای، خودتان هم تاحدودی می‌شناسیدش، بهتر است با اطلاعات قبلی وارد این قرار شوید. از فرد واسطه در مورد شخصیت خواستگارتان سوالاتی بپرسید و از این‌كه چه مسائلی برایش بیشترین اهمیت را دارد هم باخبر شوید. اطلاعات كمی هم در مورد وضعیت خانوادگی‌اش به دست بیاورید تا با پیش فرض‌های مناسب در اولین جلسه حاضر شوید.


كلیات مهم تر از جزئیات

 

رفتار طبیعی‌ داشته باشید. نه این‌كه در همان جلسه اول خیلی خودمانی شوید و نه این‌كه فكر كنید كه با یك دوست یا همكار دارید صحبت می‌كنید، خیلی رسمی حرف نزنید و رفتار نكنید. می‌توانید حتی از خاطرات‌تان برای هم بگویید یا از علائق‌تان اما این قرار را پر از پرسش و پاسخ برگزار نكنید. هیچ وقت در جلسه اول از او نپرسید كه این چندمین باری است كه خواستگاری می‌كند یا این‌كه قبل از شما افراد دیگری در زندگی‌اش بوده‌اند یا نه. وقتی کلیات طرف مقابل را پذیرفتید، برای پرسیدن این سوالات وقت کافی خواهید داشت.

 

شنونده خوبی باشید

 

حتی اگر حرف‌هایش برای‌تان چندان جالب نیست، باز هم باید با اشتیاق گوش كنید. یادتان نرود كه برای شنیدن حرف‌های او و گفتن حرف‌های خودتان این قرار را گذاشته‌اید. پس هرگز صحبت‌هایش را از روی بی‌میلی قطع نكنید و در طول این مدت با لبخندتان او را همراهی كنید.

 

در آغاز كار مواضع‌تان را مشخص كنید. اگر اهدافی برای زندگی‌تان دارید كه نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید و برایتان حیاتی هستند، بهتر است در آغاز كار او را با این موارد آشنا كنید

 

اول جنگ كنید

 

همیشه شنیده‌اید كه جنگ اول بهتر از صلح آخر است. در این مواقع هم بهتر است در آغاز كار مواضع‌تان را مشخص كنید. اگر اهدافی برای زندگی‌تان دارید كه نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید و برایتان حیاتی هستند، بهتر است در آغاز كار او را با این موارد آشنا كنید. اگر قصد دارید ادامه تحصیل بدهید، به شهر یا كشور دیگری بروید یا هر اتفاق مهم دیگری را پیگیری كنید، با ملایمت آن را مطرح كرده و واكنش اورا به این نظر را مشاهده كنید.


در مورد موفقیت‌های‌تان حرف بزنید

 

به جای حرف زدن در مورد شكست‌های عاطفی و خواستگار‌های قبلی یا غرولند‌های رئیستان، از موضوعات هیجان انگیز و مثبت حرف بزنید. علائق‌تان، تجربیات هیجان‌انگیزی كه داشته‌اید یا برنامه‌هایی كه برای آینده دارید می‌تواند موضوعات خوبی برای حرف‌های‌تان باشد. قرار نیست خودستایی كنید اما می‌توانید در لابه‌لای حرف‌ها و در پاسخ به بعضی سوالاتش، در مورد موفقیت‌های خودتان هم صحبت كنید.


فقط خودتان باخبر باشید

 

اولین جلسه معمولا تنها به قصد آشنایی برگزار می شود. پس نه در موردش فكری جدی و رمانتیك كنید و نه چنین تصوری را به دیگران القا كنید. ممكن است خانواده شما یا حتی او، بعد از این قرار تمایلی به ادامه دادن رابطه نداشته باشند، پس با باخبر كردن فامیل و دوست و آشنا از این اتفاق، ‌خودتان را در برابر آن‌ها مسئول یا پاسخ‌گو نكنید.

 

یك لباس نیمه رسمی و كفشی با پاشنه متناسب و برق افتاده می‌تواند شما را موقرتر جلوه دهد. درباره حجابتان همان طور که همیشه هستید بپوشید. پوشیده تر از آن چه هستید خود را جلوه ندهید چون مطمئنا انتظارات متفاوتی از شما شکل خواهد گرفت

 

اهمیت لباس‌ها

 

راحت بودن‌تان را فدای زیبایی‌تان نكنید. اگركفش زیبایی كه توان درست راه رفتن را از شما می‌گیرد به پا كنید، ممكن است برای‌تان دردسرساز شود. در عین آراسته بودن، مناسب شرایط لباس بپوشید. یك لباس نیمه رسمی و كفشی با پاشنه متناسب و برق افتاده می‌تواند شما را موقرتر جلوه دهد. درباره حجابتان همان طور که همیشه هستید بپوشید. پوشیده تر از آن چه هستید خود را جلوه ندهید چون مطمئنا انتظارات متفاوتی از شما شکل خواهد گرفت.


از زندگی‌اش با خبر شوید

 

بدون آن‌كه موضوع را شبیه به كندوكاو زندگی او كنید، سعی كنید اطلاعاتی را در مورد خانواده‌اش به دست بیاورید. وضعیت زندگی خواهر و برادر‌ها، شغل‌شان و شیوه زندگی‌شان می‌تواند شما را به شخصیت او نزدیك‌تر كند. ببنید كه چقدر با خانواده‌اش نزدیك و صمیمی است و چگونه یكدیگر را در جریان زندگی حمایت می‌كنند. یادتان نرود كه قابل اعتماد‌ترین مردان، كسانی هستند كه با خانواده خودشان ارتباط نزدیك عاطفی دارند.


صادقانه و شفاف «نه» بگویید

 

خواستگاری یک جلسه دو طرفه است. همان‌طور كه شما باید او را بپسندید او هم نیاز دارد كه در مورد شما كمی فكر كند. اگر او را پسندیده‌اید، ‌منتظر تماس خانواده اش بمانید و با خوشرویی قرار جلسه بعد را بگذارید. اگر هم فكر می‌كنید كه او مرد رویاهای شما نیست، باز هم باید كه در مورد این موضوع با هم صحبت كنید. برنداشتن تلفن یا جواب سربالا دادن مشكلی را حل نمی‌كند، پس خودتان را از او پنهان نكنید. صادقانه و با حفظ احترام، برایش توضیح دهید که فکر می کنید زندگی مشترکتان با او باعث خوشبختی هیچ کدام تان نمی شود. هرگز برای دادن این جواب «نه» واسطه‌ها را نفرستید. این حق اوست كه جواب‌تان را از زبان خودتان بشنود.

منبع:زندگی ایده آل

shiva & hasan بازدید : 147 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

عشق را شاید بتوان پیچیده ترین و عجیب ترین داستان زندگی انسان دانست چرا که در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در موفقیت ها و شکست ها برای بشریت داشته و خواهد داشت ,کمی دشوار است که تعریفی جامع و کامل برای عشق بیان کنیم و به خاطر همین هر کسی به اندازه فهم و درک خودش از عشق و محبت تعریفی متفاوت دارد .

 

 

عده ای عشق را به معنی انتظار میدانند وبه کسی را عاشق واقعی می گویند که سال های سال در انتظار معشوق خود صبر کند و مشکلات و سختی ها را با تمام وجود و با جان و دل تحمل کند .وبلاگ های عاشقانه عشق را فقط در هم آغوش بودن عاشق و معشوق و زیبایی معشوق خلاصه می کنند.

 

بعضی دیگر عشق را از گیاهی به نام عشقه میدانند که از سرتاسر درختان بالا میرود تا همه آن را فرا بگرید و عشق را معجونی می نامند که سراسر قلب آدمی را تحت الشعاع قرار میدهد و به همین خاطر انسان عاشق هیچ درد و رنجی را حس نمی کند.

 

در کنار همه این تعریف ها آنچه بیشتر دغدغه افراد در جامعه و در زندگی را تشکیل می دهد این است که چگونه عشق را اندازه گیری کنیم و آیا وسیله ای برای سنجش عشق وجود دارد ؟در جستجوی حل این معمای سخت به وسیله ای برخوردم به نام دماسنج عشق که این جمله ها در تبلیغات وسیعی که برای آن کرده بودند به چشم میخورد:

 

(همه آنچه که برای نشان دادن عشق خود به شریکتان نیاز دارید. آشکار کننده میزان عشق بر اساس حرارت بدن شما.بهترین هدیه به دوست ،همسر و خانواده تان زیرا علاوه بر هدیه مادی میزان عشق خود به آنها را نیز نشان خواهید داد.این یک هدیه معنوی زیباست. با در دست گرفتن این دماسنج زیبا در دستانتان مایع درون آن برحسب حرارت دستانتان شروع به حرکت خواهد کرد و با ورود به دریچه قلب بالایی هرچه آن را پرتر کند شما از آزمون عشق سربلند تر بیرون آمده ایددر موارد فوق العاده مایع قرمز رنگ از درون قلب بالایی به سمت بیرون فواره خواهد زد و اینجاست که عشقتان باید قدر شما را بداند.)

 

ببینید که کار عشق به کجا رسیده است که برای اندازه گیری آن دست به چه کارهایی میزنند و با دیدن این تبلیغات سوالی که در ذهن تداعی میشود این است که آیا راهی برای سنجش عشق وجود دارد ؟

 

پاسخ این است که با بررسی آیات و نسخه های طلایی قرآن کریم متوجه میشویم که دماسنج واقعی عشق را خداوند متعال درآیات متعددی برای ما به تصویر کشیده است که هر درجه از آن میتواند :میزان عشق و محبت خداوند به ما,میزان عشق و محبت ما به خداوند و میزان عشق به شریک زندگی مان را کاملا و به خوبی بسنجد و هر درجه از این دما سنج به خوبی بیان می کند که میزان عشق و محبت ما چقدر است و آیا عاشق واقعی هستیم و یا به دروغ ادعای عشق می کنیم .

 

درجه اول :بر اشتباهات خود پافشاری نمی کند و آنها را جبران می کند .

 

اگر شریک زندگی شما در زندگی دچار اشتباهی شد و در صدد بر آمد که اشتباهات خود را جبران کند بدانید که او هم شما را دوست دارد و هم زندگی با شما را و درنتیجه به خاطر این صفت و ویژگی ممتاز خداوند نیز او را دوست دارد .

 

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ :» خداوند توبه‏كاران و پاكیزگان را دوست مى‏دارد.( البقرة : 222)

 

درجه دوم:الگوی خوبی در زندگی دارد .

 

برای اینکه از عشق و علاقه شریک زندگیتان مطلع شوید بررسی کنید که او چه کسانی را به عنوان الگو برای زندگی در نظر گرفته است چرا که الگوی های بد میتواند عشق و علاقه شما را متزلزل کند و پایه های زندگی شما را به لرزه در بیاورد .

 

قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ : بگو: «اگر خدا را دوست دارید، از من پیروى كنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشاید، و خداوند آمرزنده مهربان است.( آل‏عمران : 31)

 

درجه سوم: بد قولی نمی کند .

 

اگر شریک زندگی شما انسان خوش قولی است این ویژگی میتواند نشانه خوبی برای عشق واقعی او به شما باشد و خداوند متعال نیز از این ویژگی او لذت می برد .

 

بَلى‏ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ وَ اتَّقى‏ فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ : آرى، هر كه به پیمان خود وفا كند، و پرهیزگارى نماید، بى‏تردید خداوند، پرهیزگاران را دوست دارد.( آل‏عمران : 76)

 

درجه چهارم:بخشش از ویژگی های اوست .

 

بخشش نیز یکی دیگر از نشانه های واقعی عشق و و محبت است :

لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ : هرگز به نیكوكارى نخواهید رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق كنید؛ و از هر چه انفاق كنید قطعاً خدا بدان داناست.(آل‏عمران : 92)

 

درجه پنجم: در برابر مشکلات صبر و تحمل دارد.

 

زندگی انسان ها همیشه با خوشی و خوبی توام نیست و ممکن است مشکلات زیادی بر سر راه انسان ها سبز کند و صبر در برابر مشکلات نشان میدهد که او کاملا شما را دوست دارد و حاضر است به خاطر شما همه مشکلات را تحمل کند .

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ : اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، از شكیبایى و نماز یارى جویید؛ زیرا خدا با شكیبایان است.( البقرة : 153)

 

درجه ششم:همیشه و در همه حال توکلش به خداست .

 

فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَكِّلینَ :و چون تصمیم گرفتى بر خدا توكل كن، زیرا خداوند توكل‏كنندگان را دوست مى‏دارد.( آل‏عمران : 159)

 

درجه هفتم:در زندگی منصفانه قضاوت می کند .

 

اگر در زندگی مشترک همسر شما حرف زور نمی زند و نمیخواهد همیشه حرف خود را به کرسی بنشاند و منصفانه قضاوت می کند این هم درجه ای است برای سنجش عشق او به شما و به زندگی مشترکتان .

 

ِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ :خداوند دادگران را دوست مى‏دارد.(المائدة : 42)

 

درجه هشتم:اهل عبادت و با خدا است.

 

کسانی که حاضر نیستند با وجود تمام نعمت هایی که خداوند در اختیار آنها گذاشته لحظه ای خداوند را عبادت کنند درجه عشقشان نسبت به خداوند بسیارپایین است و شاید منفی باشد .

ْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ: زیرا خدا پرهیزگاران را دوست مى‏دارد.( التوبة : 7)

 

درجه نهم:در زندگی با گذشت است.

 

در زندگی مشترک همیشه به این فکر نیست که به دنبال منافع شخصی خودش باشد و گاهی شما را نیز بر منافع خود هر چند بر ضررش باشد مقدم می کند .

وَ یُؤْثِرُونَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ وَ مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ : و هر چند در خودشان احتیاجى [مبرم‏] باشد، آنها را بر خودشان مقدّم مى‏دارند. و هر كس از خسّت نفس خود مصون ماند، ایشانند كه رستگارانند.( الحشر : 9)

 

خلاصه کلام اینکه کافی است برای سنجش عشق خود و همچنین عشق شریک زندگیتان این دماسنج را در مکانی مناسب از خانه خود نصب کنید تا هر روز میزان عشق شریک زندگی شما را مشخص کند و اگر شریک زندگی شما دارای تمام این ویژگی هاست قطعا بدانید که او تمام وجودش از عشق به شما مملو است و همیشه عاشق شما خواهد ماند .

منبع:بیترین

shiva & hasan بازدید : 192 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

داشتن یک انتخاب درست که منجر به زندگی سعادتمندانه می شود، نیاز به دقت و توجه بسیار زیاد دارد. اگر در مرحله ازدواج هستید و می خواهید بهترین توصیه های روانشناسان درباره انتخاب درست را بشنوید، نگاهی به این مطلب بیندازید که به طور خلاصه، تمام نیازهای اطلاعاتی شما را برطرف می کند.


اشتباهات رایج در فرایند آشنایی

 

عدم طرح سئوالات کافی به خاطر مقررات غلط.

 

نشانه های هشدار دهنده را نادیده می گیریم.

 

سازش زود هنگام و عجولانه.

 

تسلیم نیاز جنسی شدن.

 

تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری شدن.

 

نادیده گرفتن تردیدها.

 

مقدم دانستن تفاهم بر علاقه و محبت.

 

فکر می کنیم که می توانیم تغییرش بدهیم.

 

فکر می کنیم که بعد از ازدواج مشکلات کمتر می شود.


دلایل درست برای ازدواج

 

مصاحبت و همراهی

 

عشق و صمیمیت

 

شریک حمایت کننده

 

ارضای نیاز جنسی

 

والد شدن


دلایل نادرست برای ازدواج

 

شورش علیه والدین

 

جست و جوی استقلال

 

التیام یک ارتباط شکست خورده

 

فشار خانواده یا اجتماع

 

ازدواج اجباری

 

فقط فرونشاندن نیاز جنسی

 

دلیل اقتصادی

 

تنهایی و استقلال

 

احساس گناه یا ترحم

 

احساس کمبود یا تهی بودن


افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند

 

افراد معتاد.

 

افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می شوند.

 

افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی گیرند.

 

افرادی که دیگران را کنترل می کنند.

 

افرادی که اختلال جنسی دارند.

 

افرادی که کودک مانده اند و بلوغ آنها شکل نگرفته.

 

افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی کنند.

 

افرادی که از روابط قبلی هنوز التیام نیافته اند.

 

افرادی که خانواده آزار دهنده دارند و نمی توانند در برابر آزار آنها از همسر خود دفاع کنند.

 

افرادی که اختلال شخصیت دارند.


روابطی که مناسب ازدواج نیست

 

رابطه ای که شما بیشتر عشق می ورزید.

 

رابطه ای که شما کمتر عشق می ورزید.

 

رابطه ای که در آن احساس می کنید فرد مقابل نیاز به تغییر دارد.

 

رابطه ای که در آن می خواهید دیگری را نجات دهید.

 

رابطه ای که در آن به همسر آینده خود به چشم یک الگو یا آموزگار نگاه می کنید.

 

رابطه ای که به دلیل چند ویزگی خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 

رابطه ای که به دلیل یک تفاهم خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 

رابطه ای که به دلیل لجاجت و سرکشی از خانواده ایجاد شود و تداوم یابد.

 

رابطه با کسی که در تضاد کامل با معشوق یا نامزد قبلی باشد.

 

رابطه با فردی که با یک نفر دیگر است.


ملاک ها و معیارهای ازدواج موفق

 

قبل از ازدواج هر دو نفر باید مستقل و پخته باشند.

 

هر دونفر به همان اندازه که دیگری را دوست دارند, خودشان را هم دوست داشته باشند.

 

هر دو نفر بتوانند همانگونه که از با هم بودن لذت می برند از تنها بودن نیز لذت ببرند.

 

هر دو نفر در شغل و حرفه خود ثبات داشته باشند.

 

هر دو نفر خود آگاه باشند و خود را بشناسند.

 

هر دو نفر بتوانند نظرات و خواسته ای خود را قاطعانه بیان کنند.

 

هر دو نفر سعی کنند خود خواه نباشند و خواسته های دیگری را برآورده کنند.


برگرفته از:کتابچه آموزش ازدواج، فرهنگسرای خانواده

shiva & hasan بازدید : 156 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

ازدواج مردهای جوان با زن‌های میانسال اتفاقی است که خیلی وقت ها زندگی دو خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد. اتفاقی که اگرچه رو به ازدیاد است اما نگاه منفی جامعه و مخالفت های خانواده ها با آن، سدی در برابر این ازدواج های غیرمتعارف می شود.

ازدواج مردان جوان با زنان مسن

 

چرا این ازدواج ها پذیرفته نمی شود؟

 

قرن‌هاست مردها با زن‌هایی ازدواج می‌کنند که 20، بلکه 30 سال از خودشان کوچک‌تر هستند و ما هیچ وقت نمی‌پرسیم چرا! آن قدر این مساله عادی به نظر می‌رسد که هیچ کس در پی تحلیل عقده‌های روانی نیست؛ مثلا یکی از هنرپیشه‌های اروپایی در سن 80 سالگی با یک دختر 20 ساله ازدواج کرده بود. چند سال بعد رسانه‌ها نشان می‌دادند که چطور این زن جوان از پیرمرد که بیمار بود، پرستاری می‌کند. وقتی علت را جویا شدند، زن جوان به سادگی گفت که من عاشق این مرد هستم.

 

یک عامل مهم در این میان به دست فراموشی سپرده شده است. آن هم عشق است. خیلی از این ازدواج‌ها به خاطر عشق صورت می‌گیرد. عشق هم که سن و سال نمی‌شناسد.

 

در واقع شاید بتوان گفت که مهم‌ترین عامل دخیل در این مساله، احساسات است. دوره جوانی دوره اوج احساسات است. تصمیمات بیش از آنکه منطقی و بر پایه استدلال باشند متاثر از عواطف هستند. در ازدواج‌های نامتعارف ممکن است فرد صرفا برای به‌دست آوردن طرف مقابل چشم بر مشکلات و موانع ازدواج ببندد. والدین جوان‌ها این جور مواقع می‌گویند: «پسر یا دخترمان جوان است. احساسات کورش کرده».

 

درست است که دوره جوانی احساسات در اوج خود هستند اما نه به‌این معنا که یک میانسال خالی از احساس است و همه تصمیمات زندگی‌اش مبتنی بر عقل است. خلأهای عاطفی و وابستگی‌های عاطفی یک زن در میانسالی ممکن است او را در موقعیتی قرار دهد که چنین تصمیمی بگیرد.

 

شرایط اقتصادی هم یکی دیگر از عوامل است. اما با توجه به نقش خانم‌ها در خارج از خانه و اینکه معمولا دارای شغل و در آمد هستند، این احتمال بالا می‌رود که مردی به خاطر ثروت یک زن حاضر به ازدواج با او شود.

 

پیش‌بینی جامعه‌شناس‌ها می‌گوید که متاسفانه در آینده جامعه‌ای خواهیم داشت با زن‌های تحصیلکرده پر مدعا و مردانی بی‌سواد اما پولدار. در چنین جامعه‌ای ازدواج به حداقل خواهد رسید و اگر فکری به حال ازدواج‌های پایدار نکنیم، دچار بی‌نظمی غیرقابل مهاری خواهیم شد

 

دخترهای نه سنتی؛ نه امروزی

 

دخترهای امروز جامعه ما الگوی مشخصی برای زندگی‌شان ندارند. آنها در دانشگاه تحصیل می‌کنند. شغل پیدا می‌کنند. فشار غیر مستقیم جامعه به آنها می‌گوید که باید شوهر کنند که اگر این کار را نکنند، از طرف دوستان و اطرافیانشان مورد تمسخر قرار می‌گیرند. زندگی سنتی را جدی نمی‌گیرند و با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنند اما موقع ازدواج که می‌رسد مهریه بالایی را مطالبه می‌کنند. کسی که تا به امروز ادعای مدرن بودن را داشته درست موقع ازدواج از الگوهای سنتی تبعیت می‌کند آن هم در شرایطی که بر خلاف زن سنتی درآمد مستقلی دارد.

 

بعد از ازدواج هم زیر بار خانه‌داری نمی‌رود. استدلال خیلی از پسرها برای ازدواج با زنان بزرگ‌تر از خودشان همین است؛ آنها همسر هم سنی را نمی‌خواهند که نه خانه‌دار است نه یک زن مدرن. زن‌ها هر چه بیشتر به عقب برمی‌گردیم، کم توقع‌تر و سازگارتر هستند. پس پسر جوان می‌رود و یک زن میانسال را که به الگوی سنتی و موفق شبیه‌تر است، انتخاب می‌کند.

 

پیش‌بینی جامعه‌شناس‌ها می‌گوید که متاسفانه در آینده جامعه‌ای خواهیم داشت با زن‌های تحصیلکرده پر مدعا و مردانی بی‌سواد اما پولدار. در چنین جامعه‌ای ازدواج به حداقل خواهد رسید و اگر فکری به حال ازدواج‌های پایدار نکنیم، دچار بی‌نظمی غیرقابل مهاری خواهیم شد.

 

عشق

 

توصیه روانشناسان ازدواج‌ همسالان است. قدیم، جامعه‌پذیری یک فرد از ابتدا تا به انتهای عمر به یک شکل ادامه پیدا می‌کرد. پدیده‌ای به اسم نو ناخواهی در زندگی‌شان جاری بود؛ به عبارت دیگر میلی به‌ایجاد تغییر در زندگی‌شان نمی‌دیدند. پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باوجود اصرار‌های نوه پنج ساله‌شان که به کامپیوتر وارد است، هیچ میلی به نشستن پای کامپیوتر ندارند اما امروز این طور نیست. به خاطر همین است که توصیه می‌شود کسانی که می‌خواهند با هم ازدواج کنند، متولد یک سال یا در یک محدوده سنی باشند.

 

اگر دو نفر بخواهند با هم زیر یک سقف زندگی کنند و دنیای هر کدام برای دیگری غریبه باشد، دیر یا زود زندگی‌شان به بن‌بست خواهد رسید. اما اختلاف سنی یک عامل قطعی و صددرصد برای شکست یک زندگی مشترک نیست. اختلاف سنی همان‌قدر می‌تواند باعث شکست یک زندگی شود که دیگر عوامل می‌توانند.

مردی برای تکیه کردن

 

یک زن تمایل دارد تا در زندگی به کسی تکیه کند. یک زن هر قدر مستقل، به تکیه‌گاه احتیاج دارد؛ کی یک مرد می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای همسرش باشد؟ وقتی که از نظر رشد عقلی یا هم‌سطح با زن باشد، یا کمی رشدیافته‌تر. اما نمی‌شود قاعده مشخصی برایش تعریف کرد؛ ممکن است مردی آن قدر در زندگی تجربه کسب کرده باشد که حتی اگر سنش کمتر از زن باشد، در اداره مشکلات و مسایل جاری زندگی از او قدرتمند‌تر عمل کند.

 

البته یک شرط دیگر هم وجود دارد. این که ‌این تفاهمی که طرفین به خاطر آن ازدواج می کنند، ساختگی و دروغین نباشد؛ یعنی وقتی طرفین می‌گویند که علایق مشترک دارند، تظاهر نکرده باشند. چون بعد از مدتی که عشق کم رنگ‌تر می‌شود، افراد به زندگی‌های طبیعی و پیشین خود باز می‌گردند. در این حالت خیلی زود اختلاف‌ها آشکار می‌شوند و در بیشتر موارد زندگی از هم می‌پاشد.

 

مخالفت خانواده ها

 

زندگی مثل بازی فوتبال است. برای خودش قواعدی دارد که نمی‌توانیم نادیده‌شان بگیریم. طبیعتا ازدواج مردی با زنی بزرگ‌تر از خودش یک نابهنجاری تلقی می‌شود. معمولا خانواده‌ها به این نوع ازدواج ها عکس‌العمل نشان می‌دهند. صرف غیرمتعارف بودن باعث ایجاد مخالفت می‌شود. خانواده فرزندش را تهدید می کند، او را طرد کرده و تا مدت ها با فرزندش قطع رابطه می‌کند اما وقتی می‌بینند که زندگی فرزندشان در مسیر خوبی پیش می‌رود از مواضع خود کوتاه می‌آیند و اوضاع بهتر می‌شود. تا زمانی که بپذیرند. این یک فرایند طولانی است که معمولا هر کسی از پس تحمل آن برنمی آید. بنابراین گاهی سازشکاری با والدین، یا تسلیم شدن اتفاق می افتد.

منبع:برگرفته از همشهری مجلات

shiva & hasan بازدید : 167 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

 

این مراسم کمی از خواستگاری مفصل تر است و معمولاً به فاصله چند روز بعد از آن برگزار می شود. میزبان این مراسم مثل خواستگاری، خانواده عروس است. با این تفاوت که فک و فامیل عروس و داماد، تعداد بیشتری از بستگان شان را به این مراسم دعوت می کنند در ضمن توی این مراسم، قول و قرارهای نهایی برنامه عقد و عروسی گذاشته می شود.


اصولاً توی سنت ما ایرانی ها نامزدی رسمی با بله بران شروع می شود اما این مراسم هم مثل بقیه دنگ و فنگ های ازدواج آداب و رسوم و نکته هایی دارد که باید رعایت کنید.


1.خرید گل و شیرینی از طرف خانواده داماد، برای حضور در این مراسم ضروری است. حتی بعضی خانواده ها رسم دارند که یک انگشتر به عنوان «نشان» برای عروس می آورند.


2.توی این مراسم درباره میزان مهریه، شیر بها، وضعیت شغل داماد، مسکن و تاریخ عقد و عروسی و جزییات این برنامه ها بحث خواهد شد. از قبل خودتان را آماده کنید.


3.خوب نیست که پدر و مادرتان یک چیز بگویند و شما یک چیز دیگر. قبل از این که مراسم شروع شود، حرف تان را با بزرگ تر ها یکی کنید.


4.برای تاریخ عقد و عروسی، یک زمان بندی داشته باشید. ماه های عزا و مناسبت های دینی را در نظر بگیرید. سعی کنید همه برنامه ها را در همین شب قطعی کنید؛ این که دوست دارید مراسم تان چگونه باشد مهمان ها چه کسانی باشند پذیرایی چه طور باشد تقسیم کار هم مال شب بله بران است طبیعتاً یک قسمت کار را خانواده عروس باید انجام بدهند و یک قسمت دیگر را خانواده داماد. راجع به جزییات این کارها صحبت کنید تا بعداً خدای نکرده همه چیز قاطی نشود.


5.جواب های شما به سوال های خانواده مقابل، معیار تصمیم گیری آن ها است. پس دروغ نگویید «نمی توانم » راست خیلی بهتر از « می توانم» خالی بندی است.


6.تمام قول و قرارهای بله بران شفاهی است و اگر فردا روز کسی زیر قولش زد، غیر از شاکی شدن کار دیگری نمی توانید بکنید. بنابراین بهترین کار این است که تمام قول و قرارها را سر عقد رسمی و محکم کنید.

جواب های شما به سوال های خانواده مقابل، معیار تصمیم گیری آن ها است. پس دروغ نگویید «نمی توانم » راست خیلی بهتر از « می توانم» خالی بندی است

 

7.مهریه مهم ترین مساله ای است که در شب بله بردان در باره اش حرف زده می شود. قول الکی ندهید اول به تعداد سکه ها فکر کنید، و سپس قیمت آن ها را توی ذهن تان محاسبه کنید یا یک ضرب و تقسیم می شود فهمید که پیشنهاد خانواده عروس در باره مهریه در قد و قواره داماد هست یا نه. گول «کی داده کی گرفته» را نخورید، به عندالمطالبه بودنش فکر کنید!


8.تعداد مهمان های بله بران از خواستگاری بیشتر است ولی این دلیل نمی شود که برنامه را زیادی رسمی کنید یک پذیرایی ساده شامل میوه و شیرینی و چای، کافی است.


9.بچه؟ توی این برنامه بچه نداریم. آنها را نگه دارید برای عقد و عروسی. بهتر هم است هی مدام توی دست و پا نیستند. شلوغ پلوغ هم نمی شود. همه چیز آرام تر و بی سر و صداتر برگزار خواهد شد.

 

10.رسم و رسوم چیز دست و پاگیری است. اما گاهی وقت ها هم نمی شود از کنارش به سادگی گذشت هر خانواده ای برای خودش آداب و رسومی دارد که شما مجبورید آنها را رعایت کنید. پس لابه لای حرف های بله بران درباره رسومات هم حرف بزنید خیلی از خانواده ها دوست دارند مراسم نامزدی، عقد و عروسی بلافاصله بعد از بله بران برگزار شود. اما بعضی ها طرفدار یک دوره نامزدی نسبتاً طولانی هستند. این فقط یک نمونه بود درباره همه جریاناتی که از این به بعد پیش رو دارید این اتفاقات ممکن است بیفتد پس تا می توانید از رسم و رسومات بپرسید.

منبع :کتاب ازدواج از سیر تا پیاز

 

shiva & hasan بازدید : 310 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

اندازه طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟

اندازه آلت تناسلی مردان-این روزها شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت پر شده از تبلیغات دستگاه‌ها و داروهای مختلف افزایش اندازه آلت تناسلی مردان، اما واقعا اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان در سنین مختلف چقدر است؟ این سوالی است که در اینحا یک استاد دانشگاه و متخصص به آن پاسخ داده است.

دکترمحمدرضا صفری‌نژاد، رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه علوم پزشكی ارتش در پاسخ به فردی که در نامه‌ای پرسیده بود: «...من 38 ساله هستم اما اندام تناسلی ام رشد نكرده و در وضعیت كودكی باقی مانده است؛ در حالت نعوظ 4 سانتی متر است و زمانی كه از این حالت خارج می شود، مانند آلت یک نوزاد است.

 

آیا برای بیماری من درمانی وجود دارد؟ من به پزشكان زیادی مراجعه كرده ام که برخی دارو تجویز كرده اند و برخی گفته اند وزن كم كن و برخی گفته اند جراحی کن! بارها داروهایی مصرف كرده ام که ثمربخش نبوده و دستگاه های توانبخشی ای هم كه اكنون وجود دارند برایم قابل استفاده نیستند. لطفا راهنمایی ام كنید... »، اینگونه پاسخ داد: با توجه به شرح حالی که این خواننده گرامی ارائه کرده اند، به نظر می رسد که دچار کوچکی واقعی آلت تناسلی هستند ولی متاسفانه خیلی دیر نسبت به درمان مشکل خود اقدام کرده‌اند.

در یک دهه اخیر، بسیاری از مردان  درباره اندازه آلت تناسلی خود اظهار نگرانی می‌کنند و کم نیستند والدین پسربچه هایی که آنها نیز همین نگرانی را دارند.

 

عوامل تعیین کننده اندازه آلت تناسلی

اندازه آلت تناسلی مردان-اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت تناسلی بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.

 

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت تناسلی ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین 6تا 11 سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلت تناسلی شان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

 

همچنین ابعاد بدن فرد، طول آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت تناسلی او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند.

 

 

اندازه آلت تناسلی,اندازه آلت تناسلی مردان,اندازه آلت مردان,طول آلت تناسلی,طول آلت

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان+جدول


کوچکی واقعی اندازه آلت تناسلی مردان می تواند سبب تبعات روانی ناگوار و مشکلات عدیده در زندگی زناشویی شود.

 

البته مثل هر بیماری دیگری، کوچکی واقعی آلت تناسلی مردان یا «کوچکی مرضی دستگاه تناسلی » تعریف علمی خاص خودش را دارد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد ولی این دلیلی بر وجود بیماری نیست. هر پسربچه بالای 1سال که طول دستگاه تناسلی اش در حالت کشیده، کمتراز 9/ 1 سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد.


تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی آلت تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت.

 

اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

 

برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی » 2 راه وجود دارد؛ یکی از راههای درمان کوچکی آلت تناسلی، دارودرمانی است که معمولا تا قبل از 14 سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

 

هیچ دستگاهی که مورد تایید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاه هایی که در اینترنت یا شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند هیچ نتیجه و کارکردی ندارند. این دستگاه ها نه تنها بی فایده هستند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار شدیدی را نیز به همراه دارند.

ضمن اینکه اخیرا عده ای سودجو، داروهایی را تبلیغ و عنوان می‌کنند که این داروها صددرصد موثر و تضمینی هستند ولی به نظر بنده هیچ تضمینی وجود ندارد.....

منبع:سلامت نیوز


shiva & hasan بازدید : 170 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

ترک خودارضایی

 

ترک خود ارضایی-غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید 10 سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست.

 

خودارضایی در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام خودارضایی معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و روحی پس از ترک خودارضایی از بین میروند.


انجام عمل خودارضایی هم در ادیان دینی (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام خودارضایی صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک خودارضایی واجب است.

همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت.در زیر به مواردی اشاره میکنیم که عمل به ان میتواند شما را از  رفتار پر خطر خودارضایی که جسم و روحتان را می آزارد نجات دهد.



روشهای موثر برای ترک خود ارضایی
سه نكته‌ی مهم مشترك برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:


• در درمان هر بیماری یا ترك هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترك عادت است.
• عدم یأس و ناامیدی برای ترك و ایمان به علاج آن.
• در نظر گرفتن زمان برای ترك و درمان.

1.نخستین گام برای درمان یا ترک خودارضایی، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری خودارضایی و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا می‏كند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.

 

 

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

2. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در ترک خودارضایی است.نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد. ویكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به خودارضایی، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است كه: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

 

 

- برای ترک خودارضایی بهتر است ورزش کنید.معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزشکاران مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به خودارضایی معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .


3. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
4. برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5.برای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه كردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود.
6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریك‏ كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.
7. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.

8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
10.برای ترک خودارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی كرد.
11. هرگز نباید به رو خوابید.
12. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.


13.برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر كند.


14. برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به كاری سرگرم كنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص كمك می‌كند تا اراده‌ی خود را تقویت كند و به خود بگوید كه می‌تواند خودارضایی را كنار بگذارد.


15. منحرف كردن فكر بسوی دیگری در صورتی كه تحریكی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.

17. تنهایی، كلید اقدام به خودارضایی است. لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
18. هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
20. هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
21. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

 

 

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

22. به خدا توکل کنید.
23. قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)
24. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.

 


25.برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
26. از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
27. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
28. سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.


29.برای ترک خودارضایی بهتر است روزه بگیرید ،روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
30.برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.
35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
36. یاد مرگ انسان ساز است .
37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
39. مضرات عمل خودارضایی را بیاد داشته باش.
40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.
منبع:با تلخیص از سلامت نیوز

دکتر مصطفی دهقان نژاد

shiva & hasan بازدید : 194 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

دانشمندان هنوز اکسیر عشق را نساخته اند، اما پژوهش های آنها نکته های مفیدی را برای موفقیت در ازدواج روشن کرده است. ۶ نکته زیر، نمونه ای از همان نکته های مفیدند...

 

 

۱.با فردی ازدواج کنید که به اندازه شما خرج کند

 

گرچه احتمال بیشتری وجود دارد افراد خسیس با افرادی پیمان ازدواج ببندند که در خرج کردن پول دست گشاده ای دارند، اما این کار به قیمت اختلاف و تعارض زناشویی تمام می شود. پژوهشگران آمریکایی در بررسی نتایج نظرخواهی از بیش از ۱۰۰۰ فرد بزرگسال ازدواج کرده و ازدواج نکرده دریافتند افراد گرایش دارند فردی که از نظر خرج کردن مانند خودشان نیست، به عنوان همسر انتخاب کنند. اما نتایج این بررسی همچنین نشان داد زوج هایی که از نظر خرج کردن متضاد هم هستند، نسبت به زوج هایی که از لحاظ خرج کردن مانند هم هستند، اختلاف های بیشتری بر سر پول پیدا می کنند و میزان رضایتشان از ازدواجشان پایین تر است.

 

۲.روابط زناشویی بیشتری داشته باشید

 

شاید در طول زندگی با افراد «نوروتیک» برخورد کرده باشید؛ افرادی که به آسانی آشفته می شوند، نوسان خلق دارند و مدام نگرانند (به کاراکتر وودی آلن در فیلم هایش فکر کنید). پژوهشگران دریافته اند چنین شخصیت هایی به آسانی با دیگران رابطه برقرار نمی کنند وممکن است با احتمال بیشتری نسبت به شخصیت های دیگر در ازدواج شکست بخورند. پژوهشگران در عین حال دریافتند که «داشتن روابط زناشویی مکرر» ممکن است به زندگی مشترک این افراد کمک کند. بررسی آنها نشان داد که افراد «نوروتیک» تازه ازدواج کرده که رابطه زناشویی خوبی با همسرانشان دارند، به همان اندازه افراد غیرنورتیک، از ازدواجشان رضایت دارند. حتی اگر رابطه زناشویی تان با همسرتان در اول ازدواج چندان خوب نیست، زیاد نگران نباشید؛ نتایج بررسی ها نشان داده است این رابطه با افزایش سن زوج ها بهبود پیدا می کند. یک بررسی در سال ۲۰۰۶ نشان داد مردان در دهه ۵۰ زندگی نسبت به مردان در دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی رضایت بیشتری از روابط زناشویی شان دارند؛ در این تحقیق میزان رضایت از زندگی زناشویی در مردان در دهه ۵۰ زندگی به همان اندازه مردان ۲۰ تا ۲۹ ساله بود.

 

۳ بگویید «متشکرم»، بگویید «ما»

 

این کلمه ممکن است باعث تداوم زندگی مشترک شما شوند: «متشکرم» پژوهشگران در یک بررسی از گروهی از زوج ها درباره اینکه آیا به خاطر کارهایی که همسرانشان انجام می دهد، از آنان تشکر می کنند یا نه، سوال کردند. نتایج نشان داد با اینکه بسیاری از این همسران «احساس» سپاسگزاری را دارند، بسیاری از آنها این احساسات را برای همسرانشان «بیان نمی کنند»، چرا که تصور می کنند «همسرانشان از سپاسگزاری آنان خبر دارند.» نتایج همچنین نشان داد افرادی که همسران شان به خاطر کارهایشان از آنها تشکر می کنند، کمتر به خاطر به دوش کشیدن بیشتر بار زندگی احساس رنجش می کنند و رضایت بیشتری از زندگی مشترکشان دارند. یک کلمه ساده دیگر هم هست که ممکن است خشنودی همسرتان را تقویت کند «ما» است. یک بررسی منتشر شده در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که زوج هایی که از کلمات بیانگر معطوف به همسرشان مانند «ما» هنگام حرف زدن درباره یک تعارض استفاده می کنند، بیشتر به هم علاقه نشان می دهند، رفتارهای منفی کمتری مانند خشم از خود بروز می دهند و میزان استرس فیزیولوژیک کمتری هنگام اختلاف با یکدیگر دارند. استفاده از کلماتی که بیانگر جدایی است، مانند «من» یا «تو» حین مباحثات با ناخشنودی از ازدواج همراهی داشت.

 

۴.از اول تکلیفتان را مشخص کنید

 

اگر همسرتان از هم اکنون شما را آزار می دهد، در آینده وضع بهتر نخواهد شد؛ یک بررسی نشان می دهد چنین زوج هایی هر چه بیشتر با هم بماند، پرتوقع تر و بیشتر مایه آزار یکدیگر می شوند. پژوهشگران در یک بررسی از ۸۰۰ نفر در مورد میزان نگرش منفی شان نسبت به همسران، فرزندان و دوستانشان سوال کردند. در میان این ۳ گروه، همسران بالاترین رده از لحاظ آزاردهنده بودن را به خود اختصاص دادند و دیدگاه های منفی آنها در مورد همسرانشان با گذر زمان افزایش پیدا می کرد. اما این بالابودن نسبی نگرش منفی در میان همسران، ممکن است بخشی عادی از رابطه عاطفی آنها باشد. پژوهشگران، این الگو را در همه شرکت کنندگان در این بررسی یافتند، در نتیجه به نظر می رسد که این افزایش روندی «هنجاری» (از لحاظ آماری) باشد. به عبارت دیگر، چیزی نامعمول رخ نداده است.

 

۵.در انتقاد از یکدیگر صریح باشید

 

اگر صحبتتان با همسرتان به مشاجره می کشد، نگران نباشید، یک پژوهش نشان داده است برخی از زوج ها ممکن است از چنین مشاجره هایی نفع ببرند. براساس یک پژوهش ۱۰ ساله که در آمریکا انجام شده است، در برخی از زوج ها که مشکلات جدی در روابط شان دارند، انداختن تقصیر به عهده دیگری، گفتن اینکه طرف مقابل باید خودش را تغییر دهد و چشم پوشی کمتر از اشتباه های او ممکن است در نهایت به زندگی شادتری منجر شود. به گفته این پژوهشگران، رفتارهای زوج های شاد بازتاب دهنده رضایت آنها از زندگی مشترکشان است، نه اینکه این رفتارها «باعث» شادی آنها شده باشد. در واقع این پژوهش نشان داد اگر زوج های ناشاد همین رفتارهای مثبت را به کار ببندند، ممکن است رابطه آنها در طول زمان بدتر شود. در واقع، انداختن تقصیر اشتباه ها به گردن یکدیگر و مشاجره های لفظی، ممکن است همسران را وادارد که خود را تغییر دهند. این پژوهشگران معتقدند مشاوران ازدواج باید زوج هایی که اختلاف دارند، تشویق کنند که از یکدیگر بیشتر انتقاد کنند.

 

۶.باید تلاش کنید

 

رابطه عاشقانه شما با همسرتان فقط هنگامی تداوم پیدا می کند که شما هم برای حفظ آن حداکثر تلاشتان را بکنید. یک بررسی در سال ۲۰۰۹ در مورد روابط عاطفی و ازدواج ۶ هزار نفر در طول ۲۰ سال ثابت کرد شمار بسیار زیادی از این افراد، همچنان همسرانشان را پس از این مدت طولانی بسیار دوست داشتند. البته پژوهشگران در این گروه افراد دو نوع عشق را تشخیص دادند؛ عشق «رومانتیک» که می تواند تداوم پیدا کند و عشق پرشور یا وسواسی که پس از شروع روابط به تدریج فروکش می کند. این پژوهش نشان داد کلید زنده نگه داشتن عشق میان همسران، تلاش همه جانبه است و زوج هایی رابطه عاشقانه شان را حفظ می کنند که برای در کنار هم بودن وقت بگذارند و واقعا به رابطه عاطفی شان اهمیت دهند. به نظر می رسد چنین زوج هایی اختلافاتشان را با آرامش حل می کنند. بررسی ها همچنین نشان داد در زوج هایی که به تجربه های جدید مانند انجام فعالیت های جدید می پردازند، تولید ناقل های عصبی دوپامین و نوراپی نفرین افزایش می یابد. میزان این ناقل های عصبی هنگام شروع رابطه عاشقانه زوج ها نیز افزایش پیدا می کند.

منبع: LiveScience

shiva & hasan بازدید : 220 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

شاید یکی از پررنگ ترین دغدغه های دخترانی که به نیت ازدواج با کسی آشنا می شوند، این باشد که حد مرز روابط را چطور تعیین کنند؟ وقتی طرف مقابلشان تو زرد از آب در می آید و درخواست نامشروعی از آنها دارد، چطور مقاومت کنند و رابطه را به پایان ببرند؟ چه کنند که طرف مقابل را قانع کنند و در مقابل دام هایی که برایشان پهن شده چه جوابی بدهند؟

 

تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد، به این خاطر خویشتن داری را از دست می دهند که نمی توانند در برابر فشار روانی تقاضا برای ارتباط جنسی از طرف مقابل مقاومت کنند و با جدیت و صراحت نه بگویند. در این مواقع به احتمال زیاد طرف مقابل شما با زبان چرب و نرم حرف هایی می زند که ممکن است شما را به فکر فرو برد اما اگر از قبل برای هر کدام از این حرف ها جوابی آماده داشته باشید، می توانید به راحتی از دام ها فرار کنید.

 
 
 

 

 

می گوید: لمس کردن یکدیگر باعث رشد انسان هاست.

 

 

 

بگو: تو باید رشد کنی و اطلاعاتت را بیشتر کنی. من آن قدر پخته هستم که بدانم این کار، آرامش من و برنامه هایم (برای آینده) را خراب می کند.

 

 

 

می گوید: رفتار تو مثل یک بچه کوچک است...

 

 

 

بگو: اتفاقا رفتار من مثل آدم های باتجربه است. به اطرافت نگاه کن ببین ارتباط بدون مسئولیت پذیری و بدون برنامه چقدر جوان ها را بدبخت کرده است.

 

 

 

می گوید: تو کنجکاو نیستی. فکر می کنی به یک بار تجربه کردن نمی ارزد.

 

 

 

بگو: من درباره خیلی چیزها کنجکاو هستم؛ اما معنایشا ین نیست که بخواهم خودم قربانی بشوم، یا موش آزمایشگاهی باشم. هرچه باشد، امکان صدمه دیدن من هست؛ پس نمی ارزد.

 

 

 

می گوید: همه این کار را می کنند.

 

 

 

بگو: اولا خیلی ها خویشتن دار هستند، ثانیا بیشتر کسانی که تو می گویی، سرانجام سرشکسته و متأسف می شوند و ثالثا من همه نیستم و می دانم که چه کاری برای من صحیح است.

 

 

 

می گوید: برای اینکه دوستت داشته باشند، باید بیشتر جلو بروی.

 

 

 

بگو: من نمی خواهم برای دوست داشته شدن، اجازه بدهم کسی از من سوءاستفاده کند.

 

 

 

می گوید: ولی من دوستت دارم.

 

 

 

بگو: پس به تصمیم من احترام بگذار و احساسات مرا پایمال نکن.

 

 

 

می گوید: به من نشان بده که چقدر دوستم داری.

 

 

 

بگو: من با خویشتن داری و انتظار کشیدن تا روز ازدواج به تو نشان می دهم که چقدر دوستت دارم.

 

 

 

می گوید: کسی که چیزی نمی فهمد.

 

 

 

بگو: خودم و خدای خودم که این را می فهمیم.

 

 

 

می گوید: تو مرا علاقمند و حالا نباید این طور رهایم کنی؛ وگرنه رفتارت در حق من بی انصافی و غیرانسانی است. چطور وجدانت چنین اجازه ای می دهد؟

 

 

 

بگو: من هیجانات نابجای تو نیستم و نمی توانم به قیمت راضی شدن تو، خودم را به گناه و عذاب وجدان و سرزنش بیندازم و خلاف آنچه که به صلاح زندگیم هست عمل کنم. تو باید خودت را کنترل کنی.

 

 

 

می گوید: اگر قبول نکنی، دیگرانی هستند که با اشتیاق می پذیرند.

 

 

 

بگو: برایت متأسفم که مرا به خاطر این چیزها دوست داشتی؛ خوشحال می شوم که به سراغ دیگران بروی.

 
 
 
 
 
 

منبع: سپیده دانایی

shiva & hasan بازدید : 219 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

نامزدی-بحث اعتیاد در سال‌های اخیر در کشورمان یکی از عمده‌ترین مسایل مطرح شده در جامعه است. با وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده توسط فرد مصرف‌کننده، باید به فرد معتاد به عنوان یک انسان باهمه آرزوها و آمال فردی نگاه کنیم.


اعتیاد معمولا در سنین نوجوانی شروع می‌شود. هر چند به ندرت می‌تواند در سنین بالاتر نیز آغاز شود که در این صورت معمولا علت خاصی برای ابتلا به آن وجود دارد. بسته به سن شروع، مسایل مختلفی مانند اشتغال، ازدواج، بچه‌دارشدن، ادامه تحصیل و ارتباط اجتماعی در پیش روی فرد قرار دارد که تمام این موارد می‌توانند تحت‌الشعاع مصرف مواد فرد قرار گیرند.

 

در مورد ازدواج مصرف‌کننده مواد مخدر سوال‌های مختلفی در جامعه ازطرف بستگان، دوستان و سایرین مطرح می‌‌شود. برخی اعتقاد دارند که ازدواج به صورت یک فاکتور حمایتی اجتماعی می‌تواند باعث بالابردن انگیزه فرد برای‌ترک مواد شود، فرد را مسوولیت‌پذیر کند و استرس او را کاهش دهد و مشغولیت با مسایل خانواده باعث شود زمان کمتری برای گذراندن با دوستان و هزینه کمتری نیز برای خرج کردن برای مواد در اختیار داشته باشد. این باوری است که در کشورما در رابطه با ازدواج و نقش آن در درمان همه دردها و بیماری‌ها وجود دارد که البته این موضوع به طور مطلق صحت ندارد.

 

ازدواج در ابتدای امر انگیزه خوبی برای‌ ترک اعتیاد است. این انگیزه می‌تواند کوتاه مدت یعنی برای مخفی ماندن اعتیاد در تست مورفین و بلند مدت برای پاک ماندن در همه زندگی باشد. معمولا در آستانه ازدواج مراجعات زیادی از این دست به مراکز درمان اعتیاد دیده می‌شود و بیماران در این مرحله ممکن است به طور موقتی پاك شوند.

 

اما بعد از این ترک اعتیاد موقتی، سرنوشت‌های مختلفی در انتظار این افراد است. در ابتدا باید بدانیم كه اعتیاد تنها به معنای حضور یك ماده مخدر ویا محرك در خون نیست. با مصرف حتی یك بار از بعضی از مواد مدار پاداش خاصی در مغز تحریك می‌شود كه تقریبا همیشه به طور نیمه خاموش حتی در هنگام عدم مصرف باقی می‌ماند.

 

عواقب ازدواج با ترک کرده ها

 

مصارف طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد تغییرات خاصی در شخصیت فرد شود. این تغییرات می‌تواند به‌صورت انفعال، وابستگی یا پرخاشگری باشد. مهارت‌های زندگی(كنترل خشم، ‌استرس، همدلی.....) به خصوص در مصرف‌كنندگان مواد پرتخریب آموخته نمی‌شوند و مواد تنها به صورت سرپوشی برای آرام‌سازی و پركردن ناكفایتی این افراد به كار می‌رود.

 

بعد از ترک فرد با سال‌های از دست‌رفته و ناتوانایی‌های خود مواجه می‌شود و در مقابل با مسایل پراسترس راه‌حلی بلد نیست. ازدواج به عنوان یک مرحله پرمسوولیت و استرس‌زا نیازمند مهارت‌های بین فردی و اجتماعی خاصی است. بعداز گذشتن ماه‌های اولیه در فردی که تنها به صورت پاکسازی بدن از مواد درمان شده است، فرد در یک موقعیت تنش‌زایی قرار می‌گیرد که در حل آن ناتوان است و با توجه به ماهیت بیماری اعتیاد، عود و مصرف مجدد دور از انتظار نیست.

 

به نظر می‌رسد ماندگاری این افراد در ‌ترک نمی‌تواند زیاد باشد. صورت مثبت قضیه این است که در فردی که از حمایت خانوادگی نامناسبی برخوردار بوده است و یا در محیط‌های اجتماعی پراز موادمخدر و مصرف‌کننده زندگی می‌کرده است، با دوری از این شرایط بتواند روزهای پاک بیشتری را تجربه کند.

 

در مورد اعتیاد این نکته را باید در نظر داشته باشیم که امکان عود و بازگشت همیشه وجود دارد و هرگز درمورد ‌ترک کامل آن نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد. توجه به نکته فوق باعث می‌شود که در جامعه دلواپسی خاصی در مورد ازدواج با فرد مصرف‌کننده وجود داشته باشد.

 

راهی برای کشف اعتیاد

 

برای آنکه مطمئن شوید نامزد شما معتاد نیست، تست‌های مورفین (به تنهایی و بدون حضور موادمحرک) و آزمایش غربالگری اعتیاد می تواند کمک کننده باشد. البته بد نیست بدانید که دلواپسی در مورد پاسخ منفی کاذب این تست‌ها و اینکه گاهی روش‌هایی برای مخدوش کردن نتایج این تست‌ها موجود است، بی‌جا نیست.

 

در مراکز تخصصی امکان پیگیری حضور انواع مواد به طور صد در صد وجود دارد که با هیچ ماده‌ای قابل پوشش دادن نیست. مشکل در اینجاست که این افراد درست در حوالی انجام آزمایش دست به‌ترک ماده مصرفی به هر روشی می‌زنند که در آن زمان جواب آزمایش به طور درست منفی و به معنای عدم حضور ماده گزارش می‌شود.

 

اما راه‌های مشهودتر و دم‌‌دستی‌تری هم برای تشخیص این موضوع وجود دارد. تغییرات خلق‌وخو، شایع‌ترین علامت مصرف است. در طی روز فرد می‌تواند تغییرات بارز وبیش از حدی در رفتار و خلق داشته باشد. حتی گاهی این افراد در هنگام مصرف مواد بسیار مهربان و پرتوجه می‌شوند.

 

در ساعت نیاز به مصرف مواد تحریک‌پذیری شایع است. این افراد درساعات خاصی نیاز به تنهایی دارند و از بودن کنار خانواده به هر دلیل امتناع می‌کنند و از جمع‌هایی که نیاز به حضور مداوم و طولانی مدت دارند فرار می‌کنند. که نمونه آن رفتن به سفرهای دسته جمعی است.

 

مشکلات خواب به صورت کم‌خوابی، پرخوابی، به هم خوردن ساعات معمول خواب وبیداری، خواب آلودگی روزانه و بیداری‌های شبانه می‌تواند با انواع مواد دیده شود. همچنین تغییرات وزن و اشتها به صورت کاهش و افزایش مشاهده می‌شود. تغییر در رفتار جنسی اعم از میل یا تحریک جنسی رخ می‌دهد. مصرف بعضی از مواد بوی خاصی دارد که از لباس ووسایل شخص استشمام می‌شود. در چهره برخی از مصرف‌کنندگان نیز می‌تواند تغییراتی را به صورت کبودی دور چشم، فرو رفتن گونه‌ها، آسیب‌های دندانی و تیرگی لب‌ها مشاهده کرد. در معتادان تزریقی آثار تزریق روی دست‌ها و بازوها و نقاط غیرمعمول در کشاله ران یا گردن دیده می‌شود که می‌تواند توسط لباس یا خالکوبی پوشانیده شود. گاهی نیز صدای مصرف‌کنندگان استنشاقی تودماغی می‌شود.

 

این را هم بدانید که برای مصرف بعضی از مواد وسایل خاصی مورد نیاز است. برای مثال، دیدن سوزن سوخته یا کاغذهایی که لوله شده‌اند و یا دستمال نیم‌سوخته و ابزار شیشه‌ای خاص می‌تواند شک‌برانگیز باشد. البته در مورد این علایم و نشانه‌ها قطعا نمی‌شود اظهارنظر کرد. در بعضی از افراد علایم مشابهی وجود دارد که ناشی از مصرف مواد نیست و در مقابل مصرف‌کننده‌هایی نیز هستندکه شدت علایم در آنان قابل ملاحظه نیست.

 

توجه کنید که هیچ فردی حتی پزشک به‌رغم وجود نشانه‌های بالینی و مشکوک، در مورد مصرف یا عدم مصرف مراجع بدون آزمایش نمی‌تواند اظهار نظر قطعی کند. خوش بینی و بد بینی بیش از حد هردو در فردی که قرار است با وی ازدواج کنید می‌تواند زندگی آینده شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

shiva & hasan بازدید : 179 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

هیچ‌كس فكر نمی‌كرد پس از ثبت مهریه در قانون حمورابی در حدود 3700 سال پیش، پسر رعنایی سراز پانشناخته 24 كیلو شمش طلا و 1364 سكه طلای بهار آزادی مهر معشوق خود كند به امید روزهای طلایی. قانون حمورابی برای نخستین بار، مهریه را به صورت رسمی همراه با ضمانت اجرایی ثبت كرد.

 

مهريه عروس‌های قدیمی چه بود؟

 

البته از میزان و نوع مهریه در دیگر دوره‌های تاریخی همچون عصر كشاورزی، آهن و آتش و...، اطلاعی در دست نیست! آیا داس و محصول زراعی را مهر زنان خود می‌كردند و آیا مهریه شدن دایناسورها دلیلی بر انقراض آنها بوده است! پاسخش بماند تا كشف داده‌های جدید... اما مهر یا همان مهریه به مالی گفته می‌شود كه هنگام عقد نكاح، مرد باید آن را به همسرش بپردازد. مهر لازمه نكاح است و دارای الزام قانونی سخت و سفت است. میزانش به صورت توافقی است گاه جنگ سختی در می‌گیرد در این میان و عقد ناخوانده را باطل می‌كند.

 

مادر بزرگ مهرش را گرفت، نگرفت؟!

 

می‌آمدند و می‌ماندند تا آخرش؛ مادربزرگ و پدربزرگ‌ها را می‌گویم كه وقتی زندگیشان را در اتاقی از خانه پدری شروع می‌كردند، تمام رویاهایشان را نیز در همان اتاقك در ذهن خود نقاشی می‌كردند برای همدیگر.عروس با لباس سفید می‌آمد و با رخت سفید رخت برمی‌بست. می‌دانید كه ازدواج در آن روزگار سبك دیگری بود؛ یك روز مادر، دختری را كه در مهمانی یا گرمابه دیده بود انتخاب می‌كرد بعد... یا یكی از آشنایان و فامیل‌های خود را به پسرشان پیشنهاد می‌دادند و پسر هم به رسم روزگار قند در دلش آب می‌شد و بی‌درنگ موافقت می‌كرد.

 

می‌رفتند خواستگاری و همه چیز به همین سادگی آغاز می‌شد و عروسی شكل می‌گرفت. مهریه نیز وزن و میزانش آنقدر بود كه جوان قدیم می‌توانست آن را ادا كند. در بسیاری موارد همان زمان عقد، مهریه پرداخت می‌شد. در بیشتر موارد هم عروس‌های قدیم آن را نمی‌گرفتند، تنها مهریه می‌ماند در قباله ازدواج.

 

میزان این مهریه‌ها كه بیشتر به صورت نقدی یا ملكی بود برحسب پایگاه اقتصادی و اجتماعی، نوع فرهنگ و عرف، مكان و موقعیت جغرافیایی متغیر بود. آینه و شمعدان و یك جلد مصحف شریف، تقریبا پای ثابت بیشتر مهریه‌ها بود.

 

مهریه‌ها در دهه 20 كه از 100 تومان بندرت فراتر می‌رفت، درست در دهه 40 به حدود هزار تومان رسید. در همین دهه قیمت متوسط یك خانه 200 متری در شهر تهران با همه مصالح آجر و آهن، چیزی حدود 10 هزار تومان است.

 

در دهه 50 كم‌كم پای طلا به مهریه‌ها باز شد و در سال‌های پس از 58 سكه بهار آزادی تقریبا در بیشتر عقدنامه‌ها جا خوش كرد تا هر روز تن مردانی را كه كوچك‌ترین اختلافی با زوجه محترمه دارند، از نوسان نرخ آن به لرزه دربیاورد

 

یك برش زمانی

 

نه این كه فكر كنید زیاد بودن میزان مهریه مختص و منحصر به زمان ما بوده است؛ اصلا. زوج‌های جوان در دوران ایران باستان هم حس جوان‌های امروزی را داشتند. عقدنامه‌های پهلوی و پازند كه مربوط به دوران زرتشتی است، نشان می‌دهد میزان مهریه در آن دوران خیلی زیاد بوده است.

 

در یكی از این سندها چنین آمده است: «به نام آفرین دادار هروسب آگاه... بخشش كند 2000 درم سیم سپید ویژه(ناب) و دو دینار زر سرخ سره نیشابوری به نام و سروری فلانی رسید. در حضور شما خویشاوندان این سروری كه به وصلت مسطور هر دو آمد، فلانی در حضور شما در مورد دادن مبلغ فوق و نیز وفای به عهد به زبان قبول كرد...».

 

جالب این كه پس از این دوره، میزان مهریه رو به كاستی گذاشت. فكرش را هم نكنید كه داماد در صورت توانایی و استطاعت لازم باید آن را پرداخت می‌كرد؛ خیر. مهریه در گذشته به صورت عندالمطالبه بوده است. كافی بود عروس خانم لب‌تر كند...

 

از طرف دیگر ادیان آسمانی خود متغیرهای مهمی در میزان و نوع مهریه بوده‌اند. مهریه در دین یهود نیز برای عقد نكاح، الزامی است اما هنگامی پرداخت می‌شود كه زن از همسر خود جدا شود، در غیر این صورت مهریه پرداخت نخواهد شد. در گرایش كاتولیك اصلا چیزی به نام مهریه وجود ندارد، میان پروتستان‌ها هم این امر تا اندازه‌ای اختیاری است.

مهريه عروس‌های قدیمی چه بود؟

 

پول‌هایی كه سكه شدند

 

در دهه 50 كم‌كم پای طلا به مهریه‌ها باز شد و در سال‌های پس از 58 سكه بهار آزادی تقریبا در بیشتر عقدنامه‌ها جا خوش كرد تا هر روز تن مردانی را كه كوچك‌ترین اختلافی با زوجه محترمه دارند، از نوسان نرخ آن به لرزه دربیاورد.

 

به گفته یك كارشناس حقوقی دلیل این كه پول و ملك جای خود را به سكه‌های زرین بهار آزادی در مهریه دادند، به این دلیل است كه چون همیشه چیزی به عنوان مهریه قرار می‌گیرد كه دارای ارزش باشد و بر ارزش آن افزوده شود، در زمان‌های گذشته، وجه نقد و ملك متداول‌ترین مهریه‌ها محسوب می‌شدند اما به مرور زمان، از آنجا كه ارزش پول و ملك با سرعت بسیار پایینی رشد می‌كرد، جایگاه خود را به عنوان مهریه كم‌كم از دست داد. ازطرفی سكه‌های طلا به دلیل این‌كه ارزش مادی داشت و همواره بر ارزش آن افزوده می‌شد، جایگزین این موارد شد.

 

19 مثقال و نیم؛ همین!

 

گفتیم حتی نوع مهریه بسته به نوع فرهنگ و دیگر شرایط متفاوت است؛ در حالی كه میزان مهریه‌های سنگین امری معمول در كلانشهرها شده است، اما در برخی شهرهای ایران، میزان مهریه چندان از متغیرهایی همچون تورم و چشم و هم‌چشمی تبعیت نمی‌كند.

 

به‌طور مثال در شهرهایی مانند مریوان، بانه، پاوه و دیگر شهرها و روستا‌های مجاورآن، میزان مهریه در تمام خانواده‌ها از هر طبقه اقتصادی و اجتماعی كه باشند، تنها 19 مثقال و نیم‌ طلاست. آنها دلایل زیادی برای این میزان مهریه دارند.

 

جدای از این مساله، یكی از دغدغه‌های قانونگذاران همین موضوع مهریه و میزان آن است. چرا كه عدم توان پرداخت مهریه از سوی بسیاری از مردها، موجب شده است كه بار پرونده‌های قضایی و آمار زندانیان مربوط به این مساله افزایش یابد.

 

در یكی از آخرین تغییرات قانونی در چند روز گذشته كه به تصویب مجلس رسید، از این پس ضمانت اجرای حبس زوج از مهریه‌های بالای 110 سكه حذف شده و اجبار به پرداخت مهریه بالا‌تر را مشروط به احراز توانایی زوج كرده است.

منبع:برگرفته از جام جم

shiva & hasan بازدید : 137 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

خواستگاری, مراسم خواستگاری,

 

همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید.

 

اولین قرار ملاقات می تواند تعیین کننده ترین جلسه باشد و ادامه پیدا کردن یا نکردن رابطه را تعیین کند. بنابراین، وقتی در اولین جلسه آشنایی یا خواستگاری قرار می گیرید، باید مراقب باشید این 8 اشتباه را مرتکب نشوید. این توصیه ها اگرچه خطاب به خانم هاست، اما می تواند درباره آقایان هم صدق کند.

 

1 - راجع به گذشته خود زیاد صحبت نکنید

 

این که چه اشتباهاتی کرده اید، چه خواستگارانی داشته اید، چه بر سر زندگی تان آماده و ... . جلسه اول آشنایی وقت تاریخچه گفتن نیست. از حال بگویید و آینده. در جلسات بعدی می توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او با خبر شوید.

 

2 - او را از مسائل مالی نترسانید

 

در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی تان نکنید.

نگذارید او حس کند در حال چشم و هم چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگترها به توافق برسید.

 

3 - سعی کنید در مکالمات خود تعادل را حفظ کنید و پرحرفی نکنید

 

اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. ضمناً، لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده تان را پشت سر هم، یک نفس بیان کنید.

 

4 - زیاد صمیمی نشوید

 

حریم تان را رعایت کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدید، ذوق زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه تان کم کم جلو برود و رسمیت پیدا کند.

 

5 - فخر فروشی نکنید

 

خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت شما را می دانند. اگر هم از قبل چیزی درباره شما ندانند، با ورود به خانه تان می توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند. بنابراین روی دارایی هایتان، اصل و نسب و جایگاه تان زیاد از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد را به سوال پرسیدن او واگذار کنید.

 

6 - درست همین قدر که فخرفروشی بد است، تواضع بیش از حد هم اشتباه است

 

جلسه اول دیدار، فرصتی برای بیشتر آشنا شدن است. بنابراین از خودتان، فعالیت هایتان و چهارچوب های زندگی تان بگویید. موفقیت ها و برنامه های آینده تان را بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد است. آن را به جلسات بعد موکول کنید.

 

7 - سعی نکنید بسیار زیبا به نظر برسید

 

همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید. سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان می دهد.

 

8 - محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید

 

اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یکدیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شما تعیین کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شما، محل کار یا دانشگاه تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید.

منبع : tebyan.net

shiva & hasan بازدید : 190 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

زن , زن زیبا

 

مردها حتی در روابط دوستانه قبل از ازدواج نیز به دنبال دخترهای زیبا هستند.مردها همیشه در رویای یک زن زیبا هستند ، حتی اگر خودشان بسیار زشت باشند یا زیبا باشند. این حس در تمامی مردان وجود دارد و تنها مختص به یک یا دو نفر نیست و در نهان تمام مردها این حس وجود دارد فقط درصد آن کمی بیشتر یا کمتر است .

 

مردها حتی در روابط دوستانه قبل از ازدواج نیز به دنبال دخترهای زیبا هستند ، در تحقیقی که بر روی درصد زیادی از مردها انجام شد مشخص شده است که این حس در تمامی مردان وجود دارد و تنها مختص به یک یا دو نفر نیست و در نهان تمام مردها این حس وجود دارد فقط درصد آن کمی بیشتر یا کمتر است .

 

اما به چه دلیل ؟

 

هنگامی که یک مرد با یک زن مواجه می شود او را از هر لحاظ می پسندد جز مسئله زیبایی، معتقد است که اگر توانسته است او را پیدا کند پس می تواند شخص دیگری را نیز پیدا کند و به همین دلیل گزینه اول را رها می کند و به دنبال شخص دیگری می رود زیرا معتقد است که زن های بسیار زیبایی وجود دارند و مصرانه بر این مساله تاکید می کنند که " زن های زیبای بسیاری وجود دارند".

 

جالب است بدانید که خانم ها همچین رویایی را در زمان نوجوانی خود دارند و زمانی که به دوره جوانی می رسند این رویا دیگر رنگ می بازد و جلای اولیه خود را ندارد معمولا دخترها در دوره نوجوانی در رویای این هستند که شخصی با یک اسب سفید به دنبال آنها می آید ، غول ستمگر را می کشد و او را به همسری خود برمی گزیند اما پسرها از همان ابتدا واقع گراتر هستند و به دنبال این وقایع نمی روند اما همیشه به دنبال یک زن زیبا هستند .

 

یک پرنسس زیبا ، پرنسسی که تنها مالکش خود اوست، رویاهایی هستند که در ذهن پسران جوان می چرخد و در اکثر مواقع با شکست مواجه می شوند زیرا تنها معیار زیبایی برایشان مطرح می شود و چشمشان را در برابر سایر گزینه های کلیدی که مهم تر از زیبایی ظاهری هستند می بندند در نهایت نیز به زندگی بدون عشق می رسند . نتایج یک نظرسنجی که توسط یک روان شناس فرانسوی در فرانسه انجام شده است ، بیانگر موضوعات زیر می باشد .

 

هنگامی که از مردها سوال می شود آیا دوست دارند که یک همسر مثل سیندرلا داشته باشند :

 

بسیاری از آنها این موضوع را نمی پذیرند و می گویند همسری مثل سیندرلا را نمی پذیرند در صورتی که نام یکی از بازیگران یا خوانندگان هالیوودی را ذکر می کنند و عنوان می کنند که مایلند این شخص همسر او باشد .

 

این موضوع بیانگر تغییر دید نسبت به زیبایی است . دیگر دختر ساده و در عین حال زیبایی مانند سفید برفی یا سیندرلا محبوبیتی را که باید در بین جوانان قرن حاضر داشته باشد را ندارد و در عوض مدل ها و هنرپیشه ها جایگزین آن می شوند.

 

یکی از دلایلی که ذکر می شود مبنی بر این موضوع است که سفید برفی یا سیندرلا دارای شخصیت هایی ساده بوده اند.

 

برخلاف اینکه گفته می شود بسیاری از آقایان خانمهای ساده را بیشتر می پسندند اما این روان شناس فرانسوی در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که مردها دوست دارند خانم هایشان همیشه آرایش داشته باشند.

 

بسیاری از آقایان معتقد هستند که تنها مادرشان زیبا بوده و شخص دیگری نمی تواند زیبایی او را داشته باشد به همین دلیل به دنبال شخصی هستند که از مادرشان زیبا تر باشد .البته لازم به ذکر است زیبایی مادر تنها به دلیل زیبایی صورت مطرح نیست بلکه به دلیل زیبایی هایی معنوی که برای فرزندان دارد بخصوص در ذهن پسران ماندگار می شود ، به دلایلی مانند عقده های ادیپ.

 

عقده ادیپ چیست :

 

عقده ادیپ ، عقده ای که در آن فرزند پسر ،پدرش را از بین می برد تا بتواند به ازدواج با مادرش برسد و مانعی بر سر راه نباشد ، این موضوع یک داستان افسانه ای و در کتب روان شناسی فروید بسیار بحث شده است .

 

بخاطر داشته باشید که پرنسس نیز پیر ، بیمار و زشت می شود و در نهایت تمام انسان ها روزی به مرگ نزدیک می شوند . در تمام روزهایی که گقته شد با وجود یک پرنسس زشت چه خواهید کرد ؟ پس به دنبال زیبایی های دیگری در وجود همسرتان باشید.

 

اما زیبایی های دیگری نیز در این نظرسنجی مورد توجه قرار گرفته اند :

 

بسیاری از آقایان ذکر کردند که منظورشان از زیبایی ، زیبایی باطنی است نه زیبایی ظاهری و این زیبایی را این چنین توصیف می کنند :

 

* آنها به دنبال دختر و همسری هستند که مهربان و سخت کوش باشد ، به صحبت های آنها گوش دهد و با هم تفاهم داشته باشند .

 

*زنی که قوی و مصمم باشد و او را در کارهایش به دنبال خود بکشد.

 

*بسیاری از مردها معتقد هستند که تنها موردی که برایشان بسیار مهم است ، روابط زناشویی شان است حتی اگر زنشان کمی زشت باشد البته کمی نه خیلی ، در صورتی که روابط زناشویی خوبی با او داشته باشند این موضوع برایشان کمتر آزار دهنده است.

 

*باید به خاطر داشته باشید که شما تنها برای داشتن رابطه های زناشویی یا اعمال خارق العاده ای که در فیلم های غیر اخلاقی نشان داده می شود ازدواج نمی کنید علاوه بر ارضاء نیازهای جنسی شما نیاز به ارضاء نیازهای روحی تان نیز دارید . اگر تنها برای ارضاء این حس ازدواج می کنید بسیار در اشتباه هستید.

 

این روان شناس در ادامه به تمام آقایان توصیه می کند : افرادی که با این هدف وارد مسائل عاشقانه و احساسی خطرناکی مانند روابط زناشویی می شوند با همان شدت و سرعت نیز خارج می شوند زیرا رابطه زناشویی رابطه ای نیست که تنها ملاک خود را بر اساس زیبایی زن قرار دهید . همان طور که همیشه گفته می شود زیبایی ظاهری ممکن است با یک اتقاق ساده از بین برود اما این زیبایی باطنی است که هیچ گاه از بین نمی رود و به تمام آقایانی که دارای این دید نسبت به زن هستند ، توصیه می کند که شیوه نگارش خود را تغییر دهند تا در زندگی های مشترکشان دچار مشکل نشوند .

 

وی می افزاید : مکانی که شما با همسر آینده تان روبرو می شوید نیز نقش مهمی دارد با یک نگاه، عاشق می شوند و زندگی مشترکشان را تشکیل می دهند و به سرعت همان یک نگاه، از هم جدا می شوند.

منبع: سیمرغ

shiva & hasan بازدید : 173 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

فهمیدن اینكه چه مردی، مرد زندگی است كمی زمان می‌برد. پس با نشانه‌های یك مرد خوب آشنا شوید و ببینید كه طرف مقابل تان این ویژگی ها را دارد یا نه. این نکته را هم بگوییم که شناخت همه این ویژگی ها در مرحله آشنایی ممکن نیست اما می توانید تعدادی از آنها را در طرف مقابل تشخیص دهید و هرچه بیشتر این ویژگی ها را داشت، به او اطمینان بیشتری کنید.

 

ویژگی‌های یک مرد خوب

 

نشانه اول؛ احترام

 

احترام موضوعی است كه در صدر جدول خوشبختی قرار دارد و خودش را به هزار و یك جلوه نشان می‌دهد و البته احترام یك موضوع 2جانبه است؛ موضوعی كه هم شما باید برای رعایت‌كردنش تلاش كنید و هم همسرتان باید در رفتارهایش آن ‌را نشان دهد. اگر می‌خواهید بدانید احترام در رابطه میان شما و نامزد‌تان جایی دارد، می‌توانید از نشانه‌های زیر كمك بگیرید.


1.اهل سازش است و به خاطر منافع مشترك‌تان كوتاه می‌آید.

 

او گذشت‌های شما را می‌بیند و برای كم كردن فشار روی شما و ارتباط‌تان، گاهی از خواسته‌هایش می‌گذرد. به احساسات و نگرانی‌های شما گوش می‌كند و بدون نصیحت كردن یا رنجیدن، برای درك كردن‌شان تلاش می‌كند.

 

2.می‌داند كه یك آدم بی‌عیب و نقص نیستید اما شما را همان‌طور كه هستید دوست دارد و با دیگران مقایسه‌تان نمی‌كند. برای نظر‌های شما ارزش قائل است؛ قبل از هر تصمیم اساسی‌ای، نظر شما را می‌پرسد و با تك‌روی سعی نمی‌كند حرف خودش را به كرسی بنشاند.

 

3.وقتی موفقیتی به دست می‌آورید با تمام وجود برای‌تان خوشحال می‌شود و سعی می‌كند زمینه را برای موفقیت‌های آینده‌تان فراهم كند.

 

4.احترام فقط در لحن خوب و رفتار پرمحبت خودش را نشان نمی‌دهد. پس اول ببینید كه نامزد‌تان نشانه‌های بالا را در رفتارهایش نشان می‌دهد یا خیر و بعد وجود آن‌ها را در رفتارهای خودتان بررسی كنید.

 

مهم نیست كه از نظر بقیه فردی كه انتخاب كرده‌اید چقدر شگفت‌انگیز یا ایده‌آل است، مهم این است كه این فرد چقدر به معیارهای خود شما نزدیك باشد و البته اینكه از مرزبندی‌ها و خط قرمز‌های‌تان هم عبور نكند

 

نشانه دوم: اولویت‌های مشترك

 

همه ما ایده‌آل‌هایی در ذهن‌مان داریم كه از بچگی، ‌وقتی صحبت ازدواج در آینده می‌آید، در ذهن‌مان چرخ می‌زنند. از ویژگی‌های ظاهری‌ای مثل قد و وزن گرفته تا شرایط مالی، تحصیلات و خصلت‌های رفتاری. اولویت‌گذاری آدم‌ها برای این ویژگی‌ها یكسان نیست. یكی به شأن اجتماعی اهمیت بیشتری می‌دهد و یكی به خلق‌وخو؛ یكی خانواده برایش مهم است و یكی هم پول.

 

1.برای انتخاب همسر، به الگوهای دیگران نگاه نكنید و سعی كنید كه این موضوعات مهم را از نظر خودتان دسته‌بندی كنید.

 

2.مهم نیست كه از نظر بقیه فردی كه انتخاب كرده‌اید چقدر شگفت‌انگیز یا ایده‌آل است، مهم این است كه این فرد چقدر به معیارهای خود شما نزدیك باشد و البته اینكه از مرزبندی‌ها و خط قرمز‌های‌تان هم عبور نكند.

 

3.اگر به یك مورد خاص فكر می‌كنید و برای ازدواج فردی را بررسی می‌كنید، اول 10 ویژگی مهمی كه برای‌تان در اولویت قرار دارند را روی كاغذ بیاورید و بعد در مورد ایده‌آل بودن یا نبودن این فرد تصمیم بگیرید. حتی اگر او 7 ویژگی از این 10 تا را داشته باشد، می‌تواند یك همسر مناسب برای شما باشد. تا اینجای كار 50 درصد مشكل حل شده. حالا وقت آن است كه از این همسر آینده هم بخواهیم اولویت‌هایش را روی كاغذ بنویسد و ببیند كه آیا شما هم می‌توانید همسر اید‌آلی برایش باشید یا نه!


نشانه سوم: از خط قرمز‌ها نمی‌گذرد

 

در هر ارتباطی خط قرمز‌هایی هست كه شكسته شدن‌شان همه چیز را به هم می‌ریزد و البته محدودیت‌های همه ارتباط‌ها مثل هم نیستند. وقتی هم كه پای زندگی مشترك به میان بیاید، خط قرمز‌ها پیچیده‌تر و گاهی هم غیرقابل عبورتر می‌شوند و به همین دلیل یكی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی كه به شما می‌گوید یك مرد، همسر ایده‌آل شماست، احترام به همین خط قرمز‌هاست. این خطوط قرمز ممکن است حریم روابط کلامی و فیزیکی، صداقت، حریم خانواده، رازداری و... باشد.

 

1.بعضی از خط قرمز‌ها در همه ارتباط‌ها مثل هم هستند و بعضی‌های دیگر هم تنها در مورد زندگی مشترك شما صادق هستند. پس اگر او می‌خواهد برای‌تان بهترین همسر دنیا باشد، باید هر دوی این مسیرهای ممنوعه را بشناسد و به آنها احترام بگذارد.

 

2.یك همسر ایده‌آل نباید تنها و تنها از مسیرهایی كه خودش درست می‌داند عبور كند بلكه باید نگاهی به مفهوم درست در ذهن شما بیندازد و در صورتی كه می‌بیند انجام یك كار به تصور ذهنی شما در موردش آسیب می‌زند، از انجام دادنش دست بردارد.

 

3.شما هم در این مورد یك وظیفه دارید. درست است كه بسیاری از این مرزبندی‌ها جزو كلیشه‌هایی هستند كه همه مردها از آن باخبرند اما اگر مورد دیگری در ذهن‌تان وجود دارد، انتظار نداشته باشید كه مرد‌تان آن را حدس بزند بلكه با توضیح آن موضوع و بیان دلایل‌تان، اهمیت این خط قرمز را بازگو كنید و از او بخواهید كه به این محدودیت احترام بگذارد.

 

همه ما دوست داریم بهترین باشیم و اگر مقابل فردی بنشینیم كه دوستش داریم و نگران از دست دادنش هستیم، دوست داریم خودمان را به‌مراتب بهتر از خود واقعی‌مان جلوه دهیم و ضعف‌ها و شكست‌های‌مان را در مقابلش پنهان كنیم. اما در یك رابطه ایده‌آل شما هیچ نیازی به پنهان كردن خود واقعی‌تان نخواهید داشت

 

نشانه چهارم: اجازه می‌دهد خودتان باشید

 

همه ما دوست داریم بهترین باشیم. بهتر از چیزی كه هستیم و حتی بهتر از چیزی كه در توان‌مان هست. به خصوص اگر مقابل فردی بنشینیم كه دوستش داریم و نگران از دست دادنش هستیم، دوست داریم خودمان را به‌مراتب بهتر از خود واقعی‌مان جلوه دهیم و ضعف‌ها و شكست‌های‌مان را در مقابلش پنهان كنیم. اما در یك رابطه ایده‌آل شما هیچ نیازی به پنهان كردن خود واقعی‌تان نخواهید داشت.

 

1.می‌دانید او شما را همان‌طور كه هستید دوست دارد و حتی اگر هزار زن قدرتمند‌تر و داناتر از شما مقابلش ظاهر شوند، ‌باز هم شما را انتخاب می‌كند.

 

2.این حس به شما اعتماد به نفس می‌دهد و نمی‌گذارد كه با حسادت، ترس‌ها و بی‌اعتمادی‌های بی‌مورد یا احساس ناامنی، زندگی مشترك‌تان را خراب كنید.

ویژگی‌های یک مرد خوب

 

نشانه پنجم: از شما دفاع می‌كند

 

گرچه بهترین حالت ممكن این است كه ازدواج شما همه را خوشحال كند و كوچك‌ترین سردی و مشكلی در این مسیر پیش نیاید اما نباید فراموش كنید كه این حالت رویایی همیشه هم اتفاق نمی‌افتد. تفاوت‌های خانوادگی، تفاوت در انتظارها و سبك زندگی و بسیاری عوامل دیگر می‌تواند انتقاد دیگران را متوجه شما و تصمیم مشترك‌تان كند.

 

1.اگر او همسر ایده‌آل شما باشد، با شنیدن این داوری‌ها و گوشه كنایه‌ها از تصمیمش دلسرد نمی‌شود و برای راضی كردن دیگران، به فكر تغییر برنامه‌هایش نمی‌افتد.

 

2.شاید شما 2 نفر با گرفتن یك تصمیم مشترك بتوانید راه را برای این ازدواج هموارتر كنید اما یك مرد ایده‌آل هرگز بار این تغییرات را به دوش شما نمی‌اندازد و با قرار دادن‌تان در برابر دیگران، به‌دنبال حاشیه امنی برای خودش نمی‌گردد.


نشانه ششم: حس‌تان به شما می‌گوید...

 

حتی اگر او تمام نشانه‌هایی كه یك همسر ایده‌آل باید داشته باشد را دارد، باز هم به معنای این نیست كه او مردی است كه برای آرامش شما آفریده شده است. با وجود بررسی تمام این موضوعات، دست آخر باید به این فكر كنید كه چه حسی درباره این مرد دارید.

 

آیا هر زمان كه او را می‌بینید احساس شوق و هیجان سراغ‌تان می‌آید؟ آیا بعد از هر دیدار، با اشتیاق منتظر گذاشتن قرار بعدی می‌مانید؟ آیا وقتی صحبت از ازدواج می‌شود، دل‌تان می‌خواهد كه زود همه‌چیز جفت‌وجور شود و برای همیشه در كنار او باشید؟

 

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها منفی است اما وقتی دو‌دو‌تا چهارتا می‌كنید، می‌بینید كه او ایرادی ندارد كه بخواهید به خاطرش از ازدواج صرف‌نظر كنید، ‌دست نگه‌دارید!

 

حسی كه شما باید به همسر آینده‌تان داشته باشید، بسیار مهم است ، حسی كه اگر نباشد، ‌با وجود تمام ویژگی‌های مثبت هم نمی‌تواند شما را به ماندن در یك زندگی دلگرم كند.

منبع:برگرفته از برترین ها

تعداد صفحات : 21

درباره ما
Profile Pic
همگی دست به دست هم دهیم تا بستری سالم فراهم کنیم برای رساندن دلها به یکدیگر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    محتوا و مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 171
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,193
  • بازدید ماه : 2,121
  • بازدید سال : 15,296
  • بازدید کلی : 170,736
  • کدهای اختصاصی