loading...
ازدواج | مشاور ازدواج و خانواده | دانستنیهای قبل از ازدواج
shiva & hasan بازدید : 98 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

بندبازی سر سفره عقد

 

این که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و از تو حرکت از خدا برکت، به جای خود. اما قرار نیست برای ازدواج کردن بی گدار به آب بزنید و فقط به امید اتفاقات آینده پیش بروید. وگرنه حکایت شما، می شود حکایت همان کسی که حساب بانکی باز نکرده بود و دعا می کرد در قرعه کشی برنده شود!

 

 

کافیست فکر کنید که ازدواج چیزی مثل بندبازی است که برای درست انجام دادن آن نه تنها باید به خدا توکل کنید، بلکه باید توانایی های خودتان را هم در نظر بگیرید و تا جایی که می توانید، وظیفه تان را خوب انجام دهید. در غیراین صورت اگر با کله به زمین نیفتید، قطعا لحظه های سختی را معلق بین زمین و آسمان خواهید ماند!

 

 

 

نباید فراموش کنید که بی کاری و چشم به کمک پدر و مادر داشتن، با گذشت زمان می تواند آسیب های جدی به خانواده وارد کند و استقلالی را که باید یک خانواده کوچک در یکی دو سال اول به دست بیاورد، خدشه دار کند.

 

 

 

تجربه نشان داده که اگرچه نداشتن مشکل اقتصادی هیچ وقت ضامن سعادت خانواده نیست، اما داشتن آن می تواند منجر به بروز معضلات جدی و حتی بحران در خانواده شود. پس بهتر است تا وقتی به قول معروف دست تان توی جیب خودتان نرفته، برای ازدواج پیش قدم نشوید. حتی اگر همسر خود را انتخاب کرده اید، باز کمی دندان روی جگر بگذارید.

 

 

 

این به معنی آن نیست که آنقدر برای پول جمع کردن و توانمندی مالی تان صبر کنید تا موهایتان رنگ دندان هایتان شود؛ بلکه فقط نباید فراموش کنید که بی کاری و چشم به کمک پدر و مادر داشتن، با گذشت زمان می تواند آسیب های جدی به خانواده وارد کند و استقلالی را که باید یک خانواده کوچک در یکی دو سال اول به دست بیاورد، خدشه دار کند.

 

 

 

کمی حساب کتاب کردن این طور جاها بد نیست. ناسلامتی دیگر بزرگ شده اید. قبل از آنکه بله را از عروس خانم بگیرید و پای سفره عقد بنشینید، یک حساب سرانگشتی کنید و ببینید متوسط خرج ماهیانه شما و همسرتان (شامل اجاره خانه، خورد و خوراک، ایاب و ذهاب، آب و برق و گاز و تلفن، تفریحات سالم و...) چه قدر است.

 

 

 

لازم نیست همه چیز را دست بالا بگیرید، فقط حساب کنید این هزینه ها در حد یک زندگی دو نفره متوسط چقدر خواهد بود. بعد حساب کنید تنهایی یا دو تایی (بسته به این که تمایل و شرایط کار برای عروس خانم، بعد از ازدواج وجود داشته باشد یا نه) چه طور و چه قدر می توانید در ماه درآمد داشته باشید. ضمناً بیمه و پس انداز را هم فراموش نکنید. این طوری تصویر نسبتاً واضحی از چاله های احتمالی خواهید داشت و می توانید از الان به فکر پر کردنش باشید.

 

 

 

در عین حال باز هم می شود روی کمک خانواده ها حساب کرد. بالاخره کسی باید زیر پر و بال این دو نوگل نوشکفته را بگیرد تا بتوانند روی پایشان بایستند. اما حواستان باشد که سعی کنید زود یاد بگیرید چطور اگر دستتان را هم ول کردند، زمین نخورید!

 

منبع: تبیان

shiva & hasan بازدید : 97 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

قدیم ترها برگزاری مراسم عروسی اینقدر پرزرق و برق نبود و عروس و داماد با کمترین امکانات می توانستندیک جشن ساده و کم خرج بگیرند و زندگی مشترک شان را شروع کنند اما این روزها برگزاری مراسم ازدواج، رابطه مستقیمی با چشم و همچشمی ها پیدا کرده است به طوری که گاهی هزینه مراسم یک شب به ده ها میلیون تومان می رسد....

 

حالا سوال اینجاست که آیا واقعا برگزاری چنین جشن های عروسی پرهزینه ای، ضمانتی برای خوشبختی است؟ یا اینکه زوج هایی که مراسم ازدواج شان را جشن نمی گیرند و با رفتن به یک سفر خاطره انگیز زندگی مشترک شان را شروع می کنند در زندگی زناشویی دچار مشکل خواهند شد؟ در این باره با دکتر پروین ناظمی، روان شناس و مشاور خانواده و مدرس دانشگاه آزاد گفت وگویی کرده ایم که آن را می خوانید.

 

 

 

▪ خانم دکتر! آیا کیفیت مراسم ازدواج ضمانتی برای خوشبختی عروس و داماد است؟

 

 

 

به طور کلی باورهای غلطی در جامعه ما رواج پیدا کرده که برگزاری مراسم آنچنانی ازدواج یکی از همین باورهای نادرست است. نکته مهم در این رابطه، کیفیت مراسم عروسی نیست بسیارند عروس و دامادهایی که میلیون ها تومان خرج مراسم ازدواج شان کرده اند و زندگی مشترک آنها فقط چند ماه دوام آورده اما زوج هایی هم هستند که با برگزاری یک جشن ساده پیوند زناشویی بسته اند و سال های سال، خوشبخت در کنار هم زندگی کرده?اند. البته این به آن معنا نیست هر زن و شوهری که مراسم ازدواج شان پرهزینه بوده بلافاصله از هم جدا شده اند بلکه منظور من این است که کیفیت مراسم تاثیری در خوشبختی افراد ندارد اما متاسفانه زوج های جوان و حتی پدرها و مادرها کمتر به این موضوع توجه دارند و فکر می کنند مراسم پرخرج عروسی یکی از ملزومات ازدواج است.

 

 

 

▪ اما زوج هایی هم هستند که جشن ازدواج نگرفته اند و سال ها بعد از این موضوع پشیمان شده اند و حسرت می خورند. به نظر شما برگزاری یک مراسم هر چند کوچک و مختصر بهتر از نگرفتن آن نیست؟

 

 

 

اصل ماجرای جشن عروسی به این علت است که عروس و داماد با برگزاری این مراسم به همه اقوام و دوستان اعلام می کنند از امروز به بعد زن و شوهر شده اند و از آنجا که مراسم عروسی مهم ترین جشن زندگی افراد محسوب می شود، بنابراین گرفتن یک جشن ساده خیلی بهتر از نگرفتن آن است. در عین حال، عکس ها و فیلمی که از این مراسم به یادگار می ماند تا سال های سال یادآور خاطرات خوبی خواهد بود که مرور کردن هر چند وقت یکبار این خاطرات هم تاثیر مثبتی در زندگی مشترک افراد دارد. در این بین نمی توان گفت نگرفتن مراسم ازدواج می تواند دلیل اصلی اختلافات زناشویی باشد اما اگر مشکلی در زندگی مشترک زوج ها ایجاد شود، نگرفتن مراسم تنها بهانه ای برای بروز جروبحث ها و اختلاف ها خواهد بود. با توجه به این موضوع پیشنهاد من این است که با برگزاری یک جشن ساده هم که شده می توان از بروز اختلافات احتمالی پیشگیری کرد.

 

 

 

▪ فاصله بین عقد و برگزاری مراسم جشن ازدواج باید چقدر باشد؟

 

 

 

فاصله بین عقد و عروسی به هیچ عنوان نباید طولانی شود و اگر قرار است که دختر و پسر به شناخت برسند و آمادگی کافی برای ازدواج پیدا کنند، همان دوره نامزدی که آن هم نباید بیشتر از یکسال باشد، کافی است و طولانی شدن دوران عقد باعث بروز اختلافات زیادی می شود.

 

 

 

▪ بیشتر توضیح می دهید؟

 

 

 

ببینید! در سال های اخیر مد شده که دختر و پسر بعد از دوران نامزدی عقد می کنند و گاهی ۲ تا ۳ سال عقدکرده می مانند. در این دوران با هم مسافرت می روند و رفت وآمد دارند در واقع مانند یک زن و شوهر اما زیر سقف پدر و مادر زندگی می کنند. در چنین شرایطی فرد مجبور است هم توقعات همسر خود و هم خواسته های خانواده اش را برآورده کند و دچار دوگانگی خواهد شد. پدر و مادر سختگیری های خاص خود را دارند و طرف مقابل هم انتظار دارد خواسته های او به عنوان همسر عملی شود و همین موضوع بهانه ای برای بروز اختلاف بین زن و شوهر و حتی اختلافات شدید خانوادگی می شود و متاسفانه گاهی اوقات این مشکل تا جایی پیش می رود که زوج تازه عقدکرده قبل از رفتن زیر یک سقف مشترک مجبور می شوند از هم جدا شوند. بنابراین باز هم تاکید می کنم دختر و پسر باید در دوره نامزدی

 

 

 

به شناخت کافی و کامل برسند و بین مراسم عقد و مراسم جشن ازدواج حداکثر یک تا ۲ ماه فاصله بیفتد تا بروز سوءتفاهم ها باعث ایجاد اختلافات و مشکلات نشود.

 

 

 

▪ در بسیاری از مواقع چگونگی برگزاری مراسم جشن ازدواج عاملی برای بروز اختلافات می شود. چطور می توان از وقوع این اختلافات پیشگیری کرد؟

 

 

 

همواره توصیه ما این است که افراد هنگام انتخاب همسر حتما به تشابهات فردی، فرهنگی و خانوادگی توجه ویژه داشته باشند زیرا با وجود این شباهت ها کمتر شاهد بروز اختلافات خواهیم بود. اگر قرار باشد دو خانواده با فرهنگ و رسوم متفاوتی با هم وصلت کنند هر خانواده می خواهد رسم و رسوم خانوادگی خودش در جشن عروسی فرزندش اعمال شود و همین موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد. متاسفانه دخترها و پسرها کمتر به این موضوع توجه دارند و فکر می کنند تشابهات فردی و شخصیتی مهم تر از شباهت های فرهنگی و خانوادگی است. البته این موضوع در دوران آشنایی و نامزدی کمرنگ تر است اما بعد از عقد و با گسترش رفت وآمدهای خانوادگی پررنگ تر می شود.

 

 

 

▪ اما این سوال پیش می آید که اگر باز هم خانواده ها در چگونگی برگزارکردن جشن ازدواج فرزندشان دچار مشکل و اختلاف شدند باید چطور رفتار کنند و تصمیمی منطقی بگیرند؟

 

 

 

بهترین راه حل این است که همه چیز را به عروس و داماد واگذار کنند و اگر قبول کنند دختر و پسر به بلوغ روانی رسیده اند بنابراین می توانند انتظار بهترین تصمیم گیری را از آنها داشته باشند. دختر و پسر هم با توجه به رسم و رسوم خانوادگی باید بیشترین تشابهات را پیدا کنند و به عقاید بزرگ ترها احترام بگذارند تا کدورت خاصی ایجاد نشود و بعد از اینکه به توافق مشترکی رسیدند هر کدام خانواده خودش را از این تصمیم مطلع کند. هم خانواده و هم دختر و پسر باید بدانند قرار نیست صددرصد خواسته های طرفین عملی شود بلکه رسیدن به عقاید نسبی مشترک، بهترین نتیجه خواهد بود.

 

 

 

▪ با توجه به مسائلی که گفتید اگر در دوران عقد و قبل از برگذاری مراسم ازدواج زن و شوهر دچار اختلاف شدند باید مراسم به تعویق بیفتد؟

 

 

 

همان طور که گفتم در بسیاری از مواقع بروز اختلافات به دلیل طولانی شدن دوران عقد است. در چنین شرایطی مراسم باید هر چه زودتر برگزار شود تا زن و شوهر زندگی مشترک شان را آغاز کنند و اختلافات به خودی خود و با اندکی گذشت حل شود اما گاهی بروز این اختلافات به حدی جدی است که باید دست نگه داشت و بعد از حل مشکلات پیش آمده تصمیم نهایی را گرفت. در این بین زن و شوهرهایی که دوران نامزدی بسیار کوتاهی دارند و بلافاصله عقد می کنند و می خواهند در دوران عقد به شناخت برسند، دچار چنین مشکلاتی خواهند شد. دوران عقد به هیچ عنوان دوران رسیدن به شناخت نیست چراکه انتخاب انجام شده و راه برگشتی وجود ندارد. در این شرایط اگر مشکلات جدی است و راه حلی برای آنها وجود ندارد، بهترین راه مراجعه به یک مشاور خانواده است و گاهی با یک مداخله کوچک و برگزاری چند جلسه مشاوره، اختلافات پیش آمده حل خواهد شد و زن و شوهر می توانند زندگی مشترک شان را آغاز کنند اما اگر مشکلات ایجاد شده جدی و غیرقابل حل باشد، جدایی و نرفتن زیر سقف مشترک با وجود سختی های بسیار بهترین پیشنهاد خواهد بود زیرا جداشدن در این مقطع و قبل از شروع شدن زندگی مشترک و پیشگیری از تولد یک کودک بی گناه مانع از بروز مشکلات ثانویه می شود. همیشه از قدیم گفته اند هر جا جلوی ضرر را بگیری، منفعت است. بنابراین چه بهتر که دختر و پسر قبل از عقدکردن و در دوران نامزدی به شناخت کافی برسند و فاصله بین عقد و برگزاری جشن ازدواج را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.

منبع: salamat.ir

shiva & hasan بازدید : 79 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

استحکام و آرامش زندگي ازدواج خانواده، کوچک‌ترين و درعين‌حال زيربنايي‌ترين واحد اجتماع است که بايد در حفظ و شکوفايي آن کوشيد. تأثيرگذاري مستقيم، گستره تأثير و طول مدت آن، شاخصه‌هاي مهمي‌هستند که توجه به خانواده را ضروري مي‌سازند. خانواده، مناسب‌ترين بستر براي رشد انسان است. آدمي‌نيازهايي دارد که تأمين هريک از آنها به شيوه مناسب و درست، گامي‌ در مسير رشد و تعالي وي است و خانواده بهترين جايگاه تأمين اين نيازهاست. اما گاهى، به‌دليل برخي عوامل، اين محيط امن و جايگاه تعالي‌بخش، محل کدورت و ناامني و رکود مي‌شود. لذا براي جلوگيري از اين نوع رويدادها بايد سعي شود که از همان ابتداي زندگي مشترک ، برخي اصول و موازين را رعايت نمود تا کمتر دچار مشکل و تضاد گرديد.

 

 

اگر به تازگي زندگي مشترک خود را آغاز کرده ايد، با رعايت نکات ساده و در عين حال، بسيار حساس زير، مي توانيد از زندگي تان لذت برده و براي همسرتان، همراهي هميشگي باشيد: - هدفي مشترک را در نظر بگيريد. با هم فکري براي خود و همسرتان، هدف مشترکي داشته باشيد و براي رسيدن به آن، يکديگر را کمک کنيد. - خودخواه و خود راي نباشيد و به نظر همسرتان هم توجه داشته باشيد، تا بتوانيد لذت هاي معنوي را درک کنيد. - عيب هاي خود را ببينيد. فقط به دنبال عيب جويي از همسرتان نباشيد، عيوب خود را نيز رفع کنيد. - قدرشناس باشيد. قدر محبت هاي پدر، مادر، همسر و دوستان تان را بدانيد و سپاس گزار الطاف خداوند باشيد تا به تقديرهاي او راضي شويد. آن چه مورد رضايت خداوند نيست را انجام ندهيد تا اطمينان و عزت نفس بيشتري بيابيد. - اهل عمل و مسئووليت پذيري باشيد. به جاي توقع داشتن از ديگران، به فکر انجام مسئووليت هاي و وظايف خود باشيد. -

 

 

 

به ارزش هاي اعتقادي و فرهنگي يکديگر احترام بگذاريد. فقط به دنبال عيب جويي از همسرتان نباشيد، عيوب خود را نيز رفع کنيد. - مثبت بينديشيد و اضطراب را از خود دور سازيد. اگر بپذيريد هر کاري از جانب خداوند خير است، در زندگي اضطراب نخواهيد داشت. - هرگز دشنام ندهيد و جدال نکنيد. بحث و جدل، آتش کينه را در دل شعله ور ساخته و حرمت ميان زن و شوهر را خدشه دار مي کند. -

 

 

 

دلي آرام و نيک خواه داشته باشيد. دل آرامي، يکي از راه هاي برقراري صلح و صفا بين شما و همسرتان است. براي رسيدن به آرامش، بايد به خداوند نزديک شد از ويژگي هاي همسر دل آرامي، مثبت انديشي، ايمان، جاذبه ي فکري و اميدواري ست. عشق - عاشقانه زندگي کنيد. براي رسيدن به عشق، از انجام هيچ کاري کوتاهي نکنيد. - حساسيت هاي رفتاري همسرتان را بشناسيد و به آنها اهميت دهيد تا موجب بروز اختلال در روابط تان نشود. - پيش از صحبت، تفکر کنيد. هر گاه حرفي مي زنيد، از قبل، به عواقب آن فکر کنيد تا بعد، شرمنده و پشيمان نشويد. يا توجه به شرايط روحي و جسمي همسرتان حرف بزنيد و از پرحرفي بپرهيزيد. - تا جايي که مي توانيد، با يکديگر غذا بخوريد. جمع شدن افراد خانواده دور ميز يا سفره ي غذا، موجب افزايش روابط عاطفي و احساس نزديکي بيشتر آنان خواهد شد. - شبکه ارتباطي خود را گسترش دهيد، يکي از علت هاي ايجاد افسردگي در خانواده ها، قطع ارتباظ با محيط بيرون از خانه است. اگر شما و همسرتان، نظرات متفاوتي در مورد نوع تفريح و ارتباطات داريد، چيزي را انتخاب کنيد که تا حد ممکن، هر دو، آن را ترجيح مي دهيد. - به رشد يکديگر کمک کنيد. زن و شوهر بايد به منظور رسيدن به درجات معنوي والاتر، ادامه ي تحصيل، اشتغال و... شرايط رشد و پيشرفت يکديگر را فراهم کنند. به جاي توقع داشتن از ديگران، به فکر انجام مسئووليت هاي و وظايف خود باشيد - به يکديگر هديه دهيد، به همسرتان هديه دهيد چون نشان مي دهد به او توجه داريد.

 

 

 

اين مساله به خصوص به آقايان توصيه مي شود چرا که بيشتر مردان معتقدند عشق و علاقه شان به همسرشان را در دل داشته و لذا لزومي ندارد که ان را در عمل نشان دهند در حالي زنان بالعکس تمايل فراواني دارند که به طور آشکار تحت محبت قرار بگيرند لذا هديه دادن و هديه گرفتن مي تواند دريچه جديد ارتباطي را بين زن و مرد بگشايد. - بي ريا و صادق باشيد. اگر با اطرافيان خود صادقانه برخورد کنيد، علاوه بر راحتي خودتان، آنان هم شما را آسان تر مي پذيرند. - به عهده خود وفا کنيد. اگر قولي به همسرتان مي دهيد، تمام تلاش خود را براي عمل کردن به آن، به کار گيريد. - از نصايح و تجربيات پدر و مادرتان استفاده کنيد. استفاده از نصايح ديگران به اين معنا نيست که به آنان اجازه ي دخالت در زندگي خصوصي خود را بدهيد، بلکه از تجربيات آنان استفاده کنيد. - همسر خود را با ديگران مقايسه نکنيد. اگر چه افراد نقايصي دارند اما خوبي هايي هم دارند. سعي کنيد به نکات مثبت همسر خود فکر کنيد. تفاهم - عيب پوشي کنيد. هميشه اول، خوبي هاي همسرتان را به او بگوييد و بعد با ظرافت، انتقاد کنيد و سعي نماييد معيار نقدهاي تان، منطقي و قابل قبول باشد هم چنين هرگز نزد ديگران، عيب همسر خود را بازگو نکنيد.

 

 

 

- خانواده گرا باشيد. هميشه براي خانواده تان اعتبار قائل شويد و به رشد و پيشرفت هم کمک کنيد. - عذرخواه باشيد و خود نيز عذر ديگران را بپذيريد. - رازدار باشيد. هم اسرار همسرتان را نزد ديگران و هم اسرار ديگران را نزد همسرتان فاش نکنيد. - صبور و باگذشت باشيد. صبر و گذشت موجب مي شود دوستي صميمي براي همسرتان باشيد. - همسرتان را از وضعيت اقتصادي موجود، آگاه کنيد. از درآمد هم، مطلع باشيد تا با هم فکري، برنامه ريزي بهتر انجام دهيد. - به خلوت يکديگر احترام بگذاريد. گاهي اوقات افراد نياز دارند با خود خلوت و تفکر کنند؛ در اين صورت، آرامش همسرتان را به هم نزنيد. هميشه اول، خوبي هاي همسرتان را به او بگوييد و بعد با ظرافت، انتقاد کنيد و سعي نماييد معيار نقدهاي تان، منطقي و قابل قبول باشد هم چنين هرگز نزد ديگران، عيب همسر خود را بازگو نکنيد. - به فکر ايجاد تغييرهاي مثبت در خود و همسرتان باشيد. سعي کنيد تغيير در حرکت به سمت تعالي و بالندگي باشد و پيش از تغيير، راه هاي درست ايجاد آن را بدانيد. - به ياد خدا باشيد و از او کمک بخواهيد. با ياد خدا، دل ها آرام مي گيرد و مطمئن باشيد خداوند به شما کمک خواهد کرد. ماهنامه شادکامي و موفقيت-فاطمه قربان

 

منبع:نیک صالحی

shiva & hasan بازدید : 123 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

پس با تحقق هر یك از این شروط و اثبات آن در دادگاه، زن می‌تواند با استفاده از وكالت ضمن عقد با مراجعه به دادگاه خانواده و پس از قطعیت حكم نسبت به اجرا و ثبت صیغه طلاق در دفتر رسمی ثبت طلاق اقدام كرده و خودش را مطلقه كند.

 

 

 

از صفحات سند چند برگی ازدواجتان كدام یكی را بدقت خوانده‌اید ؟ فقط صفحه مربوط به مهریه را یا صفحه شروط ضمن عقد را؟ یا صفحه‌ای كه نام و مشخصات شما و همسرتان را كنار تاریخ عقد ثبت كرده؟ شما در عقدنامه‌تان بیشتر دنبال خاطره‌ها می‌گردید یا واقعا می‌دانید روزی كه پشت سرهم زیر صفحاتی را كه سردفتر تند و تند آنها را ورق می‌زند، امضا می‌كردید چه بار مسوولیتی را به دوش گرفته‌اید‌؟

 

 

 

حال و هوای حاكم بر دفترخانه‌های ازدواج وقتی زوج‌ها به همراه خانواده‌هایشان برای هرچه زودتر جاری شدن صیغه عقد هیجان‌زده شده‌اند، واقعا دیدنی است مخصوصا اگر سردفتر به چند خانواده به صورت همزمان وقت داده باشد و ازدحام جمعیت باعث كمبود وقت و سریع انجام‌شدن كارها شود. درست در چنین مواقعی است كه زوج‌ها وقتی با سند ازدواج روبه‌رو می‌شوند و می‌فهمند باید زیر تمام صفحات آن را امضا كنند تمایل دارند هرچه زودتر كار تمام شود بدون آن‌كه حتی كنجكاو شوند با این امضا‌ها زیر بار چه تعهداتی می‌روند.

 
 
 

 

 

بیشتر سردفترها فقط صفحات عقدنامه را ورق می‌زنند و بدون هیچ توضیحی درباره مندرجات سند با انگشت نشان می‌دهند كه زوج‌ها كجاها را باید امضا كنند در حالی كه سند ازدواج به خاطر مسوولیت‌آور بودنش سندی مهم است كه زوج‌ها بخصوص خانم‌ها باید از بندبند آن مطلع باشند چون اگر غیر از این باشد وقتی پیچ و خم‌های زندگی شروع شود تمام امضاها دست و پاگیر می‌شوند.

 

 

 

یكی از بندهای عقدنامه می‌گوید: زوج ضمن عقد شرط كرد كه هرگاه طلاق بنا به خواسته زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق و رفتار وی نباشد زوج موظف است نصف دارایی خود را كه در زمان زناشویی با او به دست آورده یا معادل آن را با نظر دادگاه به صورت بلاعوض به زوجه منتقل كند پس اگر مردی این شرط را امضا كند مشمول موضوع تصنیف در دارایی‌های مشترك می‌شود و زن مطلقه می‌تواند با ارائه دادخواست این مبالغ را مطالبه كند.

 

 

 
 
 

شروط دوازده‌گانه

 

 

 

در یكی دیگر از بندهای عقدنامه آمده است زوج به زوجه وكالت بلاعزل با حق توكیل به غیر داد كه با رجوع به دادگاه و دریافت مجوز پس از انتخاب نوع طلاق خود را مطلقه كند. پیداست اگر مردی با این شرط موافقت كند زن می‌تواند در دادگاه اقامه دعوا كرده و تخلف زوج از شروط مندرج در عقدنامه را اثبات كند و با حكم دادگاه به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه كند چون در این صورت از سوی زوج وكیل است كه اصالتا (شخص خودش) یا وكالتا (با انتخاب وكیل و تفویض وكالت به وی) خود را مطلقه كند.

 
 

 

 

پس لازم است مردها بدانند اگر پای چنین شرطی در عقدنامه را امضا می‌كنند حق طلاق را در صورت تحقق این دوازده شرط به همسرشان داده‌اند:

 
 

 

 

1- خودداری شوهر از دادن نفقه زن به مدت 6 ماه به هر عنوان حتی با توسل به اجبار،

 

 

 

2- سوءرفتار یا سوءمعاشرت زوج به حدی كه ادامه زندگی را برای زوجه غیرقابل تحمل كند،

 

 

 

3-ابتلای زوج به بیماری‌های خطرناك و درمان‌نشدنی به نحوی كه دوام زندگی زناشویی را برای زوجه به خطر بیندازد،

 

 

 

4- جنون زوج در مواردی كه فسخ نكاح شرعا ممكن نباشد،

 

 

 

5- بی‌توجهی به رای دادگاه در مورد منع اشتغال زوج به شغلی كه طبق نظر دادگاه منافی با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجه باشد،

 

 

 

6- محكومیت شوهر به حكم قطعی به مجازات 5 سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی كه بر اثر ناتوانی در پرداخت منجر به 5 سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی منتهی به 5 سال بازداشت یا بیشتر شود و حكم مجازات در حال اجرا باشد،

 

 

 

7- ابتلای زوج به هر گونه اعتیاد مضر كه به تشخیص دادگاه به زندگی خانوادگی خلل وارد كند،

 

 

 

8- زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترك كند یا 6 ماه متوالی بدون عذر موجه از نظر دادگاه غیبت كند،

 

 

 

9- محكومیت قطعی زوج در ارتكاب به جرم و اجرای هرگونه مجازات اعم از حد و تعزیر كه آبروی زوجه را به خطر بیندازد،

 

 

 

10-باردار نشدن زوجه از زوج بعد از 5 سال به علت عقیم بودن یا عوارض جسمی دیگر،

 

 

 

11- مفقودالاثر شدن زوج و مراجعه نكردن به دادگاه 6 ماه بعد از مراجعه زوجه به دادگاه و ازدواج مجدد زوج بدون رضایت زوجه یا اجرا نكردن عدالت بین همسران به تشخیص دادگاه.

 

 

 

پس با تحقق هر یك از این شروط و اثبات آن در دادگاه، زن می‌تواند با استفاده از وكالت ضمن عقد با مراجعه به دادگاه خانواده و پس از قطعیت حكم نسبت به اجرا و ثبت صیغه طلاق در دفتر رسمی ثبت طلاق اقدام كرده و خودش را مطلقه كند.

 
 
 

 

 

شروط ضمن عقد

 

 

 

تقریبا بیشتر حقوقدان‌ها و مشاوران خانواده بر این نكته اتفاق نظر دارند كه داشتن شروط ضمن عقد از داشتن مهریه‌های سنگین بهتر است چون شروط ضمن عقد تلاشی است برای برابر شدن حقوق زن و مرد اما مهریه پولی است كه زیاد هم نسبت به وصول آن نمی‌توان امیدوار بود. برای همین زوج‌ها قبل از جاری شدن صیغه عقد می‌توانند توافق كنند تا حقوقی چون حق تحصیل، اشتغال، حق انتخاب محل سكونت یا شرط تضمین پرداخت مهریه از سوی یك یا 2 نفر از اعضای خانواده یا آشنایان زوج را در عقدنامه درج كنند.

 

 

 

در واقع شرط وكالت در طلاق یا همان چیزی كه مردم به عنوان حق طلاق می‌شناسند هم از جمله این شروط است. این شرط به زن حق می‌دهد تا خود را وكالتا طلاق دهد یعنی زن وكیل مطلق از طرف شوهر خود باشد كه هر زمان بخواهد یا پس از تحقق امری معین و اثبات آن در دادگاه خود را مطلقه كند.

 
 

 

 

البته درج این شرط در عقدنامه به این معنی نیست كه دیگر مرد نمی‌تواند همسرش را طلاق دهد. در واقع مرد در شروط ضمن عقد فقط به صورت وكالتی این حق را به همسرش می‌دهد و زن هم به عنوان وكیل در طلاق این را می‌داند كه این حق یا شرط ضمن عقد به معنای انتقال كامل و مطلق حق از سوی شوهرش نیست و مرد هم می‌تواند بنا بر شرایطی از این حق استفاده كند.

 
 
 

منبع : جام جم آنلاین

shiva & hasan بازدید : 122 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

نکاتی حساس درباره 4 هفته اول دوران نامزدی

 

دیگر از این بدتر نمی‌شود. احساس مریضی می‌کنید، نمی‌توانید لب به غذا بزنید و نمی‌دانید که چه احساسی  دارید و به چه فکر می‌کنید. اما فکرتان خیلی مشغول است. یک لحظه خوشحالید و یک لحظه ناراحت، احساس آشفتگی و بی ثباتی می‌کنید. چه اتفاقی برایتان افتاده است؟ چهار هفته‌ی اولی است که با شوهر آينده تان قرار ملاقات گذاشته اید.

 

 

اولین چیزی که ممکن است قبل از یک قرار ملاقات اتفاق بیفتد، احساس آشفتگی و وحشت است. ممکن است تا به حال براي يافتن مرد ايده آل خود با افراد زیادی قرار ملاقات داشته باشید، اما هر بار این احساس رخ می‌دهد. بعد از قرار، با اینکه همه چیز عالی و خوشایند بوده باز ممکن است دچار این احساس شوید، چون اینجاست که مجبور می‌شوید در مورد این موقعیت و فرد مزبور کمی فکر کنید. باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با این فرد ادامه دهید یا اینکه همه ی وعده هایی را که شب گذشته با طرف داشته اید را امروز صبح فراموش کرده اید و نمی‌خواهید ادامه دهید. این مسئله برای همه ی ما اتفاق می‌افتد. همه ی ما در چنین موقعیت هایی احساس آشفتگی می‌کنیم.

 

 

 

برای بسیاری از افراد، روز های بعد از قرار روزهای فوق العاده ای هستند. احساس جذابیت و علاقه می‌کنید و احساس می‌کنید که کسی هست که دوستتان می‌دارد و برایش جذابیت دارید. اما ممکن است در قرار دوم به این نتیجه برسید که کاملاً در اشتباه بوده اید و احساستان درست نبوده است. پس از اتمام قرار ملاقات دوم، باز احساس فوق العاده ای به شما دست می‌دهد چون این بار دیگر آزمایشی واقعی بوده است و یکدیگر را دقیق تر مورد بررسی قرار داده اید. وفاداری‌ها،قوه ی تعقلتان و جنبه های دیگر شخصیتیتان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. تا این مرحله شما نباید هیچگونه رابطه ی فيزيكي با فرد داشته باشید.

 

 

 

بعد از قرار ملاقات دوم اگر واقعاً به این فرد علاقه مند شده باشید، احساس اضطراب و نگرانی خواهید داشت، نگرانی برای از دست دادن این فرد. یا ممکن است این نگرانی به خاطر این باشد که فکر می‌کنید برای علاقه مند شدن عجله کرده اید و دوست دارید که از این مسئله خلاص شوید. اینجاست که ممکن است یک آینده ی ایدآل، دچار فاجعه و مصیبت شود. دست از نگران بودن بردارید و بگذارید که زندگی مسیر همیشگی اش را طی کند. خونسردیتان را حفظ کنید، هیچ جای نگرانی نیست. و در هیچ کار هم عجله نکنید.

 
 

 

 

از طرف دیگر ممکن است هنوز مطمئن نشده باشید که با این فرد صمیمیت برقرار کنید یا خیر، اما باز هم نگران نباشید. جذابیت روزهای اول آشنایی با یک فرد در همین است. در یک رابطه ی طولانی مدت، این روزها دیگر تکرار نمی‌شوند، پس سعی کنید که تا می‌توانید از این جو لذت ببرید. لزومی ندارد که یک رابطه ی جدیدی حتماً به ازدواج ختم شود. دقت داشته باشید که این قرار های ملاقات برای آشنایی شما با این فرد برای این ترتیب داده شده تا شما ضمن آشنایی بیشتر با فرد مورد نظر به این نتیجه برسید که آیا این فرد همسفر خوبی برای آینده شما می‌تواند باشد یا نه؟ دیگر چنین طرز فکری نداشته باشید و از قرارهایتان نهایت لذت را ببرید.

 

 

 

تردیدهای زیادی در روزهای اول آشنایی وجود دارد، مثل اولین برخورد، اینکه سر قرار بروید یا نه، اینکه تلفن کنید یا نه، چه می‌شود اگر او سر موقع به شما تلفن نکند و...همینطور جلو می‌رود و هر روز تردیدها و دوراهی های جدیدی برایتان پیش می‌آید مثل اینکه، او را برای صرف قهوه دعوت کنید یا نه، اینکه با او به سينما برويد یا نه، اگر احساستان نسبت به او بیشتر شد چه کنید و....باز هم چیزی که به شما کمک می‌کند تغییر طرز فکرتان است، باید بگذارید زندگی روال عادی خود را طی کند، نباید نگرانی در مورد چیزی به خودتان راه دهید. شما زندگی همیشگیتان را داشته باشید، سر موقع همیشگی به باشگاه بروید، کارهایتان را انجام دهید و نگذارید که زندگیتان از مسیرش منحرف شود.

 

 

 

وقتی دیر به دیر قرار ملاقات داشته باشید، آن انرژی لازم برای پیشبرد یک رابطه وجود نخواهد داشت. باید از همه فرصت هایتان استفاده کنید و با فرد مورد نظر بگذرانید. اگر فردی را واقعاً دوست داشته باشید، طبیعتاً می‌خواهید همیشه با او باشید تا بتوانید او را بیشتر بشناسید و عاشقش شوید. برای این منظور باید قرار ملاقات هایتان را بیشتر کنید تا صمیمیت بین شما بیشتر شود و گرنه فقط وقتتان را تلف کرده اید.

 

 

 

اولین چهار هفته زمان مهمی است چون در این دوران است که همدیگر را خواهید شناخت. اگر بتوانید این دوران را به خوبی پشت سر بگذارید، حتماً خواهید توانست رابطه ی محکمی ایجاد کنید. به عقیده‌ی من از هر گونه رابطه و برخورد خارج از چهر چوب معمول در این دوران و تا قبل از ازدواج خودداری کنید. این دوران فقط دوران آشنایی است و اینکه ببینید از هر لحاظ با هم سازگاری دارید یا خیر. دوران پر خاطره ای خواهد بود، پس سعی کنید بهترین استفاده را ازاین دوران ببرید.

 

 

 

ممکن است احساس بی ثباتی و آشفتگی کنید، اما همه ی ما وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم تا ببینیم عاشق شدنمان چه روندی داشته است، یاد چهار هفته ی اول آشنایی می‌افتیم. سعی کنید این چهار هفته را به قشنگ ترین حالت ممکن بگذرانید .

 

منبع:mosalman.net

shiva & hasan بازدید : 113 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شايد يکي از بدترين و تلخ‌ترين تجربياتي که افراد در دوران نامزدي با آن رو به رو مي‌شوند، زمان‌هايي است که با هم در مورد مسائل مشاجره مي‌کنند. اين مشاجرات صرف نظر از دلايل مختلفي که دارند، گاهي ممکن است به ناکافي بودن توانايي افراد در برقرار کردن ارتباط مربوط باشند. چيزي که به آن عدم تفاهم، نداشتن زبان مشترک و حرف هم را نفهميدن گفته مي شود.

 

 

 

يکي از مهم‌ترين اين علل رعايت نکردن اصول و قواعد گوش کردن است. ما آدم‌ها اغلب مواقع به طور کامل و دقيق به حرف‌هاي فرد مقابل‌مان گوش نمي‌دهيم و به همين علت مدام دچار سوء تفاهم و سوء برداشت مي‌شويم و نامزدها نه تنها از اين امر مستثني نيستند بلکه به علت اينکه تازه با هم آشنا شده‌اند بيشتر مرتکب اين اشتباه و در نهايت دلخوري و دل‌شکستگي فرد مقابل مي‌شوند. براي جلوگيري از اين اشتباه کافي ست ياد بگيريم درست گوش کنيم تا بتوانيم درست پاسخ داده يا عمل کنيم.

 
 
 
 
 

 

 

قواعد گوش دادن

 

 

 

توجه: يکي از مهم‌ترين پيش نيازهاي گوش دادن درست، توجه به حرف‌هاي فرد مقابل (گوينده) است. افراد براي اين کار بايد تمام حواس خود را روي گوش دادن متمرکز سازند و از تمام چيزهايي که ممکن است موجب پرت شدن حواسشان شود، اجتناب کنند.

 
 
 

 

 

استفاده از علائم کلامي و غيرکلامي: گاهي افراد براي اينکه به گوينده ثابت کنند که کاملاً به صحبت‌هايش توجه دارند و او را به ادامه صحبت تشويق نمايند، مي‌توانند از روش‌هاي مختلفي که در زير به برخي از آن‌ها اشاره مي‌شود، استفاده کنند.

 
 
 

 

 

علائم کلامي

 

 

 

تصديق

 

 

 

اين نوع از علايم کلامي شامل کلمات و عباراتي است که نشانه تاييد يا موافقت با اعمال و گفتار طرف مقابل است. از تصديق براي تقويت قسمت‌هاي مهم گفتار طرف تعامل و جهت دادن به آن استفاده مي‌نماييم. نمونه‌هاي آن عبارتند از «بله»، «درسته»، «همين‌طور است که شما مي‌گوييد» و...

 

 

 

تحسين

 

 

 

تحسين هم مانند تصديق نوعي تقويت مثبت است ولي فراتر از يک تاييد ساده يا توافق با گفتار و اعمال فرد مقابل مي‌باشد. از انواع تحسين کلامي مي‌توان به عباراتي مانند «آفرين!»، «چه جالب!»، «ادامه بده»، «عاليه» اشاره نمود که متناسب با وضعيت به کار مي‌روند.

 

 

 

حالات چهره بيانگر هيجانات دروني افراد است که نسبت به صحبت‌هاي شخص مقابل ابراز مي‌کنند. مانند «بالا انداختن ابروها» که نشانه تعجب شنونده است

 

 

 

انعکاس احساسات

 

 

 

انعکاس احساسات نوعي همدردي به حساب مي‌آيد و کاربرد آن زماني است که شخص مقابل نياز به يک همدرد براي کسب آرامش دارد. مثلاً وقتي کسي ناراحت، عصباني و آشفته حال است بايد از اين فن استفاده نمود. براي بازگرداندن احساسات بايد به دقت به صحبت‌هاي فرد مقابل گوش فرا داد تا از نيازها و مسائل اصلي او باخبر شد و گفتار را بر اساس آن نيازها تنظيم نمود.

 

 

 

تعبير و تفسير کردن

 

 

 

در اين روش افراد با استفاده از گنجينه لغات شخصي خود، مطالبي را که شنيده‌اند براي گوينده تفسير مي‌کنند. با اين کار هم مطمئن مي‌شوند که سخنان گوينده را درست فهميده‌اند و هم نشان مي‌دهند که در طول تعامل با دقت به سخنانش توجه مي‌کرده اند.

 
 
 

 

 

علايم غير کلامي

 

 

 

پاسخ‌هاي غير کلامي نيز نقش مهمي در گوش دادن ايفا مي‌کنند. برخي از اين رفتارها نشانه توجه به گوينده و برخي هم نشانه بي‌توجه اي به اوست که بايد به آن‌ها اهميت داد.

 

 

 

تکان دادن سر

 

 

 

سر تکان دادن در مذاکره، علامت توجه به صحبت‌هاي فرد مقابل است. اين مسئله باعث تشويق گوينده به ادامه تعامل مي‌شود.

 

 

 

حالت چهره

 

 

 

حالات چهره بيانگر هيجانات دروني افراد است که نسبت به صحبت‌هاي شخص مقابل ابراز مي‌کنند. مانند «بالا انداختن ابروها» که نشانه تعجب شنونده است.

 

 

 

وضعيت بدن: وضعيت بدن نيز مي‌تواند معرف نگرش‌هاي مثبت، منفي و سطح هيجانات و تمنيات باشد؛ لذا بايد به نحوه نشستن يا ايستادن بسيار توجه نمود. معمولاً گوينده با توجه به وضعيت بدني فرد مقابل خود تصميم به ادامه يا قطع مذاکره مي‌نمايد.

 

 

 

تماس چشمي مستقيم: تماس چشمي نشانه گوش دادن به صحبت‌هاي فرد مقابل است. معمولاً در زمان تعامل افرادي که شنونده‌اند بيشتر از گويندگان از نگاه ـ به ويژه نگاه‌هاي طولاني ـ استفاده مي‌نمايند.

 

 

 

استفاده از سؤال: شنونده خوب کسي نيست که در تمام زمان صحبت سکوت کند. شنونده خوب فردي است که اگر در ميان سخن، به موضوعي برخورد که برايش ابهام داشت يا در مورد آن اطلاعاتي نداشت، از فرد مقابل (گوينده) سؤال بپرسد. اگر اين امر در جاي مناسب خود و براي روشن شدن نکات مهم صورت پذيرد، نه تنها زشت نيست بلکه کاملاً مفيد هم هست و از بروز بسياري از سوءتفاهم جلوگيري مي‌کند. علاوه بر اين سؤال کردن به گوينده نشان مي‌دهد که به صحبت‌هايش توجه شده است.

 

 

 

بازگو کردن صحبت‌ها: بازگو کردن صحبت‌هاي فرد مقابل باعث مي‌شود که تعامل ميان دو نفر از تکراري شدن، پراکندگي، غيرمتمرکز بودن، بي هدفي و... خارج شده و بر يک موضوع تمرکز يابد. علاوه بر اين از بروز سوء تفاهم نيز جلوگيري مي‌کند.

 

 

 

خلاصه کردن: اين روش زماني که افراد در مورد موضوع بسيار مهمي سخن مي‌گويند يا مي‌خواهند در مورد آن (موضوع مهم) تصميم بگيرند يا قصد حل مشکلي را دارند، به کار گرفته مي‌شود. خلاصه کردن صحبت‌هاي فرد مقابل نه تنها باعث مي‌شود که شنونده همان پيامي را که قصد گوينده بوده دريافت نمايد بلکه از بروز سوء تفاهم نيز جلوگيري مي‌کند.

 

منبع: تبيان

shiva & hasan بازدید : 108 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

وقتی حرف های نامزدها ته می کشد

 

خانمی با خوشحالی از سر کار به خانه می آید به شوهرش خبرهای خوبی بدهد. وقتی به خانه می رسد با هیجان به شوهرش اطلاع می دهد که در شغلش ترفیع یافته است و می خواهد جزئیات را مو به مو با او در میان بگذارد. اما شوهر، طبق معمول تمایلی به صحبت کردن و یا شنیدن نشان نمی دهد....

 

 

 

او تنها لبخندی می زند و تبریک می گوید و سپس به سراغ کارهای خود می رود. زن برای هزارمین بار از خود می پرسد که چرا او و شوهرش خیلی کم با هم حرف می زنند و چرا او تمایلی ندارد در مورد ارتقای شغلی من بیشتر بداند: «من می دانم که او به من اهمیت می دهد و از پیشرفت من خوشحال می شود. هر وقت از او می پرسم آیا مشکلی وجود دارد، می گوید نه، همه چیز عالی است، اما به گمان من این طور نیست. در حقیقت، سکوت او به شدت بر رابطه ما تأثیر گذاشته. من احساس آزردگی، عصبانیت و گیجی می کنم.»

 

 

 

سکوت شاید بدترین مشکلی باشد که یک زوج خوشبخت می توانند با آن مواجه شوند. مشکلی که در نگاه خیلی ها مشکل به حساب نمی آید اما می تواند کیفیت زندگی را 50 تا 70 درصد کاهش دهد. اگر تازه ازدواج کرده اید و هنوز در دوران پر شر و شور نامزدی به سر می برید ممکن است خیلی با این موضوع درگیر نشده باشید اما این به معنی آن نیست که هیچ وقت با چنین مشکلی رو به رو نخواهید شد. پس لازم است قبل از رو در رو شدن با این مشکل آمادگی هایی را کسب کنید:

 

 

 

در آغاز رابطه، مرد بیشتر صحبت خواهد کرد تا خواسته های خود را اعمال کند. سپس، به تدریج، صحبت های او کمتر و کمتر می شود. اما زن هنگامی که با مردی احساس راحتی کند، بیشتر صحبت می کند. یکی از عمده ترین دلایلی که زنان و شوهرانشان در ارتباط برقرار کردن با همدیگر مشکل دارند این است که آنها تصورات متفاوتی از موضوع صحبت خود دارند. در ادامه سه شکایت رایج تری که زنان در این مورد دارند ذکر می شود.

 
 
 

 

 

در مورد احساساتش حرف نمی زند

 

 

 

برخی زن ها می گویند که نامزد یا همسرشان هنگامی که ناراحت یا افسرده اند صحبت نمی کنند. این سکوت برای زنان کشنده است، زیرا به فکر فرو می روند که چه مشکلی پیش آمده است. روان شناسان می گویند که این به طور طبیعی اتفاق می افتد. زیرا پسران و دختران در طول دوران رشد می آموزند که هیجاناتشان را به طور متفاوتی ابراز کنند. رابرت می هی، روانشناس، می گوید طی دوران رشد، دختران برای این که احساساتشان را بروز دهند تشویق می شوند و پسران می آموزند که این کار زنانه، بیهوده و بی نتیجه است. بنابراین، مردان با در خود فرو رفتن به این فکر می کنند که برای مواجهه با مشکل چه راهکارهایی وجود دارد.

 

 

 

مرد تمایل دارد در مورد مباحث تکلیف محوری مثل فرستادن بچه ها به دانشگاه و افزایش مالیات و حقوق بحث کند. او نمی تواند به موضوعی بپردازد که نمی تواند بر آن تأثیر بگذاردپیگیر حرف نمی شود و گفت و گو را ادامه نمی دهد

 

 

 

نوع گفت و گوی زنان که گفت و گوی آزاد است اغلب باعث می شود که مردان دنبال حرف را نگیرند. زنان به جزییات شخص علاقه مندتر هستند. آنها از شوهرانشان انتظار دارند در این نوع گفت و گو شرکت کنند، اما اغلب مردها نمی دانند چگونه می توانند این کار را بکنند برای مرد صحبت صمیمی به معنای حرف زدن از احساسات و جزئیات شخصی نیست. مرد تمایل دارد در مورد مباحث تکلیف محوری مثل فرستادن بچه ها به دانشگاه و افزایش مالیات و حقوق بحث کند. او نمی تواند به موضوعی بپردازد که نمی تواند بر آن تأثیر بگذارد.

 

 

 

با همه صحبت می کند جز من

 

 

 

برخی زن ها گله می کنند هنگامی که شوهرانشان از سر کار به خانه می ایند، به آنها می گویند حوصله صحبت کردن ندارند، چون خیلی خسته اند اما اگر همان موقع یک دوست با آنها تماس بگیرد، زمان زیادی با او صحبت می کنند. برای زن گفت و گو نشان دهنده دلبستگی، علاقه و محبت است. اما برای مرد گفت و گو کار است، زیرا آنها از آن برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران و بازگو کردن اطلاعات استفاده می کنند. در خانه آنها تمایل دارند آرامش داشته باشند و دوست ندارند بحث کنند. زنان و مردان به رغم دیدگاه های متفاوتشان، می توانند مشکلات ارتباطی شان را حل کنند.

 
 
 

 

 

***  پس برای این که شوهرتان با شما درد دل کند این راهبردها را به کار گیرید:

 

 

 

زمان مناسبی را برای گفت و گو انتخاب کنید

 

 

 

این مسأله بسیار مهم است. شما ممکن است که بسیار علاقمند باشید که بعد از بازگشت از کار، با شوهرتان صحبت کنید، اما او در آن موقع نیاز به آرامش داشته باشد. پس بهترین راه این است که بعداً گفت و گو کنید.

 

 

در مقابل سکوت شوهرتان سکوت نکنید

 

 

 

گاهی اوقات سکوت مرد باعث ایجاد احساس ناکامی و عصبانیت در زن می شود. برای اجتناب از این موقعیت، موقعی که شوهرتان پاسخ نمی دهد سکوت نکنید. به او بگویید: «می توانی به من بگویی چرا برای تو سخت است بگویی به چه فکر می کنی؟» اگر او باز هم پاسخ نداد، راحت از کنار سکوتش رد نشوید. به او بگویید تمایل دارید در مورد آینده صحبت کنید. او را متوجه کنید که شما انتظار شنیدن پاسخ دارید.

 

 

جزییات را بپرسید

 

 

 

سؤالات دقیق بپرسید. این گونه سؤال نکنید که «امروز کار چطور بود؟» زیرا او می تواند در یک کلمه جواب بدهد که عالی بود یا افتضاح بود. در مقابل، از جزئیات کارش سؤال کنید. مشخص تر شدن سؤال باعث می شود که او با احتمال بیشتری به سؤال شما به طور جزئی و با دقت پاسخ بدهد.

 

 

مراقب اشاره های غیر کلامی تان باشید

 
 

 

 

اگر شما هنگام صحبت کردن کتاب ورق بزنید، کار را برای این که شوهرتان ساکت بماند آسان کرده اید. برای بهتر شدن گفت و گو سعی کنید حالت چهره تان خنثی باشد، بدنتان آرام و لحن صدایتان نه بسیار بلند باشد، نه بسیار آرام.

 

 

علائق مشترکتان را توسعه دهید

 

 

 

زوج هایی که همه توجهشان را بر بچه ها یا کارشان متمرکز می کنند اغلب در می یابند که بسیار کم با همدیگر صحبت می کنند. شرکت در فعالیت های متفاوت و جدید از جمله پیاده روی و مسافرت همراه با همسرتان باعث می شود که شما به مقدار بسیار بیشتری با همدیگر صحبت کنید.

 

 

 

هنگامی که شوهرتان صحبت می کند، به حرف های او توجه کنید و اجازه ندهید ذهنتان منحرف شود. مهارت های گوش فرا دادن فعال را به کار ببرید. چیزی را که شوهرتان می گوید به زبان خودتان بازگو کنید

 

 

 

با دقت گوش دهید

 

 

 

هنگامی که شوهرتان صحبت می کند، به حرف های او توجه کنید و اجازه ندهید ذهنتان منحرف شود. مهارت های گوش فرا دادن فعال را به کار ببرید. چیزی را که شوهرتان می گوید به زبان خودتان بازگو کنید. هنگام صحبت او مخالفت نکنید و وسط حرف هایش نپرید. گوش فرا دادن فعالی می تواند به او کمک کند تا راحت باشد.

 

 

منصفانه بحث کنید

 
 

 

 

اکثر زوج ها نمی دانند که چگونه بحث سالمی داشته باشند. بسیاری از مردان تلاش می کنند به طور کلی از بحث کردن اجتناب کنند، زیرا می ترسند که این بحث تبدیل به یک مشاجره توان فرسا شود. برای مقابله با این مسأله یاد بگیرید که سازنده بحث کنید. از به کار بردن الفاظ منفی، جملاتی که با «تو هرگز ...» یا «تو همیشه ...» شروع می شوند، ایجاد احساس گناه و دوباره مطرح کردن اشتباهات گذشته اجتناب کنید. در مورد این که اکنون چه احساسی دارید صحبت کنید و به نقشتان در بروز مشکل اشاره کنید. همه تقصیرها را به گردن شوهرتان نیندازید؛ حتی اگر فکر می کنید واقعاً در این مورد خاص او مقصر است.

 

 

از مشاوران و روانشناسان کمک بگیرید

 

 

 

اگر شما راهبردهای بالا را به کار گرفتید اما هنوز مشکل وجود دارد، سراغ مشاور بروید.

 

منبع: تبیان

shiva & hasan بازدید : 114 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

شاخه‌ گلی برای عروس

 

 

یكی از نكاتی كه بیشتر مهمان‌ها به آن توجه می‌كنند، دسته‌گل عروس‌خانم است. ما یک راهنمای خوب برای سفارش یک دسته‌گل ایده‌آل برای جشن ازدواج‌تان تدارک دیده‌ایم. اگر فکر می‌کنید که خودتان خیلی خوش‌سلیقه‌‌اید كه هیچ؛ اما اگر می‌خواهید از ما هم بشنوید که چه گل‌هایی برای شما مناسب‌ترند، حتما این منوی كوچولو را بخوانید.

 

 

1- به هماهنگی‌اش با لباس عروس فکر کنید

 

 

 

قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحورکننده مدرن؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب كنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی و خیره‌كنندگی شما نقش دارد.

 
 
 

 

 

2- به رنگ فصل هم فکر کنید

 

 

 

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار كنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت. البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست كردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.

 
 
 

 

 

3- به گلفروش‌تان اعتماد کنید

 

 

 

بهتر است به گل‌ فروش اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته‌گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته‌گل‌تان را تزیین کند. بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما می‌داند كه چه می‌كند.

 
 
 

 

 

4- دسته‌گلی هم‌قد و قواره خود‌تان بخرید

 

 

 

دقت کنید که دسته‌گل شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم‌های ریزنقش دسته‌گل‌هایی را انتخاب کنند که جمع وجورتر و مناسب قد و قواره‌شان باشد ولی عروس خانم‌های قدبلندتر می‌توانند دسته‌گل‌های بزرگ‌تری را برگزینند. بالاخره هم در عكاسی و فیلم‌برداری و هم در مراسم‌تان باید حلقه و دست‌بند و ساعت‌تان دیده شود. نه؟

 
 
 

 

 

5- دسته‌‌گلی میوه‌ای و خوش‌بو بخرید

 

 

 

اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است كه دوست دارند متفاوت باشند. اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند. مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌های مفصل‌تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.

 
 
 
 

 

 

6- مواظب لباس‌تان هم باشید!

 

 

 

قطعا شما دوست ندارید گرده گل‌ها، لباس‌تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل‌هایی را برای دسته‌گل ازدواج‌تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی كه مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.

 
 
 

 

 

7- چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟

 

 

 

سبک‌های خاصی برای آراستن دسته‌گل عروس وجود دارد که اول باید ببینید راحت‌اید کدام مدل را در تمام طول عروسی در دست بگیرید و درضمن کدام مدل به لباس شما بیشتر می‌آید؟

 


 

دسته‌گل‌های بازویی: این دسته‌گل‌ها معمولا دسته‌گل‌هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی‌که آنها را در لباس عروس در دست می‌گیرید، تا آرنج شما را می‌پوشانند. این سبک دسته‌گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.

 

 

 

دسته‌گل‌های آبشاری: دسته‌گل‌های آبشاری برای مهمانی‌های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب‌اند. در این دسته‌گل‌ها، گل‌ها به صورت آبشاری از دسته‌گل به سمت پایین آویزان می‌شوند. شما می‌توانید یک نوع گل را با سبزه‌ها و روبان‌های آویزان برای طراحی این دسته‌گل شیک به کار ببرید.

 

 

 

دسته‌گل‌های گرد: دسته‌گل‌هایی که به‌صورت گرد آراسته شده‌اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب‌اند. این دسته‌گل‌ها را معمولاً گل فروشی‌های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته‌گل‌ها تبحر زیادی دارند.

 

 

 
 
 

دسته‌گل‌های دست‌بندی: اگر شما حال‌وحوصله در دست داشتن دسته‌گل در تمام جشن ازدواج‌تان را ندارید، بهتر است دسته‌گل‌های کوچکی را سفارش دهید که به‌وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست‌بند دور مچ شما بسته می‌شود. این دسته‌گل‌ها برای لباس‌های عروسی ساده‌تر مناسب‌اند.

 
 
 
 
 

منبع: ایران ناز 

shiva & hasan بازدید : 92 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

 نکته درباره کفش عروس‌خانم

 

 

خانم‌هایی که همسرشان خیلی از خودشان قدبلندتر است، احتمالا برای شب عروسی‌شان دنبال کفشی می‌گردند که بتواند قدشان را کم‌وبیش هم‌تراز همسرشان نشان بدهد. ولی آیا فکر می‌کنید می‌توانید تمام شب با چنین کفشی راحت باشید؟

 

 

12 توصیه زیر کمک‌تان می‌کند کفش عروسی‌تان را درست انتخاب کنید12 نکته درباره کفش عروس‌خانم

 
 
 

 

 

1- اول از همه، راحتی: مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کفش لباس عروسی‌تان باید به خاطر داشته باشید، این است که باید در آن راحت باشید. شما قرار است این کفش را تمام طول شب به پا کنید و با آن راه بروید و برقصید. اگر پاشنه آن خیلی بلند باشد یا پاهایتان را بزند، اعصاب‌تان به‌هم می‌ریزد. بنابراین به سراغ کفش‌هایی نروید که پاشنه خیلی بلند و ظریفی داشته باشند یا شیب کف کفش خیلی زیاد باشد. کفش‌هایی با بندهای ظریف و محکم روی انگشتان پا نیز باعث رد انداختن روی انگشتان پای شما می‌شوند.

 
 
 

 

 

2- جنس کفش عروسی مهم است: جنس کفش عروسی شما هم خیلی مهم است. ابریشم و ساتن دو جنس پارچه مناسب برای طراحی رویه کفش لباس عروس هستند. با این حال جنس پارچه‌ لباس عروس شما هم می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب جنس رویه کفش لباس عروسی‌تان باشد. شما حتی می‌توانید تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌تان را به کفاش بدهید تا با آن رویه کفش لباس عروس‌تان را بدوزد و روی کفش‌تان آن را به‌کار ببرد. اگر روی لباس بالا تنه‌تان کار شده، می‌توانید بخشی از این پارچه کار شده را روی کفش‌تان به کار ببرید.

 
 
 

 

 

3- غروب بروید خرید: بهترین زمان برای خرید کفش لباس عروسی‌تان، ساعات پایانی روز و غروب است چون در تمام روز بر اثر راه رفتن و ایستادن روی پاها، پاها کمی‌ ورم می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند ولی اگر شما صبح به خرید کفش عروسی‌تان رفته باشید، ممکن است این کفش، عصر (روز) مراسم پای شما را بزند.

 
 
 

 

 

4- به کف محل برگزاری جشن توجه کنید: عروسی شما قرار است در باغ برگزار شود یا در یک سالن که با قالی فرش شده؟ کفش‌های عروسی با پاشنه تیز برای مراسم جشن ازدواج در باغ مناسب نیست چون پاشنه آن درون گل و خاک زمین چمن فرو می‌رود. برای این مکان‌ها از کفش‌های تخت یا با پاشنه پهن استفاده کنید. اگر قرار است مراسم شما در سالن، با کف‌پوش فرش یا پارچه‌های ابریشمی و براق و سفید برگزار شود، شاید لازم باشد کف کفش‌تان را کفی‌های عاج‌دار که با کف اصطکاک ایجاد می‌کنند، بچسبانید.

 

 

 

5- یک جفت کفش کمکی داشته باشید! بهتر است بیشتر به فکر خودتان باشید و یک جفت کفش راحت‌تر برای ساعات پایانی جشن ازدواج‌تان تهیه کنید. شما می‌توانید این جفت کفش کمکی را از انواع تخت یا با پاشنه 3 سانتی‌متر انتخاب کنید و وقتی حسابی از کفش‌هایتان کلافه شدید، آنها را تعویض کنید.

 
 
 

 

 

6- پوشیدن آزمایشی یادتان نرود: اگر شما روزی چند ساعت کفش لباس عروسی‌تان را در منزل بپوشید و با آن راه بروید، هم به راه رفتن با آن عادت می‌کنید و هم می‌توانید با آن بایستید. مطمئن باشید راه رفتن و رقصیدن با یک کفش پاشنه‌بلند سفید در یک لباس بزرگ و حجیم و سنگین کار بسیار دشواری است.

 
 
 

 

 

7- تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌ را همراه خودتان ببرید: وقتی برای خرید کفش عروسی‌تان می‌روید، بهتر است تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌تان را همراه ببرید. درست است که رنگ لباس عروسی شما سفید است ولی رنگ‌های سفید هم ته رنگ‌های یاسی، صورتی، طلایی... متفاوتی دارند. ممکن است شما رنگ لباس و کفش عروسی‌تان را در یک زمینه انتخاب نکنید و رنگ کفش‌تان هماهنگ با رنگ لباس‌تان نشود.

 
 
 

 

 

8- کفشی مانند کفش عادی‌ خودتان: اگر شما در حالت عادی به کفش پاشنه 3 سانتی‌متر عادت دارید، سعی‌کنید در جشن ازدواج‌تان هم پاشنه کفش‌تان را در این مایه انتخاب کنید ولی اگر به دنبال پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بلندتر هستید، اول باید ببینید که به پوشیدن این کفش‌ها عادت دارید یا نه.

 
 
 

 

 

9- رنگ‌های روشن مثل کرم و نباتی: کفش لباس عروسی‌تان که رنگ آن کاملا سفید باشد، شاید بعدها دیگر به درد شما نخورد چون کفش سفید با لباس‌های دیگر معمولا جور درنمی‌آید. به جای آن اگر لباس عروسی‌تان بلند است و کفش‌های شما اصلا به چشم نمی‌آید، می‌توانید سراغ خرید کفش‌های کرم و نباتی یا رنگ‌های روشنی در همین طیف بروید که در بعد از جشن ازدواج‌تان هم بتوانید آنها را با لباس‌های دیگر ست کنید.

 
 
 

 

 

10- کفش‌های حصیری: اگر لباس عروس شما عروسکی یا دنباله‌دار است (طوری که کفش شما زیر دامن آن پنهان می‌شود) می‌توانید کفش‌های با پاشنه حصیری یک تکه را برای لباس عروسی‌تان انتخاب کنید. این کفش‌ها کمک می‌کنند که شما با وجود اینکه قد‌بلندتر به نظر می‌رسید، سطح اتکای وسیع‌تری روی زمین داشته باشید و بتوانید راحت‌تر راه بروید و تعادل‌تان را حفظ کنید.

 
 
 
 

 

 

11- کفشی مناسب لباس عروسی: ‌تانگاهی لباس عروس به شکل یک پیراهن سفید است که قد آن تا زانو یا زیر زانو می‌رسد. اگر لباس عروس شما هم خیلی بلند نیست، باید زیبایی کفش لباس عروسی‌تان را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

 

 

 

معمولا کفش‌های پاشنه‌بلند با بندهایی که روی ساق پا بسته می‌شوند، می‌توانند برای چنین لباس‌های عروسی ایده‌آل باشند.

 
 
 
 
 

 

 

12- روزنامه‌های خیس با آب‌لیمو: اگر با تمام این تدابیر احساس می‌کنید که کفش شما پایتان را می‌زند، باید از چند صفحه روزنامه و آب‌لیمو استفاده کنید. روزنامه‌ها را با آب‌لیمو خیس کنید و درون کفش‌تان بچپانید و بگذارید یک شب بماند. کفش شما اندکی جا باز خواهد کرد.

 

منبع: ایران ناز

shiva & hasan بازدید : 128 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

چراآقایان ازدست کردن حلقه ازدواج طفره می روند

 

 

برخی مردان بدشان نمی‌آید که سر همسر خویش را کلاه بگذارند. برخی مردان حلقه دست نمی‌کنند چون می‌خواهند وقتی با زن دیگری هستند....

 

 
 
 

به عقیده بسیاری از مردم حلقه ازدواج، بزرگ‌ترین سمبل برای نشان دادن علاقه به یک شخص دیگر است. با این وجود با گذشت مدتی از ازدواج دو نفر، دیگر حلقه‌های ازدواج‌شان را دست نمی‌کنند و بیشتر آقایان هستند که از دست کردن حلقه ازدواج اجتناب می‌کنند و البته به دلایل بسیار متفاوت . با هم تعدادی از این دلایل را بررسی می‌کنیم.

 
 

 

 

1 - به دلیل نوع شغل

 

 

 

بسیاری از آقایان در مشاغل سخت و پر خطر فعالیت می‌کنند که نمی‌توانند آن را با همراه داشتن جواهر و زینت آلات به خوبی انجام دهند. مکانیک‌های اتومبیل، کارگران ساختمانی، یا خلبانان نظامی از جمله کسانی هستند که همراه داشتن حلقه ازدواج برایشان تقریبا میسر نمی‌باشد زیرا ممکن است احلقه‌شان در حین کار به ابزار مختلف کارشان گیر کند و اتفاقی ناخوشایند بیفتد.

 
 

 

 

2 - به علت سلامتی

 

 

 

ممکن است باور نکنید اما مردان بسیاری به مواد سازنده حلقه حساسیت دارند به طوری که با دست کردن آن احساس آرامش ندارند. یکی دیگر از دلایل اجتناب از دست کردن حلقه، ورم روماتیسمی مفاصل است که در این بیماری،‌مفاصل انگشتان دچار ورم می‌شوند و استفاده از حلقه انگشتری را بسیار دشوار می‌کند.

 
 

 

 

3 - آقایان بسیار فراموش‌کار هستند

 

 

 

این دلیل ممکن است چندان قانع کننده به نظر نرسد، ‌اما برخی از مردها به دلیل فراموشکاری، ترجیح می‌دهند که حلقه ازدواج‌شان را دست نکنند. بسیاری از آقایان هم اصلا به دلیل فراموشکاری، به یاد نمی‌آورند که باید حلقه خود را دست کنند یا هراس دارند که جایی مجبور شوند آن را از دست خارج کنند، آن وقت آن را گم کنند. صرف نظر از دلایل آن، بسیاری از آنها به دلیل قیمت بالای حلقه‌ها از گم شدن آن هراس دارند.

 
 

 

 

4 - آقایان عموما از زیورآلات خوششان نمی‌آید

 

 

 

بازهم شاید این دلیل هم چندان موجه به نظر نرسد‌ اما بعضی از مردها اصلا با زینت آلات مختلف مثل انگشتر و گردن بند و ... راحت نیستند. و برخی مشخصا با انگشتر در انگشت‌شان احساس خوب و راحتی ندارند.

 
 

 

 

5 - به علت شهرتی که دارند

 

 

 

بسیاری شخصیت‌های معروف مثل بازیگران، سیاستمداران، خواننده‌ها و ... ترجیح می‌دهند حلقه ازدواج همراه نداشته باشند زیرا مردم بیشتر از خود آنها در جریان مناسبت‌های زندگی‌شان هستند. بنا بر این ترجیح می‌دهند خود را مجرد نشان دهند تا زمانی که این ماجرا به صورت فراگیر لو برود.

 
 

 

 

6 - مخالف عقایدشان است

 

 

 

برخی فرقه‌های مسیحیت مخالف حلقه ازدواج هستند. برای پیروان این فرقه دست کردن حلقه ازدواج نوعی گناه محسوب می‌شود. برای پیروان دین اسلام هم استفاده از حلقه طلا برای مردها مشکل شرعی به وجود می‌آورد.

 
 

 

 

7 - مردان بی وفا هستند

 

 

 

خیانت،‌ جنبه‌ای تاسف بار از ازدواج است. گرچه مردان بدون تردید همسران خود را دوست دارند،‌ برخی مردان بدشان نمی‌آید که سر همسر خویش را کلاه بگذارند. برخی مردان حلقه دست نمی‌کنند چون می‌خواهند وقتی با زن دیگری هستند، آن زن با دیدن حلقه ازدواج آنها احساس ناراحتی نداشته باشد و یا با حلقه ای که در دست دارند مجرم به نظر می‌رسند.

 

 

 

با وجود این که اکثرا مردان هستند که حلقه ازدواج‌شان را دست نمی‌کنند اما این هرگز دلیل بر این نیست که این مردان،‌ نسبت به همسران خود مردانی بی‌وفا هستند. باید حتما در مورد علت مسئله دقت کنید و دلیل واقعی آن را پیدا کنید.

 
 
 
 
 

منبع : khabaronline.ir

shiva & hasan بازدید : 102 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

کاندوم چیست؟

کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند همچنین جزء یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم ها به رحم می شود.

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض  Erection) ) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم ( سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند . اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

 

انواع کاندوم

انواع کاندوم-کاندوم ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند. کاندوم ها یکسان و یک اندازه نیستند و از نظر اندازه ٬ ضخامت ٬ وجود ماده اسپرم کش ویا ماده نرم کننده (لوبریکنت) متفاوت می باشند و برخی از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند . کاندوم های محتوی ماده اسپرم کش موثرتر از انواع بدون اسپرم کش هستند . لوبریکانت ها یی که در کاندوم استفاده می شود باید برپایه آب (Water based) باشند نه پایه روغن(Oil based) در غیر این صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسیب بزنند و باعث پارگی کاندوم شوند.

 

کاندوم ها در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته و در بسته های کوچک بسته بندی می شود . ۵۰ میلیون مرد در دنیا از کاندوم استفاده می کنند و بیشترین کشوری که از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند ژاپن می باشد.درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود ۳ درصد است ولی اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد.اما بطور متوسط میران شکست ان ۱۰ درصد است . البته باید توجه داشت که در بیشتر روشهای پیشگیریاز بارداری میزان شکست در سال اول استفاده بیشتر است.

 

نحوه استفاده از کاندوم مردانه:

نحوه استفاده از کاندوم مردانه-هر بسته کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده باید کاندوم را با کمی باد کردن (فوت کردن) کنترل کرد که سوراخ و یا پاره نباشد.هنگام مصرف باید دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود.از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت .هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای آن را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را باید به طریقی روی آلت تناسلی کشید که این فضای خالی گوچک در انتهای ان باقی بماند تا به هنگام انزال مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود.بنابراین نوک آن تا انتها نباید کشیده شود.کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند.این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند.

در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدگی کاندوم هنگام نزدیکی بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود.


بلافاصله پس از انزال در حالی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی ان می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود.جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد.بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون انرا از آب پر نمود.و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم باید از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده نمود.

 

حساسیت به لاتکس:

جهت افراد حساس٬ کاندومی هیپوآلرژنیک از الاستومر ترموپلاستیک صناعی و نوع دیگری که از پلی اورتان است موجود می باشد که هر دو علیه STD محافظت می کنند.دومی شانس پارگی به مراتب بیشتری نسبت به جنس لاتکس دارد (۴/۸% در مقابل ۲/۳%) . کاندوم های ساخته شده از غشاهای طبیعی مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نیستند.

 

 

 کاندوم,انواع کاندوم,نحوه استفاده از کاندوم,کاندوم زنانه

کاندوم و انواع کاندوم

مزایای استفاده از کاندوم:

۱.کاندوم برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی مانند : سیفلیس ٬ سوزاک ٬ ایدز ٬ هپاتیت ٬ هرپس ٬ عفونت های گنوره ٬ تریکومونا ٬ کلامیدیا و …مفید است.

۲.در مردانی که دچار انزال زودرس(Premature Ejaculation)  هستند و تحریک پذیری زیادی دارند کاندوم موثر است زیرا تحریک پذیری را کمی به تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوض می شود .

۳.در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی است.

۴. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می دهد که به علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد .

۵.در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده می باشد.

۶.کاندوم از جمله کالاهای ارزان می باشد و دسترسی به آن آسان است.

۷.گاهی مردان قدرت حفظ آلت تناسلی را برای ادامه نزدیکی ندارند . برای مثال در افراد پیر یا کسانی که اعمال جراحی در قسمت تحتانی شکم داشته اند با استفاده از کاندوم در این افراد قسمت حلقه ای انتهای کاندوم به صورت یک تورنیکه ضعیف اثر می کند و می تواند به حفظ نعوظ کمک کند.

۸. گاهی بعضی از مردان یا زنان به واسطه مسائل خاص تمایل به تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند.کاندوم می تواند راه حلی برای اینگونه مسائل باشد.

 

معایب استفاده از کاندوم :

۱. کاندوم یکبار مصرف است.

۲. دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد.

۳.کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند

۴. برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

۵. ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود .

 

نکات مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم باید در نظر داشته باشید :

-کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

-از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خود داری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

-قبل از مصرف کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده ان خودداری نمایید.

-پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

-برای نرم کردن کاندوم از روغن ٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن ان می شوند.در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد .

-هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با ان از قرص بیشتر است .

کاندوم زنانه (Vaginal pouch):

کاندوم زنانه-تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار به نام FC به فروش میرسد.غلافی از جنس پلی اورتان است که در هر انتهای خود حلقه ای قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بیرون واژن باقی می ماند و حلقه داخلی بسته و مثل دیافراگم زیر سمفیز قرار می گیرد.اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز ٬ سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است . شانس جابجایی و لیز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه است (۳% در مقابل ۸-۳%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

منبع:medicalpdf.ir

shiva & hasan بازدید : 131 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

ازدواج های ایرانی

 

 
خط قرمزهای زندگی چیست؟ هرکس در زندگی از چه چیزهایی بدش می آید؟ اگر خط قرمز زندگی کسی اعتیاد، سیگار و الکلی بودن همسرش باشد، نباید شخصی با این خصوصیات را به همسری برگزیند یا اگر خط قرمز زندگی اش خیانت است، نباید با کسی که بنا به هر دلیلی رفتار و کردارش پرخطر است، ازدواج کند، شاما چگونه می توان فهمید فردی که برای تشکیل خانواده و زندگی انتخاب کرده ایم، مناسب است یا نه؟

 

 

شناخت

 

 

 

متاسفانه برخی از ازدواج های ایرانی بدون شناخت کافی دختر و پسر از همدیگر صورت می پذیرد و خانواده دختر به دلیل حرف مردم و ترس از اینکه دخترشان ازدواج نکند، خیلی زود مراسم نامزدی برگزار می کنند و اگر در این مدت دختر و پسر باهم اختلاف پیدا کنند، به هم زدن آن را از دست رفتن آبروی خانواده می دانند. دختر و پسر قبل از ازدواج باید بیاموزند چطور می توانند طرف مقابلشان را بشناسند.

 
 
 

 

 

آنها باید بدانند که فردی که می خواهند او را به همسری برگزینند، چقدر توانایی مستقل فکر کردن دارد؟ آیا کسی که بیش از حد به خانواده اش وابسته است، می تواند تشکیل خانواده بدهد و اصلا می توان روی او حساب کرد؟ آنها نباید به هیچ وجه با این تفکر اقدام کنند که می توانند رفتار دیگری را تغییر دهند. این بزرگ ترین اشتباهی است که دختر و پسر مرتکب می شوند.

 
 

 

 

چهره

 

 

 

گاهی والدین اصرار می کنند فرزندشان با کسی ازدواج کند که چهره او را نمی پسندد و دوست ندارد. اینکه فکر کنیم قیافه بعد از ازدواج عادی می شود، اشتباه است. حتی می توان گفت دوست داشتن عادی می شود اما نپسندیدن چهره طرف مقابل هرگز از یاد نمی رود.

 
 

 

 

عوامل خطرساز طلاق

 

 

 

عوامل خطرساز طلاق یکی دوتا نیستند اما سه تاز از مهم ترین هایش را می توانید در این مورد جستجو کنید.

 

 

 

1. تفاوت بارز سطح اقتصادی خانواده: یکی از علت های طلاق، تفاوت های اقتصادی خانواده هاست که در ابتدا برای دختر و پسر مهم نیست اما بعد از ازدواج می تواند باعث اختلاف و حتی جدایی آنها شود.

 
 
 

 

 

2. تفاوت بارز فرهنگی - اجتماعی خانواده ها: برخلاف فرهنگ های غربی، در فرهنگ های شرقی، افراد کمتر مستقل از خانواده خود هستند، معمولا خانواده و ارزش های خانواده تاثیر زیادی در روابط زوج دارد. مثلا ازدواج پسری از خانواده مردسالار با دختری از یک خانواده زن سالار، می تواند باعث جنگ قدرت و نزاع دائمی بین آنها شود.

 
 
 

 

 

3. تفاوت خانوادگی و دین: اگر یکی از زوجین یا هر دو اصرار زیادی بر تغییر اعتقاد طرف مقابل داشته باشند، ریسک طلاق زیاد می شود. مثلا در بسیاری از مشاوره ها، با زوج هایی مواجه می شویم که یکی از آنها عمل به فرایض دینی را به عنوان شرط ازدواج مطرح می کند، با این امید که این رفتار پس از ازدواج هم ادامه یابد. در حالی که ممکن است پس از ازدواج فرد به این قولی که داده، عمل نکند.

 
 
 

 

 

قول و قرارهای قبل از ازدواج

 

 

 

گاهی افراد قبل از ازدواج به هم قول هایی می دهند ولی خیلی از آنها به این قول ها و عهدها پس از ازدواج پایبند نیستند یا لزومی به وفای به عهد خود نمی بینند. یا توانایی عمل کردن به آن را ندارند. یکی از نمونه های بارز و شایع قول های قبل از ازدواج که به هیچ وجه نباید صدردرصد به آن اطمینان کرد، مساله ترک اعتیاد بعد از ازدواج، یا توافق خصوصی بین دختر و پسر بر سر بخشش مهریه بدون اطلاع خانواده هاست.

 
 
 

 

 

معمولا این اتفاق وقتی رخ می دهد که خانواده ها بر سر میزان مهریه به توافق نرسیده اند و خطر به هم خوردن ازدواج مطرح می شود. در این موارد دختر به پسر پیشنهاد می کند که فعلا این میزان مهریه را بپذیرد تا بعد از ازدواج آن را کاملا ببخشد. چنانچه بنابه دلایلی این بخشش صورت نگیرد، تا سالیان سال آثار مخرب آن به عنوان نمونه ای از فریب در زندگی زناشویی وجود خواهد داشت.

 

 

 

مساله مهم دیگر، توافق درباره تعداد فرزند است، بسیاری از زوج ها فرزنددار شدن بعد از ازدواج را آن قدر بدیهی می دانند که هیچ مذاکره ای درباره آن انجام نمی دهند، برخی افراد هیچ تمایلی به داشتن فرزند ندارند به همین دلیل ممکن است با همسرشان دچار اختلاف شوند و عده ای روی تعداد کم فرزند تاکید دارند که ممکن است بعدها مورد مخالفت همسرشان باشد. اگر جنبه ای برای هرکدام از طرفین جنبه حیاتی دارد و ممکن است در صورت خلف وعده طرف مقابل روی زندگی تاثیر منفی بگذارد، نباید هرگز بر پایه این قرار و مدارها وارد زندگی شود.

 
 
 
 
 
 

منبع: هفته نامه سلامت

shiva & hasan بازدید : 97 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

همه افراد از دوران نامزدی با عنوان بهترین و شیرین ترین دوران زندگی شان یاد می كنند. روزهایی كه هرگز فراموش نمی شوند و یادآوری خاطرات شیرینش پس از سالها و حتی در ایام پیری لبخند و شادی را به فرد هدیه می دهد.

 

 

با این اوصاف شاید بسیاری گمان كنند كه این دوران از هرگونه تلخی و سختی دور است و تنها و تنها شادی و نشاط در آن جای دارد. اما اگر با نگاهی واقع بینانه به زندگی نگاه كنیم، می بینیم كه سختی ها و تلخی ها هم در این دوران زیبا جولان می دهند. سختی ها و تلخی هایی كه برخی طبیعی و حاصل تفاوتهاست و برخی دیگر به دلیل اشتباهات كوچك و بزرگ خودمان ایجاد می شوند.

 

 

چنانچه اشاره شد مشكلات گروه اول طبیعی و اجتناب ناپذیرند. اما مشكلات گروه دوم مصنوعی و به دلیل برخورد و رفتارهای اشتباه مان است و می توان با كمی توجه و تغییر در آنها از بسیاری از تنش های این دوران جلوگیری كرد.

 

 

- چشم و هم چشمی

 

 

پایبندی به رسم و رسوم های اشتباه، توقع های زیاد و بی مورد، پرداخت هزینه‌های سنگین و... همه و همه آفت های بزرگی هستند كه در جامعه امروز ما به دلیل چشم و هم چشمی در امر ازدواج ایجاد شده است. بر این اساس است كه برخی گمان می كنند هر چه در مراسم و خرید عقد یا عروسی شان، در تهیه جهیزیه و ... بیشتر خرج كنند و تشریفات داشته باشند شخصیت و آبروشان بیشتر حفظ می شود.

 

 

همین تفكرات و دیدگاه های اشتباه،‌ به جای ایجاد لذت بردن از شیرینی های دوران نامزدی، دلهره و اضطراب و تلخی را به افراد به خصوص دختر و پسر هدیه می كند. آقا پسر مدام باید در فكر كار و كسب درآمد برای تامین مخارج بالای ازدواج و تهیه مسكن و ... باشد و دختر خانم نیز خود را در پس دغدغه های گرفتن مراسمی باشكوه برای عقد و تهیه جهیزیه ای عالی و ... اسیر می كند. بنابراین ازدواجی كه باید باعث آرامش و لذت بخشی طرفین شود، به مراسمی دلهره آور تبدیل شده و همه خاطرات شیرین این دوران را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

 

به رخ كشیدن اطرافیان و زندگی شان چیزی جز كوچك كردن و تحقیر فرد مقابل و در نهایت ایجاد جر و بحث و اختلاف و درگیری میان نامزدها حاصل دیگری ندارد

 

 

-مقایسه

 

 

متاسفانه برخی از دختر و پسرها علاوه بر چشم و هم چشمی مدام در حال مقایسه نامزد خود با دیگران هستند. چرا شوهر فلانی از شوهر من خوشگلتر یا خوش تیپتره؟ چرا نامزد فلانی تو هزینه كردن اینقدر هوای جیب شوهرشو داره ولی تو بی خیالی؟ چرا خانواده شوهر خواهرم فلان برخورد را داشتند ولی خانواده شما ندارن؟ و...

 

 

در واقع به رخ كشیدن اطرافیان و زندگی شان چیزی جز كوچك كردن و تحقیر فرد مقابل و در نهایت ایجاد جر و بحث و اختلاف و درگیری میان نامزدها حاصل دیگری ندارد. چقدر زیباست كه دختر و پسر در این دوران زیبا برای حفظ روابط صمیمانه و مهر آمیز خود و لذت بردن از زندگی دست از مقایسه های ویرانگر خود برداشته و به داشته هایشان قانع باشند.

 

 

- بی اعتمادی

 

 

گاه افراد به دلایل مختلفی چون علاقه افراطی، دوستی قبل از ازدواج و یا بدبینی به فرد مقابل، نسبت به نامزدشان حساسیت بی مورد پیدا کرده و به وی بی اعتماد می شوند. باید توجه داشت كه هیچ یك از موارد ذكر شده نمی تواند دلیل موجهی برای بی اعتمادی به نامزد باشد. پسر و دختر زمانی كه با هم عقد می كنند چون یك روح در دو بدن می شوند. آیا كسی را می شناسید كه به خودش بی اعتماد و شكاك باشد؟ همیشه با خود مرور كنید كه همسر شما پاكترین و بهترین هاست، مگر آنكه خلاف آن به شما ثابت شود. (البته چنین افكاری برای افرادی كه دچار بیماری بدبینی هستند، طبیعی بوده و تنها مراجعه به پزشك و سیر طول درمان آنها را درست می كند.)

 

 

- سوء تفاهم

 

 

بسیاری از روان شناسان معتقدند سوء تفاهم یكی از مهمترین عوامل ایجاد اختلاف و درگیری در دوران نامزدی و حتی زندگی مشترك است. اما سوء تفاهم دقیقا چیست؟ سوء تفاهم یعنی این که طرفین به درستی به مقاصد حقیقی رفتار یا سخن هم پی نمی برند. یعنی چیزی که گفته می شود غیر از چیزی است که فردمقابل از آن می فهمد. برخی افراد به جهت دارا بودن روحیه ای خاص، برای دچار شدن به سوء تفاهم به شدت آماده اند و ذهنشان از هر سخنی، برداشتی نامطلوب دارد. به همین دلیل باید سعی كنند تابه درستی منظور حرف یا برخورد فرد مقابل را از وی نپرسیده اند قضاوت نكنند.

منبع:تبیان

shiva & hasan بازدید : 94 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

به هم خوردن نامزدي يا طلاق گرفتن در دوران عقد، يکي از تلخ‌ترين تجربياتي است که ممکن است کسب کنيد اما اين بدان معنا نيست که شما تمام شده ايد و آينده اي نداريد. ضربه هيجاني‌اي که بعد از اين ماجراها مي خوريد بسيار سهمناک است اما شما هنوز در ابتداي راهيد و مي توانيد از اين تجربه تلخ در انتخاب بعدي تان استفاده کنيد.

 

 

فراموش کردن نامزدي بهم خورده

 

 

1- حرکت عاقلانه به جلو: به خودتان زمان بدهيد تا ماجرايي را که از سر گذرانده ايد درک و هضم کنيد. اشتباهات خود و نامزدتان را بشناسيد و سعي کنيد تغييراتي در خود به وجود آوريد که ديگر در اين دام نيفتيد.

 

 

2- فوري ازدواج نکنيد: خيلي ها فکر مي کنند چاره فراموشي اين شکست، رو آوردن به يک ازدواج ديگر است. تا وقتي ذهنتان درگير نامزدي بهم خورده تان است، ازدواج نکنيد اما اين به معناي آن نيست که هر قدر بخواهيد مي توانيد غصه بخوريد و عزادار زندگي پا نگرفته تان باشيد. خيلي زود خود را جمع و جور کنيد و به زندگي تان ادامه دهيد.

 

 

3- زانوي غم بغل نکنيد: خوشتان مي آيد ديگران وقتي شما را مي بينند بگويند: «آخ طفلک حرام شد؟» پس انزوا را کنار بگذاريد، در جمع ها شاداب و با طراوت حاضر شويد و از صحبت کردن درباره مساله نهراسيد. خيلي ها مي خواهند بدانند چه اتفاقي افتاده. در حدي که لازم مي دانيد کنجکاوي آنها را برطرف کنيد و اين جدايي را عاقلانه ترين راه ممکن معرفي کنيد.

 

 

4- نگذاريد شما را با برچسب «طلاق گرفته/ طلاق داده» بشناسند: شما هنوز آمادگي يک زندگي جديد را داريد و مي توانيد از نو شروع کنيد. بنابراين در مقابل سوال و جواب ها و بحث هاي بيهوده بايستيد و بگوييد ماجرا تمام شده است. لطفا دوباره بحث را داغ نکنيد. بگوييد به قدر کافي از ماجرا درس گرفته ايد و حالا فقط به آينده فکر مي کنيد.

 

 

5- اين ماجرا چيزي از ارزش هاي شما کم نکرده است: حتي اگر بهم خوردن نامزدي يا ازدواج شما با بدترين برخوردها اتفاق افتاده باشد و بدترين حرف ها را شنيده ايد، بايد آنها را فراموش کنيد و به اين فکر کنيد که هيچ کدام از اين مسائل از ارزش هاي وجودي شما کم نمي کند.

 

 

6- با خاطراتتان کنار بياييد: قطعا خاطرات گذشته و روزهايي که با هم داشته ايد، جاهايي که رفته ايد و هدايايي که رد و بدل کرده ايد آزارتان مي دهد. تا مدتي سعي کنيد به اين مکان ها نرويد، خاطرات را مرور نکنيد و عکس هايتان را نبينيد. دور موسيقي ها و اشعار غمگيني که شما را ياد جدايي تان مي اندازند و حس بدبخت بودن به شما مي دهند خط بکشيد.

 

 

7- تنها نباشيد: در شرايط شما، افسردگي خيلي رايج است. سعي کنيد تنها نمانيد و تا حد ممکن در جمع ظاهر شويد، فعاليت هاي مورد علاقه تان را انجام دهيد و به خودتان کمک کنيد که به زندگي برگرديد. شما که نمي خواهيد مغلوب يک اشتباه مشترک شويد؟

منبع: تبيان

shiva & hasan بازدید : 115 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

نحوه رفتار با نامزد, دوران نامزدي, حرفهای دوران نامزدی

 

شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد

 

 

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد كار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی كه از شما انتظار دارد را درك كرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی كه نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

 

10 . هرگز از یك خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت كند .

 

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند كه صورت حسابشان را پرداخت كنند تنها به این دلیل كه آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی كه در ذهن خانمها جریان دارد این است كه فردی كه باید صورت حساب را پرداخت كند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی كه به اندازه كافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر كه نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب كنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .  

 

9. هرگز از او نخواهید كه اسرار تان را حفظ كند .

 

بله درست فهمیدید تنها كسی كه می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش كند اوست علی الخصوص زمانی كه از او می خواهید این كار را نكند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیك ترین دوست خود بگوید كافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد كرد . او استاد این كارهاست بنابراین ریسك نكنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش كنید به كسی نگو .  

 

8 . در باره این كه چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نكنید .

 

درك حال و هوای یك دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال كنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم كه دلیلش را برملا كرد حق ندارید با او مقابله كنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن 1 دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می كنید كه در یك برزخ بزرگ گیر افتاده اید.  

 

7 . گفتن این جمله كه " فكر كنم باید عضو یك باشگاه ورزشی شوی " اصلاً درست نیست .

 

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد كه به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این كار را بدهید حس بدی پیدا می كند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .  

 

6 . برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر كه از كس دیگری تعریف نمایید .

 

اگر می خواهید كه او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است كه در برابر او از دختر دیگری تعریف نكنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم كردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی كه شده در مركز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینكه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر كه می خواهید ، به اندازه كافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .  

 

5 . جمله " من قول می دهم " را هرگز بر زبان نیاورید .

 

اگر كه به او قول انجام كاری را دادید و انجام ندادید خودتان را آماده ورود به جهنم كنید . وقتی حرفی را می زنید مطمئن باشید كه می توانید آن را عملی كنید ( كه اغلب اوقات نمی توانید ) و یا اینكه آنقدر تواناییهایتان را افزایش دهید كه هرگز گیر نكنید . قول یا تعهدی كه می دهید چیزی است كه او تا آخر عمرش فراموش نخواهد كرد و حتی اگر به قولتان وفا نكنید او هرگز شما را باور نخواهد كرد و در همه جر و بحث های آینده نوك پیكان به سمت شما خواهد بود .  

4 . بهتر است این جمله را هرگز نگویید " آیا مطمئنی كه این تیپ برازنده توست و به تو می آید ؟

به طور كلی دخنر خانمها دوست ندارند كه این سوال را از آنها بپرسید . حتی اگر بصورت شوخی و جوك از او بپرسید او آن را جدی گرفته و درباره اش فكر خواهد كرد . اغلب او نسبت به نوع پوشش و زیور آلات مورد استفاده خود دقت كافی را دارد اما ارائه هر گونه نظر بدبینانه باعث می شود كه حساسیتش نسبت به این موضوع را از دست بدهد . بنابراین این كار را نكنید .  

 

3 . جمله " چقدر برای من آشنایید انگار شما را قبلاً جایی دیده ام " برای او جمله بسیار آشنایی است .

 

حتی اگر قبلاً او را جایی دیده اید از گفتن این جمله به او خوداری نمایید . از نظر خانمها این جمله چندان جمله مودبانه ای نیست و فكر می كنند كه شما سعی در دلبری دارید و به اصطلاح خودمانی فكر می كنند می خواهید مخ زنی كنید .

 

2 . تنها زمانی كه واقعاً به او علاقه دارید از جمله " دوستت دارم " استفاده نمایید .

 

جمله " دوستت دارم " جمله ای است كه هر خانمی دوست دارد برای حداقل یك بار هم شده كه در زندگیش آن را بشنود . وقتی یك خانم این جمله را ادا می كند توقعاتش را به بالاترین حد خود می رساند و دلش نمی خواهد خیلی خود را پایین آورد . بنا بر عرف خانمها روابط را خیلی جدی می انگارند بنابراین تا زمانی كه نسبت به احساس خود اطمینان پیدا نكرده اید از ابراز علاقه كلامی و گفتن این جمله خوداری نمایید . وقتی هر یك از طرفین قبل از پردازش صحیح احساساتشان این جمله را ادا می نمایند این جمله می تواند همه چیز را تمام نماید چرا كه با ادای این جمله تمامی ابعاد رابطه تغییر خواهد كرد .  

 

1 . هرگز از هنرپیشه های مورد علاقه نامزدتان انتقاد نكنید .

 

با انتقاد از این شخصیت ها كه غالب خانمها نسبت به آنها تعصب دارند دنیا را برای خودتان جهنم می كنید . با انجام این كار امكان دارد خفه تان كنند . خانمها با شنیدن نام آنها زیر و رو می شوند بنابراین بهتر است كه در برابر خانمها از عدم علاقه تان به این افراد حرفی نزنید چرا كه آنها دیوانه این اشخاص هستند و هر چه قدر هم با آنها بحث كنید فایده ای ندارد و فقط وقت خودتان را تلف خواهید كرد .    

منبع: سیمرغ

shiva & hasan بازدید : 130 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

خانواده های سنتی اعتقادی به طولانی شدن عقد ندارند اما این روزها خانواده های زیادی را می بینید که ترجیح می دهند بین عقد و عروسی فرزندانشان چند ماه فاصله باشد تا در این زمان هم عروس و داماد شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند و هم به وضعیت با ثبات تری برسند و مقدمات مراسم ازدواجشان را فراهم کنند.

 

 

 

اما در جایی که صحبت درباره فاصله مناسب بین عقد تا عروسی است، همسران جوان و والدین باید به چند نکته توجه داشته باشند.

 

 

1- اگر زوج آشنایی قبلی خوبی ندارند، باید این فاصله بیشتر باشد تا شناخت ها کامل تر شود. منظور آن است که دختر و پسر بتوانند در این مدت توانمندی ها، سلیقه ها، نقاط قوت، آداب و اعتقادات همدیگر را بشناسند. اما اگر به واسطه رفت و آمدهای فامیلی و خانوادگی و یا صحبت هایی که خود زوج پیش از ازدواج با هم داشته اند با همدیگر آشنایی دارند، مناسب نیست که این فاصله زیاد باشد، به خصوص اگر دو نفر با هم مشکلی ندارند.

 

 

2- طولانی شدن دوران عقد و ادامه پیدا کردن آن بعد از آن که دختر و پسر از همدیگر مطمئن شدند آسیب زا است و ممکن است ایجاد مشکل کند. بخشی از شناخت را باید به زمان زیر یک سقف رفتن تان موکول کنید. در غیر این صورت نه تنها جذابیت خود را برای همسرتان از دست می دهید، بلکه حوصله خانواده ها را هم سر می برید و باعث می شوید دلخوری های کوچک آتش های بزرگی را برپا کند.

 

 

به طور کلی اگر بخواهیم حدود زمانی مناسب برای فاصله عقد تا عروسی را بگوییم، می توان گفت شش ماه تا یک سال، زمان مناسبی است. البته این محدوده قطعی نیست و نمی توان گفت که برای همه افراد مناسب است، اما حدود مناسب همین قدر است

 

 

3- موضوع دیگر اینکه زمانی که افراد انتخاب درستی داشته اند و خودشان هماهنگی دارند و شبیه هم هستند، در این شرایط بهتر است فاصله کم باشد و عروسی را به تأخیر نیندازند. در انتخاب درست مهم آن است که فرد در زمان انتخاب، تشابه را رعایت کند.

 

 

متاسفانه برخی افراد تصور می کنند که تفاوت داشتن با همسر خوب است. در حالی که در یک انتخاب مناسب همسران باید با هم شباهت هایی داشته باشند. البته در بحث شباهت، چند مورد بسیار اهمیت دارد. چیزی که فرهنگ ما روی آن بسیار تأکید دارد، تشابه اعتقادی است. در صورتی که چنین موضوعی وجود نداشته باشد، بعدها می تواند مشکل ایجاد کند.

 

 

یادمان باشد در زوج ها دو مورد ایجاد مشکل می کند؛ یکی تفاوت های جدی اعتقادی و دیگری هم نظرهایی که اطرافیان در مورد این انتخاب دارند. در صورت وجود چنین مسائلی، طولانی شدن فاصله عقد تا عروسی هم کمک چندانی نمی کند.

 

 

4- به طور کلی اگر بخواهیم حدود زمانی مناسب برای فاصله عقد تا عروسی را بگوییم، می توان گفت شش ماه تا یک سال، زمان مناسبی است. البته این محدوده قطعی نیست و نمی توان گفت که برای همه افراد مناسب است، اما حدود مناسب همین قدر است.

منبع: سپیده دانایی

shiva & hasan بازدید : 138 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آموزش روابط زناشویی-چگونه روابط زناشویی صمیمانه ای داشته باشیم؟

همه مي دانند كه روابط زناشویی حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يكي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را در روابط زناشویی ازدست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چنین ازدواج هايی با شكست مواجه مي شود.(بعد از مسايل مالی، مشکلات در روابط زناشویی دومين دليل براي طلاق شناخته شده است)

 

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را در روابط زناشویی به اوج لذت جنسي رساند؟

در روابط زناشویی نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟

هدف از ثبت و درج اين مطلب ايجاد روابط صميمانه با زوج و استحکام روابط زناشویی بین زن و شوهر و کانون خانواده است.

رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج های زيادی بدون توجه عميق به به روابط زناشویی زندگي ميكنند.در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح روابط زناشویی را بررسي مي کنيم.نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگی جنسی و روابط زناشویی برای شما فراهم آمده است.پس اگر مي خواهید کانون خانواده تان راحفظ کنید،مراحل زیر را دنبال كنيد.

 

به خودتان متكي باشيد

فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد در روابط زناشویی ارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمان شما تحريك شديد در اختيارتان باشد.بايد ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد.احتمالاً تصور خواهيد كرد كه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.

البته باید كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگی جنسی و روابط زناشویی خود با همسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمان هايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيد در حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعی در روابط زناشویی است و بايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايد افزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود. اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.

 

تنوع، مزه ي زندگي است

احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيج ترين فرد در روابط زناشویی هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در روابط زناشویی خودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوع وارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد.

 

* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسي خود انتخاب نکنيد

* لباس زبر های مناسب و جدید بخرید

* عطر خوشبو استفاده کنيد

* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهاي زائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود مي باشد .


*معمول است که مرد در روابط زناشویی پيش قدم مي شود . بد نيست براي تنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود.


*در روابط زناشویی رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکي سبب تحريک شديد مرد مي شود.

 

*در روابط زناشویی با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد:خشن و عجول نباشيد . سعي کنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريک کنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و به ارامي به او نزديک شويد ...

 

*در روابط زناشویی بوسه قديمی ترین نقطه شناخته شده براي تحريک است: که شامل بوسيدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسر باشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود

 

* گفتار هاي عاشقانه :در روابط زناشویی تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود و نوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هاي عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيار پر اهميت است.

 

* لمس و نوازش با حوصله :سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج ( زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

 

 

آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی

 

*همانند گنجشک آميزش نکنيد و در روابط زناشویی همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازيد : سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قرار دهيد : در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مرد گويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوک پستان.

 

*فراهم کردن تحريک لازم در همسر:در روابط زناشویی مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاط شهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اين حالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه در روابط زناشویی بر زن لازم است تحريک موضعي نيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخول انجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حالي که عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کند و امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد

*در روابط زناشویی مرد بايد در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك و آماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اين مرحله توجه داشته باشد.

 

*مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامه هر كاري مرد طالب باشد انجام مي‌دهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادق است.

 

* در روابط زناشویی زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبت‌آميز است: در اين لحظه از همسر خود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابط زناشويي و استحکام زندگي مي شود.

 

 

آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی

 

*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود ،و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود.

 

*قبل از شروع روابط زناشویی بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجا ريخته شود ،چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريک بيشتر مي شود.

 

*شوهر باید زماني كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديك نشده از ارضاء خود جلوگیری كند: دیدن ارگاسم و ارضاء زن براي مرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتي اول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خود را به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتري دارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز مي‌تواند خود را ارضا كند. بهترين شيوه ارضا‌شدن، همزماني آن بين طرفين است.

 

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضا شدن در روابط زناشویی يا مي‌خوابند، يا پشت به زن مي‌كنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجام دهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

 

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، براي همسر خود بیاورد.


*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.

و...هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختي موجود در روابط زناشویی تان انجام دهيد.

اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.

زوج های زیادی بوده اند كه بي علاقگی و نارضايتي يكي از زوجين از رابه زناشویی باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اينكار بيفتيد.اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسی با افرادی غير از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است كه عشقبازی با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه در طولاني مدت مشكلات بيشتری نيز برايتان ايجاد می كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟

قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد، ببینید آيا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رایطه زناشویی تان با او ناراضي هستيد؟

كار را به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگوييد كه به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی میشود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک میکند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديد مطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتیجه ي آن شوید.

shiva & hasan بازدید : 91 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

روابط زناشویی-اختلاف تمایلات جنسی  

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط زناشویی و عاطفی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد.

اگر از زوجی که سال ها با هم زندگی کرده اند، پیرامون روابط زناشویی آنان بپرسید، به احتمال زیاد با این پاسخ رو به رو می شوید:" به گرمی روزهای نخستین نیست، اما هنوز هم چیز بسیار خوبی است." بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.

منظور از اختلاف در میل جنسی و روابط زناشویی وضعیتی است که شدت کاهش اشتیاق جنسی در یکی از زوج ها از دیگری بیشتراست. اگر به این اختلاف به اندازه کافی توجه نشود، کم کم حالت غیر عادی به خود می گیرد و به سرد شدن ارتباط زناشویی زوج ها می انجامد. از این رو، شما باید پیرامون روابط زناشویی بیش از پیش اطلاعات به دست آورید.

اغلب افراد ارتباط زناشویی را عملی خود جوش و عاشقانه می دانند که به هیچ گونه آموزش یا برنامه ریزی نیاز ندارد.اما توجه داشته باشید رابطه زناشویی، که بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و حتی در تعیین میزان احساس رضایت از زندگی نقش کلیدی دارد، مانند بسیاری از رفتارهای ما در اثر آموزش و یادگیری جهت دهی مناسب پیدا می کند.

کسب اطلاعات درست درباره مهارت های بهبود روابط زناشویی بین دو جنس، تقویت احساس مسؤولیت در قبال زندگی جنسی خویش و آگاهی بیشتر درباره روابط جنسی سالم به شما کمک می کند به ارتباط زناشویی خود انرژی ببخشید و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تاحدود زیادی به آن وابسته است جلوگیری کنید.

 

دکتر پت لاو ، نویسنده کتاب های Hot Monogamy (گرم گرم با یک همسر) و The Truth About Love ( حقیقت عشق)، معتقد است" درک زبانی که همسر شما با کمک آن به شما ابراز عشق می کند" کلید حل اختلاف در میل جنسی و روابط زناشویی است.اگر شما این زبان را بشناسید و به موقع به آن پاسخ دهید، تفاهم جنسی را تقویت کرده اید که نتیجه آن اشتیاق جنسی و گرم شدن ارتباط زناشویی است.به نظر دکتر لاو  برای به دست آوردن آن چه که از همسر خود می خواهید، بایدآن چه را که او می خواهد به او بدهید.

 

●درباره خواسته های خود در روابط زناشویی با هم گفت و گو کنید

شما باید بتوانید درباره مسائل جنسی به راحتی با هم صحبت کنید. اغلب زوج ها در بیان مناسب خواسته های جنسی خود در روابط زناشویی شان مشکل دارند. آنان به طور معمول درباره این موضوع چیزی نمی گویند یا به شیوه منفی آن را بیان می کنند که خود راه گفت و گو را می بندد. برای مثال، فرض بگیرید شما دوست دارید همسرتان محبت بیشتری به شما بکند. شما می گویید:" تو هرگز به اندازه کافی به من محبت نمیکنی." به نظر سوزان تانسند ،که مدیر مرکز بهبود روابط زوج ها در یکی از شهرهای امریکا است، در این عبارت خواستن مطرح نشده است بلکه نوعی انتقاد به عمل آمده است. به نظر او بهتر است خواسته خود را این گونه مطرح کنیم:" من فکر می کنم پیش از این که این رابطه بهتر است زمان بیشتری را به محبت به هم اختصاص دهیم."

بنابراین باید تفاوت انتقاد و خواستن را به روشنی درک کنیم و به جای استفاده از جملات انتقادی از عبارت هایی مانند" به نظر من به جای ... بهتر است ..." یا " من ترجیح می دهم ..." را به کار ببریم. تانسند ،که کارگاهی را با نام" گرم گرم با تنها همسر خود" برگزار کرده است، می گوید:" شاید باور کردنی نباشد اما وقتی شرکت کنندگان این کارگاه از عبارت" به نظر من به جای ... بهتر است ..." استفاده کردند، رشد چشمگیری در گفت و گو های جنسی آنان به وجود آمد.

وقتی شما خواسته خود در روابط زناشویی را به شیوه مثبت مطرح می کنید، همسر شما با تکرار عبارت شما و حتی بدون تغییری در آن، کار شما را تایید می کند. اگر چنین نشد، عبارت خود را آن قدر تصحیح کنید تا او چنین کاری بکند.سپس شما از همسر خود به خاطر گوش دادن به خواسته هایتان تشکر می کنید و از او بپرسید که آیا دوست دارد در جهت دستیابی به خواسته شما تغییراتی در رفتار خود به وجود آورد. پاسخ او بسته به برخی شرایط و نحوه برخورد شما ممکن است " بله" یا " خیر" باشد.

با استفاده از این شیوه ،که از آن با عنوان " بازتاب آینه ای" یاد می شود، ممکن است همیشه به خواسته خود نرسید، اما اگر بیاموزید که چه گونه عبارت های انتقادی خود را به عبارت های خواهشی تبدیل کنید، یعنی به جای این که همسرتان را متهم کنید خواسته خود را با او در میان بگزارید، و به بازخورد همسرتان توجه کنید، یعنی عبارت خود را با توجه به پاسخ اوتصحیح کنید، شانس بیشتری برای دست یافتن به خواسته خود دارید. این شیوه برخورد باعث می شود صمیمیت شما عمق بیشتری پیدا کند و اغلب این صمیمیت است که میل جنسی را تقویت می کند.

 

 

روابط زناشویی

روابط زناشویی

 

● برای روابط زناشویی قرار داد جنسی بنویسید و از آن پیروی کنید

شما و همسرتان گفت و گو های مثبتی درباره خواسته های جنسی خود دارید و خود را نسبت به خواسته های یکدیگر متعهد می دانید. اکنون زمان آن رسیده است که بر اساس پیشنهاد دکتر لانا هوستین، متخصص امور جنسی و نویسنده کتاب How to Have Magnificent ### ( چه گونه روابط جنسی خود را تقویت کنیم) ، قراردادی در این زمینه داشته باشید.

دکتر هوستین معتقد است مشکل اغلب زوج ها در روابط زناشویی بیان مثبت خواسته ها نیست. به نظر او خستگی کار روزانه حتی قویترین میل های جنسی را هم دفن می کند.او از بسیاری از زوج هایی که برای مشاوره به او مراجعه می کنند، می خواهد: " برای به دست آوردن ثروت جنسی با هم معامله کنید." خواسته های جنسی خود را روی کاغذ بنویسید. برای مثال، شما تصمیم می گیرید که در ماه آینده یکی از شما آغاز کننده این تعامل باشد.کسی که به عنوان آغاز کننده رابطه زناشویی انتخاب می شود باید خواسته های طرف مقابل را برآورده کند.

برای این که قرار داد نتیجه بخش باشد، در ابتدا خواسته های کمتری در روابط زناشویی مطرح کنید. به نظر هوستین این کار مانند ورزش است. در ورزش از سطح فعالیت پایین شروع می کنیم تا به سطح بالاتری برسیم. در ابتدا ممکن است همیشه به ورزش کردن علاقه نداشته باشیم ، اما وقتی به این کار ادامه بدهیم، به تدریج از آن خوشمان می آید. " در ابتدا ممکن است چندان احساس خوشی از آن نداشته باشیم، اما پس از این که وارد معامله شدیم، از این که چنین معامله پر سودی را انجام می دهیم خوشحالیم و اغلب از آرامش حاصل از آن لذت می بریم."

پس از یک ماه درباره نتیجه قرارداد با هم صحبت کنید؛ این که، کدام تجربه ها در روابط زناشویی لذت بخش تر بودند، کدام کارها بهتر جواب دادند و کدام کارها نتیجه ای نداشتند. سپس می توانید نسبت به توسعه بخشیدن توافق های اولیه یا اصلاح آنها تصمیم بگیرید. البته شاید لازم باشد برای کسی که به بندهایی از قرار داد عمل نکرده است، پنالتی هم در نظر بگیرید!

 

● مشکل اختلاف میل جنسی را برطرف کنید

پس از این که گفت و گوهای مثبتی در مورد روابط زناشویی داشتید و بر اساس قرارداد عمل کردید، ممکن است با مشکل اختلاف در میل جنسی رو به رو شوید که مشکل بسیار شایعی در روابط زناشویی است. این مشکل در زوج های سنین مختلف بروز می کند و برعکس آن چه ممکن است در ذهن داشته باشید، همیشه مردان نیستند که نسبت به زنان میل جنسی بالاتری دارند. یک زن ، به خصوص در اواسط زندگی، ممکن است در زمانی که مردش در رابطه جنسی کمتر تهاجمی عمل کند، برتری جنسی خاص خودش را به دست آورد.

تغییر جهت میل جنسی در روابط زناشویی بین زوج ها تا حدود زیادی مشکلی ایجاد نمی کند و چیز بدی هم نیست، مگر این که یکی از آنان احساس بیهودگی و ناامیدی داشته باشد یا پس زده شود. این مشکل در روابط زناشویی به طور معمول برای کسی پیش می آید که اشتیاق بیشتری دارد، زیرا او تعامل را آغاز می کند اما مورد بی اعتنایی یا تمسخر قرار می گیرد.

 

● زبان ابراز عشق همسرتان را یاد بگیرید

دکتر پت لاو برای زوج هایی که اشتیاق کم یا زیادی به روابط زناشویی  دارند، پیشنهادهای ویژه ای دارد. یادگرفتن زبان ابراز عشق یکدیگر، در راس فهرست پیشنهادهای او قرار دارند. او معتقد است این کار برای نفوذ به قلب آن چه که باعث بیدار شدن این میل در همسرتان می شود، از خریدن کادو و شکلات خریدن و گل رز هدیه دادن، نافذ تر عمل می کند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی بالایی دارند

لاو در کتاب " گرم گرم با یک همسر" برای برقراری تعادل بین زوج های با اشتیاق بالا و پایین پیشنهادهای زیر را مطرح کرده است اگر شما فردی با انرژی جنسی بالا هستید:بپذیرید که ممکن است زوج شما برای برانگیخته شدن کامل به تحریک بیشتری نیاز دارد. بنابراین، حوصله بیشتری در روابط زناشویی خود خرج کنید.از این که آگاهانه اشتیاق جنسی خود را بیشتر و بیشتر تقویت کنید، بپرهیزید. این کار به اختلافروابط زناشویی دامن می زند.به پیش شرط ها و پیش نیازهای جنسی همسرتان برای عشق ورزی توجه کنید. هر چه به او بیشتر توجه کنید، توجه بیشتری به خود داشته اید.میل جنسی را با عشق اشتباه نگیرید.اگر همسر شما اشتیاق جنسی پایینی دارد، به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. اگر چنین باشد، شما فقدان عشق را در سایر زمینه های زندگی نیز می بینید.انرژی خود را به جهت دیگری سوق دهید. ورزش و تفریحات سالم دیگر به شما کمک می کند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی پایینی دارند

در قبال اشتیاق جنسی خود احساس مسوولیت بیشتری داشته باشید و بخشی از زندگی را به روابط زناشویی اختصاص دهید.قراردادی را که پیشتر توضیح دادیم، بنویسید و امضا کنید! وقتی حوصله دارید به قرارداد عمل کنید.به شرایطی که باعث تقویت اشتیاق جنسی شما می شود، توجه داشته باشید و در قرارداد بر آنها تاکید کنید.درباره پیش شرط ها و پیش نیازهای روابط زناشویی خود شفاف و منطقی باشید و به نحو مثببتی با همسرتان در میان بگذارید.اگر دوست ندارید عمل جنسی داشته باشید، بدون پرده به همسرتان بگویید. اگر می خواهید با همسرتان سازش داشته باشید، هنگامی که پاسختان منفی است، نباید احساس پرده پوشی داشته باشید.اشتیاق ذهنی خود را جشن بگیرید. رضایت شما از این که در چارچوب ذهنی همسرتان قرار گرفته اید و به وجود آوردن اشتیاق بیشتر در خودتان، دلیل خوشی و شادکامی است.

 

با افزایش سن تمایلات جنسی کاهش نمی‌یابد. درواقع خستگی، عادت یا حتی تغییرات هورمونی هستند که سبب کاهش تمایلات می‌شوند. برای آنکه میل از دست رفته را به دست آورید کافی است این مشکلات را برطرف کنید.

1- خستگی
خستگی روحی یا افسردگی معمولا باعث کاهش روابط زناشویی می شود و می‌تواند انرژی شما را به صفر برساند و تمایلات جنسی را کم کند. اگر احساس می‌کنید هم از نظر جسمی و هم روحی بسیار خسته‌اید و تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارید کمی به خود فرصت دهید تا آرامشتان را بازیابید. عدم تمایل شما به رابطه عاشقانه به معنی زدگی شما از همسرتان نیست. اگر فکر می‌کنید مساله‌ای که با آن روبه‌رویید کمی بغرنج شده است به یک روان‌شناس مراجعه کنید.

2- عادت
اگر سال‌هاست که از ازدواج‌تان می‌گذرد، مسلما تاکنون بحران‌های زیادی را تجربه و از آن سربلند بیرون آمده‌اید. با هم بودن فعلی شما دلیلی بر این سخن است.وقتی شما مدت نسبتا زیادی با همسرتان زندگی کرده باشید، چون به او اطمینان دارید، تمایلات جنسی‌تان به تدریج آرام‌تر می‌شود. این مساله‌ای خاص نیست درواقع شما پس از مدتی به شکلی از زندگی که دارید عادت می‌کنید. کافی است کمی در روابط زناشویی تان تغییر ایجاد کنید. عادات که به هم بریزد، تمایلات جنسی بیشتر می‌شود. نترسید و سعی خود را به کار گیرید.

3- داروها
مصرف برخی داروها می‌تواند بر تمایلات جنسی تاثیرگذار و سبب ناتوانی جنسی در مردان و سردمزاجی در زنان شود. به عنوان نمونه برخی داروهای قلب، داروهای ضدافسردگی یا داروهای پایین‌آورنده قندخون از این دسته‌اند.

4- تغییرات هورمونی
در تئوری کاهش هورمون‌ها به ویژه در زمان یائسگی زنان می‌تواند تمایلات جنسی را کاهش دهد. البته خود یائسگی سبب کاهش تمایل نمی‌شود بلکه کاملا برعکس عدم تخمک‌گذاری تمایلات جنسی را افزایش هم می‌دهد ولی کاهش برخی هورمون‌ها و به دنبال آن مشکلاتی نظیر خشکی واژن عاملی برای کاهش میل جنسی است که با درمان‌های به جا برطرف می‌شود../.منبع: سلامتیران، irantrack

shiva & hasan بازدید : 78 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

حرف نامزد,دوران نامزدی

 

آیا یک دختر باید به حرف نامزدش گوش کند؟ و اگر اینکار را نکرد باعث می‌شود دختر بدی باشد؟ آیااین مسئله این حق را به پسر می‌دهد که رابطه را تمام کند؟

 

این مشکل خیلی از دخترهای امروزی است. در رابطه ‌ای هستند که طرف‌ مقابلشان تصور می‌کند باید به هرچه که می‌گوید، گوش دهند.

 

و وقتی اینکار را نمی‌کنند، طرف شکایت می‌کند که چون او هیچوقت به حرف‌های او گوش نمی‌دهد پس به درد او نمی‌خورد و باید رابطه ‌شان را تمام کنند. ممکن است حرف‌های ناراحت‌ کننده زیادی بزند اما بیشتر وقت‌ها دلیلش فقط عصبانیت پسر است و ممکن است در آخر حتی عذرخواهی هم بکند. این باعث می‌شود با خودتان فکر کنید که آیا کار اشتباهی مرتکب شده‌ اید که حرفش را گوش نداده‌ اید یا نه.

 

سوال اینجاست که آیا یک دختر باید به حرف طرف ‌مقابل گوش کند؟ و اگر اینکار را نکرد (مثلاً بعضی ‌اوقات) باعث می‌شود دختر بدی باشد؟ آیا این مسئله این حق را به پسر می‌دهد که رابطه را تمام کند؟

 

پاسخ این است که همیشه روابطی موفق هستند که دو طرف به حرف هم گوش دهند. اما گوش دادن به این معنی نیست که هر کاری که به شما گفتند را انجام دهید.

 

بعضی از پسرها دوست دارند طرفشان را کنترل کنند تا مطمئن شوند که هرکاری را آنطور که آنها دوست دارند انجام می‌دهد. کنترل کردن شما باعث می‌شود احساس کند کنترل بیشتری روی زندگی خودش پیدا می‌کند. افرادیکه حس مشخصی از خودشان ندارند معمولاً سعی می‌کنند به دیگران فشار بیاورند که آنطور که آنها دوست دارند رفتار کنند. و بااینکه ممکن است طرفتان اینطور وانمود کند که حرفش به صلاح خودتان است اما واقعیت این است که فقط قصد کنترل شما را دارد و این نقابی برای اعتماد به ‌نفس پایین اوست. آدم‌هایی که واقعاً به خودشان مطمئن باشند لزومی نمی‌بینند که دیگران را کنترل کنند.

 

ممکن هم هست که دلیل این کار پسرها این باشد که می‌خواهند حرفشان شنیده شود چون احساس می‌کنند که دختر حرف‌های آنها را نمی‌شنود. به همین دلیل سعی می‌کنند صادقانه و رک درمورد مسائل مهم رابطه‌ تان صحبت کند تا بفهمد که شما این مسائل را نادیده می‌گیرید. بین دوست پسری که فقط می‌خواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند و دوست‌ پسری که قصد مدیریت کردن دارد تفاوت وجود دارد. این شما هستید که باید بفهمید در چه رابطه ‌ای سر می‌کنید.

 

می‌توانید با گوش دادن به حرف‌های طرف‌ مقابلتان شروع کنید. وقتی حرف می‌زند به حرف‌هایش به‌ جا پاسخ دهید. به او بفهمانید که نگرانی‌ها و نظراتش را می‌فهمید و درک می‌کنید. و اگر چیز متفاوتی می‌خواهید، به او بگویید. قاطع باشید نه عصبانی. سعی نکنید که از همه تصمیماتتان دفاع کنید. به او بفهمایند که از توجهش سپاسگذارید و برایش توضیح دهید که می‌خواهید طوری که خودتان دوست دارید رفتار کنید. اگر عصبانی شد، شما آرامشتان را حفظ کنید و دوباره به او اطمینان دهید که بااینکه برای نظراتش احترام زیادی قائل هستید اما می‌خواهید تصمیم خودتان را عملی کنید. بهترین راهکار این است که او را متوجه کنید که اجرا کردن تصمیمات خودتان و مستقل بودن به این معنی نیست که نمی‌خواهید با او باشید.

 

اگر شروع کرد به گفتن اینکه، "بعدها از کارت پشیمان می‌شوی" و این حرف‌ها، به آرامی به او بگویید که حاضرید مرتکب اشتباه شوید و از آن ‌ها درس بگیرید. اگر آنقدر از نظر احساسی نابالغ است که رابطه ‌اش را با شما برهم بزند، چون فقط می‌خواهید که خودتان سرنوشتتان را رقم بزنید، دیگر کاری از دست شما برنمی‌ آید. نباید دنبال او بیفتید. اگر اینکار را کنید فریب بازی او را خورده‌اید. او بااین رفتارها مثل یک بچه رفتار می‌کند، وقتی چیزی که می‌خواهد را به او نمی‌دهند روی زمین می‌افتد و دست و پا می‌زند. با رفتن زیر بار حرف‌هایش نمی‌توانید رفتار بد او را تغییر دهید.

 

درعوض، باید به او بفهمانید که وقتی آرام‌تر شد برای حرف زدن با او آماده ‌اید. ممکن است برای حرف زدن پیشتان بیاید یا نیاید. به همین سادگی. اگر در آخر او تصور کند چون حرف‌هایش را گوش نمی‌دهید باید با شما قطع‌ رابطه کند، باید بدانید که با این وضعیت بدون او خیلی راحت‌تر خواهید بود.

منبع : mardoman.net

shiva & hasan بازدید : 169 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (1)

 

شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف, داستان شب زفاف, عکس شب زفاف,آموزش شب زفاف

 

شب زفاف و اعمال شب زفاف

 

شب زفاف-شب عروسي (شب زفاف) اولين شب شروع زندگي مشترك و يكي از شب هاي بسيار مبارك است . مباركي آن از اين جهت است كه در روايت آمده مؤمن با ازدواج و عروسي كردن نيمي از ايمانش تكميل مي شود.

به همين جهت در منابع اسلامي آداب فراواني براي شب زفاف ذكر شده است. در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را براي عروس و داماد نازل مي كنند.شب زفاف در خاطره ي تمامي زوج هاي جوان يك شب خاطره انگيز است. در اين شب همسر مرد به خانه ي وي وارد مي شود و آن شب (شب زفاف)اولين شب زندگي آن زن و شوهر است.براي زفاف و آميزش، شب انتخاب شده است و پيشوايان ديني، شب را براي رفتن عروس به خانه داماد، ترجيح داده اند و چون اين عمل همواره در شب انجام مي شود آن را شب زفاف مي نامند.

 

تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین رابطه جنسی در شب زفاف اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع در شب زفاف تازه عروس دچار نوعی ”‌ شرم ”‌ نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.
معروف است که شب زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در شب زفاف و در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور،تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه در شب زفاف، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

 

بايد بدانيم در شب زفاف که اولين رابطه ي جنسي دختر و پسر است در نتيجه ي آن دختر پرده ي بكارت خود را از دست مي دهد كه در بيشتر مواقع با درد همراه است.پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز زنانگی و پایان دوشیزگی شمرد. بايد گفت در اولين تجربه ي جنسي دو نوع درد براي دختر ممكن است به وجود آيد.اين دو نوع درد عبارتند از:

1- درد به علت پارگي پرده بكارت
اين درد همان طور كه در بالا گفته شد به علت ايجاد يك زخم سطحي در داخل واژن است. كه اين گونه زخم ها معمولاً دردناك تر از ساير زخم ها هستند. براي كنترل درد، بهترين كار ايجاد معاشقه طولاني است. اين كار سبب مي شود تا دختر به مرحله ي ارگاسم يا نزديك آن برسد. رسيدن به ارگاسم، آستانه ي درد را بالا مي برد و باعث مي شود كه درد يا خيلي كم شود و يا قابل تحمل گردد.

2- درد به علت دخول
اين درد دقيقاً به علت كشش ديواره ي واژن است.واژن براي اولين بار مي خواهد باز شود. پس درد زيادي را حس مي كند.براي كنترل اين درد دقيقاً مثل راه حل بالا، بايد معاشقه طولاني داشت. تا هم واژن ليزشود و هم آستانه درد افزايش يابد. براي اين منظور مي شود از ژل مخصوص نيز استفاده نمود.


در شب زفاف براي آميزش بهتر و كم دردتربايد به نكات زير توجه نمود:
1- معاشقه طولاني تا رسيدن به مرحله ي ارگاسم ؛
2-استفاده از ژل مخصوص ؛
3- دختر را بايد قبل از نزديكي از نظر روحي آماده كرد 
4- در صورت داشتن درد شديد از سوي دختر از ادامه نزديكي خودداري كنيد.

موارد لزوم مراجعه به پزشك:
الف) پارگي پرده بكارت معمولاً داراي خونريزي كم است. البته اين قضيه به چثه و سن دختر بستگي دارد. در بعضي از موارد پرده بكارت دختر با نزديكي پاره نمي شود. در اين حالت حتماً بايد با جراح زنان مشورت نمود تا وي با روش جراحي پرده را باز نمايد.

ب) تا سه روز پس از نزديكي خونريزي بسيار جزئي، طبيعي است و نبايد نگران بود. ولي در صورت ادامه پيدا كردن خونريزي حتماً بايد به جراح و متخصص زنان و زايمان مراجعه كرد.

چرا برخي زنان در اولين ارتباط جنسي و در شب زفاف خونريزي ندارند؟
گذشته از فقدان مادرزادي پرده بكارت در بعضي زنان، در صورتي كه زن در هنگام رابطه ي جنسي ، آرام و بدون تنش بوده، زمان كافي براي عشق ورزي داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتي كند و دهانه ي واژنش به اندازه ي كافي مرطوب باشد، آلت تناسلي مرد به نرمي وارد واژن او مي شود . به اين ترتيب ممكن است در اولين ارتباط خونريزي نداشته باشد و يا به دليل نوع خاصي از پرده بكارت اتفاق مشابه اين مي افتد. اما اگر زن مضطرب باشد يا بترسد و پاهايش را جمع كند دهانه  واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونريزي و درد خواهد داشت.
از آنجايي كه در نظر مردم پرده بكارت پرده اي بسيار سفت و محكم است كه تنها با فشار پاره مي شود ، برخي مردها در هنگام رابطه ي جنسي فشار زيادي به دهانه ي واژن آورده و موجب پارگي دهانه ي واژن و درد و خونريزي مي شوند. در صورتي كه، اگر زن هنگام رابطه ي جنسي آمادگي كافي داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هيچ نيازي به فشار از جانب مرد نيست.

نكات قابل توجه در مورد پرده بكارت:
رشته هاي عصبي در پرده كم هستند و به همين دليل درصورت آرامش جسمي و رواني پارگي آن معمولاً با درد كمي همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زماني كه بدن آرام است و هيچ اضطراب و خستگي ندارد انجام شود. بنابراين نزديكي در اولين شب ازدواج و پس از مراسم طولاني عروسي توصيه نمي شود.

 

 

شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف, داستان شب زفاف, عکس شب زفاف,آموزش شب زفافشب زفاف و آموزش شب زفاف

 

زنان بهتر است قبل از نزديكي نه به منظور گرفتن گواهي سلامت پرده بكارت، بلكه به دليل آگاهي ازنوع پرده به پزشك متخصص زنان مراجعه كرده و توضيحات لازم را درخواست كنند؛ زيرا در موارد نادري كه پرده از نوع ضخيم است احتياج به عمل جراحي دارد. ضمن اين كه تحريك زن و خروج ترشحات از دهانه ي واژن موجب روان شدن دهانه ي واژن و سهولت ارتباط جنسي مي شود.

گاهي پرده بكارت با يكي دو بار نزديكي كاملاً پاره نمي شود و هر دفعه قسمتي از آن پاره شده و كمي خونريزي مي كند و البته بدون پارگي پرده، مايع اسپرم ريخته شده بر روي آن مي تواند موجب حاملگي شود، زيرا اسپرماتوزئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حركت كرده و به طرف تخمك زن برود و حاملگي ايجاد شود. در اين موارد زن با پرده سالم حامله مي شود.

 

شب زفاف و آموزش شب زفاف

 

آداب روابط زناشويي زن و مرد دو قسم است:


الف - آداب شب زفاف كه عبارت است از :

1- ابتدا عروس و داماد وضو بگيرند.

2- تكبير گفتن در شب زفاف

برخلاف مراسم جاهليت - كه متأسفانه عده ‏اي در عصر ما به بعضي از آنها گرفتاراند و شب زفاف را به بي عفتي و بي غيرتي و گناه  ميگذرانند - در اسلام ، نخستين حركت سازنده زندگي مشترك ، با شعار «تكبير» آغاز مي گردد .

3- خواندن دو ركعت نماز در شب زفاف ؛

خواندن اين نماز در شب زفاف، با حال خضوع و خشوع و دعاي ذيل در سرنوشت عروس و داماد بسيار مؤثر است: خدايا الفت و مودت و رضايت زن را نسبت به من و رضايت مرا نسبت به او، بر من ارزاني دار و ميان ما را به بهترين وجه مجتمع نما و نيكوترين الفت را به ما عطا كن، همانا تو حلال را دوست مي داري و حرام را زشت مي شماري».

4- خواندن دعا و نيايش، كه بعد از خواندن نماز زفاف صورت مي گيرد.

5- دست گذاشتن داماد بر پيشاني عروس ؛

پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالي كه رو به قبله مي ايستد، دست خويش را بر پيشاني عروس بگذارد و براي خود و عروس و اولاد آينده‏شان ، چنين دعا كند: خدايا اين زن را به امانت از تو گرفتم و با كلمات تو او را حلال كردم، اگر از اين زن فرزندي براي من مقرر فرمودي او را پربركت و پارسا قرار ده و براي شيطان در او بهره‏اي قرار مده».

 

ب - آداب عمومي ( مستحبات) زناشويي:

1- گرفتن وضو

2- گفتن بسم اللّه‏

3- در هنگام جماع تعجيل نكند و زن را براي آن آماده كند تا او هم كاملاً لذت ببرد.

4- جماع در شب‏هاي دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه يا جمعه باشد.

5- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازي كند تا او كاملاً آماده شود.

6- جماع را وقتي انجام دهد كه زن ميل دارد.

7- بهتر است نزديكي در اول شب نباشد ، بلكه ساعاتي بعد از خوردن شام باشد ، زيرا معده پر است و نزديكي موجب قولنج و فلج و چكيدن بول و فتق و ضعف بينايي و برخي بيماري هاي ديگر مي شود.

امام رضا(ع) فرمود اين عمل را در آخر شب انجام دهيد. زيرا براي بدن صالح تر و مايه اميد بيش تر و ذكاوت بيش تر براي فرزندي كه به دنيا مي آيد ، مي باشد. (سفينه البحار ، ج 1، ص 181)

 منبع:tebyan

shiva & hasan بازدید : 108 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

عوامل افزايش دهنده نيروي جنسي


مواد موثر در تقویت جنسی

ويتامين A

یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ويتامين A است،ويتامين A از ويتامين هاي محلول در چربي است که نقشي اساسي را در توليد مثل ايفا مي کند. اين ويتامين در هويج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلي، کاهو، فلفل قرمز و انبه يافت مي شود.

 

ويتامين هاي گروه B

ويتامين هاي گروه B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ويتامين هاي گروه B، تيامين(B1)، ريبوفلاوين (B2) و نياسين (B3) بسيار حايز اهميت مي باشند. البته ويتامين هاي B5، B6، B12 نيز براي کاهش استرس و تنظيم مقدار هورمون هاي بدن لازم هستند.ويتامين B3 (نياسين) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود مي بخشد. اين ويتامين همچنين باعث ساخته شدن هورمون هاي جنسي مي شود. مصرف نياسين نيم ساعت قبل از فعاليت جنسي، هيجان جنسي را افزايش مي دهد.ويتامين B6 از افزايش ميزان پرولاکتين که خود باعث کاهش ميل جنسي مي شود، جلوگيري مي کند.

همچنين باعث افزايش باروري در زنان مي گردد. ويتامين B12 در مرداني که اسپرم کافي ندارند، موثر است.

منابع سرشار از ويتامين هاي گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبيا و..)، محصولات سويا، ماهي سالمون و ديگر ماهي هاي آزاد، آجيل، بروکلي، گوشت کم چرب و موز.موز داراي آنزيم بروملين (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنين سرشار از پتاسيم و ويتامين هاي گروه B مي باشد.بايد توجه داشت که مصرف نوشيدني هاي الکلي باعث از بين رفتن ويتامين هاي گروه B مي شوند.

 

ويتامين C

ويتامين C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است.ويتامين C جهت عملکرد سالم غدد جنسي لازم است. همچنين اسپرم ها را در برابر اثر راديکال هاي آزاد که باعث چسبيدن و عدم تحرک آن ها مي شود، محافظت مي کند.ويتامين C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزايش مي دهد. منابع سرشار از اين ويتامين انواع مرکبات، توت فرنگي، کيوي، هلو، انبه، گوجه فرنگي و سبزيجات برگ سبز مي باشد.

 

ويتامين E

ويتامين E به توليد هورمون هاي جنسي کمک کرده و گردش آن ها را بهتر مي کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنين اکسيژن لازم براي اندام هاي تناسلي را فراهم مي کند و باعث بهبود استقامت جنسي و رسيدن به ارگاسم (اوج لذت جنسي) مي شود. اين ويتامين در لقاح سلول تخم موثر است. ويتامين E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، ميوه ها و سبزيجات يافت مي شود.

 

روي

روي از آنتي اکسيدان هايي است که باعث عملکرد صحيح غده فوق کليه مي شود. روي براي توليد هورمون تستوسترون (مردانه) و افزايش تعداد اسپرم لازم است. همچنين باعث افزايش استقامت جنسي مي شود و احساس خستگي را از بين مي برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتري هاي واژن محافظت مي کند. مقدار مورد نياز روي، 40 ميلي گرم در روز مي باشد. روي در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سير و اسفناج يافت مي شود.

 

منيزيم

یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منيزيم استقامت ماهيچه ها را افزايش مي دهد و باعث افزايش تمدد اعصاب (Relaxation) مي گردد. همچنين باعث فعال شدن آنزيم هاي لازم براي متابوليسم کربوهيدرات ها و پروتئين ها مي شود. کمبود منيزيم باعث کاهش اکسيژن رساني به بافت هاي ماهيچه اي مي شود. منابع غني از منيزيم آجيل و غلات سبوس دار مي باشند.

 

اسيدهاي چرب ضروري

اسيدهاي چرب ضروري در تقویت جنسی موثرند.اسيدهاي چرب ضروري در توليد هورمون هاي جنسي نقش دارند و همچنين به ذخيره ي ويتامين هاي محلول در چربي مثل D ،E  و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسي فعال نگه مي دارند. اسيدهاي چرب ضروري در ماهي ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور يافت مي شود.

 

دي هيدرو اپي آندوسترون 

DHEA) Dihydroepiandostron)، هورموني است که توسط غدد فوق کليوي ترشح مي شود. محققان معتقدند DHEA به تقويت سيستم ايمني بدن کمک مي کند و باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو مي گردد. DHEA را نمي توان از طريق مواد غذايي تامين کرد و بايد مکمل هاي DHEA مصرف شود. اين مکمل به عنوان افروديت (داروي موثر بر ميل جنسي) مصرف مي شود و داراي عوارض جانبي است. پس توصيه مي گردد تجويرآن توسط پزشک صورت گيرد. البته هيچ دليلي بر اثبات اينکه اين مکمل ها موثر واقع مي شوند، وجود ندارد، ولي بسياري از مردم معتقدند که اين ترکيبات، موثر هستند. آثار سوء اين مکمل ها عبارتند از: سردرد، اختلال بينايي و حتي نابينايي و اختلالات جنسي دراز مدت.

 

اسيد فوليک

اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسيد فوليک از ايجاد نقايص مادرزادي جلوگيري مي کند و باروري را بهبود مي بخشد. همچنين باعث افزايش تعداد اسپرم مي شود. فقدان هيستامين در بدن با اختلالات جنسي مرتبط است و اسيد فوليک در توليد هيستامين نقش موثري دارد. اسيد فوليک در سبزيجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گريپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکيان و حبوبات يافت مي شود.

 

سلنيوم

سلنيوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنيوم آنتي اکسيداني است که بدن را در برابر اثر راديکال هاي آزاد محافظت مي کند. همچنين در کاهش نقايص مادرزادي و افزايش تعداد اسپرم در مردان موثر مي باشد. سلنيوم در گوشت قرمز، ماهي تن، ماکاروني و نان سبوس دار يافت مي شود.

 

ورزش

تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث مي شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتي انجام گيرد. افرادي که ورزش مي کنند، انرژي بيشتري داشته و در نتيجه از نظر جنسي فعال تر هستند.به طور خلاصه مي توان گفت که براي افزايش توانايي جنسي بايد تغذيه سالم داشته باشيد، در صورت نياز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنيد.

 

 

تقویت جنسی

تقویت جنسی

 

افزایش تقویت جنسی با 5 ماده غذایی زیر :

 

5 ماده‌ي غذايي براي تقويت نیروی جنسی
برخي از مواد غذايي مي‌تواند به شما انرژي مضاعف دهد و نیروی جنسيتان را تقويت مي‌كند.طبيعت، پر از مواد غذايي طبيعي است كه شما را به اوج لذت جنسي نزديك مي‌كند. در اين مطلب  شما را با تعدادي ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا مي‌كنيم.

1- كنگرفرنگي يا آرتيشو
یکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است.بدون شك كنگرفرنگي يكي از سبزيجاتي است كه بيشترين خواص محرك جنسي را دارد.اگر چه دليل علمي براي اثبات اين خاصيت كنگر وجود ندارد اما اين ماده‌ي غذايي براي تقويت قواي جنسي افراد بسيار موثر است.

2- هل
یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است.هل، اين دانه‌هاي خوشبو و معطر تقويت كننده و تسكين دهنده است. هل همانند ادويه‌هايي مثل كاري، زيره، زردچوبه و گشنيز جريان خون را تحريك و بيشتر مي‌كند و براي همين انرژي جنسي شما را بالا مي‌برد.

3- بادام
از دوره‌ي باستان اين اعتقاد وجود دارد كه بادام ميل جنسي را افزايش مي‌دهد. در سال 2007، محققان ايتاليايي اعلام كردند عملكرد و قواي جنسي زناني كه از سندرم متابوليك رنج مي‌برند پس از دو سال مصرف بادام، ميوه و سبزيجات، آجيل، مغزها و دانه‌هاي كامل و روغن زيتون بهبود يافته است.

4- زنجبيل
زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتي چيني زنجبيل را به عنوان ماده‌ي غذايي «يانگ» توصيه مي‌كنند. يعني ماده‌ي غذايي كه باعث گرمي مي‌شود. براي همين زنجبيل ميل و قواي جنسي را بالا برده و در شرايط مطلوب نگه مي‌دارد. نامي كه چيني‌ها به زنجبيل داده‌اند به معني «مردي و چيزي است كه داراي نيروي جسمي و جنسي مردانه» است. پس جاي تعجب نيست كه زنجبيل در بين خوراكي‌هاي تقويت كننده‌ي قواي جنسي قرار بگيرد.

5- گياه مريم گلي
یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مريم گلي سرشار از هورمون‌هايي است كه قواي جنسي زنانه را تقويت مي‌كند به خاطر اين كه اين هورمون‌ها عملكردي مثل هورمون استروژن دارند. اين گياه براي زناني كه با سردمزاجي و كاهش ميل جنسي مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌اي محسوب مي‌شود

منبع:tebyan

shiva & hasan بازدید : 93 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

ناتوانی جنسی,درمان ناتوانی جنسی,ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی

 

ناتوانی جنسی در مردان چیست؟

ناتوانی جنسی-ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی حفظ نماید.

اگر چه ناتوانی جنسی در مردان مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌گردد ولی قابل درمان نیز هست.ناتوانی جنسی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص و یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود ولی می‌تواند به صورت دایمی و مزمن باقی بماند. مواردی مثل بیماری‌های مزمن، داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر ناتوانی جنسی شده و مطمئن باشید که در صورت ابتلا به آن مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی نمایید.

کمک پزشک معالج همیشه قابل دسترسی است. پس از ملاقات با جراح کلیه و مجاری ادراری که در اغلب موارد، آموزش لازم در اینگونه موارد را دیده است، توصیه‌های لازم در اختیار شما گذاشته می‌شود. مجدداً به خاطر داشته باشید که ناتوانی جنسی با موفقیت قابل درمان است.

 

نعوظ چگونه ایجاد می‌شود؟

برای اینکه نعوظ یا راست شدن آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ گردد. یک مرد تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند.

جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری می‌باشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد.

سبب شناسی

ناتوانی جنسی می‌تواند به علت عیوب عضوی و یا روانی ایجاد گردد. عوامل متعددی در ایجاد نعوظ و اخلال ایجاد می‌کنند. در ابتلای هر کدام از اعضا و دستگاه‌های دخیل در نعوظ که در بالا ذکر شد ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.

مثلاً وقتی مردی استرس و افسردگی داشته و یا نگران این باشد که نمی‌تواند عمل دخول را انجام دهد، دچار ناتوانی جنسی می‌گردد که به آن ناتوانی جنسی روانی می‌گویند. در بیش از نیمی از موارد،ناتوانی جنسی در مردان به علت بیماری یا جراحی و تصادف منجر به صدمات عروقی عصبی به وجود می‌آید. داروها و علل هورمونی نیز می‌توانند در ناتوانی جنسی مردان مؤثر باشند.

از میان بیماری‌های موثر در ناتوانی جنسی در مردان باید از بیماری قند یا دیابت نام برد که ایجاد ضایعات عروقی عصبی کرده و هجوم جریان خون به داخل آلت را در هنگام تقاضای جنسی مختل نموده و ناتوانی جنسی ناشی از مرض قند را ایجاد می‌کند.حفظ رژیم غذایی، ورزش و کنترل قند خون به وسیله دارو زیر نظر پزشک مربوطه مشکل را حل می‌نماید، ولی در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن ایجاد می‌کند که درمان آن مشکل است.

 

 

ناتوانی جنسی,درمان ناتوانی جنسی,ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی

 

ناتوانی جنسی-یکی دیگر ازعلل عضوی ناتوانی جنسی در مردان، بیماری‌های قلبی عروقی می‌باشد که در آن جریان خون به داخل آلت کاهش یافته و شخص نعوظ کافی پیدا نمی‌کند. به علاوه گهگاه وریدها که وظیفه احتباس خون در داخل آلت را بر عهده دارند به خوبی عمل نکرده و شخص نمی‌تواند نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی پایدار نگاه دارد. به این حالت ناتوانی جنسی وریدی می‌گویند.

 

جراحی‌های وسیع لگنی که برای کنترل سرطان پروستات، مثانه و روده بزرگ به کارگرفته می‌شود، به علت اینکه در آن جراح سعی در برداشتن کامل تمام بافت‌های اطراف سرطان را دارد، سبب صدمه به عروق و اعصاب مسئول ایجاد نعوظ گردیده و نهایتاً ناتوانی جنسی در مردان را ایجاد می‌کنند.

صدمات نخاعی به علت مرکزیت این عضو برای انتقال دستورات مغزی به اعضای بدن می‌تواند باعث ناتوانی جنسی در مردان گردد.

از مواد شیمیایی مؤثر در ایجاد ناتوانی جنسی در مردان باید به داروهای ضد فشار خون و داروهای عصبی و ضد افسردگی اشاره نمود. به این نوع، ناتوانی جنسی دارویی می‌گویند. البته در اینجا پزشک است که به شما جهت ادامه یا قطع دارو توصیه لازم را خواهد نمود و قطع خود سرانه دارو عوارض دیگری را می‌تواند در پی داشته باشد. الکل نیز باعث آسیب کبدی،اختلالات هورمونی و صدمات رشته‌های عصبی گردیده و در بعضی از مواقع منجر به ناتوانی جنسی دایمی می‌گردد.نارسایی کلیه و کبد نیز به لحاظ ایجاد تغییرات هورمونی اغلب این عارضه ی ناتوانی جنسی را به دنبال خواهند داشت.

 

چگونه ناتوانی جنسی درمان می‌شود؟

درمان ناتوانی جنسی-ابتدا دو قدم برای حل مشکل ناتوانی جنسی وجود دارد.

در قدم اول پزشک نیاز دارد علت ناتوانی جنسی را جستجو نماید و در قدم دوم پزشک به شما کمک می‌کند که درمان مناسب را انتخاب نمایید.

پزشک چگونه علت را پیدا می‌کند؟ پس از سؤالات کافی در مورد نحوه شروع و پیشرفت بیماری و حالت روحی فرد مبتلا، پزشک معاینات کامل به عمل می‌آورد تا از صحت مقدار فشار خون، کار اعصاب و ساختمان آلت اطمینان حاصل نماید.

او سپس ممکن است انجام آزمایش بررسی نعوظ شبانه در حالت خواب را توصیه نماید که کمک زیادی برای افتراق علت عضوی یا روانی می‌کند. در کنار آن، بررسی وضعیت هورمون‌ها و قند خون و یا نحوه جریان خون به داخل آلت ممکن است درخواست گردد.

در صورتیکه علت ناتوانی جنسی شما روحی و فکری تشخیص داده شود پزشک معالج، شما را نزد روان شناس یا روان پزشک مجرب معرفی خواهد نمود. اگر علت عضوی باشد روش‌های درمانی متعددی به شما پیشنهاد می‌گردد که شامل قرص‌های مختلف، تزریق آمپول به داخل عضله و حتی داخل آلت، وسایل خاص برای ایجاد نعوظ مصنوعی و بالاخره عمل جراحی و گذاشتن پروتز می‌باشد.

مسلم است که هر یک از طرق فوق خصوصیات خاص را خود دارند که منطبق با توانایی‌های شما می‌تواند مؤثر واقع شود. بنابر این نگران مشکل خود نباشید و به امید خدا با مشاوره با پزشک اورولوژی مرتفع خواهد شد.

منبع:iranhealers.com

shiva & hasan بازدید : 103 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آموزش ارضا شدن/چگونه دیر ارضا شویم؟

هر مردی می تواند در رابطه جنسی خود چندین بار ارگاسم شود. برای اینکار فقط کافی است اطلاعات کافی درمورد تمایلات جنسی مردانه، روابط زناشویی و تکنیک های خاص آن داشته باشید. هدف اکثر مردان در روابط زناشویی، انزال است نه عشق بازی. وقتی یک مرد چند بار ارگاسم را تجربه می کند، نه تنها خودش بهتر ارضا می شود، بلکه طرف مقابلش را هم بسیار بهتر ارضا خواهد کرد.

ارگاسم های چندگانه به دنبال هم اتفاق می افتند، بدون اینکه فرد در خلال آنها تحریک جنسی خود را از دست بدهد. خانم ها به راحتی می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند اما تعداد کمی از مردان می دانند که با آموزش صحیح آنها هم می توانند دقیقاً مثل خانم ها چندین بار در روابط زناشویی به ارگاسم برسند.درمورد خانم ها،ارگاسم چندگانه به این معناست که مدت زمان کمی بعد از اولین ارگاسم، تحریک جنسی خود را بازمی یابند، که معمولاً بلافاصله یا بعد از چند دقیقه اتفاق می افتد. وقتی زنی در یک رابطه جنسی چندین بار به ارگاسم می رسد ارگاسم او چندگانه خواهد بود.

خیلی از مردان اشتباهاً تصور می کنند که وقتی بتوانند بعد از انزال دوباره تحریک شوند و به یک انزال دیگر دست پیدا کنند، یعنی ارگاسم چندگانه داشته اند. این اشتباه است. س ک س چند ارگاسمه مردانه به س ک سی گفته می شود که در خلال ارگاسم ها، نعوظ یا تحریک جنسی از بین نرود. ارگاسم چندگانه فقط شامل ارگاسم است نه انزال. تنها استثناء آن زمانی است که انزال با آخرین ارگاسم همراه می شود.قبل از توضیح بیشتر بد نیست که با فرایند تکنیکی “چرخه تحریک جنسی” آشنا شوید.

۱- مرحله تحریک

· گرفتگی عروق

· نعوظ

· بالا رفتن ضربان قلب

· بلند شدن نسبی بیضه و افزایش سایز

· سفت شدن نوک سینه ها

 

۲- مرحله پایا

· بزرگ شدن بیشتر سر آلت تناسلی و بیضه ها

· بلند شدن کامل بیضه

· بنفش شدن سر آلت تناسلی

· ترشح غدد کوپر

· نفس نفس زدن

 

۳- مرحله ارگاسم (از دفع مایع و انزال تشکیل شده است)

دفع مایع

· اسپرم و مایعات از رگ وابران، کیسه های مایع منی و غده پروستات خارج شده و در ته مجرای پیشاب در نزدیکی پروستات جمع می شوند.

· کشش ماهیچه ای درست قبل از رها شدن فشار و تنش

· بالا رفتن بیشتر ضربان قلب و تنفس

ضرورت انزال: هوشیاری از انزال قریب الوقوع

انزال

· عضله تنگ کننده ادرار محکم بسته می شود.

· انقباضات ریتمیک پروستات، عضلات میاندوراهی و آلت تناسلی و خارج شدن مایع منی.

· تیرگی جزئی هوشیاری

 

۴- مرحله تحلیل

· از بین رفتن تحریک

· خوابیدن آلت تناسلی و جمع شدن پوست بیضه

· برگشت کشش عضلانی

· پایین آمدن ضربان قلب و فشارخون

 

ارگاسم چندگانه دربرابر ارگاسم همراه با انزال

هر دو نوع این ارگاسم ها یکسان شروع می شوند: از تحریک تا نقطه ای نزدیک به انزال. در این نقطه، مرد یکسری انقباضات تناسلی را تجربه می کند که ۳ تا ۵ ثانیه طول می کشد. این انقباضات، ارگاسم های لگنی نامیده می شوند که ابتدا حس لرزش یا رهایی جزئی فشار را به همراه دارد. وقتی این نقطه کاملاً تشخیص داده شده و کنترل شود، می توان این احساسات را بیشتر و شدیدتر کرد.وقتی فرد به این نقطه می رسد، هدف رسیدن به انزال نیست بلکه کاهش تحریک است، فقط به اندازه ای که بتوان میزان تحریک را کنترل کرد. می توان با فشردن عضلات لگنی میزان تحریک را به خوبی کنترل کرد.

در یک ارگاسم تکی عادی که همراه با انزال است، مرحله پایا سریعاً گذشته ، ارگاسم فروکش کرده و انزال اتفاق می افتد. در یک رابطه زناشویی با ارگاسم چندگانه، مرحله پایا پس از اولین ارگاسم و ارگاسم های بعدی همچنان باقی می ماند. ارگاسم های پی در پی معمولاً کمی قوی تر از ارگاسم قبلی هستند تا جایی که مرد تصمیم می گیرد در آخرین ارگاسم انزال داشته باشد. انزال کاملاً انتخابی است. حتی پس از چند ارگاسم فرد می تواند تصمیم بگیرد که اصلاً انزال نداشته باشد که در این حالت تحریک تقریباً یک ساعت بعد فروکش می کند، برخلاف انزال که تحریک جنسی دفعتاً و به سرعت فرومی نشیند.

 

چطور ارگاسم چندگانه ممکن است؟

“چرخه واکنش” مردها و زنها تقریباً شبیه به هم است. تفاوت جزئی بین آنها انزال مرد است. زنهایی که ارگاسم های چندگانه دارند قادرند درصورت کاهش تحریک به مدت زمان کوتاهی بعد از اولین ارگاسم خود، ارگاسم های متوالی و پی در پی داشته باشند، دلیل آن این است که آنها انزال ندارند.

انزال دوره بی پاسخی را در مردها آغاز می کند. طی این مدت، اکثر مردها نمی توانند به خاطر از دست دادن تنش جنسی دوباره تحریک شوند و آلت تناسلی نسبت به هرگونه تماس حساس می شود. ازآنجا که خانم ها از نظر بیولوژیکی قادر به انزال نیستند، این خصوصیت را ندارند و می توانند بسیار آسانتر از مردها ارگاسم های چندگانه داشته باشند.

اولین قدم در فهمیدن اینکه مردها چطور می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند این است که بدانند ارگاسم و انزال دو اتفاق کاملاً مجزا و قابل تشخیص از همدیگر هستند. اکثر مردها همیشه ارگاسم و انزال را به طور همزمان تجربه کرده اند به همین دلیل قادر به تشخیص آنها از هم نیستند.

دومین قدم این است که بتوانید ارگاسم و انزال را از هم تشخیص دهید.

 

 

آموزش ارضا شدن,ارضا شدن,ارضاشدن,دیر ارضا شدن

آموزش ارضا شدن

 

توانایی تشخیص ایندو از هم شامل عضله لگنی می شود. این همان عضله ای است که جریان ادرار را در نیمه راه متوقف می کند. اگر نگه داشتن جریان ادرار برایتان دشوار باشد یعنی عضله لگنی شما ضعیف است. در اینصورت باید روی قوی تر کردن آن کار کنید تا بتوانید ارگاسم چندگانه داشته باشید. وقتی عضله لگنی را فشار داده و منقبض می کنید باید احساس کنید که همه آنچه در عمق لگنتان است به سمت بالا کشیده می شود.

 

تمرینات تنفسی

· روی یک صندلی راحت بنشینید و شانه هایتان را ریلکس کنید.

· دستها را روی شکمتان درست زیر ناف قرار دهید.

· نفس را عمیقاً توی ریه بکشید. عمیقاً از بینی نفس بکشید طوریکه شکمتان باد کند.

· نفس را به طور کامل بیرون دهید طوریکه شکم دوباره به ستون فقرات بچسبد. احساس خواهید کرد که لگن و آلت تناسلیتان به سمت بالا کشیده می شود.

· این حرکت را ۹ تا ۳۶ مرتبه تکرار کنید.

 

آماده سازی خود

توانایی داشتن ارگاسم چندگانه برای یک مرد قابلیتی درخور توجه است اما به آماده سازی زیادی نیاز دارد. همانطور که قبلاً هم ذکر شد، یکی از قدم های اولیه شناخت عضله لگنی است. برای اینکه با آن آشنا شوید باید یاد بگیرید که چطور آنرا به درستی کنترل کنید. قسمتی از این کنترل به مرور زمان و با تجربه به دست می آید اما بخش اعظم آنرا باید با تقویت از طریق تمرین مداوم به دست آورید. این تمرینات را می توانید در هر مکانی بدون اینکه کسی متوجه شود انجام دهید.

تمرین

· راحت بنشینید و مثل زمان عادی با همسر خود رابطه جنسی را شروع کنید.

· درست همانجایی که نزدیک به انزلتان است متوقف شوید. عضله لگنی خود را منقبض کرده و نگه دارید و تا ۱۰ بشمارید.

· سپس خود را ریلکس کنید و چند دقیقه استراحت کنید.

· دوباره شروع به رابطه جنسی کنید و اینبار کمی به نقطه انزال نزدیکتر شوید و دوباره عضله لگنی خود را منقبض کنید.

· دوباره رابطه را ادامه دهید و به تحریک جنسی و احساسات خود توجه خاص داشته باشید. کلید کار اینجا این است که درمورد واکنش جنسی خود بیشتر بفهمید تا بتوانید راحت تر آنرا کنترل کنید.

توقف درست قبل از انزال

دوباره به رابطه جنسی ادامه دهید، با این تفاوت که اینبار تا جایی پیش بروید که به انزال برسید. درست قبل از ارگاسم انقباضات متعددی را احساس خواهید کرد که نشاندهنده شروع انزال در ته آلت تناسلی یا حتی عمیق تر در لگنتان است. با شروع این انقباضات یا درست قبل از شروع آن تحریک را متوقف کرده و عضله لگنی را سفت منقبض کنید. احتمالاً حس خواهید کرد که در حال انزال هستید اما باید آنرا متوقف کنید. سفت کردن و منقبض کردن درست عضله لگنی انزال را نگه می دارد.

مقدار کمی ازمایع منی خارج می شود اما نه با آن فشار که در ارگاسم های تکی تجربه می کنید. اگر موفق شدید انزال را بعد از ارگاسم خود متوقف کنید دوباره شروع به خودارضایی کنید. تحریکتان باید بسیار بالا باشد و باید بتوانید اینکار را به مدت کوتاهی ادامه دهید تا به یک ارگاسم دیگر برسید.

اگر بار اول نتوانستید انزال خود را متوقف کنید، احتمالا یا عضله لگنیتان به اندازه کافی قوی نیست و یا در زمان مناسبی آن را منقبض نکرده اید. اگر دیر شروع به منقبض کردن آن بکنید انقباضات انزال دیگر شروع شده اند و دیگر متوقف کردن آن غیرممکن است. با تمرین بیشتر زمانبندی آن دستتان می آید.

 

نقش شریک جنسی

تکنیک های زیادی برای بالا بردن موفقیت خود در ارگاسم چندگانه وجود دارد. بهترین تکنیک ممکن تمرین آن با شریک جنسیتان است. اگر بتوانید در این کار موفق شوید می توانید هم خودتان و هم شریک جنسیتان را به لذت بسیار بیشتری برسانید.

 

غلبه بر مشکلات

بدون شک بزرگترین مانعی که اکثر مردها در ارگاسم چندگانه تجربه می کنند، ناتوانی در انقباض عضله لگنی در طی ارگاسم برای متوقف کردن انزال است. ممکن است یکسری انقباضات را حس کنید اما نباید منقبض کردن را در این نقطه رها کنید چون حتی اگر در متوقف کردن انقباضات انزالی موفق هم شوید، چند انقباض از آن نوع را حس خواهید کرد. اگر موفق شوید، انقباضات قبل از انزال متوقف می شوند و باید بتوانید دوباره تحریکتان را ادامه دهید بدون اینکه حستان از بین برود.

یک مشکل دیگر ناتوانی در تشخیص آغاز و پایان مرز مراحل پایا، ارگاسم و انزال است. اگر نتوانید فرق بین ارگاسم و انزال را تشخیص دهید، که کلید کار در تجربه ارگاسم چندگانه است، اگر موفق هم شوید فقط تصادفی بوده است.

بعضی از مردها سعی می کنند خیلی سریع و شدید خود را تحریک کنند ولی این راه خوبی برای آگاهی از سطح هوشیاری جنسی خود نیست. اگر سعی کنید تحریک جنسی را آرامتر انجام دهید می توانید مرز بین تحریک، مرحله پایا، و ارگاسم را خیلی راحت تر تشخیص دهید. با این روش خیلی بهتر متوجه خواهید ش

د که چه زمان باید عضله لگنی خود را منقبض کنید، کی تحریک را متوقف کنید، و کی عضله لگنی را ریلکس کنید و برای تجربه یک ارگاسم دیگر دوباره تحریک را آغاز کنید.

 

فشار لگنی بعد از تحریک

فشار در ناحیه لگن نتیجه طبیعی افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی است. اگر میزان این فشار قابل تحمل نباشد، می توانید با تنفس عمیق، بلند کردن پایین تنه و ماساژ بیضه به آرامی آنرا کمتر کنید. این کار باعث می شود انرژی بیضه به سایر قسمت های بدن منتشر شود. همچنین می توانید ۵ تا ۱۰ دقیقه به پشت بخوابید.

 

سایر فواید ارگاسم چند گانه

با یادگرفتن ارگاسم چندگانه می توانید سایر مشکلات جنسی مثل انزال زودرس را هم برطرف کنید. با این روش نه تنها می توانید زمان رابطه زناشویی خود را بیشتر کنید بلکه استرس و اضطرابهایتان هم کمتر شده و می توانید بیشتر روی ارضای خود و شریک جنسیتان تمرکز کنید.

 

سن

ممکن است خیلی از شما سوال کنید که آیا سن هم می تواند در موفقیت یا شکست این تکنیک ارگاسم چند گانه تاثیر داشته باشد یا نه. موفقیت همه مردها در این تکنیک یکسان نیست چون فعالیت جنسی آنها و میزان آگاهیشان از سطح هوشیاری جنسی خود یکسان نیست.

اگر در رسیدن به ارگاسم های تکی چه به تنهایی چه همراه با شریک جنسی خود مشکلی نداشته باشید، یاد گرفتن ارگاسم چندگانه فقط نیازمند صبر، عزم و تلاش است. اما اگر در داشتن ارگاسم های تکی هم مشکل دارید در ارگاسم چندگانه نیز با مشکلات و مسائل بیشتری روبه رو خواهید بود. به همین دلیل اگر احساس می کنید که در روابط جنسی خود مشکلات جدی دارید حتماً با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

 

تفکرات قدیمی در مورد ارگاسم چندگانه

مسئله ارگاسم چندگانه ایده جدیدی نیست. فلاسفه چین قدیم، هزاران سال پیش آن را می شناخته اند. بسیاری از رمز و رازهای جنسی هنوز ناشناخته مانده است. باوجود اینکه طی دهه چهل و پنجاه محققان زیادی در زمینه مسائل جنسی در غرب توانایی مردان در داشتن ارگاسم چندگانه را تایید کردند. اما حتی در این عصر میزان ناآگاهی جنسی، راهنمایی های غلط و سردرگمی جنسی به وفور دیده می شود.

خط آخر

خط آخر اینکه توانایی شما در داشتن ارگاسم چندگانه به آگاهی و هوشیاری کلی شما در زمینه جنسی و قدرتتان در کنترل عضلات لگنی بستگی دارد. شایان ذکر است که قابلیت ارگاسم چندگانه را نمی توانید یک شبه به دست آورید. بااستفاده از مطالبی که در این مقاله در مورد ارگاسم چندگانه ذکر شد، احتمالاً باید متوجه شده باشید که هفته ها یا حتی ماه ها ممکن است طول بکشد تا بتوانید در این زمینه موفق شوید. نتیجه ای که به دست می آورید به تلاش و اراده خودتان بستگی دارد.

منبع :moshaversxi.blogfa.com

shiva & hasan بازدید : 118 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

دستگاه تناسلی زنان

موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است.

اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمك توسط دستگاه تناسلی زنانه توليد مي‌شوند. اسپرم در حين فعاليت جنسي در اثر انزال از طريق آلت مردانه وارد دستگاه تناسلی زنانه مي‌شود. اسپرم در داخل واژن(یکی از اجزای دستگاه تناسلی زنان) شنا كرده و وارد رحم مي‌شود و خود را به لوله‌هاي فالوپ يا لوله‌هاي رحمي مي‌رساند. تخمك نيز از تخمدان زن آزاد مي‌شود و وارد لوله هاي  رحمي (فالوپ) مي شود. اسپرم و تخمك در اين محل با يكديگر برخورد مي كنند. اسپرم وارد تخمك مي شود و آنرا بارور مي كند و لقاح حاصل مي شود كه نتيجه  آن تشكيل سلول تخم است كه مي‌تواند به يك نوزاد تبديل شود. بنابراين همكاري مرد و زن براي تشكيل تخم و در نتيجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اينكه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبديل شدن به يك نوزاد كامل در درون رحم نگه مي‌دارد ولي همانطور كه گفته شد براي باردار شدن نيازمند اسپرم مردانه است.

 

اجزاء دستگاه تناسلی زنان و كاركرد هر يك

بر خلاف دستگاه تناسلی مردان، تمام اجزاء دستگاه تناسلی زنان در درون بدن در محوطه لگن قرار گرفته است.دستگاه تناسلی زن از دو بخش عمده خارجی و داخلی تشکیل شده است.

 

اجزاء دستگاه تناسلی خارجی زنان

دستگاه تناسلی خارجی زنان شامل فرج (ولو)، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هایمن) است.فرج قسمت کاملا خارجی دستگاه تناسلی زنان است که از بیرون بدن قابل رؤیت است و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است. فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند.لب‌های بزرگ فرج از دو لایة‌ پوستی تشکیل شده اند. در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند که از دو لایه مخاطی تشکیل شده اند.

لب های کوچک دستگاه تناسلی زنان در هدایت صحیح ادرار نقش دارند. این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند.در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک و دستکاری، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت جنسی نقش دارد. در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه (مسیری که ادرار را از مثانه به خارج بدن می‌رساند- محل ادرار کردن) در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد.

- در دخترانی که هنوز رابطة جنسی نداشته‌اند اکثر قسمت‌های خروجی واژن با لایه ای نازک به نام پردة بکارت پوشیده شده است. پرده بکارت به صورت یک ورقه نازک (به ضخامت ۱ یا ۲ میلی متر) درست در پشت لب های کوچک فرج قرار دارد و دهانه مهبل را می پوشاند. در پرده بکارت منافذی برای خروج خون قاعدگی وجود دارد. منفذ پرده بکارت در افراد مختلف، اندازه و شکل متفاوتی دارد و از خصوصیات و ویژگی های آن برای تشخیص باکره بودن یا نبودن شخص استفاده می گردد. در اکثر موارد با اولین ورود آلت مردانه به داخل واژن این پرده پاره می‌شود و برای همیشه از خروجی واژن کنار می‌رود.

- در پوست بالای لبه‌ها در پایین شکم ناحیة برجستگی عانه وجود دارد که در حین بلوغ با تجمع چربی زیرپوستی، حالت برجسته پیدا می‌کند و در روی آن و نیز در روی لب‌های فرج، موهای تناسلی شروع به رویش می‌کنند.

 

اجزاء دستگاه  تناسلی داخلی زنان

دستگاه تناسلی داخلی از واژن، رحم، لوله‌‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) و تخمدانها تشکیل شده است.

واژن یکی از اجزای دستگاه تناسلی زنان- واژن لوله‌ای عضلانی است که از فرج در بیرون بدن تا رحم در داخل بدن امتداد دارد.طول واژن ۱۲-۸ سانتی‌متر در زنان بالغ است. از آنجا که این عضو دارای دیوارة عضلانی است می‌تواند منقبض یا منبسط شود. همین خصوصیت باعث می‌شود که واژن بتواند یک جسم به باریکی تامپون تا یک نوزاد هنگام تولد را در درون خود جای دهد. واژن چند عملکرد مختلف دارد. واژن محل قرار گرفتن آلت مردانه در حین رابطة جنسی است و با اعصاب موجود در آن لذت جنسی در حین رابطه جنسی را برای زن بوجود می آورد. واژن همچنین راهی از رحم به بیرون برای خارج کردن نوزاد در زمان تولد است. همچنین خونهای قاعدگی از این طریق از رحم به بیرون بدن می‌آید. لایة نازک بافتی به نام پردة بکارت که در خود یک یا چند سوراخ دارد خروجی واژن را به طور نسبی می‌پوشاند.

واژن در سمت داخل بدن به رحم متصل می‌شود. این اتصال از طریق دهانة رحم که دیواره‌ای قوی و ضخیم دارد و خروجی آن بسیار کوچک است انجام می‌شود. در طی زایمان خروجی دهانة رحم مقداری گشاد می‌شود و به نوزاد اجازه می‌دهد از رحم خارج شود.

 

رحم یکی دیگر از اجزای دستگاه تناسلی زنان- رحم مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن قرار دارد که کارکرد اصلی آن نگهداری و تغذیه جنین در حال رشد در طی حاملگی است. همچنین در هنگام فعالیت جنسی، اسپرم درون مایع منی مرد دستگاه تناسلی مردانه پس از ورود به واژن، شنا کرده و از طریق رحم و سپس لوله های رحمی خود را به تخمک می رساند که در صورت حضور تخمک، بارور شدن آن امکانپذیر می گردد.

 

رحم دیواره‌های ضخیم عضلانی دارد. در حقیقت این عضلات، قوی‌ترین عضلات بدن یک زن هستند. انقباض همین عضلات است که در هنگام زایمان بسیار شدید می‌شود و باعث خروج نوزاد و نیز درد زایمان می‌گردد. وقتیکه زنی حامله نیست رحم تنها حدود ۵/۷ سانتی‌متر طول و ۵ سانتی‌متر عرض دارد.سطح داخلی رحم از بافتی فعال به نام آندومتر پوشیده شده است.این بافت حساس به تغییرات هورمونی است و پس از بلوغ تا پیش از یائسگی در هر دوره قاعدگی ، ریزش می کند و خونریزی (عادت) ماهیانه را شکل می دهد. پس از پایان خونریزی، این بافت مجددا تشکیل می شود. تغییرات بافتی آندومتر، فضای رحم را برای پذیرش جنین (در صورت حاملگی) و لانه گزینی آن مهیا می کند.

 

لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی از اجزای دیگر دستگاه تناسلی زنان-در دو گوشة بالایی رحم لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی قرار دارند که رحم را به تخمدانها متصل می‌کنند. لوله‌های فالوپ که در دو سمت رحم هستند حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارند و عرض آنها از عرض یک رشتة ماکارونی بیشتر نیست.در سمت دیگر، یعنی سمتی که نزدیک تخمدانهاست، لوله‌های فالوپ قیفی شکل هستند و دور تخمدان را می‌پوشاند ولی کاملاً به آن متصل نیستند. سمت قیفی شکل با حرکات خود هنگام تخمک گذاری، تخمک خارج شده از تخمدان را به داخل لولة فالوپ هدایت می‌کند و با حرکات دیوارة عضلانی خود تخمک را به سمت رحم می‌راند.

 

 

 

دستگاه تناسلی زنان,دستگاه تناسلی زنان تشریح,دستگاه تناسلی زنانه

دستگاه تناسلی زنان

 

تخمدان ها از اجزای دیگر دستگاه تناسلی زنان- تخمدانها دو عدد هستند که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار می‌گیرند. تخمدانها تخم مرغی شکل هستند و حاوی هزاران تخمک هستند که بعد از بلوغ و شروع قاعدگی، هر ماه یک تخمک آزاد می‌کنند. این تخمک از طریق لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند. در صورتیکه در این مسیر با اسپرم مردانه برخورد کند تخم تشکیل می‌شود که می‌تواند باعث حاملگی و تولید جنین شود، در غیر اینصورت تخمک به همراه بافتهای رحمی در هنگام خونریزی قاعدگی از بدن خارج می‌شود.تخمدانها در زمان بلوغ معمولاً ۵-۴ سانتی‌متر طول دارند. تخمدانها علاوه بر منبع تأمین تخمک، به عنوان غدد درون ریز بدن زن نیز عمل می‌کنند و استروژن و پروژسترون که هورمونهای زنانه هستند تولید می کنند.

 

 

نقش دستگاه تناسلی زنان
دستگاه تناسلی زنان این قابلیت را به یک زن می‌دهد که بتواند:
- تخمک تولید کند (لازمة بارداری)
- رابطة جنسی برقرار نماید
- از تخمک بارور شده محافظت کند و به آن غذا برساند تا رشد کرده و نوزاد را به وجود آورد
- زایمان کند.

تخمک گذاری: در زمان تولد یک نوزاد دختر، تخمدانهای او حاوی صدها هزار تخمک است که تا زمان بلوغ غیر فعال می‌ماند. با شروع بلوغ، هورمونهایی از غدة هیپوفیز که در پایین مغز قرار گرفته است آزاد می‌شود. این هورمونها که نوعی مادة شیمیایی هستند از طریق خون به تخمدانها می‌رسند و تخمدانها را به تولید هورمونهای جنسی زنانه مانند استروژن وادار می‌کنند. تولید این هورمونهای جنسی بدن یک دختر بچه را تبدیل به بدن یک دختر و زن بالغ می‌کند. هورمونهای هیپوفیز علاوه بر این باعث می‌شوند که مدتی بعد تخمک گذاری – خارج شدن تخمک از تخمدان- آغاز شود. با شروع تخمک گذاری در زمان بلوغ، ماهانه یک تخمک آزاد می‌شود و دورة قاعدگی دختر آغاز می‌شود.

هر دورة قاعدگی با حدود ۵-۳ روز خونریزی آغاز می‌شود و حدود ۳۵-۲۱ روز طول می‌کشد تا خونریزی بعدی اتفاق بیفتد که به این فاصلة‌ زمانی یک دورة‌ قاعدگی می‌گویند. در ابتدای بلوغ معمولاً دوره‌های قاعدگی نامنظمند و تعداد روزهای آن از یک دوره به دورة‌ بعد فرق می‌کند ولی اکثر دختران بعد از حدود ۲ سال از شروع قاعدگی، دوره‌های منظم پیدا می‌‌کنند. تخمک گذاری معمولاً‌ حدود وسط هر دورة قاعدگی اتفاق می‌افتد. اگر در حوالی این زمان مرد و زن با هم رابطه جنسی داشته باشند و از این طریق اسپرم مرد وارد دستگاه تناسلی زن شود، اسپرم به اصطلاح شنا می‌کند و خود را تا بالای رحم می‌رساند و از آنجا به داخل لوله‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) می‌رود و خود را به تخمک می‌رساند و آنرا باردار می‌کند و در نتیجه حاملگی اتفاق می‌افتد.

منبع:forum.iransalamat

shiva & hasan بازدید : 102 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

دستگاه تناسلی مردان

موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا وجود دستگاه تناسلی برای بقای نسل لازم است.در فرآیند تولید مثل انسان دو سلول جنسی یا گامت نقش دارند: گامت مردانه که اسپرم نامیده می‌شود و گامت زنانه که تخمک نام دارد.

 

اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمک توسط دستگاه تناسلی زنانه تولید می‌شوند. اسپرم در حین فعالیت جنسی در اثر انزال از طریق آلت مردانه وارد دستگاه تناسلی زنانه می‌شود. اسپرم از داخل واژن شنا کرده و وارد رحم می‌شود و خود را به لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی می‌رساند. تخمک نیز از تخمدان زن آزاد می‌شود و وارد لوله های فالوپ می شود. اسپرم و تخمک در این محل با یکدیگر برخورد می کنند. اسپرم وارد تخمک می شود و آنرا بارور می کند و لقاح حاصل می شود که نتیجة آن تشکیل سلول تخم است که می‌تواند به یک نوزاد تبدیل شود. بنابراین همکاری مرد و زن برای تشکیل تخم و در نتیجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اینکه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک نوزاد کامل در درون رحم نگه می‌دارد ولی همانطور که گفته شد برای باردار شدن نیازمند اسپرم مردانه است.

 

وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟

وظیفة نهایی اجزاء مختلف دستگاه تناسلی مرد، تولید اسپرم است که آنرا به شکل منی تهیه می‌‌کند و هنگام برقراری رابطة جنسی با جنس مخالف وارد دستگاه تناسلی زن می‌کند تا بارداری اتفاق بیفتد. وظیفة دیگر دستگاه تناسلی مرد، تولید هورمون‌های مردانه است که برای بلوغ و ظاهر مردانه لازم است.

 

زمانیکه نوزاد پسر بدنیا می‌آید تمام قسمتهای دستگاه تناسلی مردانه را دارد ولی تا رسیدن به زمان بلوغ این دستگاه تناسلی فعالیت تولید مثلی ندارد. در زمان بلوغ در حدود سنین ۱۴-۱۰ سالگی هورمونهایی از غدد هیپوفیز -که در پایین مغز قرار دارد- ترشح می‌شود که از طریق خون به بیضه‌ها می‌رسد و آنها را وادار به تولید تستوسترون و اسپرم می‌کند. با تولید تستوسترون تغییراتی در بدن اتفاق می‌افتد. در حین بلوغ کیسة‌ بیضه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، سپس آلت مردانه بزرگتر می‌شود و غدد منی ساز و پروستات نیز رشد می‌کنند.موهای ناحیة تناسلی و نیز موهای صورت و زیر بغل شروع به رشد می‌کنند و به تدریج صدای مردانه جای صدای بچه گانه را می‌گیرد. در حین بلوغ پسران رشد قدی و وزنی سریعی پیدا می‌‌کنند و بدنشان عضلانی می‌شود. زمانیکه پسری بالغ می‌شود روزانه میلیونها اسپرم تولید می‌کند. هر سلول اسپرم بسیار کوچک است در حد ۰/۰5 میلی‌متر است. اسپرم داخل بیضه‌ها تولید می‌شود و از شکل یک سلول عادی تبدیل به سلول دارای سر و دم شبیه یک بچه وزغ می‌شود. مواد ژنتیکی در سر اسپرم قرار دارد. دم اسپرم متحرک است و اسپرم را در داخل اپی‌دیدیم و بعدها در داخل دستگاه تناسلی زنانه به جلو می‌راند. هر اسپرم پس از تولید در بیضه، حدود ۶-۴ هفته در داخل اپی‌دیدیم می‌ماند و بخشی از تکامل خود را در آن سپری می کند و پس از آن وارد وازدفران می‌شود. غدد منی ساز و پروستات مایع منی را به اسپرم اضافه می‌کنند و منی بدینوسیله کامل می‌شود.

با تحریک شدن جنسی مرد، آلت مردانه سفت و سخت می‌شود، عضلات درون اعضاء جنسی منقبض میشوند و بدینوسیله مایع منی از آلت مردانه به بیرون ریخته می‌شود که به این عمل انزال می‌گویند. با هر انزال حدود ۵۰۰ میلیون اسپرم از بدن خارج می‌شود. در صورتیکه مایع منی درون دستگاه تناسلی زن ریخته شود، اسپرم از واژن به سمت بالا شروع به حرکت میکند که دم اسپرم قابلیت شنا کردن را به آن می دهد. اسپرم از طریق دهانه رحم وارد رحم می‌شود و از آنجا به لوله‌های رحمی (لوله‌های فالوپ) می‌رسد. در صورتیکه اسپرم در زمانیکه تخمک از تخمدان زن آزاد شده باشد به آن برسد آنرا باردار می‌کند. برای باردار کردن تخمک تنها یک اسپرم کافیست. در واقع با وارد شدن یک اسپرم به تخمک هیچ اسپرم دیگری نمی‌تواند به آن وارد شود و بارور شدن تخمک با محتویات ژنتیکی درون اسپرم انجام می‌شود و حاملگی آغاز می‌شود. سلول تخم حاصل شده شروع به رشد می کند و تبدیل به هزاران سلول می‌شود و جنین را بوجود می‌آورد. پس از ۹ ماه جنین کامل می‌شود و نوزاد متولد می‌شود.

 

نقش مرد در تولید مثل:

ماهیت و اساس تولید مثل ترکیب یاخته های جنسی مذکر و مونث یعنی پیوند اسپرم با تخمک است. پس وظیفه مهم دو جنس این است که یاخته های جنسی لازم را تولید کنند.

وظیفه مرد نه تنها تولید اسپرم است، بلکه باید آن را به جایی برساند که با سلولهای جنسی مونث ترکیب شود.در انسان اندامهایی وجود دارند که در اثر تماس جسمی،(جنسی) اسپرم را به تخمک می رسانند تا تخم بارور شود. چون وظیفه اسپرم رسانی به واژن(مهبل) به عهده آلت تناسلی است.

 

مایع منی:

مایع منی به ماده ای گفته می شود که در هنگام انزال از آلت تناسلی مرد خارج می شود عنصر اصلی سازنده این مایع اسپرم است.البته این فرایند توسط غدد دیگر جنسی تکمیل می شود مثل پروستات و کیسه های منی.

 

بیضه ها:

اسپرم در بیضه ها که غدد جنسی مرد هستند ساخته می شود.دو بیضه چپ و راست وجود دارد که هردو در محلی به کیسه بیضه مستقر هستند.این کیسه در پشت آلت تناسلی مرد آویزان است.

 

آلت تناسلی مرد:

آلت تناسلی مرد وسیله ای است برای رساندن اسپرم(منی) به واژن زن برای بارور شدن.

آلت مرد از چند قسمت تشکیل شده است.1-قسمت تنه(شافت)،2-قسمت سر(که شامل سوراخی است برای خروج منی)

کل آلت تناسلی مردان هم با پوست شلی پوشانده شده است.پوست سر آلت تناسلی مردان به پوست حشفه موسوم است که در هنگام ختنه کردن برداشته می شود.قسمت سر و زیر آلت دارای رشته های عصبی می باشند که فوق العاده نسبت به تحریکات جنسی حساس هستند.

نعوظ (شق شدگی) آلت تناسلی مردان

در حالت عادی  آلت تناسلی مرد شل است و در جلوی کیسه های بیضه اویزان می باشد.در جریان تحریکات و برانگیختگیهای جنسی، جهت و ابعاد آلت مرد تغییر می کند. در این حالت آلت تناسلی مرد سفت و سخت می شود و به اصطلاح عامیانه شق می شود.علت اصلی سفت شدن آلت تناسلی مردان ورود خون به آلت می باشد.

 

اندازه آلت مردانه:

اندازه آلت تناسلی مردانه چقدر است؟اضطراب در خصوص اندازه آلت تناسلی رشد آلت و اندازه آن نوعی تشویش و اضطراب در دوران نوجوانی وجوانی است.با وجود اینکه مردان می دانند که اندازه آلت تناسلی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما این افسانه دایمی و همیشگی وجود داشته و دارد که شجاعت جنسی وابسته به بزرگی آلت تناسلی است.این در حالی است که رضایتمندی جنسی به چندین عامل وابسته است که اندازه آلت نقش تعیین کننده ای را در آن بازی نمی کند. باید توجه داشت، بزرگی آلت معادل رضایتمندی کامل جنسی نیست.


چه چیزی اندازه آلت تناسلی مردان را تعیین می کند؟
اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد.

 

اندازه آلت تناسلی مردان -در حالت عادی و غیر نعوظی اندازه آلت تناسلی مردان حدود ۷ تا ۷.۸ سانتیمتر است و قطر آلت تناسلی حدود ۶.۵ تا ۷.۲ سانتیمتر است.

ولی اندازه آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ و شق شدن به ۱۲.۵ تا ۱۶ سانتیمتر می رسد.وقطر آن در همین حالت حدود ۱۱.۵ تا ۱۳.۵ سانتیمتر می باشد.البته تمامی این اندازها تقریبی هستند زیرا ابعاد آلت تناسلی در افراد مختلف متفاوت است.و ربطی به هیکل و اندام شخص ندارد.

منبع:،forum.iransalamat.com،fa.parsiteb.com 

shiva & hasan بازدید : 154 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

ارگاسم چیست؟ 

از نظر فيزيكي،ارگاسم نوعي كاهش تنش جنسي است.به هنگام ارگاسم چندين انقباض غير ارادي در ماهيچه ها صورت مي گيرد. اين انقباض ها طی ارگاسم براي زنان در يك سوم بيروني مهبل و براي مردان در ماهيچه هاي لگنچه صورت مي گيرد.

ارگاسم حدود 3 تا 10 ثانيه طول مي كشد و انقباض هاي ماهيچه اي در فواصل كمتر از يك ثانيه صورت مي گيرد.به عبارت ديگر در مرحله ي ارگاسم حدود 3 تا 15 انقباض در ماهيچه ها صورت مي گيرد.ديگر اعضاي بدن مانند دست،پا و صورت نيز ممكن است دچار انقباض هاي ماهيچه اي شوند.هنگام ارگاسم، ممكن است شما احساس تعجب، لذت، شادي يا شگفت زدگي داشته باشيد. با ارگاسم احساس هاي بسياري به شما دست مي دهد كه نمي توان نسبت به درستي يا نادرستي آنها قضاوت كرد. در آن هنگام ممكن است شما بخنديد و يا حتي گريه نماييد. لذت ارگاسم در افراد به اشكال مختلف نمايان مي شود كه درست و غلط نداشته و فقط لذت آن داراي اهميت مي باشد.

ارگاسم مردان

ارگاسم در مردان-هر چند لذت ارگاسم در مردان مانند زنان مي باشد،اما شكل ظاهري ارگاسم مردان و زنان با هم تفاوت دارد.مردان قبل از رسيدن به ارگاسم،نقطه ي بدون برگشت را پشت سر مي گذارند.در اين نقطه، مردان ناگزير از انزال هستند و ديگر نمي توانند جلوي آن را بگيرند،در حالي كه زنان مي توانند در هر لحظه اي از وقوع ارگاسم خودداري كنند.در نقطه ي بدون برگشت، مني از داخل مجراي ادرار به سمت سر آلت پمپ شده و با جهش از مجراي ادرار خارج مي شود.مردان وقتي به ارگاسم مي رسند، ديگر نمي توانند از آن برگردند و ناگزير از انزال هستند. بدين ترتيب ارگاسم مردان با خروج پمپ مانند مني از آلت آنها همراه مي باشد كه تشخيص ارگاسم مردان را بسيار ساده مي نمايد.

در مورد مردان دو حالت انزال و ارگاسم قابل تصور است. انزال به خروج مني از مجراي آلت تناسلي و ارگاسم به انقباض هاي نسبتاً شديد ماهيچه ها، بويژه ماهيچه هاي لگنچه، گفته مي شود. شايان ذكر است كه ارگاسم مردان همواره با انزال همراه است، اما انزال آنها به معناي وقوع ارگاسم نيست. ممكن است مرد پس از قدري تحريك جنسي به انزال برسد، اما چنانچه اين انزال با انقباض ماهيچه هاي لگنچه همراه نباشد، ارگاسم در وي اتفاق نيفتاده است. لذا ديده مي شود كه ارگاسم و انزال در مردان همزمان نيست.

 

 

ارگاسم مردان

ارگاسم مردان

 

اين در حالي است كه ارگاسم و انزال در زنان همزمان صورت مي گيرد. قطعاً همزمان شدن انزال و ارگاسم براي مردان لذت بسيار شديدتري براي آنها به همراه دارد.همزماني انزال و ارگاسم در مردان به طور كلي از دو راه امكان پذير مي باشد: «به تأخير انداختن انزال و انزال چند باره».همزمان نمودن انزال و ارگاسم  مردان با هر دو روش قابليت اجرايي دارد، اما بايد روشهاي صحيح انجام آن را دانست.

انزال چند باره كه روش خوبي براي همزمان نمودن انزال و ارگاسم مردان است و به مرور زمان باعث تأخير در اولين انزال نيز مي شود مي تواند بسيار مفيد واقع گردد.البته ميزان نعوظ و تمايل به رابطه ي جنسي مجدد در مردان، پس از اولين انزال، قدري كاهش مي يابد كه پس از چند دقيقه برطرف شده و توان نعوظ آلت تأمين مي شود.بنابراين براي شروع مجدد رابطه، كافي است پس از اولين انزال، چند دقيقه اي به خود و آلت تناسلي خود استراحت بدهيد تا سلولها توان پرخون شدن مجدد را كسب نمايند. در اين فاصله مي توانيد به روش هاي مختلف همسرتان را تحريك كنيد كه چگونگي آن به خودتان بستگي دارد. معمولاً دومين انزال با شدت بيشتري همراه بوده و همزمان با ارگاسم اتفاق مي افتد.

منبع:تلخیص از tebyan

shiva & hasan بازدید : 147 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

اعتـیـاد بـه سـکس

اعتـیـاد بـه سـکس به عدم توانایی در کنترل و یا به تعویق انداختن تمایلات و فــعالیتهای جنسی اطلاق می گـردد. در واقـع س/ک/س و اندیشدن به آن افکار معتاد را تحت سیـطره خـود قرار میدهـد و نـیـاز بـه انـگیـخـتـگـی جنـسی جـای نـــیاز بـه صمیمت را میــگیرد. علت آن معمولا بدرفتاری با معتادین در سنین کودکی اینگونه افراد میباشد.

استرس یـک عامل برانگیزنده و تشدید کننده اختلال اعتـیـاد بـه سـکس است. در واقــع فـــرد مـــعتاد از طریق سکس آلام عاطفی و عـقـده هـای روانــی خود را تسکین می دهد.باید توجه داشت که نباید اعتیاد بــه ســکـس را بـــا شــهــوت جنسی قوی اشتباه گرفت.فرد معـتاد به سـکس ممکن است دارای شـهـوت جـنـسـی اندکی باشد.اعتیاد به سکس در هر دو جنس زن و مـــرد مشاهده می گردد.در واقع با ارضـاء جــنسی به فرد احساس سرخوشی در پی آزادسـازی آدرنـالـیـن و آنـدومـرفیـنـها دست داده و وی را موقتا تسکین می دهد. مـعــمولا فرد معتاد بـه سـکس از رابـطـه جـنـســی خود لذت چندانی نمی برد زیـرا پــس از آن دچــار احساس گناه و شرمساری میگردد.

 

علایم اعتیاد به سکس به قرار زیر است:

۱- روسپیگری و یا استفاده از آن

۲- خود ارضایی وسواسی و مفرط

۳- آزار جنسی و تجاوز جنسی دیگران

۴- دارا بودن شریک جنسی متعدد بدون تعهد

۵- اقدام به برقراری روابط جنسی مخاطره آمیز

۶- کاهش معنویت و نقض مداوم سیستم ارزشی فرد

۷- استفاده مداوم از تصاویر، مجلات و فیلمهای سکسی

۸- تلاش بی وقفه و بی ثمر در محدود کردن افکار محرک جنسی

۹- شهوت جنسی مفرط. بیش از اندازه به مسایل جنسی اندیشدن

۱۰- رابطه جنسی بطور همزمان با چندین نفر و یا تعویض مرتب شریک جنسی

۱۱- ارضاء جنسی از طریق مشاهده دیگران، عریان گرایی و ارتـکاب بـه کــــودک آزاری و تجاوز جنسی از علائم دیگر اعتـیـاد بـه سـکس است.

۱۲- بی اعتـنـایی و یـا قـربـانـی کـردن فـعــــالیتهای مهم اجتماعی، خانوادگی، شغلی و تفریحی بخاطر فعالیتهای جنسی نیز از علائم اعتیاد به سکس است.

۱۳- تداوم به اعتیاد بدون توجه به عواقب منفی همچون مشکلات مالی، بــخطر افتادن سلامتی و از هم گسستگی روابط فرد

 

مراحل اعتیاد به سکس:

۱- اشتغال فکری مداوم: تـفـکـرات، تـجـسـمات و خـیـالبــــافی های پیوسته در مورد موقعیتها، منظره ها و فعالیتهای جنسی.

۲- ارجحیت بخشیدن: یک فعالیت و یا موقعیت جنسی مرجح مـعـمـولا الـگـو و بـصورت رفتار کلیشه ای در می آید.

۳-وسواس: اقدام به فعالیت جنـسی مـرجـح بـدون تـــوجه به عواقب منفی و تمایل به متوقف ساختن آن.

۴- احساس ندامت: احساس گناه و شرم بر سر نـاتـوانـی در کنـترل رفتار خود.

 

درمان اعتیاد جنسی یا اعتـیـاد بـه سـکس شامل آموزش نحوه ارضاء تمایلات جنسی بطور سالم و طبیعـی، مشاوره فردی، بازسازی روابط از هم گسسته فرد و آمــوزش تکنیکهای غلبه بر استرس میباشد. اما گام نخست درمان پذیرش فرد به اعتیاد و تمایل فرد به ترک اعتـیـاد بـه سـکس میباشد.

 

 

مایلات جنسی,خود ارضایی ,آزار جنسی, تجاوز جنسی ,شهوت جنسی

 

 

اعتیاد به پرنوگرافی ( تصاویر و نوشته های سکسی )

یکی دیگر از نوع اعتیاد، اعتیاد به پرنوگرافی میباشد. پرنوگرافی با بهره گیری از تمایلات جنسی مردان در واقع کسب درآمد می کنـد. امـا ایـن پـــدیده سبب بی ارزش گشتن و تحقیر زنان در جامعه می گـردد.در زیر به دروغها و بدآموزیهایی که پورنوگرافی بر جامعه تحمیل میکند توجه کنید:

1- رابطه زن و مرد بر پایه سکس بنا می شـود- خیر، رابطه سالم میان زن و مرد بر پایه تعهد، علاقه و اعتماد دو جانبه بنا باید گردد.

 

۲- زنان مادون بشریت می باشند. مـعمـولا در سـایـتـها و مـنـابـع پـــرنوگرافی از زنان با نامهای :همبازی، خرگوش و حیوان دست آموز یاد می شود.

 

۳- زنان یک نوع تفریح بشمار میـــروند. به زنان به دید یک نوع بازی و سرگرمی نگریسته میشود. هرچه تعداد شریک جنسی یک مرد بیشتر باشد، نشـانه مــوفق بودن و پیروزی وی قلمداد می گردد. چون دارای امتیاز بیشتری در بازی خواهد بود.

 

۴-زنـان دارایـی و مـایـملک شما هستند.به زنان به دید یک کالا می نـگرنـد. تصـویـر زن زیبایی که در کنار یک ماشین لوکس و زیبا ایستاده است را زیاد دیده اید.مـفـهـوم ایــن تبلیغ آن است که شما هرگاه ماشین مذکــور را خـــریـداری کنید هر دوی آنها یعنی هم مــاشــین و هم زن زیبا را خواهید داشت.پـرنوگرافی به ما می آمـوزد کــه زنــان قــابــل خریداری هستند. مصداق آن را در اجتماع زمانی که مـردی بــرای یک زن پول زیادی خرج میکند را میتوان یافت. مرد می پـنـدارد بـا پـــــول خرج کردن برای زن میتواند با وی رابطه جنسی برقرار کند.

 

۵- ارزش یک زن به جذابیت و زیبایی اندامهای اوست. از دید پرنو زنان با زیبایی متوسط نیز زشت و ناکامل می باشند. آنها تنها به جسم زن بها میدهند و اندیشه، شخصیت و آگاهی زن را نادیده می گیرند. مـعـمـولا زنان نـازیبا از جانب آنـها ســگ و یا خوک نامیده میشوند.

۶- زنان سزاور تحقیر میباشند. زنان در این پدیده مرتبا تحقیر شده و مـورد اهانت و ابراز نفرت قرار میگیرند.

 

۷- معمولا دختران زیبا در این پدیده لباسها و کفشهای کودکان را تــن میکنند و یا خرس عروسکی به دست می گیرند و این عقیده را القاء می کنند که کـودکـان و نــوجوانان نیز میتوانند رابطه جنسی داشته باشند و بزرگسالان میتوانند با آنـــها رابطه جنسی برقرار کنند.

 

۸- رابطه جنسی نامشروع یک نوع خوشگذرانی می باشد.و شما از یک رابطه جنسی که مخاطره آمیز، نامشروع و ماجراجویانه نباشد لذت چندانی نخواهید برد.

 

۹- روسپیگری افتخار آمیز وسعادتمندیست. مـعمولا تـصـاویـر دختـران و زنــان روسپی را خوشحال و مهیج نمایش می دهـنـد. امـا اغـــلب آنها دختران فراری میباشند که در دام بردگی جنسی گرفتار گشته اند. و یا سابقه تجاوز جنسی داشته و یا دچــار یک بیماری لاعلاج مقاربتی می بـاشند و معمولا اغـلب آنـها به مشروبات الکلی و مواد مخدر بــرای تحمل شرایط خود روی می آورند.

 

۱۰- زنان از آنکه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند لذت میبرند. حتی اگر دختری به پیشنهاد رابطه جنسی نه گفت، منظورش همان بله است. در فـیـلمـهای سـکسـی ابـتـدا دخـتر امتناع می کند اما در نهایت راضی به برقراری رابطه می شود. و یـا در فیلمها زنان مورد شکنجه و یا تحقیر قرار میگیرند. این حرکت به مردان می آموزد که میتوانند برای تفریح و سرگرمی زنان را کتک زده و یا آزار دهند.

منبع:www.pezeshkan.org/?p=12163

shiva & hasan بازدید : 112 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

 

رابطه جنسی

 

 

10مساله اساسی در یک رابطه جنسی

1-رابطه جنسی یكی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد( بعد اقتصادی،بعد عاطفی ، بعد فكری، بعدجنسی) و روابط جنسی مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست كه خانواده ها نسبت به آن بی توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در آموزش مسئله رابطه جنسی به فرزندان خود كوتاهی می كنند.

 

2- خانمها توجه كنند رابطه جنسی یك قسمت از رابطه زن و مرد هست و قسمت شروع هم می باشد پس راجع به آن واقع بین باشیم.آقایان هم توجه كنند كه رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.

 

3- رابطه جنسی یك رفتار است ولی پانتومیم نیست و ما باید در  رابطه جنسی هم، از كلام و بیان استفاده كنیم و به طرف مقابلمان بگوییم و از او بشنویم كه ما برای یك رابطه جنسی لذت بخش به چه چیزی نیاز داریم.

 

4- باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی كه از بچگی در ذهن ما نقش بسته با مطالب جدید علمی عوض كرده و رابطه جنسی لذت بخش را به رابطه جنسی خرافاتی تبدیل نكنیم.

 

5- هیچوقت از رابطه جنسی به عنوان سلاح استفاده نكنیم (گاهی مردها رفتاری از خود بروز می دهند كه بعضی از زنها فكر می كنند كه رابطه جنسی یك اسلحه در دست آنهاست.و از رابطه جنسی برای رسیدن به بعضی از خواسته های خود استفاده می كنند) البته شاید این كار در ابتدا مفید به نظر برسد ولی اثرات تخریبی آن در آینده نزدیك تمام ابعاد زندگی را در بر خواهد گرفت.

 

رابطه جنسی

 

 

6- برای یك رابطه جنسی موفق باید اضطرابها و ترسها كنار گذاشته شوند: مهمترین آنها ترس از بچه دار شدن در طی رابطه جنسی است این ترس می تواند به صورت كاهش لذت جنسی، عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس و بسیاری مشكلات دیگر بروز نماید .

 

توجه شود كه بر خلاف عقیده عوامانه با بچه، هیچ مردی را نمی شود به زندگی پایبند كرد اینكه می گویند تا ازدواج كردی بچه دار شو كاملاً تحریف شده است . باید اجازه داد وجوه مختلف ارتباطی بین زن و مرد (با چاشنی رابطه جنسی لذت بخش) آرام آرام مستحكم شود .

 

7- خانمها معمولاً نگران رابطه جنسی درشب زفاف هستند. مسائلی از قبیل : آیا درد دارد؟ آیا خون دارد؟ و غیره.پس آقایان بدون توجه به خرافات شب زفاف و شب اول زندگی مشترك را به رضایت همسر خود اختصاص دهند و سعی نكنند با زور و فشار و اذیت اهداف از پیش تعیین شده خود را دنبال كنند چه بسا همین مسئله عواقب وخیمی را در زندگی آینده آنها پیش می آورد(پس لذت برای شبهای دیگر و رضایت برای شب زفاف )

 

8- رابطه جنسی تنوع زیادی دارد و هیچ ارتباطی به شرط رعایت بهداشت آن، از نظر علمی و حتی شرعی مضر نمی باشد.پس زن و مرد با مشورت هم همه ارتباطها را می توانند امتحان كنند و آنها را كه لذت بخش تر است ادامه و بعضی ها را متوقف كنند. فهمیدن اینكه طرف مقابل از چه چیزی لذت می برد یك هنر است و زن و مرد هر چه هنرمندتر باشند زندگی خوب و لذت بخش تری خواهند داشت. نوازش سینه ها ، لمس با زبان ، نوازش رانها ، لمس كلیتوریس، لمس نقطه g ، ارتباط دهانی وبسیاری مسائل دیگر ... پس خانمها و آقایان سعی كنند سفرهای اكتشافی در طرف مقابل خود داشته باشند.

 

9- كانال واژن،حفره ای روی هم خوابیده می باشد كه بعد از ازدواج طول و قطر آن با آلت تناسلی همسر تطابق پیدا میكند پس آقایان وخانمها استرس كوچكی و بزرگی آلت را از خود دور كنند و به نكات دیگر و مهمتر ارتباط جنسی توجه كنند.

 

10- برعكس آقایان كه معمولاً فقط از طریق نزدیكی به اوج لذت جنسی می رسند خانمها از طرق دیگر مثل لمس و غیره هم می توانند به این امر برسند این را از بابت این گفتم كه آقایان همیشه در استرس این نباشند كه آیا خانم هم مثل من لذت می برد و چكار كنیم كه با هم به اوج برسیم (خصوصاً در اول ازدواج معمولاً این امر شدنی نیست) و به تدریج شاید عملی شود.

 

ولی آقایان می توانند حتی بعد از اینكه خود به اوج لذت رسیدند با ادامه دادن مطالب پیش گفته راه رسیدن خانم به نقطه اوج را فراهم نمایند.و دست آخر اینكه رابطه جنسی زیاد و مكرر با همسر هیچ عارضه ای ندارد و روی قوای جسمانی و سلامتی فرد نه تنها مضر نیست بلكه بسیار هم مفید می باشد به شرط اینكه به رابطه جنسی به عنوان یكی از ابعاد بسیار مهم زندگی نگاه شود.

استفاده از تریاك، مواد نیروزا و غیره هیچ اثر مثبتی بر روی رابطه جنسی ندارد و در آینده صدمات برگشت ناپذیری را سبب خواهد شد ، پس بهتر است هر مشكلی در معاشقه پیدا كردید سریعاً به پزشك خود اطلاع داده و درمان متناسب را بگیرید. و هیچوقت رابطه جنسی را مسئله بی اهمیت تلقی نكنید.

منبع:salamatnews

shiva & hasan بازدید : 99 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

مراسم ازدواج در سودان دارای آداب و رسوم سنتی خاص به خود است كه برخی از این رسوم با گذشت زمان، جهانی شدن، توسعه تكنولوژی و پیشرفت‌های علمی تحت تاثیر قرار گرفته و یا از بین رفته است اما این رسوم همچنان در روستاها و شهرستانها كماكان پابرجاست و هنوز جایگاه خود را از دست نداده است.

 

 

معمولاً در سودان وقتی دختر به سن 'سیزده سالگی' رسید مورد توجه خواستگاران قرار می گیرد؛ در این سنن دختران كمتر از خانه خود خارج می شوند و این به معنای آن است كه به سن ازدواج رسیده است و می توان برای خواستگاری آن دختر پیش قدم شد.

 

مراسم خواستگاری در سودان مقدمات فراوانی دارد كه خانواده داماد و عروس باید نسبت به آنها آگاهی و اطلاّع داشته باشد.

 

قاعده كار بدین شكل است كه ابتدا یك نفر از خانم های خانواده داماد برای آگاهی از خصوصیات دختر شروع به تحقیق و پرس وجو می كند و چنانكه فرد مناسبی برای ازدواج پیدا كرد، به اطلاع خانواده داماد می رساند.

 

پدر داماد موضوع را با پدر عروس در میان می گذارد و خانواده دختر هم برای مشورت و تحقیق چند هفته ای فرصت می خواهند. آنها بعد از مشورت با بزرگان فامیل در صورتی كه از بین بستگان دختر، كسی برای ازدواج دختر پیش قدم نشده باشد موافقت خود را اعلام می دارند. این موافقت با عبارت معروف 'مبارك و هزار مبارك، دختر به شما دادیم تا دختر شما و همسر پسرتان بشود' بیان می شود.

 

** فتح الخشم

 

بعداز اینكه خانواده عروس موافقت خود را اعلام كرد ، برای احترام به 'مادر عروس ' مبلغی قابل توجهی پول بعنوان هدیه پرداخت می شود، كه به این رسم 'فتح الخشم' یا همان 'زیر لفظی' گفته می شود.

 

خانواده داماد هم چیزی به نام'شیله' برای خانواده عروس تقدیم می كنند و آن مبلغی است كه به عنوان 'مهر عروس' تعین می شود و شامل البسه، عطر، طلا و تمام مواد اولیه یك زندگی مشترك است.

 

بعد از 'شیله' مراسم روز عقد را تعیین می كنند و دختر به مدت سه ماه در خانه و در یك اتاق مخصوص حضور دارد و به هیچ جا نمی رود. در اعتقادات سودانی ها بهتر است دختر از خانه بیرون نرود چرا كه امكان دارد به 'چشم زخم 'دچار شود.

 

** شمله و دخان

 

برای آماده شدن دختر برای روز عروسی، حفره عمیقی یك متری در داخل یكی از اتاق ها منزل عمه یا خاله عروس آماده می كنند كه داخل حفره ،یك ظرف سفالی بزرگ گذاشته می شود؛ در داخل این ظرف مقداری از چوپ 'طلح و شاف' (یك نوع چوبی كه بوی بسیار مطبوع و خوشی از آن منتشر می گردد) گذاشته می شود و روی آن ،آتشی نرم می ریزند. در این هنگام عروس می بایست لباس های خود را عوض كند و یك پارچه پشمی كه هوا از آن خارج نشود،دور خود بپیچد و بر روی حفر می نشیند.

 

به این پارچه 'شمله ' می گویند. بعد تمام بدن عروس را به روغن مخصوص آغشته و به مدت دو ساعت او را در آن حالت نگه می دارند. دودی كه از چوبهای 'طلحه و شاف' متصاعد می شود، 'دخان' نامیده می شود و به عنوان حمام بخار، برای نرم و لطیف كردن بدن به كار برده می شود.

 

** لخوخه و خمره

 

عروس می بایست بدن خود را به آرد ذرت و روغن و آب آغشته نماید كه به آن'لخوخه ' می گویند. در خلال این مدت مادر و بستگان عروس عطر ویژه عروسی تهیه می كنند كه آن عطر، برگرفته از عنبر، صندل و غیره است كه آن را 'خمره ' می نامند.

 

سپس خمیری از آرد ذرت آماده می كنند و روی آن حفره ، كه قبلاً ذكر شد، می كشند. 'دلكه' هم ظرف مخصوصی است كه چوبهای ' طلح و شاف' كه كوچك شده در درون آن می ریزند تا به مدت سه روز در آن حالت بماند و رنگش قهوه ای تیره شود.

 

سپس با عطرهای مخصوص كه از عصاره چوپ صندل ، مشك ، محلب (دانه های زرد رنگ و خوش بو) و 'ضفره' است همه را با هم مخلوط می كنند و بعد آنرا در قوطه های شیشه ای می ریزند تا آهسته عطر خالص از آن گرفته شود. سپس آن را با كرم مخصوص مخلوط می كنند.

 

این عمل در تمامی مراسم های عروسی برای نو عروس انجام می شود زیرا سودانی ها عقیده دارند 'حمام بخار' گرفتن و استفاده از 'آرد ذرت' همراه با معطرات ذكر شده باعث می شود، عروس در مقابله با بیماری های گوناگون و همچنین بدنیا آوردن فرزند قوی و استوار باشد.

 

اتاق عروس با شاخه ای از درخت نخل سبز ،تخت خوابی بزرگ با چوپ های نفیس و فرش قرمز رنگی كه در زیر آن پهن شده، مزین می شود و عروس با لباس سودانی قرمز رنگ كه به آن 'ثوب' می گویند، بر روی آن می نشیند

 

** حنا بندان

 

در مراسم جشن 'حنا بندان' سفره ای پهن می شود و'حنا' را در درون یك بشقاب چینی در حالی كه یك یا دو شمع بر روی آن روشن است، مهیا می سازند.

 

سپس قرآن و سه كاسه از عطرهای محلی ، شیرینی، كیك و یك تسبیح مخصوص كه نامش 'یسر' است بر سر سفره قرار می دهند. بعد آرایشگر بردست و پاهای عروس نقش های بسیار زیبایی از گل و ریحان می ترسیم می كند.

 

اتاق عروس با شاخه ای از درخت نخل سبز ،تخت خوابی بزرگ با چوپ های نفیس و فرش قرمز رنگی كه در زیر آن پهن شده، مزین می شود و عروس با لباس سودانی قرمز رنگ كه به آن 'ثوب' می گویند، بر روی آن می نشیند. جلوی عروس یك میز كه روی آن سینی بزرگی با گل های سرخ و كاسه حنای خیس شده گذاشته می شود كه به آن سینی 'صینیه الجرتق' می گویند.

 

در این مراسم دوستان عروس برایش آوازهای مخصوص می خوانند مانند عدیله ، بیضاء یا ملائكه سیری معاه (یعنی ان شاء الله فرشتگان شما را به خانه خوشبختی بدرقه كنند)

 

دو روز مانده به آیین عروسی ' حنا بندان' برای داماد نیز برگزار می شود كه در آن داماد لباس ملّی 'جلابیه به همراه شلوار بلند و كفش سفید می پوشد و ساق دوشان او مراسم گل افشانی را آغاز می كنند. (جمع آوری پول برای هزینه های داماد) هركس برحسب قرابت فامیلی خود سهمی را می گذارد و نام او را در دفتری كه 'الكشف لقب' دارد، ثبت می كنند.

 

** مراسم عقد

 

مراسم عقد در خانه داماد برگزار می شود كه در این هنگام چندین گوسفند و گوساله قربانی ذبح می شود و مهمانی بزرگ برای این مناسبت تدارك دیده می شود.

 

مراسم عقدكنان معمولاً بعد از نماز مغرب در نزدیكترین مسجد به خانه داماد برگزار می شود. بعد از تمام شدن مراسم عقدكنان، مردها با شلیك تیر به هوا و زنان هل هله كنان بین مردم حلوا و شیرینی پخش می كنند و عروس و داماد را با سلام و صلوات و آرزوی زندگی خوب و سالم تا نزدیكی خانه شان همراهی و بدرقه می نمایند.

 

امروزه این گونه مراسم بیشتر در روستاها و مناطق خارج از شهرهای بزرگ سوردان انجام می شود. در مراسم عروسی در شهرهای بزرگ، اول و آخر كوچه را با داربست و پارچه های رنگی كه به آن 'سایبان' گفته می شود، مزین می نمایند و تمامی اهل فامیل و دوستان و همسایگان را به این مراسم دعوت می كنند.

 

امری كه در عروسی های مردم عامه بیشتر طرفدار دارد، دعوت از گروه های موسیقی است كه برنامه آنها تا پاسی از شب ادامه پیدا می كند. البته محل زنان و مردان از یكدیگر جدا است.

 

** 200 گاو مهریه

 

ازدواج در مناطق جنوبی سودان تا حدودی با مناطق شمالی فرق دارد. یعنی برگزاری مراسم اسلامی در جنوب انجام نمی‌ شود و خانواده داماد برای انتخاب همسر برحسب مقتضیات دختر باید به خانواده عروس گاو( به عنوان مهریه) بدهد.

 

اگر دختر جوان، دارای قد بلند و قوی هیكل باشد و همچنین از خانواده آبرومند و محترم نیز باشد، داماد باید 200 راس گاو مهریه بدهد ولی در مقابل مراسم ازدواج بسیار ساده برگزار می شود.

 

در سودان ازدواج با بیش از یك زن مرسوم است و اگر مردی توانایی و استطاعت مالی خوبی داشته باشد، می تواند تا 4 همسر برگزیند و همه آنها را در یك منزل بزرگ كه دارای اتاق های زیادی است، زندگی می كنند.

 

قانون طلاق در میان آنها بسیار سهل و بدور از تشریفات دادگاه و مشكلات آن است لذا مساله طلاق بیشتر زمانی رخ خواهد داد كه مشكل اساسی بوجود آمده باشد.

منبع: ایرنا

shiva & hasan بازدید : 115 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

 

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

آنچه که امروزه نیاز به شناخت و آموزش استفاده صحیح از کاندوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده کاندوم در جلوگیری از بیماری های آمیزشی و از جمله ایدز می باشد.

 

کاندوم بهترین محافظ در برابر بیماری های آمیزشی محسوب میشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسیت افرادیکه با یکدیگر نزدیکی جنسی انجام میدهند، مانع از ارتباط و آمیختن ترشح های داخلی و راه پیدا کردن ویروس های احتمالی به بدن شرکای جنسی می شوند.


استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز امری عقلانی است، چرا که ابتلا به این بیماری ها هزینه‌های درمانی سنگین و مشکلات روانی بسیاری را درپی خواهد داشت.به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط یک تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

 

 

دلایل استفاده از کاندوم:
-کاندوم تنها وسیله ای است که در صورت استفاده صحیح و همیشگی قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است.


-کاندوم یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است.


-کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.
-کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هایی متنوع ارایه می شوند که می توانند لذت در نزدیکی را افزایش دهند.

-استفاده از کاندوم بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید.

-کاندوم را تنها در موقع نزدیکی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.

 

-استفاده از کاندوم در مردانی که انزال زودرس دارند مفید بوده است و سبب تاخیر انزال و در نتیجه حفظ غرور میشود.استفاده از کاندوم روشی ارزان بوده و استفاده شخصی از آن نیز راحت میباشد و احتیاج به راهنمایی زیادی ندارد.بعلاوه هرگاه لازم باشد میتوان همراه سایر روشهای دیگر جلوگیری، استفاده کرد، مانند چند ماه اول وازکتومی. بعد از قطع مصرف آن نیز میتوان حاملگی را ایجاد نمود و بدین ترتیب فاصله دلخواه سنی را بین فرزندان ایجاد نمود.

 

هر کاندوم برای یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای آن توجه نمود و اگر از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد.


 

کاندوم,انواع کاندوم,کاندوم زنانه,کاندوم زن

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

 

جنس اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب میباشد با اینحال در بازار کاندوم های دیگری هم وجود دارد که بهتر است مصرف کنندگان نسبت به این مسئله هوشیاری لازم را داشته باشند.

به این دلیل که هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرایت بیماری و ویروس در آنها کمتر است.البته گاهی بعضی خانم ها نسبت به کاندومهای لاتکس دار حساسیت دارند که در این حالت بهتر است از کاندوم بدون لاتکس استفاده شود. از نظر اینکه از چه اندازه ای استفاده شود معمولا همه از انواع متوسط و معمولی استفاده میکنند ولی این مسئله در کشورهای دیگر به دلیل فرهنگ بالای مصرف تفاوت میکند ومصرف کنندگان ترجیح میدهند از اندازه های متناسبتری استفاده کنند.

 

اغلب کاندوم ها به طور معطر عرضه میشود بطوری که در غیر اینصورت باعث دلزدگی مصرف کنندگان میگردد. البته منظور از دلزدگی این هست که چون بعضی از زوجین تمایل به سکس دهانی دارند ممکن است بوی نامطبوع کاندوم اثر نامطلوبی در مراحل انها داشته باشد.

 

نكات مهم در مورد كاندومها:

 

-نحوه نگهداری کاندوم

یکی از نکات در نگهداری کاندوم این هست که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید. همچنین کاندوم را باید در محلی دور از حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت نمیتوان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.



برای نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم میتوان از ژلهای مخصوص اینکار و لیزکننده‌ها (لوبریکیشن‌ها) که مواد اصلی آنها آب میباشد استفاده نمود و از چرب کردن کاندوم جدا خودداری کرد که هر نوع چربی (وازلین، روغن و ...) باعث خرابی کاندوم میشود. این نوع ژلها را میتوان از داروخانه‌ها تهیه کرد.

 

تماس کاندوم با اشیاء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند و انگشتر ممکن است باعث پارگی کاندوم شود استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز که به صورت مختصر درباره آنها توضیح داده خواهد شد، امری عقلانی است، چرا که ابتلا به آنها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را پی‌آمد خواهد داشت.

 

گاهی به علت رنگی بودن کاندوم چنین به نظر میرسد که ضخامت آن بیشتر یا کمتر از حد معمول است در حالیکه رنگ تند کاندوم چنین تصوری را میدهد. به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

 

چنانچه در هنگام نزدیکی متوجه پارگی یا سوراخ در کاندوم شدید و یا نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته داشته‌اید با استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری به روش زیر میتوان از وقوع یک حاملگی ناخواسته جلوگیری کرد:بلافاصله (حداکثر تا 72 ساعت) پس از نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته 2 عدد قرص پیشگیری از بارداری از نوع اچ.دی (سفید رنگ) را همزمان با هم و 12 ساعت بعد 2 عدد دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 4 قرص اچ.دی)

 

چانچه قرص اچ.دی در دسترس نبود میتوانید بلا فاصله 4 قرص ال.دی (کرم رنگ) را با هم و 12 ساعت بعد 4 قرص دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 8 عدد قرص ال.دی) بخاطر داشته باشید که هرچه خوردن قرصها را سریعتر شروع نمایید امکان موفقیت این روش برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته بیشتر است.

 

گرچه این روش در اکثر موارد از بارداری ناخواسته جلوگیری میکند، ولی تاثیر آن صد در صد نیست و استفاده از این روش مختص موارد اورژانس و اضطراری میباشد و نباید بعنوان یک روش پیشگیری مستمر مورد استفاده قرار گیرد.

 

چه کاندومی مصرف کنیم؟

حتما میبایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

 

همچنین کاندومهایی با عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن میکاهد.ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

 

 

 

کاندوم,انواع کاندوم,کاندوم زنانه,کاندوم زن

آنچه درباره کاندوم باید بدانید

روش استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم را باید قبل از نزدیکی و در حالت نعوذ روی آلت کشید بطوریکه آنرا کاملا بپوشاند زیرا در ترشحات مرد قبل از انزال نیز اسپرم وجود دارد.هنگام استفاده میبایست فضای خالی کوچکی که در انتهای کاندوم وجود دارد و مایع منی در آن جمع میشود را خالی کرد.یعنی برآمدگی ابتدای کاندوم که یک فضای خالی و محل جمع شدن مایع منی هست را توسط دو انگشت شصت و میانه گرفت، بطوریکه از هوا خالی شود. بعد با دست دیگر آنرا نصب نمود زیرا در غیر اینصورت هوای جمع شده در فضای خالی مذکور، در حین دخول باعث پاره شدن کاندوم میشود.

نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید.

 

مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد. در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید. از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است..../سلامت نیوز

تعداد صفحات : 21

درباره ما
Profile Pic
همگی دست به دست هم دهیم تا بستری سالم فراهم کنیم برای رساندن دلها به یکدیگر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    محتوا و مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 621
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 171
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,275
  • بازدید ماه : 2,203
  • بازدید سال : 15,378
  • بازدید کلی : 170,818
  • کدهای اختصاصی